Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja ruokakauppaan...

Vierailija
01.02.2024 |

Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja ruokakauppaan...

Milloin näitä Suomen pieniä tukia nostetaan semmoiselle tasolle että niillä pärjää?

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa pimeitä töitä. Niin minäkin olen tehnyt. Pimeistä saa 300-500 euroa kk niin se on hyvä raha jos ei saa vakitöitä. Kyllä joku mummo tarvii vaikka puun kaato apua tai pihan hiekotusta. Olen paikallisissa ilmoitus tauluissa ja facen palstoilla ilmoitellut että jos joku tarvii jotain remontti apua tai piharemontti apua tai mitä vaan. Saan aina keväisin paljon yhteydenottoja ja töitä riittää. Palkkaa olen saanut 13-15 euroa tunti. Pari  kesää sitten joku nainen soitti että heillä on muurahaispesä tontin rajalla ja mitä sille vois tehdä. Keksin että lapiolla kaivetaan ja laitetaan jätesäkkiin muurahaispesä ja kannetaan kauas metsään. Hommassa  kesti 6 tuntia ja sain 200 euroa. Viime kesänä nainen soitti, ei ole muurahaisia näkynyt.

Vierailija
82/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa pimeitä töitä. Niin minäkin olen tehnyt. Pimeistä saa 300-500 euroa kk niin se on hyvä raha jos ei saa vakitöitä. Kyllä joku mummo tarvii vaikka puun kaato apua tai pihan hiekotusta. Olen paikallisissa ilmoitus tauluissa ja facen palstoilla ilmoitellut että jos joku tarvii jotain remontti apua tai piharemontti apua tai mitä vaan. Saan aina keväisin paljon yhteydenottoja ja töitä riittää. Palkkaa olen saanut 13-15 euroa tunti. Pari  kesää sitten joku nainen soitti että heillä on muurahaispesä tontin rajalla ja mitä sille vois tehdä. Keksin että lapiolla kaivetaan ja laitetaan jätesäkkiin muurahaispesä ja kannetaan kauas metsään. Hommassa  kesti 6 tuntia ja sain 200 euroa. Viime kesänä nainen soitti, ei ole muurahaisia näkynyt.

Mistä semmoisia hommataan? Mitään huumeita en rupea kasvattamaan tai myymään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ruokakaupat on lakossa? Ai niin, paitsi Porvoossa...

Höpö höpö

Jyväskylässäkin kaupat ovat auki aamusta iltaan!

https://yle.fi/a/74-20072447?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Vierailija
84/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, äläkä itke täällä.

Vierailija
85/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mihin menen, aloitan heti maantaina jos palkka on kohdallaan ja työajat

ap

Vierailija
86/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on euroopan kallein maa, täällä kaikki maksaa hunajaa. Lauloi Pääkköset. Työttömyysturva ja toimeentulotuki on niin alhaisella tasolla että olemme saaneet useita huomautuksia eu:n ihmisoikeuskomissiolta. 

Vierailija
87/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä Kelaa maksamaan toimeentulotuki neljässä osassa. Saat kerran viikossa rahan nii ei mee kerralla kaikki. 

Millä sitten maksan 900€ vuokrani? Eikä kela muutenkaan tuommoiseen suostu.

ap

Vierailija
88/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä semmoisia hommataan? Mitään huumeita en rupea kasvattamaan tai myymään.

ap

No kyselet tutuilta ja kavereilta tarviiko vaikka kantoapua muuttohommiin tai muihin hommiin. Laitat ilmoituksia lehteen tai facebookissa on ilmoitus palstoja. Niin minä olen tehnyt ja saanut hommia. Minun kokemukseni mukaan kyllä tutuilla on aina jotain pikkuhommia. Lähetä myös viesti entisille työnantajille ja kysy tarviiko työntekijää.

Vierailija
89/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain yhden palkan tänään.  Huomenna tulee toisesta duunista liksa,  ensi viikolla vielä pari palkkapäivää. Olen 59- vuotias ja teen kolmea duunia,  miksi jotkut loiset eivät tee sitä ensimmäistäkään?

Mukavaa sijoitella omilla käsillä tienattua rahaa sijoituksiin,  kun ei tartte kipuilla kaiken maailman tukien perässä. 

Vierailija
90/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä semmoisia hommataan? Mitään huumeita en rupea kasvattamaan tai myymään.<

Ei ole tuttuja eikä kavereita ja facebookissa en ole

ap

Vierailija
91/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Älä sitten mene, mutta lopeta myös valittaminen. Miksi jonkun muun pitäisi maksaa sinun kulusi?

Vierailija
92/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävän pieni summa kyllä. Jokaiselle pitäisi jäädä 1000€ käteen näin kalliissa maassa. Laskin, että itse pärjäisin just ja just jos saisin 800€ käteen. Niin että asuminen olisi siis jo maksettu. Tsemppiä ap. I feel you. 

Vierailija
93/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Älä sitten mene, mutta lopeta myös valittaminen. Miksi jonkun muun pitäisi maksaa sinun kulusi?

Koska ihan laissa lukee että jokaisen suomen kansalaisen vuokrat ja ruokat maksaa valtio tarvittaessa

ap

Vierailija
94/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain yhden palkan tänään.  Huomenna tulee toisesta duunista liksa,  ensi viikolla vielä pari palkkapäivää. Olen 59- vuotias ja teen kolmea duunia,  miksi jotkut loiset eivät tee sitä ensimmäistäkään?

Mukavaa sijoitella omilla käsillä tienattua rahaa sijoituksiin,  kun ei tartte kipuilla kaiken maailman tukien perässä. 

Kaikkien elämä, mahdollisuudet, resurssit ja olosuhteet ei ole samanlaisia kuin sinulla. Ota pää pois perseestäs ja katsele ympärillesi. 

Vierailija
95/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakos täällä kukaan että pari vuotta sitten aika monet koronan takia ongelmiin joutuneet yrittäjät nyrpistelivät julkisuudessa kuinka heille selvisi kuinka pienellä rahalla heidän olisi pitänyt tulla toimeen? 

Ne liian pienet rahat olivat siis niitä samoja tukia kuin ap:kin saa. 

Jos nämä tuista määkijät pantaisiin vuodeksi elämään samoilla tuloilla kuin ap joutuu elämään niin eihän siitä mitään tulisi. 

Ap voi hyvillä mielin nauttia tuistaan kun kerran joutuu niistä vähistä rahoistaan maksamaan 20% veroa. 

Vierailija
96/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli kans tänään YHTEENSÄ 539€ tukia, niistä meni heti vuokraan 311€ ja kouluruokaan 2,95€.

Jäi 225,05€ ruokaan, bussikorttiin, puhelinlaskuun, sähkölaskuun...

Saispa tuon 580€ edes mitä sinä, vaikka taisitkin sen lisäksi saada vielä asumistuen jota et tuohon laskenut.

T. Opiskelija

Saisipa edes jotain. Ei tule senttiäkään mistään ja lapsi elätettävänä. Luen kirjoituksiin ja en ole sen vuoksi oikeutettu edes työttömyysturvaan. 

Ilmeisesti jotain rahaa sinulla on, kun pystyt tänne jollain laitteella kirjoittamaan etkä varmaan asu sillan alla? 

Vierailija
97/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele rahankäyttöä.

Vierailija
98/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele rahankäyttöä.

Tyhjästä on paha nyhjästä. Jos tuut tommosia neuvomaan, niin opettele ensin itse selviämään parilla huntilla kuussa tässä saatanan kalliissa maassa. 

Vierailija
99/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä Kelaa maksamaan toimeentulotuki neljässä osassa. Saat kerran viikossa rahan nii ei mee kerralla kaikki. 

Millä sitten maksan 900€ vuokrani? Eikä kela muutenkaan tuommoiseen suostu.

ap

Montako kertaa sulle on sanottu että hanki halvempi asunto. Tällä parasiitilla on todellakin asennevamma ja päässä vikaa, ymmärrys ei vain riitä vaikka samat asiat on sille kerrottu täällä lukemattomia kertoja.

Vierailija
100/154 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 580e on toimeentulotuen perusosa yksin asuvalle. Tuosta on jo maksettu vuokra ja sähkö, joten 580e jää koko kuuksi ruokan ja muihin huvituksiin. 

Pitää itse maksaa noin 200€ vuokaa tuosta persuosasta....

ap

Miten sä niin kalliisti asut? 

Ei saa halvempaa asuntoa ilman luottotietoja ja mihinkään koiran koppiin en muuta, vähintään 30 neliötä pitää olla ja suht lähellä keskustaa

ap

Näitä vaatimuksia asunnon koon ja sijainnin suhteen voit esit

Nyt oot ymmärtänyt väärin. Eli siis mä teen töitä ja työnantaja antaa sitä vastaan mulke rahaa, ei se maksa mun vuokraa. Ja mä sitte käytän rahan mihin haluan, vaikka siihen kaksioon hgissä. Kokeile säkin joskus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi