Vanhustyö osastolla on aivan hirveää!!! Joka ikinen päivä samat
hommat. Löysää paskaa, kovaa paskaa, kusenhajua, pieruja naamalle vaippaa vaihtaessa, peräruiskeita, paskaa lattialla, paskaa itsekseen vaeltavien huonekaluissa, paskaa petivaatteilla, paskaista hilseilevää ihoa joka pölisee naamalle, paskavettä joka loiskuu suihkuttaessa käsivarsille, paskalistoja, vatsantoimituslistoja, haisevia tissinalusia, nivusia, persevakoja, kyykkimistä asiakasta pukiessa niin että veri puskee päähän ja taju meinaa lähteä, töhnäisiä tekohampaita ja kuulolaitteita.
HYI HELVETTI ETTÄ VIHAAN TYÖTÄNI!!!!!! VIHAAAAAAAAAAAN!!!!! ONNEKSI TÄTÄ ENÄÄ KOLME VIIKKOA, SITTEN EI ENÄÄ IKINÄ!!!!!!!!!!!
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksei tästä saisi puhua. Miten se loukkaa niitä, joiden omainen on laitoksessa hoidettavana? Mitä pyhimyksiä meidän hoitajien pitäisi olla, ettei saisi tätä p*skaista totuutta ääneen sanoa ja saada vertaistukea?
Noku tuntuu pahalta ajatella, että sillä omalla herttaisella mummolla on välillä ripulit housussa.
Vierailija kirjoitti:
En halua itse päätyä syötettäväksi, käännettäväksi ja sontivaksi paketiksi. Sitten vielä jos tietoisuus pelaisi, niin se olisi kauheaa kaikille osapuolille. Siksi eutanasia. Allekirjoittakaa kansalaisaloite, enää n. 12 000 allekirjoitusta puuttuu lakialoitteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas sinun takapuolesi pyyhkii kun vessassa käyt? Oksettaako silloinkin kun omaasi pyyhit? Samaa tavaraa vanhuksiltakin tulee. Vanhuksetkin ovat ihmisiä ja ansaitsevat kunnioittavan kohtelun. Entäs kun itse tulet vanhaksi ja tarvitset hoitoa? Miltä tuntuisi kun sinua sitten hoitaisi yökkäilevä hoitaja?
Turhaan te tylytätte AP:ta. Jos luitte ketjun niin hän sanoi arvostavansa potilaitaan, mutta ei tuota työtä yksinkertaisesti jaksa.
On paljon helpompaa puhua kuin oikeasti tehdä tätä työtä.
Ei AP:n aloituksesta mikään arvostus asiakkaita kohtaan tule esille, vaan pelkkä halveksunta. Toivon hartaasti, että AP ei jää mihinkään hoitoalan tehtävään, psykologiaa lukuunottamatta kaikissa joutuu olemaan tekemisissä ihmisen eritteiden ja kehon kanssa. Ehkä tulevaisuudessa rekkakuski tai hitsari?
Sehän se on, kun työkkärissäkin ihmisiä painostetaan, lue: pakotetaan alalle. Itsellä 1990-luvun laman jälkimainingeissa meni työpaikka alta ja minäkin olin tuon työkkärin painostuksen kohteena. Tein kuitenkin harvinaisen selväksi, että on sekä minulle että hoidettaville parempi, että minä en hoitoalalle lähde! Enkä lähtenyt.
Pienen viiveen jälkeen uusi ura urkeni omalla alallani, jossa nyt viimeisiä vuosia viedään ennen eläkeikää.
Ehdotukseni on, että sen sijaan, että työvoimahallintoon palkataan koko ajan lisää ja lisää väkeä, pakotetaan heidätkin ennemmin käsipareiksi vanhustenhuoltoon.
Eutanasiaa kannattavat, kertokaapa oletteko itse valmiita antamaan ne tappavat aineet jollekulle suoneen ja millä palkalla? Epäilenpä, ettei halukkaita löydy. Lääkäreillehän joku kyselytutkimus jo asiasta tehtiin, kannattaa voi mutta tositoimiin ei kyetä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksei tästä saisi puhua. Miten se loukkaa niitä, joiden omainen on laitoksessa hoidettavana? Mitä pyhimyksiä meidän hoitajien pitäisi olla, ettei saisi tätä p*skaista totuutta ääneen sanoa ja saada vertaistukea?
Kyllä aloituksesta tuli -jälleen- pelko ja suru, miten sitä äitiäni mahdetaan hoitaa. Että se joutuu viettämään viimeiset elinvuotensa aloittajan kaltaisen ihmisen armoilla. Ihmisten joille maksetaan palkkaa siitä työstä.
Käyn siivoamassa paikassa, jossa tehdään lääkejakelua.
Tappakaa minut oikeasti ennen kuin olen liian seniili hankkimaan omat lääkkeeni ja jossain pörssiyhtiön mummosäilössä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on ratkaisu, eutanasia.
Tuollaisille hoitajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo puhua eutanasiasta mutta oikeasti kun itse on vanha ja sairas ei se niin helppoa olekaan.
Entä jos ei halua olla vanha ja sairas, maata päivästä toiseen kurassa ja seurata vierestä kun nuorta ihmistä ällöttää omat lierut. Miten olis jos vaan saisi päättää että otanpa vaihtoehtoisen lopun tarinaan, pidetään läksiäisjuhlat ja heippa. Ei halua lukea tuota surkeaa loppukappaletta.
Miksi se pitäisi ulkoistaa muiden tehtäväksi ja tunnolle?
Ei se työ silloin alalle mentyä ollut tällaista. Koko ajan huonontunut työolot, henkilökunta vähentynyt, hoidettavia enemmän ja hoidettavat paljon sairaampia. Ja olen eri kuin aloittaja.
Olen itsekin alalla ja tiedän tasan tarkkaan mitä se on. Ja itsekään en nuorena tykännyt olla kroonikko- osastolla töissä. Siltikin tuntuu ikävältä lukea, että "puhutaan" ääneen noin. Oma äiti makaa tällä hetkellä vaipoissa muiden armoilla, joten itku tuli kun tämän luin. Ei todellakaan nosta alan tai hoitajien arvostusta, kun puhutaan noin epäkunnioittavasti. En väitä, että se kakkavaippojen vaihto toimenpiteenä on ihanaa vaan lähinnä vois miettiä mimmosen kuvan annat alan työntekijöistä. Se on työtä ja siitä maksetaan. Vanhuksilla on oikeus saada inhimillistä hoitoa enkä tykkää, että joka paikassa nuoret lähärit vaan valittaa kusesta ja paskoista. Mitä luulit sen työn sisältävän? Ja tämmöisten ihmisten asenne ei muutu jos siitä maksettais tonni enemmän kuussa.
Pörssiyhtiöön tulosta tuottavaksi tekijäksi päätyy vanhus, joka loi ja rakensi tätä maata. Entä joutuuko lopuksi hyötykäyttöön minkkitarhalle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen. Miksei tuonne vanhustenhoitoon ole kehitetty kunnollisia apuvälineitä. Mummo automaattivessaan joka pesee, kuivaa, rasvaa ja laittaa vaipat automaattisesti.Työ helpottuisi ja hoitaja vain juttelisi vieressä.Nostot robottivarren avulla.
Robotithan meitä pian hoitavat, joten tämäkin ongeima poistuu 😀
Vierailija kirjoitti:
Eutanasiaa kannattavat, kertokaapa oletteko itse valmiita antamaan ne tappavat aineet jollekulle suoneen ja millä palkalla? Epäilenpä, ettei halukkaita löydy. Lääkäreillehän joku kyselytutkimus jo asiasta tehtiin, kannattaa voi mutta tositoimiin ei kyetä.
Kyllä voisin antaa. Laupeuden työhän se olisi.
Miksei vanhuksia viedä vessaan?
Vierailija kirjoitti:
No mietipä sitä. Jos oma lapsesi on kehitysvammainen, niin tuntuisiko mukavalta lukea miten paskaa on olla töissä mokomien idareiden kanssa päivästä toiseen ja kuula kalloon vaan. En itsekään ole mikään pyhimys ja todellakin avaudun työkaverien kanssa asiakkaista, mutta tämä foorumi ei todellakaan ole sille oikea paikka. Hel....n ääliö. Miltä luulet, että tuntuu niistä, joiden vanhemmat parhaillaan ovat ko. työtään vihaavien ihmisten kynsissä.
Vierailija kirjoitti:
Näin dokumentin eutanasiasta, jossa eutanasian haluava ruiskutti itse lääkkeen kanyyliin(tai lihakseen, en muista enää tarkkaan) ohjeiden mukaan, jossain eutanasialaitoksessa hoitajien ja lääkärin seuratessa vieressä. Näin voisin kuvitella itsekin toimivani jos eutanasian joskus haluaisin.
Vierailija kirjoitti:
Saatko likaisen työn lisää?
Ei tietenkään, onhan kyse naisvalta-alasta. Miehet eivät tuollaista tekisi koskaan, saati hyväksyisi noin surkeita työolosuhteita vs. palkkataso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin dokumentin eutanasiasta, jossa eutanasian haluava ruiskutti itse lääkkeen kanyyliin(tai lihakseen, en muista enää tarkkaan) ohjeiden mukaan, jossain eutanasialaitoksessa hoitajien ja lääkärin seuratessa vieressä. Näin voisin kuvitella itsekin toimivani jos eutanasian joskus haluaisin.
Kyllä kiitos tälle!
Vanhukset ovat hoitonsa ansainneet. Mieluummin rahat sinne kuin näiden kakskymppisten "Jennajasmiinoiden" Adhd- tutkimuksiin. Niistä kun joku kritisoi ni johan alkaa paskamyrsky.