Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukkuminen

Vierailija
01.02.2024 |

Olen nukkunut viimepäivinä kuten alla. Lääkityksien lopetuksesta on nyt 4kk. 

26.1, perjantai 1-2h 

27.1, lauantai 0,5-1h

28.1, sunnuntai 1-2h

29.1, maanantai 0,5-1h

30.1, tiistai 2-3h

31.1, keskiviikko 0,5-1h

Ei nukuta yhtään ja pelkään, että kohta en nuku enää lainkaan. ): Päivälläkään ei nukuta. Ei ole kaksisuuntaista tai muuta vastaavaa. Kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä esim vietnamilainen mies, joka ei ole nukkunut 60 vuoteen. Yritä päästä samaan.

Oletko muuten ikinä polttanut kannabista? Se väsyttää ja auttaa nukkumaan koko yön heräämättä kertaakaan. Kokeilisin vielä tuon vaihtoehdon.

En pääse samaan, sillä mun elimistöä ei ole luotu samanlaiseen. Hän ei ole tuhoutunut millään. 😭

Vierailija
122/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙏

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, joten pahoittelen jos tätä on jo ehdotettu eikä se sovi.

Tuossa pitkään jatkuneessa tilanteessa ehdottaisin lääkärille toisenlaisen nukahtamista ja unessa pysymistä tukevan lääkkeen kokeilemista. Ihan maallikkona tuli tällainen mieleen.

Esim. Atarax? Mirtazapin? Näistä kumpikaan ei ole rauhoittava eikä unilääke eikä neurolepti. Atarax on vanha väsyttävä allergialääke jota nykyään käytetään nukahtamislääkkeenä. Mirtazapin on tetrasyklinen masennuslääke joka unettaa voimakkaasti pieninä annoksina.

En rupeaisi käyttämään mahdollista uutta lääkettä kuitenkaan jatkuvasti, vaan muutaman kerran viikossa. Minulla on aina kotona molempia mainitsemiani lääkkeitä, ja käytän niitä uniongelmiin silloin tällöin (aina toki vain yhtä kerrallaan), ja vuorotellen, etten totu niihin. 

Vierailija
124/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, joten pahoittelen jos tätä on jo ehdotettu eikä se sovi.

Tuossa pitkään jatkuneessa tilanteessa ehdottaisin lääkärille toisenlaisen nukahtamista ja unessa pysymistä tukevan lääkkeen kokeilemista. Ihan maallikkona tuli tällainen mieleen.

Esim. Atarax? Mirtazapin? Näistä kumpikaan ei ole rauhoittava eikä unilääke eikä neurolepti. Atarax on vanha väsyttävä allergialääke jota nykyään käytetään nukahtamislääkkeenä. Mirtazapin on tetrasyklinen masennuslääke joka unettaa voimakkaasti pieninä annoksina.

En rupeaisi käyttämään mahdollista uutta lääkettä kuitenkaan jatkuvasti, vaan muutaman kerran viikossa. Minulla on aina kotona molempia mainitsemiani lääkkeitä, ja käytän niitä uniongelmiin silloin tällöin (aina toki vain yhtä kerrallaan), ja vuorotellen, etten totu niihin. 

Eivät enää auta yhtään käyttämieni lääkitysten jälkeen. 😭

Vierailija
125/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🙏

😭

126/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Eivät enää auta yhtään käyttämie

Kun itse sain Mirtazapin-reseptin rajussa unettomuudessa vuosia sitten, se ei aluksi toiminut. Oli kauhea pettymys. Kuitenkin jatkoin kokeilemista toisinaan, ja kerran se toimikin, ja on sen jälkeen enimmäkseen toiminut. Välillä on yksi satunnainen kerta siellä täällä, ettei se auta.

Jos mikään tavanomainen lääke ei auta, vaikka toisinaan kokeilet, pyydä lähetettä unitutkimukseen. En tiedä kuinka helppoa sellainen on saada, mutta kyllähän tuolle tilanteelle jotain pitää tehdä.

Vierailija
127/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kokemuksia vastaavasta?

Vierailija
128/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Millaista sun unettomuus oli rajuimmillaan? 

129/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millaista sun unettomuus oli rajuimmillaan?"

Nukuin 1-3 tuntia yössä. Heräsin siis ilman mitään syytä keskellä yötä.

Sairastan MS-tautia, ja pidän mahdollisena että se jotain kautta aiheutti tuon selittämättömän unettomuusjakson minulla.

Erikoisinta oli, etten kokenut olevani erityisen väsynyt päivisin. Olen kuullut, että aivot automaattisesti lisäävät palauttavan unen osuutta silloin, kun unen kokonaismäärä jää vähiin. Se kuulemma on joku kehon oma selviytymismekanismi.

Vierailija
130/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse huono nukkuja, ei mitään verrattuna aloittajaan mutta aika rasittavaa kun on ikuista. Mutta pääsen säännöllisesti mökille lataamaan: kanna puut, kanna veet, tee ruuat tulella, metsää koiran kanssa pitkin päivää, marjastusta, yksi kertaista elämää, kyllä tulee nukuttua kuin tukki pitkät unet. Mökiltä puuttuu kaikki äänet mitä nykykodeissa on, linnut ehkä rääkkyy ulkona, mutta ei kodinkoneiden hurinaa, autoja, ei edes seinäkelloa...

Sun elämä kuullostaa ihanalta.

Paljon nukut keskimäärin? Mä nukuin ennen lääkityksiä noin 2-3(4)h ja silloin tällöin pidemmän yön. Nyt nukun aloituksessa kuvatun lailla (hieman hirvittää, onko tulossa totaalisen unettomuuden putki, ennen ei sellaisia putkia ollut 😔). Nukuin tai oikeastaan torkuin pari, 2h, tuntia aamuyöllä. Olo on energinen huonovointisella tavalla.

Kyllä elämä on ihanaa vaikka käytännössä aina väsyttää 😅 Nukun huomattavasti enemmän kuin pari tuntia, mutta herätessä en ole koskaan virkeä, yöt on katkonaisia, paljon unen ja valveen rajamailla keikkumista. Lääkityksiä ei ole ollut eikä tule.

Vierailija
131/177 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

"Millaista sun unettomuus oli rajuimmillaan?"

Nukuin 1-3 tuntia yössä. Heräsin siis ilman mitään syytä keskellä yötä.

Sairastan MS-tautia, ja pidän mahdollisena että se jotain kautta aiheutti tuon selittämättömän unettomuusjakson minulla.

Erikoisinta oli, etten kokenut olevani erityisen väsynyt päivisin. Olen kuullut, että aivot automaattisesti lisäävät palauttavan unen osuutta silloin, kun unen kokonaismäärä jää vähiin. Se kuulemma on joku kehon oma selviytymismekanismi.

Kuinka kauan unettomuusjakso kesti?

Vierailija
132/177 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista nukkumisestani 😔 (4kk kulunut, 5. kuukausi alkanut):

26.1, perjantai 1-2h 

27.1, lauantai 0,5-1h

28.1, sunnuntai 1-2h

29.1, maanantai 0,5-1h

30.1, tiistai 2-3h

31.1, keskiviikko 0,5-1h

1.2, torstai 2h

2.2, perjantai 1-2h

3.2? 

Vierailija
133/177 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😔

Vierailija
134/177 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuuko joku muukin parhaillaan samalla lailla? Onko vastaavanlaisia kokemuksia? 

Vierailija
135/177 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan 

Vierailija
136/177 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAnkuttava patologinen valehtelija on taas herännyt tähän päivään uppailemaan omaa ketjuaan, montakos sivua siitä onkaan kun lupasit ettet nostele enää itse?

Vierailija
137/177 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saman paskan jankuttaminen omine uppailuineen senkun jatkuu vaan. Mene hullu hoitoon.

Vierailija
138/177 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja saman paskan jankuttaminen omine uppailuineen senkun jatkuu vaan. Mene hullu hoitoon.

Miksi juuri sinä aina rupeat nimittelemään mua. Ei täällä kukaan muu tee niin. 

Vierailija
139/177 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrität nukkua jos ei väsytä? Hyödynnä kaikkia aika tekemällä jotain järkevää. On ihmisiä, jotka ei nuku ollenkaan ja pärjäävät silleen ihan hyvin. Tuntuu ettei unettomuus ole ainoa ongelmasi...

Jos en saa unta tai herään parin tunnin jälkeen, nousen ja laitan vihreää teetä, katselen telkkaria, luen, teen ristikkoja, sudokuja, käsitöitä, selaan vauvapalstaa tai uutisia ja kas: on aamu.

Vierailija
140/177 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkuuko joku muukin parhaillaan samalla lailla? Onko vastaavanlaisia kokemuksia? 

Kokemuksia nukkumisesta mm. Ketipinorin ja/tai Olanzapiinin jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän