Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhustyö osastolla on aivan hirveää!!! Joka ikinen päivä samat

Vierailija
31.01.2024 |

hommat. Löysää paskaa, kovaa paskaa, kusenhajua, pieruja naamalle vaippaa vaihtaessa, peräruiskeita, paskaa lattialla, paskaa itsekseen vaeltavien huonekaluissa, paskaa petivaatteilla, paskaista hilseilevää ihoa joka pölisee naamalle, paskavettä joka loiskuu suihkuttaessa käsivarsille, paskalistoja, vatsantoimituslistoja, haisevia tissinalusia, nivusia, persevakoja, kyykkimistä asiakasta pukiessa niin että veri puskee päähän ja taju meinaa lähteä, töhnäisiä tekohampaita ja kuulolaitteita. 

HYI HELVETTI ETTÄ VIHAAN TYÖTÄNI!!!!!! VIHAAAAAAAAAAAN!!!!! ONNEKSI TÄTÄ ENÄÄ KOLME VIIKKOA, SITTEN EI ENÄÄ IKINÄ!!!!!!!!!!!

Kommentit (341)

Vierailija
121/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo ongelmat ovat ihan edellisen ja sitä edellisen hallituksen junailemia. Nyt yritetään kaikki laittaa nykyisen hallituksen syyksi. Siellä ne ongelmat ovat pesineet kuin lutikat patjoissa. Hoitajissa vain on hyviä ja huonoja. Paineen sietäviä ja kovakouraisia. 

Vierailija
122/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia olisi oikea ratkaisu niille jotka eivät osaa enää paskantaa vessassa omin avuin. Miksi pitää ihmisiä hengissä jos elämä ei ole enää minkään arvoista kun joutuu kylpemään kusessa ja paskassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus kolkuttaa jo ovella. Jään asuntooni omiin oloihin ja lapset hoitaa minkä ehtivät. Kiellän hoito laitokseen siirron. 

Vierailija
124/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luolamieskaudella ihmiset eli kolmekymppiseksi. Ehkä sillä on tarkoitus.

Nyt ihmisen loppuvuodet on tollasta karseeta kidutusta vaan. Eivät ne vanhuksetkaan taatusti tuosta nauti.

Ei ole totta. Lapsikuolleisuus oli ennen suurempaa, siksi tilastot näyttävät siltä että keskimääräisesti kuoltiin nuorina.

Vierailija
125/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia lailliseksi! Miettikää minkälaista on vanhustenhoito ku me ollaan vanhoja?

Eutanasia vaatii oman tahdon. Ei noista kukaan kuolla halua. Purkavat kiukkuaan paskomalla, kusemalla tai sylkemällä hoitajan päälle. Nuoremmat ajattelee, että  haluavat sitten eutanasiaa, mutta kun ei se muutos useinkaan tapahdu yhdessä yössä vaan pikkuhiljaa. Kuka päättää, että on oikea aika? Siinä vanhetessa ehtii tottua ja viihtyä. Joka vuosi ovat tappelemassa influenssa- ja koronarokotejonoissa. Vaatimassa hoitoa joka ikiseen vaivaan terveyskeskuksessa. Hamstraavat jodi tabletteja  Jne. Eivät he todellakaan kuolla halua. En ole _ikinä_ nähnyt tai kuullut aitoa epäitsekästä tekoa nuorempien, edes omien lasten tai lastenlasten, puolesta, kun puhutaan muustakin kuin jostain suklaarasian ostamisesta jouluna tai merkkipäivänä. Ihan samaa minä minä minä väkeä ovat loppuun asti. Ja va

Tämän uskon täysin. Itänaapurissakin so taa ja nykyistä hallintoa kannattavat valtion työntekijöiden lisäksi ikäluokka vanhukset. Eli he, joilla itsellään ei ole vaaraa joutua sotaan vaikka tulisi millainen liikekannallepano hyvänsä. Jo tuon tiedon yhteydessä ajattelin, että kuinka suloista (sarkasmi) onkaan vanhempien ja isovanhempien rakkaus. Not.

Vierailija
126/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun ihminen on itselleen sopimattomassa työssä, siitä kärsii ennenkaikkia asiakkaat (tai potilaat). Miksi kouluttauduit alalle?

Ja onpa hyvä, että hieman "sopimatonkin" ihminen edes hetken tekee, koska tekijöitä EI riitä!! Ymmärrän ap täysin mistä puhut oman kokemuksen kautta..asiaa ihmettelevät tervemenoa sinnekin alalle...Ja vammaistyöhön ja vakaa...

Vierailija
127/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioihan AP asteikolla 1-10, kuinka paljon avautumisesi perusteella

1: ihmisten arvostus lähihoitajia kohtaan kasvaa

2: vahvistuu käsitys lähihoitajista tyhminä, omahyväisinä, laiskoina ja hiukan sadistisina pikku paskiaisina. Jos nyt kakkateemassa pysytään.

Vierailija
128/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin tuskasi. Vuosia tehnyt vanhustyötä, ja nyt on tullut mitta täyteen. Työpaikkaa olen vaihtanut useamman kerran, ja pahemmaksi mennyt joka kerta. Kaksi viikkoa tässä uudessa paikassa, ja viimein tuli se hetki, kun totesin, että nyt riittää. Ei tätä paskaa enää jaksa.

Olen hakenut sellaisia työpaikkoja, joita voi hoitsun koulutuksella tehdä, mutta ei tartte hoivatyöhön mennä. Lapsia en halua hoitaa, vammaispuoli on nounou, enkä päihdepuolellekaan halua mennä. Eli ei kliinistä hoitotyötä, vaan jotain muuta. Toivottavasti tärppäisi uusi paikka mahdollisimman pian, jokainen työpäivä on tervanjuontia, ja tekee mieli hautautua sängynpohjalle töihinlähdön sijasta. Olen aivan loppu tähän työhön.

Asukkaat hoidan tottakai parhaani mukaan, mutta mielenkiinto hommaan on mennyttä.

Vierailija
129/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2: vahvistuu käsitys lähihoitajista tyhminä, omahyväisinä, laiskoina ja hiukan sadistisina pikku paskiaisina. Jos nyt kakkateemassa pysytään.

Mitä helvettiä selität? Kuinka kauan olet tehnyt vastaavaa hommaa niska limassa ja itsekin sairastunut esim tuki- ja liikuntaelinten sairauksiin, verenpainetautiin fyysisen vuorotyön takia? HÄH??

Vierailija
130/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat!!! Ja mun soppari syksylle 😶😮💨🤯😵😵😵😫😫😫😫

Vierailija
131/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties meillä harjoittelussa?

Mä kyllä pidän työstäni - ja näen, että työhön kuuluu hyvin paljon muuta kuin mainitsemaasi paskaa. Toki sitäkin, luonnollisesti, mutta myös paljon paljon muuta. 

Hyvä, että vaihdat toisaalle, jos tämä ei ole sun juttusi. Se on viisasta.

Hetkittäin työ kyllä on raskasta, ja omat ajatukset on vahvistuneet siitä, että jossain kohtaa haluaisin tehdä jotain muuta. En kuitenkaan tiedä, mitä. Siihen asti teen oman työni täydellä sydämellä.

Vierailija
132/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia lailliseksi! Miettikää minkälaista on vanhustenhoito ku me ollaan vanhoja?

No tällä talouden kehityksellä kaikki hoitopaikat suljetaan, kiitos vaan orvon hallitus. 

Toisaalta siinä vaiheessa olemme kaikki työttömiä, öisin tehdään murtokeikkaa ruokakauppaan ja muun aikaa hoidellaan vanhuksia ja vammaisia.

Sota ehtii väliin. Silloin kaikki terveydenhuollon väki on valjastettu hoitamaan rintamapotilaita ja vanhukset jää yksin makaamaan paskoissaan laitoksiin. Ei tule tuolijumppia ja pullakahveita silloin enää kuin manulle illallisia.

Jos tulee sota, lapset pakotetaan huolehtimaan vanhuksistaan. Mutta myöskään edes työikäiset ei saa kunnollista hoitoa. Tämä koettiin jo aiemmassa sodassa. Etusijalle menee sotilaiden hoito. 

Mun isomummo ja hänen poikansa kuolivat sodan aikaan syöpään eikä kumpikaan saanut mitään hoitoa. Kauheat kivut. Mummo oli jotain 65-v ja poikansa 40-v. Asuivat Tampereen keskustassa. 

Kuljetukseen ei ollut saatavilla kohtuuhintaista autoa tai hevosta. Kelkalla veivät vainajan siunattavaksi. (Tosiaankin Tampereen keskustassa)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että kyllä on nirppanokkaväkeä. Kun ette edes viitsi lapsia hankkia ettei tarvitse niiden paskoja siivota. Mitä jos vaikka hoitaisitte ne omat vanhempanne ITSE kunnialla loppuun, sitten kun sen aika on. Niin tehtiin ennenkin, ei ollut hoitolaitoksia ja samaan se menee uudestaan piankin.

Asennevamma on aloittajalla. Vaihda äkisti alaa. Ei taida olla useallakaan teistä kokemusta rakkaasta, iäkkäästä, omaisesta jotka eutanasiaa tarjoatte.  Ja taisitte kaikki olla naisia vielä? Tämän ajan naiselta on kenenkään turha hoivaa odottaa. Kauas on alkuperäisestä perhemallista menty. 

Huomaa että sinulla itselläsi ei ole kokemusta iäkkään omaisesi hoitamisesta. Se on kuule henkisesti niin raskasta hommaa että tekisi mieli ampua kuula joko omaan tai vanhuksen kalloon.

No tämä. Mulla on kohta vuoden ollut omat sairaudet hoitamatta, kun täytyy yrittää pitää lähes satavuotiasta äitiä hengissä. 

Vierailija
134/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sinun takapuolesi pyyhkii kun vessassa käyt? Oksettaako silloinkin kun omaasi pyyhit? Samaa tavaraa vanhuksiltakin tulee. Vanhuksetkin ovat ihmisiä ja ansaitsevat kunnioittavan kohtelun. Entäs kun itse tulet vanhaksi ja tarvitset hoitoa? Miltä tuntuisi kun sinua sitten hoitaisi yökkäilevä hoitaja?

Vierailija
135/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden kesän opiskeluaikoina moisissa hommissa. EI IKINÄ ENÄÄ! Onneksi sairaanhoitajana voin tehdä paljon muunlaistakin työtä. Tuosta pitäisi maksaa likaisen työn lisä. Se haju joskus tuntui pinttyneen omiin hiuksiin ja huokosiin asti. 

Vierailija
136/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä selität? Kuinka kauan olet tehnyt vastaavaa hommaa niska limassa ja itsekin sairastunut esim tuki- ja liikuntaelinten sairauksiin, verenpainetautiin fyysisen vuorotyön takia? HÄH??

Aloituksesta ja AP:n myöhemmistä vastauksista tulee esiin niin voimakas halveksunta vanhuksia kohtaan, että oksettaa! Eivät he vapaaehtoisesti ole siellä "hoivakodissa" eivätkä vapaaehtoisesti sairastuneet. Luulin ensin, että AP on nuori tyttö, joka on päätynyt väärälle alalle, mutta ilmeisesti kyeessä onkin varttuneempi rouva, jonka työkkäri on pakottanut kouluttautumaan alalle. Näitä ilmapiirinhapattajia osastoilla on. Hyvätkään hoitajat, joita kyllä on suuri osa, eivät uskalla tehdä työtään hyvin, etteivät joudu aloittajan kaltaisten kiusan kohteeksi. Että lopeta ihmeessä AP! Koko osaston ilmapiiri paranee kun häivyt!

Vierailija
137/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on tasan samanlaiset ajatuksen ja viha työtäni kohtaan vakalla. Onneksi se loppui ja ei enää ikinä iän kuuna päivänä lähellekään päiväkotia. Onneksi pääsin yliopistoon.

Vierailija
138/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivatyö on naisten osa maailmassa. Koittakaa kestää. 

Vierailija
139/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ihan on omia olettamuksiasi. Ihan turha jaella tuomioita sieltä ruudun takaa jonkun tunteitaan purkavan hoitajan kirjoituksen perusteella. Ap vihasi työtä, ei vanhuksia, ja siihen hänellä on täysi oikeus. Raaka tosiasia on se että työ on raskaimmista paikoissa oikeasti todella kauheaa. Niinhän tuo sanoi lopettavansakin, menee kevyempään työhön mikä on täysin ymmärrettävää. 

Vierailija
140/341 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas sinun takapuolesi pyyhkii kun vessassa käyt? Oksettaako silloinkin kun omaasi pyyhit? Samaa tavaraa vanhuksiltakin tulee. Vanhuksetkin ovat ihmisiä ja ansaitsevat kunnioittavan kohtelun. Entäs kun itse tulet vanhaksi ja tarvitset hoitoa? Miltä tuntuisi kun sinua sitten hoitaisi yökkäilevä hoitaja?

Turhaan te tylytätte AP:ta. Jos luitte ketjun niin hän sanoi arvostavansa potilaitaan, mutta ei tuota työtä yksinkertaisesti jaksa.

On paljon helpompaa puhua kuin oikeasti tehdä tätä työtä.