Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ihmetytä tuo ketjun aiheena oleva ilmiö. En itse ottaisi elämääni miestä, joka on razisti, sovinisti tai homofoobikko, joita miehissä on edelleen aika paljon. Tuskin hänkään tuntisi oloaan kotoisaksi arjessani, joka koostuu hyvin erilaisista ihmisistä. Ei se sen kummempaa ole.
Naiset ovat siirtyneet henkisesti 2020-luvulle. Miehet eivät ihan samoissa määrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehethän ovat sikoja. Se tekee naisista emakoita ja niiden tuotoksista porsaita."
Ei minun mieheni ole sika. En siis taida olla emakko, eivätkä lapsemme porsaita. Sinusta en olisi kyllä niinkään varma.
Älä nyt riko palstanarratiiveja.
Miehet ovat sikoja, jätä se vanukkaita varastava sika, hihihihihihi
Sinua kalvaa vanukasketju yhä edelleen? Hienoa, ettei sinulla ole tuon suurempia murheita tässä elämässä. :D :D :D
Tää vanukasketju tulee aina esimerkkinä naisten miesvihailusta. En ole ketjua lukenut, mutta onko siis niin, että jonkun naisen mies söi lasten vanukkaat ja nainen kertoi siitä täällä? Ja se on sit sitä kuuluisaa alistavaa ja syrjivää miesvihaa? Vai mistä on kyse? Eikö sitä tosiasiaa olisi saan
Kyseessä on vuosikausia vanha trollialoitus, jossa nainen kertoi miehensä syöneen lapsille tarkoitetut vanukkaat. Sellaista porvoolaista huumoria. Se oli tälle palstamme urholle selvää miesvihaa, sillä siinä pilkattiin hänen mukaansa kaikkia miehiä ja väitettiin kaikkien miesten olevan ahneita ahmatteja. Miksi hän sen niin tulkitsi on minulle mysteeri. Mutta hän sen varmaan joskus sitten poistattikin, koska en löydä enää sitä alkuperäistä aloitusta. Naurattaa vieläkin, että joku voi olla noin herkkänokkainen, että tuollainen ketju laukaisee ihan armottoman naisvihan :D
Kiinnostais tietää, missä kohtaa tapailua naiset utsivat miehen tulot. Monennella tapaamisella otetaan palkka ja urakehitys puheeksi? Vai miten naiset varmistavat sen, että mies varmasti ansaitsee enemmän. Ja onhan tuo sillai tosi traagista, et jos ehtii rakastua tulisesti, mutta sit selviääkin, ettei sen miehen palkka ylitäkään naisen palkkaa riittävästi. Tai, jos sen naisen uranäkymät ovatkin loistavat, ja pitää sen takia erota. Ehkä siks menestyvät naiset ovat usein sinkkuja. Kun on niin vaikea erota, jos miehen tulot ei ylitä riittävästi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä naiset "vaativat miestä passaamaan taloudellisesti?" Omasi? Lopeta passaaminen. Problem solved.
Miehet ovatkin vähentäneet rajusti.
Lack of economically-attractive men to blame for decline in marriage rates, study suggests
Marriage is still based on love, but it also is fundamentally an economic transaction. Many young men today have little to bring to the marriage bargain, especially as young womens educational levels on average now exceed their male suitors.
Saman näkee täällä. Yhyy, miehet eivät kouluttaudu ja tienaa naisille...
Älä viitsi olla lapsellinen. Suomessa on yleensä
Laittanet sen linkin tänne. En tuollaista lukua ole nähnyt.
Lainauksesi on sen verran huono ettei siitä nyt selvinnyt mitä lukua olet vailla. Antaisitko lisää informaatiota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkittävin vaikutus tuloeroihin on siinä, että naiset ottavat parisuhteeseen valmiiksi miehen jolla menee paljon paremmin kuin naisella.
**
Miksi pitää ottaa huonommin tienaava, että saa "hyväksynnän"? Jos on itse nähnyt vaivaa päästäkseen elämässä eteenpäin, miksi on väärin toivoa toiselta samaa?
T. Nainen KTM ja PS
Ottihan miehesikin.
Jep, miten se nyt niin menikin tekemään... 😂 Ettei vaan taustalla olisi ollut joku muu syy kuin raha? Harva varmaan rahan takia valitsee opiskelijaa... Nykyäänkin meillä on omat rahat kummallakin niin kai tästä on vedettävä se johtopäätös että raha ei kuitenkaan ollut se merkitsevä tekijä meidän pariutumiselle.
T. Nainen KTM ja PS
Sinulle oli, hänelle ei.
Sinä näit sen suhteellisen varallisuuden jo ulkonäöstä ja mikä mielenkiintoista, oli päättänyt ottaa hänet mieheksesi puhumatta sanaakaan sen kanssa. Mitäs jos olisi paljastunut että hän ei usko keskitysleirien olemassaoloon?
Vai onko hän niitä? Lienette molemmat persuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ihmetytä tuo ketjun aiheena oleva ilmiö. En itse ottaisi elämääni miestä, joka on razisti, sovinisti tai homofoobikko, joita miehissä on edelleen aika paljon. Tuskin hänkään tuntisi oloaan kotoisaksi arjessani, joka koostuu hyvin erilaisista ihmisistä. Ei se sen kummempaa ole.
Naiset ovat siirtyneet henkisesti 2020-luvulle. Miehet eivät ihan samoissa määrin.
Ja taas, vain naisen tekemät asiat ovat "oikeita"
2020 luvulle valitettavasti kuuluu edelleen että miehen pitää tienata paremmin ja avata ovi naiselle. Sen lisäksi sen pitää hoitaa lapset ja kaupat.
Naiset luopuivat omista asioistaan, mitäs otitte tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunge nuo korkean statuksen miehet perseeseesi. Kirjoituksesi on täyttä paskaa alusta loppuun.
todellisuus on se mikä on. Edesmenneen Hugh hefnerin kartanoon bunny tytöksi pääseminen tai anna nicole:n opportunistiset naimakaupat ja päihde elämä ei ole sama asia kuin päästä menestyneen miehen vaimoksi. En ainakaan tunne montaa miljonäärin vaimoa jotka valittaa elämäänsä.
Kukaan ei usko, että sinä tunnet yhtään miljonäärin vaimoa saati montaa.
Eipä tuo kovin haastavaa ole...
Itse tunnen kolme, jokainen myynyt yrityksensä, yksi useammankin.
Yhteistä kaikille on vain yksi asia: vaimo ei ole paremmin mene
Tiedän yhdenkin tyypin, joka pukeutuu aina viimeisen päälle. On merkkivaatteita ja useita arvokelloja. Ja hirveät velat. Autona oli audi, jota ei voinut ajaa, kun ei ollut varaa huoltoon. Moottoripyöräkin hetken, jota ei tosin raaskinut ajaa...Tää eli kaverin kustannuksella aikansa, mutta kun ei yrittänytkään suosta itseään nostaa ja lopetti työnteonkin, erohan siitä seuras. Ulkoisesti edelleen vaikuttaa menestyjältä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostais tietää, missä kohtaa tapailua naiset utsivat miehen tulot. Monennella tapaamisella otetaan palkka ja urakehitys puheeksi? Vai miten naiset varmistavat sen, että mies varmasti ansaitsee enemmän. Ja onhan tuo sillai tosi traagista, et jos ehtii rakastua tulisesti, mutta sit selviääkin, ettei sen miehen palkka ylitäkään naisen palkkaa riittävästi. Tai, jos sen naisen uranäkymät ovatkin loistavat, ja pitää sen takia erota. Ehkä siks menestyvät naiset ovat usein sinkkuja. Kun on niin vaikea erota, jos miehen tulot ei ylitä riittävästi...
No tulot tuli selville vasta paljon myöhemmin, mutta osviittaa tietysti antoi ammatti/työ/koulutus jo ekalla tapaamisella.
Se että summa on enemmän kuin itsellä oli sattumaa ja sidonnaista siihen että olin tuolloin opiskelija ja edelleen sen verran nuorempi että oma ura on vasta aika alussa verrattuna mieheeni joka on jo ajat sitten vakauttanut asemansa työelämässä. Ollaan myös eri toimialoilla jota määrittää eri normit myös palkoissa ja töillä erilainen kysyntä/tarjonta.
Jos joskus tienataan saman verran tai minä jopa enemmän, niin en aio silti eroa ottaa :) naisena vastaan itse siitä että oma palkka riittää omiin toiveisiin, tarpeisiin, menoihin ja säästöihin. Mies tekee samoin.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä, oikein kivasti menee. Mutta kummastelen sitä, ettei niiden nuorten miesten kommentteja näy tällä palstalla? Sinä joudut ihan yksin räksyttämään 7-23.
Niinkö luulet?
Juurihan täällä julistettiin kuinka miehet on pilanneet tämän palstan ja esimerkiksi ne seksifantasiat ja KTM:n esittäminen (ja vastaava häiriköinti) on epäasiallista.
Mutta minä siis olen samaan aikaan sadoissa ketjuissa täällä tuottamassa tekstiä?
Ihan yksin, tuhansia naisia vastaan...
Jatka kummasteluasi, tiedän sinun olevan ymmärryksen ja avun tuolla puolen.
Puhuin nuorista miehistä. En kaltaisistasi setämiehistä, joita täällä on liikaakin. Lukutaitosi taitaa olla avun tuolla puolen, vai ikänäkökö vaivaa?

Erikoinen tapa pilkata itse vähän väliä, mut olla sit loukkaantunut, kun saa vähän takas. Taitaa olla todellakin se itsereflektionnpuute...
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas, vain naisen tekemät asiat ovat "oikeita"
2020 luvulle valitettavasti kuuluu edelleen että miehen pitää tienata paremmin ja avata ovi naiselle. Sen lisäksi sen pitää hoitaa lapset ja kaupat.
Naiset luopuivat omista asioistaan, mitäs otitte tilalle?
No minä avaan ovet ihmisille ja tienaan miestäni paremmin.
Meillä on ollut varaa luopua, koska olemme tehneet palkkatyötä kuten miehet ja lähes kaiken hoivatyôn siihen päälle. Vähitellen hoivatyö tasaantuu ja naisten ja miesten mahdollisuus viettää vapaa-aikaa myös. Which is nice. Tietysti se kiukuttaa miehiä, kun etuoikeus omaan vapaa-aikaan vähenee. Teetä ja sympatiaa teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehethän ovat sikoja. Se tekee naisista emakoita ja niiden tuotoksista porsaita."
Ei minun mieheni ole sika. En siis taida olla emakko, eivätkä lapsemme porsaita. Sinusta en olisi kyllä niinkään varma.
Älä nyt riko palstanarratiiveja.
Miehet ovat sikoja, jätä se vanukkaita varastava sika, hihihihihihi
Sinua kalvaa vanukasketju yhä edelleen? Hienoa, ettei sinulla ole tuon suurempia murheita tässä elämässä. :D :D :D
Tää vanukasketju tulee aina esimerkkinä naisten miesvihailusta. En ole ketjua lukenut, mutta onko siis niin, että jonkun naisen mies söi lasten vanukkaat ja nainen kertoi siitä täällä? Ja se on sit sitä kuuluisaa alistavaa ja syrjivää miesvihaa?
Kyseessä on vuosikausia vanha trollialoitus, jossa nainen kertoi miehensä syöneen lapsille tarkoitetut vanukkaat. Sellaista porvoolaista huumoria. Se oli tälle palstamme urholle selvää miesvihaa, sillä siinä pilkattiin hänen mukaansa kaikkia miehiä ja väitettiin kaikkien miesten olevan ahneita ahmatteja. Miksi hän sen niin tulkitsi on minulle mysteeri. