Miehellä ehkä persoonallisuushäiriö, mistä apua?
Kävin keskustelemassa psykiatrin kanssa ja hän epäili kuvaukseni perusteella, että miehelläni on persoonallisuushäiriö. Järkytyin tuosta diagnoosista niin, että en tajunnut kysellä enempää ja seuraava aika on vasta parin viikon päästä.
Mieheni kohtelee minua todella huonosti, vaikka ei vielä ole lyönyt. Nyt kuitenkin mietin, onko ero ainoa ratkaisu, vai voidaanko miestä hoitaa? Miehen alistettavana en jaksa enää olla. Erotakaan en haluaisi, mutta muuttuuko mies koskaan.
Kommentit (42)
Itse hukkasin persoonallisuushäiriöisen ihmisen kanssa 4 vuotta elämästäni ja oli lopulta tuhota myös minut. Onneksi oli ystäviä ympärillä ketkä kannustivat ja sanoivat rehellisesti miltä tilanteeni vaikutti heidän silmissään. Ex-avomieheni on rajatilapersoona ja ainakin häntä oli mahdoton hoitaa mitenkään, kävi psykoterapiassa vain saadakseen kaikki lääkkeet ja myöhemmin tuli myös huumeet kuvioihin. Sairaalloinen mustasukkaisuus oli aina läsnä meidän elämässä ja pienikin vastoinkäyminen oli maailmanloppu. Epäilen, että hän minua koskaan olisi edes rakastanut, en usko, että hän tietää mitä rakkaus on. Myöhemmin eromme jälkeen hän oli kertonut yhteiselle ystävällemme, että tarvitsee jonkun uuden ihmisen häntä hoitamaan ja pitämään hänestä huolta. Sairasta, muuta ei voi sanoa. Onneksi tuosta on jo 5 vuotta, mutta tuskin koskaan unohtuu täysin.
niin kuin minä olin. Ei siis mitään fyysistä väkivaltaa, vain se tyhjiin imeminen. Silloin ei enää jaksa käydä edes töissä, saati etsiä asuntoa. Toimi ennen sitä.