Sairastuin koronaan kuukausi sitten ja edelleen ripuli ja aivosumu jatkuu. Kamala tauti!!
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla viides viikko menossa. Hirveä uupumus, päässä humisee eikä mikään oikein onnistu. Tuli päälle toinen flunssa ja hirveä yskä.
Täälläkin päänhuminaa ja paniikkikohtauksia :( Pelkään etten selviä tästä
Minulla meinaa kans tulla paniikkikohtauksia. Ihan kamalaa kyllä kun tauti vain jatkuu ja jatkuu. Se humina on ihan kamalaa!
Vatsalla ja suolistolla on sellainen yhteys aivoihin, että vatsaan menevät pöpöt ja tulehdus suolistossa aiheuttavat ahdistuneisuutta. Kokemusta on. Tämä nykyinen koronavariantti iskee kovaa suolistoon.
Ulkona on melkoinen sumu, ei se ole aivosumua.
Mikä helvetin aivosumu? Joku jenkeistä kopioitu juttu varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla viides viikko menossa. Hirveä uupumus, päässä humisee eikä mikään oikein onnistu. Tuli päälle toinen flunssa ja hirveä yskä.
Täälläkin päänhuminaa ja paniikkikohtauksia :( Pelkään etten selviä tästä
Minulla meinaa kans tulla paniikkikohtauksia. Ihan kamalaa kyllä kun tauti vain jatkuu ja jatkuu. Se humina on ihan kamalaa!
Mikä humina? Kuulette jotain ääntä vai onko kyse vertauskuvasta?
Koko pää humisee silleen oudosti, välillä kuuluu semmoista surinaa myös. Voi olla esim tärykalvo turvoksissa ja se aiheuttaa sen. Mutta se on ihan kamalaa. Ei kuule kunnolla esim televisiota, niinkuin jostain luolasta tulis äänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. ja silti monet kulkevat tautisina tartuttamassa muita. Idioo tt eja
Työkaverilta tämän pirulaisen sain. Kehtasi vielä kehuskella että onpa rankka flunssa kun tuli töihin tartuttamaan :(
Sama. Työkaveri kovassa flunssassa töihin ja puolisonsa kotona koronassa. Etätyö mahdollisuus on, olisi voinut jäädä kotiin töihin.
Tuollaiset työkaverit pitäisi tuomita. Toisen terveyden pilaaminen
Hän oli tehnyt koronatestin, joka näytti negatiivista. No niin näyttääkin aluksi, juuri niinä erityisen tartuttavina päivinä.
Meillä testi näytti plussaa vasta kolmantena oirepäivänä. Olin ollut tuossa vaiheessa etätöissä jo useamman päivän, koska perheessä kiersi korona.
Mä sairastuin kokonaan lokakuussa. Sen jälkeen olen saanut noron ja influenssan. Influenssa nyt taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla päänsärkyä ollut jälkioireena. Kohta kuukauden kestänyt. Itse tauti oli ok, kuumetta ym. kyllä mutta ei vakavampaa. Mutta nyt sitten jäänyt tämä
minulla päänsärkyä ja levoton vatsa 3 vuotta. Nyt on päänsärky vähentynyt mutta väsymys ollut kamala ja vatsan turvotus!
Sinuna testaisin paastoa, aluksi vaikka siten että et syö etkä juo mitään kalorikasta ennen illansuuta. Itselläni lähes kaikki pienet ja vähän suuremmatkin vaivat helpottuvat kun maltan odottaa breakfast'ia (lounasta; kirjaimellisesti: paaston katkaisemista) esim. kello kuuteen illalla. Esimerkkinä huomattavasti helpottuvasta vaivasta on kankun yläpuolella tuntuva melko voimakas kipu, joka pahenee selvästi esim. tiskatessa! Mukana lienee siis psyykkinen komponentti eli homman vastenmielisyys lisää kipuherkkyyttä, tai jotain? :D
Mikä tekee sen että kaikki virustaudit tarttuu tosi helposti? Syön paljon kasviksia, vitamiinit on kohdillaan. Liikun suht hyvin. Nukun hyvin. Mutta kaikki taudit tarttuu. Tuli jopa vyöruusu 2 kertaa ja korona varmaan kolmatta kertaa.
