Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt selvinnyt keski-iän/esivaihdevuosien tuomista ulkonäköhaasteista seuraavasti

Vierailija
01.02.2024 |

*Happokuorinta kasvoille säännöllisesti, hyvä kosteutus. Biothermin salisyylihappo-kosteuttaja nyt käytössä.

*Ei enää edes cc-voidetta kuin hyvin harvinaisissa poikkeustapauksissa

*Peitevoidetta säästeliäästi. Luomille pohjustus, jos haluaa tehdä silmämeikin

*Huulten rajaus ulkoapäin (esim. peitevoiteen applikaattorilla tai peite/valokynällä

*Heleät nudesävyt poskiin huuliin usein jopa iltameikissä paremmat

*Enemmän hohdetta kuin tummia sävyjä

*OTSATUKKA vähentää ryppyvitutusta, itselläni on lähinnä sibeliukset, joita muilla pidän ikään kuuluvana, itselläni ärsyttävät

*Säännöllinen seksi parantaa unen laatua ja naaman ilmettä, kumppanin puute ei ole este (olen itse etäsuhteessa)

*Jouduin vaihtamaan rintaliivien kokoa ja valmistajaa, vaikka vaatekoko on sama

Muita vinkkejä?

N46

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön vegaanisesti, en juo alkoholia, en polta, nukun tarpeeksi ja harrastan liikuntaa. Olen 43-vuotias ja keskimäärin minua luullaan 35-vuotiaaksi.

Ei liity ikään, mutta paras päätös omalla kohdallani on ollut palauttaa punainen liha ruokavalioon. Olin kasvissyöjä yli 20 vuotta, ja viimeiset viisi vuotta vegaani. 

Iho, hiukset, kynnet ja mieliala ovat niin paljon paremmat nyt, kun syön punaista lihaa säännöllisesti - en valtavia määriä, mutta tasaisesti. 

Vierailija
62/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautitaan ainoasta elämästämme! Mitä väliä parilla rypyllä? Suomeen voi tulla vaikka sota lähivuosina. Nautitaan nyt elämästä ja rauhasta.

Voi herrajumala nyt taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen näkee kuka on 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75, 80, 85, 90, 95, 100. Kauppojen henkkareiden kysely sekoittaa ihmisten käsitystä omasta nyorekkuudesta ja kasvoselfiet, joissa on filtteri.

Se on se olemus. Kokonaisuus.

Mutta nautitaan elämästä ja pidetään hyvää huolta itsestämme ja terveydestämme. Olen mielelläni ihan ikäiseni näköinen, mutta sporttinen ja kivan tyylinen.

Ei kannata olla kateellinen nuorille. Me olemme jo olleet nuoria. Nyt olemme keski-ikäisiä. 

Ei sitä ikää kyllä kaikista näe. Toiset näyttävät paljon ikäistään nuoremmalta ja toiset taas vanhemmalta.

Vierailija
64/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen iän näkee viiden vuoden tarkkuudella. En ole koskaan luullut nelikymppistä alle 35-vuotiaaksi. Juonteet hymyillessä yms. jutut paljastavat. Myös käsien iho on hyvä mittari. Ja se olemus!

Vierailija
65/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"keski-iän/esivaihdevuosien tuomat ulkonäköhaasteet"

Mitä tämmöinen edes on? Ja vieläpä tuossa iässä?

N56

Vierailija
66/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun haaste on selviytyä aina seuraavaan päivään hengissä, joten ei nyt kerkiä kriiseileen sitä, miltä naama näyttää.

Vierailija
67/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen iän näkee viiden vuoden tarkkuudella. En ole koskaan luullut nelikymppistä alle 35-vuotiaaksi. Juonteet hymyillessä yms. jutut paljastavat. Myös käsien iho on hyvä mittari. Ja se olemus!

Aivan totta!

Vierailija
68/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten selviää kun ymmärtää, ettei ole mitään syytä tehdå mitään temppuja peittääkseen iän tuomia merkkejä. 

Ei kuitenkaan tarvitse lakata meikkaamasta ellei halua, eikä myöskään käyttää itselleen epäedullisia sävyjä :)

Toisaalta, meitä keski-ikäisiä, jotka ei koskaan ole edes meikanneet ( teini-iän disko-kautta lukuunottamatta), on kymmeniä tuhansia. Ei ole tullut mieleen, että voisi olla tuollaisia murheita 🤣

Ja teitä meikkaamattomia löytyykin jokaiseen Vauva av:n meikkausta käsittelevään ketjuun useampi kertomaan, miten ette meikkaa ja miten kevyt kosteutus riittää 😘

Vierailija
69/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten selviää kun ymmärtää, ettei ole mitään syytä tehdå mitään temppuja peittääkseen iän tuomia merkkejä. 

Ei kuitenkaan tarvitse lakata meikkaamasta ellei halua, eikä myöskään käyttää itselleen epäedullisia sävyjä :)

Toisaalta, meitä keski-ikäisiä, jotka ei koskaan ole edes meikanneet ( teini-iän disko-kautta lukuunottamatta), on kymmeniä tuhansia. Ei ole tullut mieleen, että voisi olla tuollaisia murheita 🤣

Ja teitä meikkaamattomia löytyykin jokaiseen Vauva av:n meikkausta käsittelevään ketjuun useampi kertomaan, miten ette meikkaa ja miten kevyt kosteutus riittää 😘

On ihan tunnustettu tosiasia, että palstalla on melkoinen yliedustus l*stadiolaisia, jotka kilvoittelevat mitä ilmeisimmin täällä kertomalla, miten kauniita ovat kun omasta valinnastaan eivät ehosta itseään ;)

Ja mikäs siinä, täysin vapaaehtoistahan moinen touhu on. 

Vierailija
70/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on useampaan kertaan yritetty myydä lastenlippu bussissa, yli kolmekymppisenä. Raja on 17.  En edes ole mikään babyface, olinpahan vain pipo päässä ja posket punaisina menossa retkeilemään. 

Vierailija
71/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on useampaan kertaan yritetty myydä lastenlippu bussissa, yli kolmekymppisenä. Raja on 17.  En edes ole mikään babyface, olinpahan vain pipo päässä ja posket punaisina menossa retkeilemään. 

No, kuskipa ei ollutkaan av-mamma, muuten moista erehdystä ei olisi voinut sattua!

Vierailija
72/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän lääkärin määräämää Avitcidia. Paljon hoitovettä, seerumia ja kasvoöljyä. Ultraäänihoitoa itse tilatulla laitteella. Samoin micropladingia. Kasvoteippaus iltaisin. 

Mikä on kasvoteippaus?

Vierailija
73/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä itselleen armeliaita ihmisiä. Minulle ainakin neljänkympin jälkeen tullut ulkonäön rupsahdus on tullut aika yllätyksenä ja en kiellä ettenkö ole siitä harmissani ja se häiritsee. Aika paljonkin höiritsee. 

Tässä ajassa itselleen armeliaisuus vanhenemisen suhteen ei varmastikaan ole useimmilla automaattista vaan sen eteen pitää tehdä töitä. Kun kaikkialla toitotetaan että nuoruus on ainoa hyväksyttävä elämänvaihe, niin vaatii totta kai lujuutta kyseenalaistaa sitä ja miettiä miksi näin on. Mutta itselläni se työ on kannattanut, koska iän kertyminen on maailman luonnollisin asia. Elämästä menettää paljon jos ei tuota työtä tee vaan saa loppuikänsä harmitella muutoksia. Ei mikään pysy samana, ei myöskään ulkonäkö, jolla loppujen lopuksi edes on hyvin vähän merkitystä mihinkään tärkeään

Mutta jos joku haluaa itseään laittaa ja käyttää kosmetiikkaa tai herra paratkoon mennä vaikka kasvojenkohotukseen, niin sallittakoon sekin. Ei se kenestäkään ainakaan huonompaa tee. 

Ei tietenkään tee. Mutta on kuitenkin totta että aina kun teet asioita näyttääksesi nuoremmalta, lähetät itsellesi viestin että ikääntyminen on väärin ja sinussa on sen vuoksi jotain vikaa. Se vaikuttaa psyykeeseen eikä tee onnelliseksi vaan itse asiassa päinvastoin. Kasvojenkohotus ei ei korjaa alkuperäistä väärää käsitystä siitä, että olet virheellinen kun ikäännyt. Sen vuoksi on tehokkaampaa ja halvempaa muuttaa se väärä käsitys itsestään, kuin juosta sen pillin mukaan tavoittelemassa tavoittamatonta.

Vierailija
74/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut vessasta peilin pois

Vierailija
75/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päälle nelikymppinen, syön lihaa ja kaikkea mitä haluan (sokeria toki tosi vähän) urheilen, nautin ruuasta ja elämästä, poltan tupakkia alkoholin kera n. 1/kk molempia. Minua luullaan usein kolmikymppiseksi, joku joskus veikkasi päälle 25, mutta hän oli varmasti humalassa tai yritti todella imarrella :D

Vierailija
76/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meikkimuoti on muuttunut, vaikka ei seuraisikaan kaikkia nenänpäänpunaamisvinkkejä. Yhtäällä on clean girl look - juu anteeksi ei aavistustakaan miten tuon kääntäisi- ja toisaalla todella skarpit, mustatkin rajaukset. Ja vaikkei todella rankkoja varjostusmuotoiluja (contouring) enää näe edes somessa, nykyään näkyy olevan tarkkaa, mihin, ja mihin kaikkialle laittaa korostusväriä. 

Helposti viidenkin vuoden takainen tapa rajata silmiä näyttää raskaalta. 

Vierailija
77/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut olla ilman rintaliivejä myös töissä. Minulle on aina väitetty, että isorintaiselle tämä tuo takuuvarmasti niska- ja selkäkipuja. 

Minulla on J-kupin rinnat ja loistavasti menee ilman liivejä! Jos tapaamisia on luvassa, puen toki rintsikat. Yllätysvieraiden varalta minulla on iso, tyylikäs huivi tai neule odottamassa lähistöllä. 

Vierailija
78/81 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko 40 v täyttäneet ja jo vuosia siitä lisää eläneet huomanneet, että jokainen vuosi neljänkympin jälkeen aina vaan lisää sitä rupsahdusta?  

Plastiikkakirurgien mukaan nimenomaan pahin rupsahdus on ikävälillä 40-50.

Eli  hienoja näkymiä teille kolmiseiskat. Tulossa pelkkää alamäkeä eikä tämä ole vitsi. Mutta unohda ulkonäkö ja mene neulepiiriin. Vaikkapa.

No en kyllä ole huomannut, melkein samanmoisena pysynyt, 50-v. ja kosmetologi arvaili ikääni, että oletko 30? Mutta tulevaahan se on rupsahtaminen sitten kun lähentelee 60:ta.

Vierailija
79/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön vegaanisesti, en juo alkoholia, en polta, nukun tarpeeksi ja harrastan liikuntaa. Olen 43-vuotias ja keskimäärin minua luullaan 35-vuotiaaksi.

Mulla täysin samat, mutta kukaan ei ole tullut sanomaan, että näyttäisin nuoremmalta. Enkä niitä siksi teekään.

jos sinua luulaitaiisin 30 tai alle olisi jotain muutakin kuin kohteliaisuutta.

Vierailija
80/81 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko 40 v täyttäneet ja jo vuosia siitä lisää eläneet huomanneet, että jokainen vuosi neljänkympin jälkeen aina vaan lisää sitä rupsahdusta?  

Plastiikkakirurgien mukaan nimenomaan pahin rupsahdus on ikävälillä 40-50.

Eli  hienoja näkymiä teille kolmiseiskat. Tulossa pelkkää alamäkeä eikä tämä ole vitsi. Mutta unohda ulkonäkö ja mene neulepiiriin. Vaikkapa.

No en kyllä ole huomannut, melkein samanmoisena pysynyt, 50-v. ja kosmetologi arvaili ikääni, että oletko 30? Mutta tulevaahan se on rupsahtaminen sitten kun lähentelee 60:ta.

Ja luotat sitten kosmetologiin, joka arvioi asiakkaan iän 20 v väärin????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän