Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja ruokakauppaan...
Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja ruokakauppaan...
Milloin näitä Suomen pieniä tukia nostetaan semmoiselle tasolle että niillä pärjää?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ruokakaupat on lakossa? Ai niin, paitsi Porvoossa...
Lakossa?! Kaikki on auki. Terveisiä Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kans tänään YHTEENSÄ 539€ tukia, niistä meni heti vuokraan 311€ ja kouluruokaan 2,95€.
Jäi 225,05€ ruokaan, bussikorttiin, puhelinlaskuun, sähkölaskuun...
Saispa tuon 580€ edes mitä sinä, vaikka taisitkin sen lisäksi saada vielä asumistuen jota et tuohon laskenut.
T. Opiskelija
Saisipa edes jotain. Ei tule senttiäkään mistään ja lapsi elätettävänä. Luen kirjoituksiin ja en ole sen vuoksi oikeutettu edes työttömyysturvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 580e on toimeentulotuen perusosa yksin asuvalle. Tuosta on jo maksettu vuokra ja sähkö, joten 580e jää koko kuuksi ruokan ja muihin huvituksiin.
Pitää itse maksaa noin 200€ vuokaa tuosta persuosasta....
ap
Miten sä niin kalliisti asut?
Ei saa halvempaa asuntoa ilman luottotietoja ja mihinkään koiran koppiin en muuta, vähintään 30 neliötä pitää olla ja suht lähellä keskustaa
ap
Näitä vaatimuksia asunnon koon ja sijainnin suhteen voit esittää sitten kun maksat vuokrasi itse.
Vierailija kirjoitti:
No, hyvä kun pakolliset menot on nyt maksettu eli tuon loppurahan jaat neljälle viikolle ja sillä syöt, kysyttävää?
Pitää sitä rahaa olla muuhunkin kuin ruokaan vaan, ajattelin mennä elokuviin ja laivalle vielä tässä kuussa
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 580e on toimeentulotuen perusosa yksin asuvalle. Tuosta on jo maksettu vuokra ja sähkö, joten 580e jää koko kuuksi ruokan ja muihin huvituksiin.
ap
Ei saa halvempaa asuntoa ilman luottotietoja ja mihinkään koiran koppiin en muuta, vähintään 30 neliötä pitää olla ja suht lähellä keskustaa
ap
Näitä vaatimuksia asunnon koon ja sijainnin suhteen voit esittää sitten kun maksat vuokrasi itse.
Nyttenkin ihan itse netti pankissa maksan vuokrani, mitä sinä selität?
ap
Trolli mutta täällä on useita kauppoja auki. Yrittäjät itse ja opiskelijat pystyvät hyvin pitämään. Osa on normaalisti ja osalla. lähinnä osuuskaupoilla, on lyhennetyt aukioloajat.
Mikä tuki tuli tänään, tuleeko muita tukia vielä?
Tiedän oikeasta elämästä ihmisen kuin tää trolli, en tiiä pitäskö itkee vai nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kans tänään YHTEENSÄ 539€ tukia, niistä meni heti vuokraan 311€ ja kouluruokaan 2,95€.
Jäi 225,05€ ruokaan, bussikorttiin, puhelinlaskuun, sähkölaskuun...
Saispa tuon 580€ edes mitä sinä, vaikka taisitkin sen lisäksi saada vielä asumistuen jota et tuohon laskenut.
T. Opiskelija
Aloittaja ei saa toimeentulotukea 580 e/kk.toimeentulotukea vähentää työttömyys etuus ,eli työmarkkinatuki ,peruspäiväraha,asumistuki.tieto löytyy Kelan sivuilta edelleenkin: toimeentulotukea vähentävät mm ..toimeentulotukea 580e/kk ei makseta edelleenkään könttänä asumistuen ja työmarkkinatuen ,peruspäivärahan päälle.liiton päivärahaa saava ei välttämättä saa toimeentulotukea ollenkaan ,eikä edes välttämättä työmarkkinatuen saaja.niissä on tarkat kriteerit.kyllä te tuon asian oikeasti tiedätte.työmarkkinatuen saaja voi saada keskimäärin reilun satasen / kk toimeentulotukea.olen nähnyt erittäin monta toimeentulotuki päätöstä ,koska työni sivuaa näitä asioita
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki ja toimeentulotuki tuli tänään
ap
AP on trolli, joka päivästä toiseen täällä pyrkii maalaamaan tukia saavat huonoon kuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Nyttenkin ihan itse netti pankissa
Niin taitava kun oot niin voit seuraavaksi alkaa pohtimaa millä ihan itse vielä tienaat ne rahat sinne nettipankkiisi. Tuleeko mieleen mitään?
Minullekkin tuli tuet tänään. Pakollisiin menoihin meni netti 37 euroa. Vuokraa olen maksanut jo 3 kk etukäteen koska voitin joulukuussa pitkävedosta 3500 euroa joten maksoin 3 kk vuokraa etukäteen. Maksoin jo kotivakuutuksen aikaa sitten joten muita laskuja ei ole helmikuussa.
2 viikon päästä pitää maksaa venepaikka 246 euroa kylläkin ja yleensä maksan sen työmarkkinatuesta. Oon säästänyt rahaa joten ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Sinunkin vuokran maksaa työnantaja et sitä itse että älä yhtään räksytä
ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ruokakaupat on lakossa? Ai niin, paitsi Porvoossa...
Mitä sekoilet?
Vierailija kirjoitti:
AP on trolli, joka päivästä toiseen täällä pyrkii maalaamaan tukia saavat huonoon kuvaan.
En mitään maalaa vaan ihan faktoja puhun
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Yhteensäkö noin vähän, eikö mitään muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Yhteensäkö noin vähän, eikö mitään muuta?
1350€ tuli mutta siitä meni 900€ asumisen meoihin
ap
No, hyvä kun pakolliset menot on nyt maksettu eli tuon loppurahan jaat neljälle viikolle ja sillä syöt, kysyttävää?