Niitähän on monia joilla diaknoosina ainainen ripuli, tai ripuli ainainen. Ulostustapahtuman kuvantamistutkimus voi ehkä auttaa. Ne huutaa kaiuttimeen milloin saa päästellä minkä kerkeää.
Covid voi myös jättää piileviä vammoja eri elimiin ja ne ovat aiheuttaneet ylimääräisiä kuolemia nuorillekin, mitä useamman koronan on sairastanut, sitä suurempi riski.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VP0b1W/larmet-covid-kan-orsaka-dol…
Vierailija kirjoitti:
Covid voi myös jättää piileviä vammoja eri elimiin ja ne ovat aiheuttaneet ylimääräisiä kuolemia nuorillekin, mitä useamman koronan on sairastanut, sitä suurempi riski.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VP0b1W/larmet-covid-kan-orsaka-dol…
Just. Minulla kolmas kerta. Tässäkö tämä nyt oli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastustuskykysi on alentunut...
Haloo
Miten ette tajua
Vinkki: ihmiskoe yhä menossa
???
Mitähän mahdat tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee sen että kaikki virustaudit tarttuu tosi helposti? Syön paljon kasviksia, vitamiinit on kohdillaan. Liikun suht hyvin. Nukun hyvin. Mutta kaikki taudit tarttuu. Tuli jopa vyöruusu 2 kertaa ja korona varmaan kolmatta kertaa.
Koronan epäillään heikentävän vastustuskykyä. Itsellä valkosoluarvot lähtivät koronan sairastamisen jälkeen laskuun, vielä juuri ja juuri normaalin rajoilla, mutta siis paljon alhaisemmat kuin normaalisti. (Muista syistä sattumalta tutkittu tiheämmin useampana vuonna ennen sairastamista.) En siis ihmettele, jos porukkaa on paljon sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. ja silti monet kulkevat tautisina tartuttamassa muita. Idioo tt eja
Työkaverilta tämän pirulaisen sain. Kehtasi vielä kehuskella että onpa rankka flunssa kun tuli töihin tartuttamaan :(
Sama. Työkaveri kovassa flunssassa töihin ja puolisonsa kotona koronassa. Etätyö mahdollisuus on, olisi voinut jäädä kotiin töihin.
Minulla oli syksyllä kollega sairaalassa tällaisen työn sankarin takia. Ei ollut lämmin jälleennäkeminen.
Jouluna sairastin kolmannen koronan ja oli parin päivän nuha kuten toisellakin kerralla. Vanhemmilla sain ja heillä oli parin viikon vähän ärhäkämpi sairastelu pohjilla ja heiltä sainkin taudin oletettavasti. Eläkeläisillä on tietenkin piikit alla ja minulla ei. Ensimmäinen korona aikanaan oli itselläkin rajumpi ja pitempi.
Rokotetut tuntuvat muutenkin sairastavan tiuhempaan ja rajummin, mikä on hiukan outoa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla päänsärkyä ollut jälkioireena. Kohta kuukauden kestänyt. Itse tauti oli ok, kuumetta ym. kyllä mutta ei vakavampaa. Mutta nyt sitten jäänyt tämä päänsärky vaivaamaan siitä asti!
Ootko käyny lekurissa tarkastuttamassa, ettei vaan ois poski/otsaontelo tulehdus? Jälkitautina tulee helposti, bakteeritulehdus joskus tarttee antibiotin lähteäkseen.
Minulla on ollut useamman kerran korona, mutta vasta kahdessa viimeisessä (lokakuu ja joulukuu) on ollut tuo voimakas vatsaoire. Se on ollut kuumeen ja päänsäryn ohella pääoire koko taudissa nyt näissä viimeisissä kerroissa. Vatsa ihan ripulilla ja turvonnut palloksi ja myös todella kipeä.
Paniikkikohtaukset eivät ole vaarallisia, vaikka ovatkin todella epämiellyttäviä ja pelottavia.
T. Reilut 18 vuotta paniikkihäiriötä sairastanut ja sadoista paniikkikohtauksista selvinnyt