Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko päiväkodin pihalle jäädä leikkimään vaikka päiväkoti on vielä auki?

Vierailija
11.01.2007 |

Olen sairaslomalla ja lähdössä hakemaan lastani päiväkodista. Tiedän, että odottelee jo. Hän kuitenkin haluaisi varmasti jäädä ulos, mutta en jaksa raahautua enää mihinkään puistoon. Voinkohan jäädä lapsen kanssa hetkeksi, esim. 15 min, siihen päiväkodin pihalle leikkimään? Mitä mieltä tällaisesta hoitajat mahtavat olla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi häntä sielä yhtään enempää odotuttaa ja yleensä meillä on ollut tapana jäädä ulos leikkimään, kun olen hakenut lapsen. Meidän pihassa ei ole leikkipaikkaa ja puisto on kaukana.

Vierailija
2/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tädeiltä, vastaavat varmaan rehellisesti, onko soveliasta jäädä.

Vierailija
4/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: LTO

Vierailija
5/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen monesti lapsen kanssa jäänyt n. puoleksi tunniksi tarhan pihaan leikkimään.

Vierailija
6/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko päiväkodin kauhu?

Vierailija
7/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta kukaan ei nyt näytä ymmärtävän, mitä ajan takaa, niin olkoon. Kysyn suoraan, voimmeko jäädä sinne leikkimään.

Vierailija
8/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kenelläkään ei ole oikeutta kieltää siellä kenenkään ulkoilua. edes päiväkodin olless auki.

Vierailija
9/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on haettu, vastuu on vanhemmalla. Me henkilökunta emme enää haluaisi huudella jo haetulle lapselle mitä saa tehdä ja mitä ei. Usein meidän pk:n pihalla esim. vanhemmat antaa luvan mennä kiipeilytelineeseen, vaikka se on talvisaikaan kiellettyä. Se taas hämmentää muita lapsia, kun yksi saa rikkoa sääntöä ja he eivät.

T:LTO

Vierailija:

itse olen monesti lapsen kanssa jäänyt n. puoleksi tunniksi tarhan pihaan leikkimään.

Vierailija
10/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päiväkodin pihaan saa mennä leikkimään nimenomaan silloin kuin se on kiinni. Meitä on nimenomaan muistutettu siitä, että sinne saa mennä leikkimään.

Vierailija
11/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli kenelläkään ei ole oikeutta kieltää siellä kenenkään ulkoilua. edes päiväkodin olless auki.

Vierailija
12/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä yksityinen päiväkoti? Kunnan päiväkotien pihat ovat ihan vapaata leikkialuetta, kun päiväkoti on kiinni.

Vierailija
13/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takerrutaan epäolennaiseen, eikä vastata siihen, mikä oli olennaista eli siihen, saako sinne pihalle jäädä leikkimään???? Minäkin tahtoisin tietää.

Vierailija
14/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivomme että vanhemmat, jotka hakevat lapsensa illalla lähtisivät kohtuullisen reippaasti pois lapsensa kanssa. Tietysti voi jäädä hetkeksi juttelemaan päivän kulusta ja muista askarruttavista asioista, mutta pitkällinen notkumaan jääminen häiritsee meitä vielä päiväkodissa olevia niin lapsia kuin aikuisiakin. Tulee näitä ristiriitaisia tilanteita että kuka on vastuussa ja kuka komentaa ja mitä komentaa. Ylimäräiset lapsen muutenkin nyt hämärässä häiritsevät, kun on vastuussa siitä että kaikki " omat" lapset ovat varmasti tallessa. Lapsetkin osaavat käyttää näitä tilanteita oivallisesti hyväkseen tyyliin " et sä voi mua enää komentaa kun äiti on jo paikalla"

Meillä saa kotiäidit ja pph:t tulla lapsineen lekkimään pihalle päivällä. Silloin säännöt ovat aivan selvät kun jokainen tietää kuka on vastuussa kenestäkin. Joskus joku eskarilainen selvästi hämääntyy, jos kotona oleva äiti tulee nuorempiensa kanssa samalle pihalle. Pääsääntöisesti on toiminut ihan hyvin. Kesällä kun päiväkoti on täynnä varalapsia emme päästä ylimääräisiä pihalle turvallisuussyistä. Vieraita lapsia saa laskea ja vahtia vieläkin tarkemmin kuin vakituisia.

En ymmärrä miksi päiväkodin pihalla ei saisi leikkiä päiväkodin mentyä kiinni?

Päiväkodin piha on meidän työpaikka. Toivoisin ymmärrystä vanhemmilta.

Vierailija
15/15 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän meidän kodin lähellä sijaitsevan päiväkodin henkilökunta meinaisi, jos minä lapseni kanssa änkeäisin sinne pihalle? Enpä usko, että hyväksyisivät... Ollaan kyllä käyty siellä pihalla leikkimässä joskus viikonloppuisin, kun ei päiväkodissa ole ketään.