Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä apua lääkäri voi antaa nikotiinituotteiden lopettamiseksi?

Vierailija
27.10.2025 |

Kyseessä siis nikotiinipurkkien lopettamisen vaikeus. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
2/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyysin varenikliinikuurin. Sen avulla lopetus oli helppoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorvaa sulle sellaisen muovisen selkärengan, kuin niillä dummy luurangoilla, nykyisen hyytelöisen tilalle.

Vierailija
4/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda normaaliin purkkaan. 

Vierailija
5/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lääke mikä toimisi nikotiiniin kuin antabus alkoholiin? 

Jos sellainen on, kokeilisin. Nikotiini on niin pirullinen huume kääntämään koko ihmisen minuuden vain haluamaan lisää nikotiinia. Heroiiniakin pahempaa kamaa jos on nikotiinille altis.

Vierailija
6/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varenikliini toimii nikotiiniin. 

Vierailija
7/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mitään osata tehdä ihan itse? Jätät purkan pois ja sillä siisti. Samoin voi jättää tupakan pois ja sillä siisti. Lääkäriä ei näihin tarvita. 

Vierailija
8/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädestäkö sen pitäis pitää kiinni ja lohduttaa kun vauva ei pysty hallitsemaan mielihalujaan? Pari viikkoa olet ilman niin himot laantuu.

Vierailija
9/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mitään osata tehdä ihan itse? Jätät purkan pois ja sillä siisti. Samoin voi jättää tupakan pois ja sillä siisti. Lääkäriä ei näihin tarvita. 

Samaa mieltä. Itse lopetin aikanaan röökin polton 15v. aktiivisauhuamiesen jälkeen suoralla vedolla. 

Kyllä, pari viikkoa oli aika paska olo. Vietin siitä suuren osan itsekseni kotona ja lenkillä käyden. Vedin parit kunnon jurrit ja sammuin sohvalle, koska se esti myös tehokkaasti kauppaan lähtemisen röökihimoissa. 

Parin viikon jälkeen tilanne helpotti ja sen jälkeen en ole pottanut vetoakaan. Ei edes tee mieli. 

Myöhemmin jouduin vieroittamaan itseni lievästä kodeiiniriippuvuudesta, minkä sain urheiluvammaliitännäisestä polvileikkauksesta. Jatkossa olen ilman kipulääkkeitä ennemmin, tai pelkällä buranalla. Kipua sietää, vieroitusoireet on pahempi riesa. Tässä vielä oli aika maltilliset annokset, Suomessa kun ollaan. 

Vierailija
10/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herskaa tai peukkua peliin!

Vierailija
11/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varenikliini on tupakoinnin lopettamiseen käytettävä reseptilääke. Varenikliinimolekyyli muistuttaa nikotiinimolekyyliä, ja se sitoutuu hermosolujen nikotiinireseptoreihin estäen nikotiinin vaikutusta elimistössä, vähentäen tupakointihalua ja helpottaen nikotiinin puutteesta aiheutuvia vieroitusoireita. Lääkkeen käytön seurauksena tupakointi tyypillisesti tuntuu tupakoitsijasta epämiellyttävältä.

Vierailija
12/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet koukussa, et pysty edes ajattelemaan ilman että mässytät nikotiinipurkkaa tai pussia huulessa. 

Vierailija
13/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat käyttämään niitä nikotiinipusseja. 

Oikeasti, onko surullisempaa näkyä kuin aikuiset ihmiset kassajonossa pyytämässä jotain teineille tarkoitettuja "jäänraikkaita" nikotiinipusseja...?!   ;D 

Siinä kohden luulisi jokaisen miettivän, "missä kohtaa meni näin stnan pahasti metsään".

Jenkeissä äijjjät sentään viime reissullakin jauhois ja sylki mällitupakkaa. Siinä sentään oli jotain alphaa.

Vierailija
14/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda nikotiinipurkeista nikotiinitölkkeihin!

Vierailija
15/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan puoliin nikotiini-imeskelytabketit. Sitten jaoin ne sen jälkeen lääkejakalalla 1 neljänneosaan. Sen jälkeen lopetin. Eli lääkejakalalla tai saksilla alat puolittaa purkkaa, sitten puolitat lopulta ne puolikkaat.

Aika kauan meni, mutta lopulta lopetus oli todella helppoa. 

Vierailija
16/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kädestäkö sen pitäis pitää kiinni ja lohduttaa kun vauva ei pysty hallitsemaan mielihalujaan? Pari viikkoa olet ilman niin himot laantuu.

Ota kasvoistasi kännykkäkuva, lataa se ilmaiselle kuvapalvelimelle ja jaa linkki. Haluan nähdä naamasi. Me kaikki haluamme =)

Vierailija
17/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat vaan ja jaksat niitä vieroitusoireita pari viikkoa, sitten helpottaa. Kun muistaa että omat aivot ja kroppa koittavat syöttää sinulle paskaa ja oikeasti et tietenkään tarvitse jotain ylimääräistä myrkkyä mihinkään, pysyvät ne ajatukset kurissa.

Vierailija
18/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kasvoistasi kännykkäkuva, lataa se ilmaiselle kuvapalvelimelle ja jaa linkki. Haluan nähdä naamasi. Me kaikki haluamme =)

Aloitappa sinä. Minua ei tosin kiinnosta asia, mutta tuskin sieltä mikään missi tai mr.finland kurkistaa.

Vierailija
19/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriton mynthon pastillit auttoi minulla. Niitä sai kyllä aluksi vetää niin paljon että pieretti, mutta nyt aski kestää jo viikon tai ylikin. Kesällä jopa unohdin ne muutamaksi viikoksi kun ei ollut stressiä. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
20/21 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aikoinaan puoliin nikotiini-imeskelytabketit. Sitten jaoin ne sen jälkeen lääkejakalalla 1 neljänneosaan. Sen jälkeen lopetin. Eli lääkejakalalla tai saksilla alat puolittaa purkkaa, sitten puolitat lopulta ne puolikkaat.

Aika kauan meni, mutta lopulta lopetus oli todella helppoa. 

Itsellä muuten huomasin että Nicorette vasyttää ihan kamalasti. Nicotinell ei niinkään. On kyllä jännä et nikotiinipurkkien purkka on paljon parempaa koostumukseltaan kuin nämä höpö jenkit joita viitsiin purra lähinnä 10 minsaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän