Nukkuminen
Olen nukkunut viimepäivinä kuten alla. Lääkityksien lopetuksesta on nyt 4kk.
26.1, perjantai 1-2h
27.1, lauantai 0,5-1h
28.1, sunnuntai 1-2h
29.1, maanantai 0,5-1h
30.1, tiistai 2-3h
31.1, keskiviikko 0,5-1h
Ei nukuta yhtään ja pelkään, että kohta en nuku enää lainkaan. ): Päivälläkään ei nukuta. Ei ole kaksisuuntaista tai muuta vastaavaa. Kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja saman paskan jankuttaminen omine uppailuineen senkun jatkuu vaan. Mene hullu hoitoon.
Miksi juuri sinä aina rupeat nimittelemään mua. Ei täällä kukaan muu tee niin.
SINÄ OLET HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU!
Et kyllä vaikuta kovin terveeltä, kun hulluksi haukut. Suurin osa kyllä tajuaa tilanteeni hyvin.
Niin, sinähän olet kroonisesti päävikainen jankuttaja. Tyhmempikin sen on jo tajunnut moneen kertaan. Täällä ei ole yhtään sen enempää jankuttamisestasi kiinnostuneita kuin aiemminkaan, sinun vioittuneet aivosi eivät vain enää tajua sitä. Sairaudentunnottomuushan on tosiaan tyypillinen oire kaltaisillasi hull
Ai olen hullu, jos olen menettänyt vähäisenkin kyvyn nukkua lääkitysten myötä. On mielestäni tärkeää tuoda asiaa esille, jos terveydenhuolto on niin moraalitonta. Aivoni vioittuivat ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä on se, että aluksi jaksoin uskoa siihen, että vielä paranisin lääkkeiden lopetuksen jälkeen, mutta kun on kulunut jo 4kk, en enää oikein usko. 😭.
Miksi valehtelet? Elokuusta on jo puoli vuotta. Silloinhan sinä ne lääkkeet lopetit.
Lopetin 4kk sitten, 5kk sitten jos ei lasketa melatoniinia. Mistä olet ajatellut tuon elokuun, jostain jonkun muun ketjusta?
Kyllä sinä olit täällä jo elokuussa. Muistan kun joka päivä valitit unettomuutta ja ajattelin että tuo ihmisparka haaskaa kauniit kesäpäivät tällä palstalla aamusta iltaan.
"Ai olen hullu, jos olen menettänyt vähäisenkin kyvyn nukkua lääkitysten myötä. On mielestäni tärkeää tuoda asiaa esille, jos terveydenhuolto on niin moraalitonta. Aivoni vioittuivat ihan turhaan."
Hulluhan se on joka ei tajua että ne vioittuneet aivot eivät asiasta jatkuvasti jankuttamalla parane.
Vierailija kirjoitti:
"Ai olen hullu, jos olen menettänyt vähäisenkin kyvyn nukkua lääkitysten myötä. On mielestäni tärkeää tuoda asiaa esille, jos terveydenhuolto on niin moraalitonta. Aivoni vioittuivat ihan turhaan."
Hulluhan se on joka ei tajua että ne vioittuneet aivot eivät asiasta jatkuvasti jankuttamalla parane.
On pakko avautua, mun kohtalo on niin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja saman paskan jankuttaminen omine uppailuineen senkun jatkuu vaan. Mene hullu hoitoon.
Miksi juuri sinä aina rupeat nimittelemään mua. Ei täällä kukaan muu tee niin.
SINÄ OLET HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU HULLU!
Et kyllä vaikuta kovin terveeltä, kun hulluksi haukut. Suurin osa kyllä tajuaa tilanteeni hyvin.
Niin, sinähän olet kroonisesti päävikainen jankuttaja. Tyhmempikin sen on jo tajunnut moneen kertaan. Täällä ei ole yhtään sen enempää jankuttamisestasi kiinnostuneita kuin aiemminkaan, sinun vioittuneet aivosi eivät vain enää tajua sitä. Sairaudentunnottomu
Sinua on hoidettu ihan normaalisti ja hyvällä tavalla. Ehkä joku päivä noi neuroleptit jäävät pois käytöstä, jos niillä todetaan olevan liikaa haittoja, mutta vielä ei olla siinä tilanteessa. Monilla lääkkeillä on haittoja, mutta jos hyödyt on isommat niin silloin niitä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotin siihen, etteivät lääkärit voi määrätä mitään vaurioittavia lääkkeitä. Jos olisin lukenut eri tietolähteitä olisin tajunnut, ettei se ole niin (korruptio jne.). Mun unettomuuteen (vähäunisuus) olisi riittänyt keskustelu ja nukahtamislääkkeet satunnaisesti. Ei olisi pitänyt ottaa lääkkeitä lääkärin ohjeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se täällä miksikään parane. Eikä sun aivot lääkkeistä vaurioitunut, vaan olet vain sairastunut mieleltäsi. Ymmärrätkö? Olet sairastunut.
Ole aamusta iltaan ulkona ja tee jotain fyysisesti raskasta. Kyllä nukuttaa Älä syö sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotin siihen, etteivät lääkärit voi määrätä mitään vaurioittavia lääkkeitä. Jos olisin lukenut eri tietolähteitä olisin tajunnut, ettei se ole niin (korruptio jne.). Mun unettomuuteen (vähäunisuus) olisi riittänyt keskustelu ja nukahtamislääkkeet satunnaisesti. Ei olisi pitänyt ottaa lääkkeitä lääkärin ohjeen mukaan.
Ei lääkärillä mitään kristallipalloa ole, millä näkisi kuinka juuri sinä alkaisit nukkumaan paremmin. Ja edellisessä ketjussasi myönsit, että sinä olit teatraalinen lääkärissä. Jos sanot että et nuku yhtään, niin tietenkin saat lääkkeet sen mukaan. Oma mokasi. Mitäs suurentelet ja valehtelet vaivojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät lääkkeet olleet sinällään vaurioittavia, mutta jo valmiiksi unettomalle ne ovat vaarallisia. Lääkeviranomaiset ovat sitä mieltä, että niitä tulisi käyttää vain vakavissa mielialahäiriöissä. Ulkomailla niiden käyttö on jo kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lääkärillä mitää
Sanoin, että nukun 2-4 tuntia vuorokaudessa. Ja valvon silloin tällöin muutaman yön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotin siihen, etteivät lääkärit voi määrätä mitään vaurioittavia lääkkeitä. Jos olisin lukenut eri tietolähteitä olisin tajunnut, ettei se ole niin (korruptio jne.). Mun unettomuuteen (vähäunisuus) olisi riittänyt keskustelu ja nukahtamislääkkeet satunnaisesti. Ei olisi pitänyt ottaa lääkkeitä lääkärin ohjeen mukaan
Niin, eli olet suurennellut vaivojasi. Sait lääkkeet sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotin siihen, etteivät lääkärit voi määrätä mitään vaurioittavia lääkkeitä. Jos olisin lukenut eri tietolähteitä olisin tajunnut, ettei se ole niin (korruptio jne.). Mun unettomuuteen (vähäunisuus) olisi riittänyt keskustelu ja nukahtamislääkkeet satunnaisesti. Ei olisi pitänyt ottaa lääkkeitä lääkärin ohjeen mukaan
Ja kun kerroin lääkärille, että olen alkanut ylittää mm. rauhoittavien annoksia (riippuvuus), niin lääkäri määräsi mulle uuden neuroleptin, vaikka vieroitus olisi pitänyt aloittaa. Ehkä he sitten luulivat, että sairaus oli pahentunut. Jäin koukkuun, enkä halunnut valvoa yhtään yötä. Ihan keskustelemalla olisin tullut järkiini. Eli puolin ja toisin oli vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se täällä miksikään parane. Eikä sun aivot lääkkeistä vaurioitunut, vaan olet vain sairastunut mieleltäsi. Ymmärrätkö? Olet sairastunut.
Tämä. Kun aivoissa pyörii nyt vain erittäin epäterve "jumiutuneen levyn" kaltainen ajatusketju en nuku-aivot rikki-olantsapiini-ketipinor-apua-en nuku-aivot rikki-olantsapiini-ketipinor-apua-en nuku... niin asian pakonomainen jankuttaminen vain ruokkii vielä lisää sitä sairasta ajatusketjua. Päähän ei mahdu yhtään mitään muuta ja siten hän yllyttää siis itse omaa sairauttaan jatkuvalla jankuttamisella, ja tilansa aiheuttaman sairaudentunnottomuuden vuoksi hän ei tajua sitä itse.
Ja ethän vedä b ja d vitamiinia illalla. Ne valvottaa.
Kirjoitan nopeasti alle koko tapahtumaketjun, jonka seurauksena mulle kävi näin. Monen asian summana (sekä minä että lääkärit) kävi huonosti ja todennäköisesti vammauduin (en enää nuku edes lähtötilanteen määrää).
Aluksi kokeilin Imovanea ja Stellaa kahtena iltana viikossa (olin tarkka ettei muodostu riippuvuutta), sillä olin vain vähäuninen (nukuin 2-4 tuntia päivässä). En ollut tottunut vähäunisuuteen, joten pelkäsin, että kuolen ylirasitukseen. Niistä loppui lopulta teho (Imovane ja Stella). Lääkärit ehdottivat muitakin nukahtamislääkkeitä, mutta kun kerroin, etteivät Imovane ja Stella auttaneet, niin eivät sitten määränneet. Kerran myös olin huolissani, jos esimerkiksi Temesta aiheuttaa riippuvuuden, niin lääkäri alkoi ehdottaa mirtatsapiinia ja ketipinoria.
Eli ajauduin lääkekierteeseen, kun ensin aloitin mirtatsapiinin, joka aiheutti sen, että nukuin muutaman yön ja sitten valvoin yön-muutaman yön (ihan miten sattuu nukuin ja pelästyin), jolloin aloitin Ketipinorin ja rauhoittavat, ja niiden annostus nousi koko ajan ja lopulta en nukkunut oikein niilläkään (vieroitus olisi pitänyt alottaa), jolloin lääkäri määräsi oheen Olantsapiinin (itse olin jo ihan sekaisin, enkä enää välittänyt mitä syön, kunhan 'nukun'). Tämä surullinen tapahtumaketju päättyi siihen, että aloin saada suurista lääkemääristä haittavaikutuksia kuten painon nousua, turvotusta, hengenahdistusta jne., jolloin aloin itse lopettamaan lääkkeet. Ja nyt ollaan mun surkeassa tilanteessa (lista nukkumisesta ketjussa).
Eli mun tilanteessa pelkästään keskustelu mun tyhmiltä kuullostavista ajatuksista ja nukahtamislääke silloin tällöin olisi riittänyt. Olisinpa lukenut muista vähäunisista, niin en olisi joutunut kierteeseen. Olin vain vähäuninen.😔. Olisin vain idioottina tarvinnut tukea omaan uneen luottamisessa ja sen mainitsemisen, että olen vain vähäuninen, ja että olisi sanottu, että päivän pari valvominen nukkumisten välillä ei haittaa (olisi myös voinut mainita, ettei mun unettomuus ollut pahentunut vaan lääkkeiden syönti ei sopinut aivoilleni, esim. Mirtatsapiini). Keripinorin jälkeen olisi ollut ehdotonta vieroittautua, ja yrittää aktivoida luontaista unta.
Toivottavasti tajusitte jotain nopeasti kirjoitetusta tekstistä.
Ja osta vaikka halpa polarin sykemittari, niin näet dataa nukkumisesta.
Eli heti mirtatsapiinin jälkeen olisi pitänyt lopettaa lääkkeet (alkoi sotkemaan unta illalla otettuna entisestään; aloin nukkumaan milloin sattuu ja tuli parin päivän valvomisputkia, pelästyin siitä, sillä olin tottunut nukkumaan aamuisin sen muutaman tunnin) ja alkaa nukkumaan taas luontaista unta (aluksi olisin saattanut valvoa paljon kuukauden-kahden ajan, tästäkin on hyvä mainita). Vieroitusta tukemaan olisin tarvinnut silloin tällöin esim. Imovanen, tai parempi, jos en olisi ottanut lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen koko elämäni, 68 v , nukkunut noin, enkä koe sitä ongemaksi. On enemmän aikaa tehdä kaikkea. Pari tuntia unta yössä ja kerta pari viikossa ei yhtään. Nauti valveillaolosta.
Niin, sinähän olet kroonisesti päävikainen jankuttaja. Tyhmempikin sen on jo tajunnut moneen kertaan. Täällä ei ole yhtään sen enempää jankuttamisestasi kiinnostuneita kuin aiemminkaan, sinun vioittuneet aivosi eivät vain enää tajua sitä. Sairaudentunnottomuushan on tosiaan tyypillinen oire kaltaisillasi hulluilla.