Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhustyö osastolla on aivan hirveää!!! Joka ikinen päivä samat

Vierailija
31.01.2024 |

hommat. Löysää paskaa, kovaa paskaa, kusenhajua, pieruja naamalle vaippaa vaihtaessa, peräruiskeita, paskaa lattialla, paskaa itsekseen vaeltavien huonekaluissa, paskaa petivaatteilla, paskaista hilseilevää ihoa joka pölisee naamalle, paskavettä joka loiskuu suihkuttaessa käsivarsille, paskalistoja, vatsantoimituslistoja, haisevia tissinalusia, nivusia, persevakoja, kyykkimistä asiakasta pukiessa niin että veri puskee päähän ja taju meinaa lähteä, töhnäisiä tekohampaita ja kuulolaitteita. 

HYI HELVETTI ETTÄ VIHAAN TYÖTÄNI!!!!!! VIHAAAAAAAAAAAN!!!!! ONNEKSI TÄTÄ ENÄÄ KOLME VIIKKOA, SITTEN EI ENÄÄ IKINÄ!!!!!!!!!!!

Kommentit (341)

Vierailija
261/341 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tämä todistaa sen, että kaikista ei vain ole hoitoalalle. Ei minustakaan olisi, mutta kunnioitan kovasti niitä, joista on.

Älä siinä hurskastele. Paskotaan siellä oli siellä kuka vaan pyyhkimässä.

Vierailija
262/341 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työ vanhustenhoivassa tappaa työntekijän. Järkyttävä kiire, et ehdi tehdä mitään kunnolla, hutaiset, jätät tekemättä osan. Valehtelet omaisille, pomo painostaa. Jos uskallat sanoa totuuden, saat potkut. Etkä saa töitä muualta, sinut leimataan hankalaksi työntekijäksi. Alalla piirit ovat pienet. Olen työtön lähihoitaja, kun uskalsin paljastaa huonon hoidon. Kukaan ei palkkaa minua."

Ne ihmiset sotealoilla, jotka kokevat, että paitsi potilaiden ja omaisten myös heidän omia oikeuksiaan rikotaan jatkuvasti, tulee ehdottomasti ottaa mukaansa töihin ääninauhurit,kuvata työpaikan olosuhteita ja vasta sitten tehdä ilmiantoja ja valituksia ja vaatia parempaa. Muutoin käy juuri näin,kuten tälle työttömälle hoitajalle. Kenties voisi perustaa oman pienen hoivakodin tai ryhtyä ajoittain tekemään vapaehtoistyötä? Tarvetta olisi j

Ikäihmiset ovat lypsylehmän vastakohta, heihin menee joka vuosi miljardeja euroja ja mitään eivät tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/341 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, olen pahoillani. Hyvä, jos olet pian pääsemässä toisaalle. Kaikille hoitotyö ja vanhustyö ei vain sovi, ja sinun kutsumuksesi selvästi on jossakin muualla. Kun tämä työ sopii itselle, niin se huomio ja mielenkiinto kiinnittyy aivan eri asioihin kuin pölisevään ihoon ja paskalistoihin. Jokainen päivä voi olla mielenkiintoinen ja tyydyttävä.

Mutta tunnistan tunteesi, sillä itsellänikin on kokemusta toisen alan töistä, jotka taas itselleni olivat kuin pakkotyöleiri täynnä vastenmielisiä asioita. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
264/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein viime kesänä vanhustyötä kesätyönä.

Laskin aina päiviä milloin tämä loppuu..

ei enää ikinä kiitos

Vierailija
265/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luolamieskaudella ihmiset eli kolmekymppiseksi. Ehkä sillä on tarkoitus.

Nyt ihmisen loppuvuodet on tollasta karseeta kidutusta vaan. Eivät ne vanhuksetkaan taatusti tuosta nauti.

Näinpä. Aivan liian pitkälle on menty elämän keinotekoisessa pitkittämisessä. Parempi olisi jos ihmisten keskimääräinen elinajanodote olisi kaikkialla 60-70 vuotta kuten esim. Intiassa on (Pohjoismaissa elinajanodote on 80-85 vuotta.) Kipuja toki pitäisi helpottaa. Nykyään tunnutaan tekevän päinvastoin; elämää pitkitetään mahdollisimman paljon eikä kipuja välttämättä hoideta kunnolla. Tosin on niinkin että kivunhoito on edelleen hyvin kehittymätöntä lääketieteessä. Kiputuntemus kun on myös tarpeellinen ihmiselle joten kivun poistaminen ei ole mitenkään yksinkertaisin asia.

Vierailija
266/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla elossa ja elää ovat loppujenlopuksi kaksi ihan eri asiaa. Jos on sinulla kurjaa, voi vaan kuvitella mitä h****ttiä elossa olo on sinun kourissasi noille vanhuksille. Ihan hyvä, että pääset pois - siis niiden vanhusten kannalta.

Vierailija
267/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika, olen pahoillani. Hyvä, jos olet pian pääsemässä toisaalle. Kaikille hoitotyö ja vanhustyö ei vain sovi, ja sinun kutsumuksesi selvästi on jossakin muualla. Kun tämä työ sopii itselle, niin se huomio ja mielenkiinto kiinnittyy aivan eri asioihin kuin pölisevään ihoon ja paskalistoihin. Jokainen päivä voi olla mielenkiintoinen ja tyydyttävä.

Mutta tunnistan tunteesi, sillä itsellänikin on kokemusta toisen alan töistä, jotka taas itselleni olivat kuin pakkotyöleiri täynnä vastenmielisiä asioita. Kaikkea hyvää sinulle!

Onneksi hoitajana voi valita, missä töitä tekee. Vanhuspuoli ei ole minun juttu. Kokeiltu on ja päätin, ettei ikinä enää. 

Mutta onneksi on hoitajia, jotka tykkää vanhuksilla työskennellä. Suuret ikäluokat kolkuttelee jo hoitopaikkojen ovia 

Vierailija
268/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole oikea paikka avautua.

ONHAN. 😁😂💩

Vierailija
269/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työ vanhustenhoivassa tappaa työntekijän. Järkyttävä kiire, et ehdi tehdä mitään kunnolla, hutaiset, jätät tekemättä osan. Valehtelet omaisille, pomo painostaa. Jos uskallat sanoa totuuden, saat potkut. Etkä saa töitä muualta, sinut leimataan hankalaksi työntekijäksi. Alalla piirit ovat pienet. Olen työtön lähihoitaja, kun uskalsin paljastaa huonon hoidon. Kukaan ei palkkaa minua."

Ne ihmiset sotealoilla, jotka kokevat, että paitsi potilaiden ja omaisten myös heidän omia oikeuksiaan rikotaan jatkuvasti, tulee ehdottomasti ottaa mukaansa töihin ääninauhurit,kuvata työpaikan olosuhteita ja vasta sitten tehdä ilmiantoja ja valituksia ja vaatia parempaa. Muutoin käy juuri näin,kuten tälle työttömälle hoitajalle. Kenties voisi perustaa oman pienen hoivakodin tai ryhtyä ajoi

ihanaa lähimmäisten ja vanhempien kunnioitusta. Tuo kantaa sinut vielä pitkälle.

Vierailija
270/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi hoitajana voi valita, missä töitä tekee. Vanhuspuoli ei ole minun juttu. Kokeiltu on ja päätin, ettei ikinä enää. 

Mutta onneksi on hoitajia, jotka tykkää vanhuksilla työskennellä. Suuret ikäluokat kolkuttelee jo hoitopaikkojen ovia 

Suuret ikäluokat per vuosi eivät enää ole mitä tahansa ikäluokkaa suurempia, sen verran on kuolema käynyt.  Jos hoitopaikkaan mennään lähelle 90 vuotta, moni ehtii ennen sitä luonnollisesti poistua.

Vierailija
271/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi edetä urallasi osastonhoitajaksi?

Voisit suunnitella työvuoroja haisevissa tiloissa ja keksiä tarinatuokioita, pitää viikkopalavereja p.cantoimituspäivien vietosta ja tuotteista. 

Vierailija
272/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla viimeinen kerta kun käytät sanaa kutsumus. Luuletko tosiaan että nykyisillä vanhustyön mitoituksilla jollain "kutsumuksilla" jaksaa ja nauttii kukaan muu kuin masokisti.

Vierailija
273/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hakenut usein pattereita sukulaiseni kuulolaiteeseen koska hoitajat eivät ehdi. Asun itse 600 km päässä. Hoidettava ei kuullut muuten mitään.

Vierailija
274/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina näitä kommentteja riittää, että olet väärällä alalla yms.

Koittakaa tajuta, että vanhuspuolelle kun ei vaan Suomessa riitä niitä oikealla alalla olijoita. Ja nuoremmissa niitä on aina vaan kokoajan  vähemmän.

En jaksa itsekään sitä jatkuvaa eriterumbaa. Hyvä huudella muille, että vaihda alaa. Se tilanne ei parane sillä.

Vierailija
275/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entös sitten kun lakiin kirjataan lapsien hoitovelvoite omista vanhemmistaan kun rahat eivät enää riitä vahuspalveluihin ja eläkkeet lopetetaan eikä vanhuksilla ole enää omaa rahaa.

Töitten ohessa saa maksaa omien vanhempiensa elämä ja hoitaa heitä siinä sivussa 😊

Vierailija
276/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla ollut 20v. ja samanmoisia aatoksia mulla vammaistyöstä. Ei vaan pysty. Täytyy vaan löytää se oma paikkansa niin tää työ kyllä antaakin paljon paskasta huolimatta 

Vierailija
277/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona asuu ja elää tällä hetkellä aivan järkyttävän huonokuntoisia vanhuksia ja aivan epäinhimillisissä olosuhteissa. Työskentelen sosiaalityöntekijänä vanhuspuolella. Tulee jatkuvasti huoli-ilmoituksia vanhuksista, jotka eivät tosiasiassa pärjää kotona. Me sossut käymme sitten paikan päällä toteamassa ja vahvistamassa tilanteen, mutta siihen asia jää, koska hyvinvointialue on päättänyt kiristää asumispalveluihin pääsemistä entisestään. Ja sitten omaiset, media ym. päivittelevät, miksi kukaan ei tee mitään ja vanhuksia on heitteillä. No, meillä ei ole mitään työkaluja tai päätösvaltaa tehdä asialle mitään. Omaan kotiinikaan en voi noita sosiaalityön asiakkaina olevia ikääntyneitä ottaa asumaan. 

Aion todellakin ottaa itseltäni hengen hyvissä ajoin, jos sairastun ja kun väistämättä vanhenen. 

Vierailija
278/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasiaa kannattavat, kertokaapa oletteko itse valmiita antamaan ne tappavat aineet jollekulle suoneen ja millä palkalla? Epäilenpä, ettei halukkaita löydy. Lääkäreillehän joku kyselytutkimus jo asiasta tehtiin, kannattaa voi mutta tositoimiin ei kyetä. 

Kyllä olisin ja olen. Ja täysin ilman rahaa, voin tehdä vaikka ilmaiseksi muun työn ohessa.

Terveisin vain lähihoitaja vanhustyössä yli 13 v olleena ja olen edelleenkin ja sairaanhoitajaopiskelijana nyt toista vuotta.

Vierailija
279/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun ihminen on itselleen sopimattomassa työssä, siitä kärsii ennenkaikkia asiakkaat (tai potilaat). Miksi kouluttauduit alalle?

Koulutus on ok, mutta työpaikka vain on kamala. Lähihoitajan koulutuksella voi olla töissä muuallakin kuin vanhustyössä. 

Vierailija
280/341 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi hoitajana voi valita, missä töitä tekee. Vanhuspuoli ei ole minun juttu. Kokeiltu on ja päätin, ettei ikinä enää. Mutta onneksi on hoitajia, jotka tykkää vanhuksilla työskennellä. Suuret ikäluokat kolkuttelee jo hoitopaikkojen ovia 

Suurista ikäluokista on jo osa mullan alla ja osa pärjää loppuun asti kotonaan. Noin maksimissaan 5 vuotta vielä, ja vanhushoivan tarve alkaa vähentyä.