Minua on uhkailtu rikossyytteellä. Olen nykyään vainoharhainen kuunnellaanko puhelintani tämän vuoksi. Neuvoa tilanteeseen.
Tilanne on se, että minua uhkaillaan aivan absurdeilla vakavilla syytteillä exän taholta. En ole näitä asioita tehnyt millä on on minua uhannut. Kuitenkaan en hänestä ihmettelisi vaikka vastaavaa jaskaa suoltaisi enkä sinänsä ole huolissani, sillä tiedän etten ole tehnyt sellaisia asioita.
Kuitenkin tuo on jäänyt mielen perukoille kummittelemaan. Mietin kun jollekin soitan ja heitän jotain läppääkin, niin joudun varomaan sanomisiani jos minua kuunnellaan. Aika vainoharhaista mutta todella asia on niin.
Kukaan viranomainen ei ole ottanut minuun yhteyttä syytöksistä, joten asia saattoi olla vain rietasta pelleilyä kustannuksellani ja reaktion sytyttämistä.
Sitten mietin, että eikö tuollainenkin ole rikos, että "kiusataan" ja uhitellaan asioilla, jotka eivät pidä paikkaansa ja saadaan näin ihminen ahdistumaan?
Kommentit (42)
AKIL on ruma kuten muutki eksät. T. Outi T
Kuulostaa puhtaalta kiusanteolta, jossa näemmä onnistui.
Juuri noin kiusaaja toimii, eli pelottelee ja saa toisen huolestumaan. Ja samaan aikaan, kun toinen vääntelehtii huolessaan ja nukkuu yönsä huonosti, niin kiusaaja on jo unohtanut koko asian ja nukkuu yönsä levollisen tyynesti.
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin kiusaaja toimii, eli pelottelee ja saa toisen huolestumaan. Ja samaan aikaan, kun toinen vääntelehtii huolessaan ja nukkuu yönsä huonosti, niin kiusaaja on jo unohtanut koko asian ja nukkuu yönsä levollisen tyynesti.
No mutta eikö tuo ole rikos?
Jos et ole tehnyt mitään niin ei ole syytä pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole tehnyt mitään niin ei ole syytä pelätä.
Ei olekaan mutta silti sitä miettii, että jos hän keksii jotain jota vastaan voi minua nousta.
Minulla on kyllä lääkärinlausunnot väkivallasta jne mutta hän on hyvä selittämään asiat itselleen eduksi. Toisaalta hän tietää miten paljon minulla on mustaa valkoisella, joten ei ehkä kuitenkaan rupea mihinkään. Jos rupeaa, niin en pelkää mutta kaikista ahdistavinta on tämä epävarmuus mihin täytyy valmistautua. Jos edes täytyy. -ap
Ehkä olisi syytä ottaa juristiin yhteyttä ja kysyä neuvoja. Yksin ei kannata asiaa pohtia.
kaikki puhelimet kuuntelee valmiiksi että voivat parhaiten auttaa omistajaansa. omistaja on firmat. sinä olet se tuote jota ne myy sitten valtiolle mikäli tarvetta. eli alat ajattelemaan ja et ole enää lammas joka seuraa
No laki kylläkin tuntee sellaiset käsitteet kuin laiton uhkaus tai perätön ilmianto tai perätön rikosilmoitus. Googlaa joku ilmainen lakineuvonta ja soita kysymään neuvoa.
eikö telekuunteluun tarvitse poliisikin käräjäoikeuden tms. luvan. Kuuntelu ei siis ole mitään halpaa, helppoa ja vaivatonta, ja käsitykseni mukaan ei poliisi sitä suorita kuin silloin, kun epäilee jotakuta vakavasta rikoksesta. Nykyään vieiä kun ollaan todella tarkkoja kaikkien yksityisyydensuojan ja gdpr-asioiden kanssa, niin ei noita kuunteluita tosiaan ihan jokaisesta riitaisasta exän ilmoituksesta tehdä :D
Vaikuttaa siltä, että kiukkuinen exäsi on heittänyt sinulle jotain ihan höpönpöpönjuttua ja sinä ottanut sen nyt vähän turhan tosissasi.
Sinulla taitaa mennä nyt vähän psykoosin puolelle.
Vainoamisesta saa linnatuomion. Ota yhteyttä poliisiin, jos sinulla itselläsi on oikeasti puhtaat jauhot pussissasi ja eksäsi ei pääse yli sinusta.
Ei sinun puhelintasi kuunnella, ellei poliisi epäile että olet syyllistynyt vakavaan rikokseen. Oot vaan vainoharhainen.
Vierailija kirjoitti:
eikö telekuunteluun tarvitse poliisikin käräjäoikeuden tms. luvan. Kuuntelu ei siis ole mitään halpaa, helppoa ja vaivatonta, ja käsitykseni mukaan ei poliisi sitä suorita kuin silloin, kun epäilee jotakuta vakavasta rikoksesta. Nykyään vieiä kun ollaan todella tarkkoja kaikkien yksityisyydensuojan ja gdpr-asioiden kanssa, niin ei noita kuunteluita tosiaan ihan jokaisesta riitaisasta exän ilmoituksesta tehdä :D
Vaikuttaa siltä, että kiukkuinen exäsi on heittänyt sinulle jotain ihan höpönpöpönjuttua ja sinä ottanut sen nyt vähän turhan tosissasi.
Mihinkähän telekuunteluun? Discordia jengi käyttää ja pre-paid liittymän saa vaihdettua vaikka joka päivä?
-Paha Poika
Kenenkään puhelinta ei saa kuunnella tai seurata mitenkään, ilman lupaa.
Ei edes poliisi saa tutkia kenenkään tekemisiä ilman aihetta.
Ei puheluita, ei viestejäsi eikä netin käyttöäsi.
Ainoastaan epäiltäessä rikosta ja tällöinkin tiedät kyllä asiasta itse.
...