Haavisto on ollut tenteissä paljon parempi kuin Stubb
Jostain syystä aiheeseen liittyvät ketjut katoavat, vaikka olisivat asiallisia.
Haavisto on ollut paljon asiantuntevampi ja esiintyi maltillisemmin ja rauhallisemmin, vaikutti kaikin puolin valmiimmalta pestiin. Huomasi, että hänellä on laaja-alaisempaa kokemusta eri puolilta maailmaa. Vaikutti olevan myös paremmin perillä turvallisuusuhkiin liittyvästä protokollasta.
Stubbista välittyi malttamaton kuva, hän puhui päälle, eikä vaikuttanut kuuntelevan keskustelukumppania - mikä on suuri ongelma politiikassa.
Kun Haavisto puhui asiasta, Stubb puhui itsestään. Stubbin puhe poukkoili asiasta toiseen, kuin puhuisi suunnittelematta mitä aikoo sanoa. Välillä (esim IS:n susikysymyksessä) Stubb tuntui suorastaan matkivan Haaviston vastauksia.
Tuli myös kuva, että Stubb oli opetellut ulkoa ympäripyöreitä vastauksia, joista uskoi katsojien pitävän. Esim se populistinen heitto ettei naapurimaan diktaattorille vastattaisi, vaikka juuri sellaisten vaikeiden puheluiden hoitaminen suoraselkäisesti ja kunnialla on sitä presidentin tärkeintä työtä.
Haavistolla on paljon huonoja puolia kuten Stubbillakin, mutta kokemuksessa, vakaudessa ja asiaosaamisessa menee kirkkaasti ohi.
Kommentit (4025)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halla-Aholta tuli jo ohje, että PS tulisi äänestää Stubbia ja mehän toteutetaan mestarin toivetta. Vassareillakin oli Marin fanitus tapissa, niin vasemmisto kyllä ymmärtää tämän palvonnan merkityksen/oikeutuksen. Tosin Marin hylkäsi teidät heti vaalien jälkeen:( Meidän Jussi ei onneksi hylkää kannattajiaan:)
Persut on kuuluisia omilla aivoilla ajattelusta. Ai niin ja takinkäännöstä. Katso mitä hallituksessa tapahtuu. Huh ja hih.
Teillä aivot tosiaan toimi Marin fanituksen aikana XD Ja sitten vielä hylkäsi teidät. Voin vaan kuvitella sitä surun määrää.
Persu puhuu vieläkin Sannasta 😆 Ihan kuin ois ehdokkaana. Pääseekö ikinä yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka katsoo Maikkarin tenttiä nyt?
Jep. Katson nämä kaikki, vaikka olen jo ääneni päättänyt Haavistolle.
-winner-
Olen vääntänyt sinun kanssasi Päivi Räsäs -ketjussa siellä toisella puolella, puolustanut Räsästä ja kristillistä käsitystä. Täällä sitten kuitenkin samalla puolella, koska Haavisto vaikuttaa vain niin paljon osaavammalta ja luotettavammalta ja fiksummalta, maltillisemmalta, rauhallisemmalta tyypiltä. Niinistömäisemmältä.
Muutinkin mieleni. Äänestänkin Stubbia koska hän on edustavampi. Näinollen saan myös pitää nimimerkkini sunnuntain jälkeen.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Muutinkin mieleni. Äänestänkin Stubbia koska hän on edustavampi. Näinollen saan myös pitää nimimerkkini sunnuntain jälkeen.
-winner-
Älä vitsaile 😆!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Olen vääntänyt sinun kanssasi Päivi Räsäs -ketjussa siellä toisella puolella, puolustanut Räsästä ja kristillistä käsitystä. Täällä sitten kuitenkin samalla puolella, koska Haavisto vaikuttaa vain niin paljon osaavammalta ja luotettavammalta ja fiksummalta, maltillisemmalta, rauhallisemmalta tyypiltä. Niinistömäisemmältä.
Moi vaan, kunnon debatti on aina hyvä, koska kummallakin puolella kenties tulee sitten näkemystä sen oman lokeron ulkopuolelta. Niin kauan kun Päivin casen tapaiset eivät sitten rajoita meiltä sitä sananvapauttamme. On sitten vihervassari, persu, kristillinen, homo, hetero, mikä vaan.
-winner-
Ihan fiksusti hän puhui noista puolustusmäärärahoista jne.
Mitä väliä sillä on, mihin aikaan lähettää sähköpostia? Siellähän se on valmiina odottamassa aamulla virkakuntaa. Kukaan ei väitä, että pitäisi yöllä vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Niin minäkin!
. ja olet hyvä tyyppi winner, olen nauranut jutuillesi useasti.
Kiitos, yritän olla sekä viihdyttävä, että asiallinen. Ketjusta riippuen.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Ny reivataan! 10
Missä pressa? Raveissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Älä vitsaile 😆!
Tuo oli taas se yksi häirikkö, jolle oli tärkeintä esittää minua heti kun oma kanta jää keskustelussa jotenkin tappiolle. Oli siellä Päivi Räsäs-ketjussakin.
-winner-
Voiko muka ihan tosissaan kansa joutua terapiaan suurin joukoin jos maan siviilipuolustusministeri kehottaa kaivamaan vuosia sitten jaetun esitteen esiin ja hankkimaan kotivaran jne? Se sama opas on myös suomeksi. Pidän kyllä liioitteluna tuota ruotsalaisväitettä. Kai Yle olisi uutisoinut aiheesta jos olisi jotain merkittävää tapahtunut.
Suomalaisilla on noin 60% omavaraisuus ravinnon suhteen. Ruotsalaiset vain porkkanoiden ja vehnän suhteen. He ovat tottuneet ostamaan ruokansa halvemmalla ulkomailta eikä kotimaisuus ole samanlainen keskustelunaihe kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko muka ihan tosissaan kansa joutua terapiaan suurin joukoin jos maan siviilipuolustusministeri kehottaa kaivamaan vuosia sitten jaetun esitteen esiin ja hankkimaan kotivaran jne? Se sama opas on myös suomeksi. Pidän kyllä liioitteluna tuota ruotsalaisväitettä. Kai Yle olisi uutisoinut aiheesta jos olisi jotain merkittävää tapahtunut.
No minä uskon, että tällainen on ollut monelle ruotsalaiselle iso kriisin paikka. "Eihän tällaista voi tapahtua meille." Suomalaisille sota on vieläkin toisen maailmansodan peruja mahdollisempi todellisuus.
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Hei vaan vara-winner. Pekka on edelleen siistimpi. Alexilla on ryppyinen puku ja solmio, melkein toinen olkapää irti ompeleista. Ja olen jo äänestänyt ennakkoon eli vaikka Stubb veisi kaikki keskustelut jatkossa, niin ääni on jo mennyt Pekalle.
-winner-
Jaahas, tuuliviiri lepattaa taas. Ja tehosteeksi asiantuntijoiden käyttämä voimaele kädellä.
Av-mamma esittämässä ydinasekysymys😁
Nyt lasketaan sormia kuin Vennamo Veikko jo osasi tehdä aikanaan yleisön saman telkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ny reivataan! 10
Missä pressa? Raveissa!
Eihän Soinin Timppa ollut vaaleissa ehdokkaana.
-winner-
Päinvastoin. Hän ei olis läheskään yhtä suosittu harmaana hetero-ylioppilaana.