Kela päätti että maksaa enää vain 45e/kk mun sähkösta + sähkönsiirrosta...25e jää nyt sit maksamatta ja ennen pitkää sähköt katkee
Mitä oikein voin tehdä? Kaksi laskua jo joista jäänyt maksamatta 25-30e...Kohta tulee varoitus sähkön katkaisusta jne...
Saan siis perustoimeentulotukea, ja tähän asti Kela on aina maksanut sähkölaskuni.
Joudunko kohta olla ilman sähköjä kun itselläni ei ole varaa maksaa tuota ylimenevää osaa?
Neuvoja???
Kommentit (418)
Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.
Lopetat turhien vempeleiden huudattamisen. Myös ilmasto kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.
Ihan peruselämiseen menee...Siihen mihin on perustoimeentulotuki tarkoitettu ja mitoitettu...
ap
Vierailija kirjoitti:
Lopetat turhien vempeleiden huudattamisen. Myös ilmasto kiittää.
Mulla ei ole mitään "turhia vempeleitä"
Uuni, hella, pyykinpesukone, valaistus ja tietokone...Siinä on mun laitteet.
ap
Mene töihin niin johan alkaa ongelmat ratketa.
Ai mitä teet? Selvästi vain valitat täällä asiasta kuukauden välein.
Maksavat 45e sun sähköistä ja hirvee narina, nyt heti nollaan ne maksut sieltä kelan päästä, jonkun pitää antaa näille super mega hyper laiskimuksille opetus ja tehdä näistä miehiä tai aikuisia, kun eivät selvästi ole armeijaa käyneet.
Miksi ihmiset ajetaan siihen tilanteeseen, että ihmisarvoisen elämän minimivaatimukset ei täyty? Ihan hanurista on tämä meininki kyllä.
Ehkä ne on heränneet siihen, että joitakin ei ole sähkönsäästö koskenut näköjään. Olen ihmetellytkin, että onko Kelasta rahat saavat ainoa ryhmä Suomessa, joita ei paljon sähkölaskut hetkauta. Millään ei ole väliä, kun joku muu maksaa.
Pitikö sinun taas tehdä tästä aloitus
Ap on kaapissa viljelmä , kun menee noin paljon sähköä?
Maksat vaan siitä perusosasta tuon yli menevän osan. Ja sitten selvittelet voisitko jostain vähentää kulutusta ja etsiä mahdollisesti halvempaa sopimusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan peruselämiseen menee...Siihen mihin on perustoimeentulotuki tarkoitettu ja mitoitettu...
ap
Pistä joka päivä 80 centtiä sukanvarteen, kolikot käy hyvin. Onko liian suuri summa sulle?
Vierailija kirjoitti:
Ap on kaapissa viljelmä , kun menee noin paljon sähköä?
Ei ole...Vastasin jo mitkä on sähköä käyttävät laitteeni...
ap
Vierailija kirjoitti:
Maksat vaan siitä perusosasta tuon yli menevän osan. Ja sitten selvittelet voisitko jostain vähentää kulutusta ja etsiä mahdollisesti halvempaa sopimusta.
Kun ei ole varaa maksaa sitä, sanoin sen jo...
Ap
Miten sähköä voi kulua kuukaudessa edes tuon 45 euron edestä? Vaikka olisi kuinka kallis soppari niin tuohon saa nähdä jo oikeasti vaivaa.
Ja ongelmasi ratkaisu on se, että jatkossa vähennät sähkönkulutustasi roimasti. Niin me työssäkäyvätkin jouduttiin tekemään kun sähkön hinta nousi.
AP rahat menevät Temulle. Kämppä täynnä krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
En ole ap, mutta olen 60+ monisairas, saneerattu töistä ulos vuosia sitten. Kukaan ei palkkaa. Eläkkeelle en pääse, hain kouluun, en pääse, koska olen niin monisairas, siispä roikun tukien varassa. Mihinkään kansaneläkkeelle en ehdi päästä, koska kuolen näihin sairauksiini ennen sitä.
Töitä ehdin tehdä vuosikymmeniä ja maksaa veroni, tässäkö kiitos?
Istut pimeässä tai sytytät kynttilän.