Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhustyö osastolla on aivan hirveää!!! Joka ikinen päivä samat

Vierailija
31.01.2024 |

hommat. Löysää paskaa, kovaa paskaa, kusenhajua, pieruja naamalle vaippaa vaihtaessa, peräruiskeita, paskaa lattialla, paskaa itsekseen vaeltavien huonekaluissa, paskaa petivaatteilla, paskaista hilseilevää ihoa joka pölisee naamalle, paskavettä joka loiskuu suihkuttaessa käsivarsille, paskalistoja, vatsantoimituslistoja, haisevia tissinalusia, nivusia, persevakoja, kyykkimistä asiakasta pukiessa niin että veri puskee päähän ja taju meinaa lähteä, töhnäisiä tekohampaita ja kuulolaitteita. 

HYI HELVETTI ETTÄ VIHAAN TYÖTÄNI!!!!!! VIHAAAAAAAAAAAN!!!!! ONNEKSI TÄTÄ ENÄÄ KOLME VIIKKOA, SITTEN EI ENÄÄ IKINÄ!!!!!!!!!!!

Kommentit (341)

Vierailija
201/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin yksi kertoi, ettei voi hoitaa omaista, kun on haasteellista. Siis jos joku ei voi hoitaa yhtä ihmistä, kertokaa se kymmenellä, minkä määrän joutuu hoitamaan hoitaja. Ja miettikää sitten, miten aika riittää kaikkeen.

Et sinä niitä kymmentä kuule yksin ja kokoajan hoida! Siellä on lisäksi hoiva-apulaiset, siivoojat, pyykkihuolto ja ruokakin tulee kärryllä lämmitettynä osastolla jaettavaksi

Mikäs se hoitajamitoutus olikaan per asiakas ja kuinka monta tuntia hoitoa/hoivaa yksittäisen asiakkaan pitäisi saada/vuorokausi? Yökön saa laskea mukaan, kirjauksiin asiakasta kohti menee tuskin enempää kuin 10 min/vrk.

Vinkkinä: jos pappa autetaan vessaan, kun se painaa hälytysnappi, papan ei tarvitse ulostaa vaippaan.

Suurin osa hoitokodin asukkaista

Tämähän menee näin. Korona-aikana kun omaisten kontrollistä päästiin, lopetettiin hälytyksiin vastaaminen. "Meitähän, tytöt, nämä vanhukset ei komentele". Kotihoidosta tulleet vanhukset turhaan apua hälytteli. Sitten keksittiin sammuttaa hälytysjärjestelmä koko osastolta ja laittaa rannekkeet naulaan, etteivät turhaa häiritse. Vuoden päästä AVI tarttuu asiaan ja rannekkeet on palautettava. Tosin soittoon ei edelleenkään regoida. Puhelinkeskustelu apua tarvitsevan vanhemman kanssa:

- paina sitä rannekkeen nappia!

- no kun ei täällä nämä rannekeet toimi...

Totuus on, että järjissään olevien vanhusten (liikuntarajoite, muu sairus) toimintakyky ajetaan järjestelmällisesti alas, koska hoitajien kannalta vaivattomampi kuitenkin on hygieniahaalarissa vaeltava tai makaava demetikko. 

Hoitajapula ja resurssien puute estää tehokkaasti keskustelun siitä, miten vanhuksia kohdellaaan.

Vierailija
202/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 23 vuotta tehnyt lähihoitajan töitä vanhusten parissa. Uskomatonta ehkä jonkun mielestä, mutta tykkään työstäni. Toki on sitä kakan siivoamista. Teen enimmäkseen yötöitä. Monesti aamulla kuuden aikaan tulee hätääntynyt vanhus joka on herännyt siihen että vaippa on valskannut. Pesen, kuivaan ja laitan lämpimät vaatteet päälle, lisäksi annan aamupuuron (alan viideltä keittämään puuroa) ja juomaa. Muistisairas rentoutuu ja saattelen nukkumaan.

Vaeltavat potilaat iltayöllä, jotka vielä etsivät äitiä, saavat  yöpalan ja sitten vien vessan kautta nukkumaan. Peittelen hyvästi sänkyyn ja laitan vielä viltit päälle. 

Aamuyöllä heräävät saavat ylimääräisen aamupalan, otan monesti kainaloon sohvalla istuessani. Sitten tuleekin uni ja saattelen sänkyyn ja peittelen. 

Ei jokapaikassa ole vuodeosaston tapaista paikkaa. Olen monessa paikkaa ollut ja silti pidän työstäni. Tykkään puuhastella vanh

Voi miten ihana ihminen ja hoitaja olet, parhaat kiitokset. Tässä taas nähdään kuinka erilaisia työntekijät voivatkaan olla. Kaikkea hyvää sinulle työhösi vanhusten parissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena hetken töissä koskelan sairaalassa,jossa vanhuksia.

En ikinä unohda sitä hajua kun menin ekana päivänä töihin.

Avasin huoneen oven jossa monta vanhusta.Se paskan haju oli jotain hirveää!

En pystynyt tehdä sitä työtä,onneksi joku pystyy.

suomessa vanhusten hoito on järkyttävää.

Vierailija
204/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista tissinalusista ja tekohampaista sen verran, että liian moni hoitaja ei vaan viitsi niitä hoitaa. Sitten tunnollisimmat hoitajat saavat haistella niitä aromeja, kun ottavat ne hampaat pois suusta luoja ties miten pitkän ajan päästä tai alkavat puhdistamaan rinnanalusia.  Ja juu, jotkut eivät anna ottaa hampaita pois suusta, mutta jotkut eivät edes yritä.

Vierailija
205/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan ihmisten hoitaminen keski-iässä, niin harva elää vanhukseksi ja riesaksi. Ai, ei kelpaa?

Vierailija
206/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan vanhushoitoa. Pelkää ankeutta. Kauheata katsella, kun vanhuksia hoidetaan niin huonosti. Kielitaidottomia, ammattitaidottomia töissä. Jos kritisoit, saat potkut. Vanhustenhoito= säilöntäpaikka, osakeomistajien voiton maksimointia. Sain potkut, kun uskalsin kritisoida hoidon tasoa. Työpaikka alkoi kirjaimella A.

Vierailija
207/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni uupumus johti siihen, että aloin miettimään vain sitä, miten inhottavaa ja likaista hoitotyö on. Olin sisäisesti vihainen muistisairaille asukkaille, kun paskoivat oksettavan hajuista ripulia ja käyttäytyivät kuin eläimet. En siis nähnyt heitä edes ihmisenä enää.

Vierailija
208/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ vanhustenhoivassa tappaa työntekijän. Järkyttävä kiire, et ehdi tehdä mitään kunnolla, hutaiset, jätät tekemättä osan. Valehtelet omaisille, pomo painostaa. Jos uskallat sanoa totuuden, saat potkut. Etkä saa töitä muualta, sinut leimataan hankalaksi työntekijäksi. Alalla piirit ovat pienet. Olen työtön lähihoitaja, kun uskalsin paljastaa huonon hoidon. Kukaan ei palkkaa minua.

Vierailija
209/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni uupumus johti siihen, että aloin miettimään vain sitä, miten inhottavaa ja likaista hoitotyö on. Olin sisäisesti vihainen muistisairaille asukkaille, kun paskoivat oksettavan hajuista ripulia ja käyttäytyivät kuin eläimet. En siis nähnyt heitä edes ihmisenä enää.

Surullista 😪 

Vierailija
210/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitokodit voisivat yrittää houkutella työntekijöitä sillä, että työpaikkailmoituksessa luvataan yksipuolinen työnkuva. Mutta tämähän saattaisi johtaa hakijaryntäykseen, eikä sitten voi vedota hoitajapulaan.

Minä väsyin siihen kuuluisaan monipuoliseen työnkuvaan. Ilomielin tekisin pelkkää perushoitoa+kirjaamista, enkä ole ainut, mitä olen muiden hoitajien kanssa jutellut.

Vierailija
211/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin yksi kertoi, ettei voi hoitaa omaista, kun on haasteellista. Siis jos joku ei voi hoitaa yhtä ihmistä, kertokaa se kymmenellä, minkä määrän joutuu hoitamaan hoitaja. Ja miettikää sitten, miten aika riittää kaikkeen.

Et sinä niitä kymmentä kuule yksin ja kokoajan hoida! Siellä on lisäksi hoiva-apulaiset, siivoojat, pyykkihuolto ja ruokakin tulee kärryllä lämmitettynä osastolla jaettavaksi

Mikäs se hoitajamitoutus olikaan per asiakas ja kuinka monta tuntia hoitoa/hoivaa yksittäisen asiakkaan pitäisi saada/vuorokausi? Yökön saa laskea mukaan, kirjauksiin asiakasta kohti menee tuskin enempää kuin 10 min/vrk.

Vinkkinä: jos pappa autetaan vessaan, kun se painaa hälytysnappi, papan ei tarvitse ulostaa vaippaan.

Hyvä vinkki, kerro vielä miten pappa autetaan vessaan jos hän painaa ranneketta silloin kun hoitaja on kiinni muissa töissä? 

Vierailija
212/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin voit olla joskus avun tarpeessa jos elät siihen adti että voimat vähenee, tulee sairauksia jne

Vierailija
213/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen vihainen asukkaille myös siitä miten itsekkäitä ja vaativaisia he ovat. Tulevat häiritsemään kesken tauon tai kirjaamisen, painavat ranneketta jatkuvasti aivan turhaan, luulevat että hoitajilta saa samoja palveluksia kuin henkilökohtaisilta avustajilta ja vaativat aikaa silloin kun on jonkun muun vuoro saada sitä.

Esim. jos olen juuri pukenut kolme asukasta talvivaatteisiin ja lähden viemään heitä ulos takapihalle, niin eiköhän jostain ilmesty joku vaatimaan vessaan pääsemistä. Ja hirveä ruikutus (heh) kun toisten ulkoilu meneekin hänen vessatarpeidensa edelle. 

Vierailija
214/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin voit olla joskus avun tarpeessa jos elät siihen adti että voimat vähenee, tulee sairauksia jne

En ole ap, mutta allekirjoitan täysin tämän aloituksen. Joo, olen varmaan itsekin sitten joskus autettava, mutta evvk. Siinäpähän hoitajat yökkikööt minun paskalle.

Vierailija
215/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Onpas paksua tarinaa. En usko, että hälytinjärjestelmää missään on sammutettu, se olisi laitonta ja miksi järjisssään oleva ihminen soittaisi kelloa koko ajan? Dementikot kyllä soittavat, koska eivät enää muista, että soittivat kelloa muutama minuutti sitten.

Vierailija
216/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nykyisin vanhus,ellei ole jo kuollut, on pyyhkinyt myös aloittajan per..een, haistellut ku..n hajut, siivonnut oksennukset vatsataudissa, hoivannut sairasvuoteella, hoitanut puhtaat vaatteet, siivonnut kodin, maksanut laskut, auttanut läksyissä, auttanut harrastuksissa, auttanut ihmissuhdeongelmissa, antanut olkapään ja kuunnellut. Listaa voisi jatkaa loputtomiiin, mutta jokainen itse parhaiten tietää, mitä uhrauksia hänen vanhempansa/läheisensä/muut kanssakulkijat tekivät,jotta aloittajan kaltaiset mulk..stit saisivat ulista täällä miten "raskasta" on. Oksettava aloitus-lähde äkkiä hevonkuuseen sotesta äläkä ikinä palaa edes keikkatöihin!!!

Vierailija
217/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo vessahommat on hankalia hoitokodissa, kun asukkaalla monesti iskee hätä silloin, kun hoitaja ei ole heti saatavilla. Tai aamupalan jälkeen niillä ensimmäiseksi heränneillä iskee uudelleen hätä, kun moni ei ole päässyt vielä kertaakaan aamulla vessaan. Siinä sitten sumplit, kenet lähdet käyttämään.

Vierailija
218/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itselläni uupumus johti siihen, että aloin miettimään vain sitä, miten inhottavaa ja likaista hoitotyö on. Olin sisäisesti vihainen muistisairaille asukkaille, kun paskoivat oksettavan hajuista ripulia ja käyttäytyivät kuin eläimet. En siis nähnyt heitä edes ihmisenä enää."

Ammattitaitoinen ja päästään perusterve ihminen erityisesti hoitoalalla osaa ITSE havaita,milloin on liian uupunut tekemään työtään riittävän hyvällä tasolla. Täysin vastuutonta,että "hoitajat" antavat tilanteen mennä noin pitkälle, eivätkä hae sairaslomaa tai vaihda alaa.Tuollainen piittaamattomuus tapahtuu vain vanhusten ja hoidettavien kustannuksella. Jokainen hoitaja voikin miettiä antamaansa kohtelua sitten,kun saa sitä itse aikanaan osakseen.

Vierailija
219/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työ vanhustenhoivassa tappaa työntekijän. Järkyttävä kiire, et ehdi tehdä mitään kunnolla, hutaiset, jätät tekemättä osan. Valehtelet omaisille, pomo painostaa. Jos uskallat sanoa totuuden, saat potkut. Etkä saa töitä muualta, sinut leimataan hankalaksi työntekijäksi. Alalla piirit ovat pienet. Olen työtön lähihoitaja, kun uskalsin paljastaa huonon hoidon. Kukaan ei palkkaa minua."

Ne ihmiset sotealoilla, jotka kokevat, että paitsi potilaiden ja omaisten myös heidän omia oikeuksiaan rikotaan jatkuvasti, tulee ehdottomasti ottaa mukaansa töihin ääninauhurit,kuvata työpaikan olosuhteita ja vasta sitten tehdä ilmiantoja ja valituksia ja vaatia parempaa. Muutoin käy juuri näin,kuten tälle työttömälle hoitajalle. Kenties voisi perustaa oman pienen hoivakodin tai ryhtyä ajoittain tekemään vapaehtoistyötä? Tarvetta olisi ja täysin toimettomaksi ei pidä jäädä. Tässä maassa ei empaattisten ihmisten kannata ajatella minkään oikeudenmukaisuuden toteutuvan,vaan on toimittava omien moraaliarvojensa mukaan, sai siitä sitten rahaa tai ei. Rahasta työtä tekevät ovat kaikkein hirveimpiä "hoitajia" mitä on olemassa. Kylmiä,julmia ja piittamattomia. Sote on täysin pas..na ja johto läpikorruptoitunut. 

Vierailija
220/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työ vanhustenhoivassa tappaa työntekijän. Järkyttävä kiire, et ehdi tehdä mitään kunnolla, hutaiset, jätät tekemättä osan. Valehtelet omaisille, pomo painostaa. Jos uskallat sanoa totuuden, saat potkut. Etkä saa töitä muualta, sinut leimataan hankalaksi työntekijäksi. Alalla piirit ovat pienet. Olen työtön lähihoitaja, kun uskalsin paljastaa huonon hoidon. Kukaan ei palkkaa minua."

Ne ihmiset sotealoilla, jotka kokevat, että paitsi potilaiden ja omaisten myös heidän omia oikeuksiaan rikotaan jatkuvasti, tulee ehdottomasti ottaa mukaansa töihin ääninauhurit,kuvata työpaikan olosuhteita ja vasta sitten tehdä ilmiantoja ja valituksia ja vaatia parempaa. Muutoin käy juuri näin,kuten tälle työttömälle hoitajalle. Kenties voisi perustaa oman pienen hoivakodin tai ryhtyä ajoittain tekemään vapaehtoistyötä? Tarvetta olisi ja täysin toimettomaksi ei pidä jäädä. Tässä m

Voi kuule, valituksia olen tehnyt vuosien varrella lukuisia, mutta niistä ei koskaan seuraa yhtään mitään.