Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja ruokakauppaan...
Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja ruokakauppaan...
Milloin näitä Suomen pieniä tukia nostetaan semmoiselle tasolle että niillä pärjää?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä sun pakolliset menot on jos noin iso kuluerä?
Mulla ei montaa kymppiä mennyt kauppaan..tulossa on makaronilaatikkoa, kasvissosekeittoa, uunijuureksia ja Lindströmin pihvejä, hernekeittoa (purkki), perunamuusi ja soijalla jatkettu jauhelihakastike, itse tehdyt sämpylät, riisipuuro, mannapuuro, munakasta, pannaria... En tajua mihin te sitä rahaa törsäätte.
Kas kun tämä ap tarvitsee vähintään 2500-3000kcal vuorokaudessa, on oikein mittauttanut tämän asian. Kranttukin vielä on eli tavallinen perus-/kotiruoka ei kelpaa eikä osaa laittaa ruokaa.
Onko tämä se sama joka syö kaksi kiloa päivässä ? Kyllä jossain rakennustyömaalla voi fyysistä työtä tekevä mies tarvita tuon 2500 kcal vuorokaudessa, mutta ei he tukia saa yhtään.
Jäihän sulle 50e viikko kiljuun ja toppatupakkaan. Loppukuun ruuat jonosta.
Miksi tuilla pitäisi tulla toimeen? Tuet on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi, ei pääasialliseksi tuloksi. Ellet ole sairas, niin kehotan menemään töihin, jotakin aina löytyy. Olet vielä eläkkeelläkin tukien varassa, ellet toimi aikanaan.
moi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei montaa kymppiä mennyt kauppaan..tulossa on makaronilaatikkoa, kasvissosekeittoa, uunijuureksia ja Lindströmin pihvejä, hernekeittoa (purkki), perunamuusi ja soijalla jatkettu jauhelihakastike, itse tehdyt sämpylät, riisipuuro, mannapuuro, munakasta, pannaria... En tajua mihin te sitä rahaa törsäätte.
Kas kun tämä ap tarvitsee vähintään 2500-3000kcal vuorokaudessa, on oikein mittauttanut tämän asian. Kranttukin vielä on eli tavallinen perus-/kotiruoka ei kelpaa eikä osaa laittaa ruokaa.
Onko tämä se sama joka syö kaksi kiloa päivässä ? Kyllä jossain rakennustyömaalla voi fyysistä työtä tekevä mies tarvita tuon 2500 kcal vuorokaudessa, mutta ei he tukia saa yhtään.
Tämä on pelkkä tukiparasiitti joka oli jonkun pienen pätkän jossain työntapaisessa yli kymmenen vuotta sitten, sen jälkeen ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ruokakaupat on lakossa? Ai niin, paitsi Porvoossa...
Ainakin Helsingissä kaupat suurimmaksi osaksi auki.
-ohis
Palkka tuli tänään noin 5800 €, mutta siitä meni jo yli 3000 € houkuttelevasti hinnoiteltuihin pörssiosakkeisiin. Milloin niitä osinkoja taas saadaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kans tänään YHTEENSÄ 539€ tukia, niistä meni heti vuokraan 311€ ja kouluruokaan 2,95€.
Jäi 225,05€ ruokaan, bussikorttiin, puhelinlaskuun, sähkölaskuun...
Saispa tuon 580€ edes mitä sinä, vaikka taisitkin sen lisäksi saada vielä asumistuen jota et tuohon laskenut.
T. Opiskelija
Mää saan 800 e ja siitä maksan kaiken, ei muita tukia.
Tuo 580e on toimeentulotuen perusosa yksin asuvalle. Tuosta on jo maksettu vuokra ja sähkö, joten 580e jää koko kuuksi ruokan ja muihin huvituksiin.
Onko tuo 300e ruokaan ja pakollisiin menoihin jonkun mielestä muka paljon? Minusta ei.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kans tänään YHTEENSÄ 539€ tukia, niistä meni heti vuokraan 311€ ja kouluruokaan 2,95€.
Jäi 225,05€ ruokaan, bussikorttiin, puhelinlaskuun, sähkölaskuun...
Saispa tuon 580€ edes mitä sinä, vaikka taisitkin sen lisäksi saada vielä asumistuen jota et tuohon laskenut.
T. Opiskelija
Oma valinta olla opiskelija älä valita
ap
Vierailija kirjoitti:
No sillä saa 100 pkt nugetteja, katotaa mihin asti kuuta tällä kertaa riittää. Mä arvaan 20.2
En syö mitään nugettia
ap
Jos ei elämänhallinta luonnistu, niin sitten elät seuraavaan tukeen asti vaikka jääpuikkoja imeskelemällä. Ei tipu sääliä tyhmille. Kaikki sai ilmaisen koulun ja ihan voit läpi elämän hakeutua amikseen ammattitutkintoa suorittamaan. Eipä ole hääppöiset sisäänpääsykriteerit. Varmasti työllistyt jo ihan sillä. Jos vaan viitsit. Jos et viitsi niin omapahan on ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä se sama joka syö kaksi kiloa päivässä ? Kyllä jossain rakennustyömaalla voi fyysistä työtä tekevä mies tarvita tuon 2500 kcal vuorokaudessa, mutta ei he tukia saa yhtään.&nb
Onko minun vika että työn antajat ei ota minua töihin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ei elämänhallinta luonnistu, niin sitten elät seuraavaan tukeen asti vaikka jääpuikkoja imeskelemällä. Ei tipu sääliä tyhmille. Kaikki sai ilmaisen koulun ja ihan voit läpi elämän hakeutua amikseen ammattitutkintoa suorittamaan. Eipä ole hääppöiset sisäänpääsykriteerit. Varmasti työllistyt jo ihan sillä. Jos vaan viitsit. Jos et viitsi niin omapahan on ongelmasi.
Elämänhallinta onnistuu mutta näillä pienillä tuilla ei yksinkertaisesti rahat riitä mihinkään
ap
Vierailija kirjoitti:
Jäihän sulle 50e viikko kiljuun ja toppatupakkaan. Loppukuun ruuat jonosta.
En osaa mitän kijua tehdä eikä ole välineitä enkä polta mitään toppa tupakka vaan pitää kunnon tupakaa olla
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo 580e on toimeentulotuen perusosa yksin asuvalle. Tuosta on jo maksettu vuokra ja sähkö, joten 580e jää koko kuuksi ruokan ja muihin huvituksiin.
Pitää itse maksaa noin 200€ vuokaa tuosta persuosasta....
ap
Tupuliini kirjoitti:
Miksi tuilla pitäisi tulla toimeen? Tuet on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi, ei pääasialliseksi tuloksi. Ellet ole sairas, niin kehotan menemään töihin, jotakin aina löytyy. Olet vielä eläkkeelläkin tukien varassa, ellet toimi aikanaan.
Ei ole mitään tilapäisiä jos minäkin olen ollut tuilla yli 10 vuotta ja moni on koko elämänsä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ruokakaupat on lakossa? Ai niin, paitsi Porvoossa...
Täällä ol kaikki kaupat ainakin meillä auki, tosin aukesivat tuntia myöhemmin normaaleista ajoista. Bussitkin menivät ihan normaalisti.
Pyydä Kelaa maksamaan toimeentulotuki neljässä osassa. Saat kerran viikossa rahan nii ei mee kerralla kaikki.
No sillä saa 100 pkt nugetteja, katotaa mihin asti kuuta tällä kertaa riittää. Mä arvaan 20.2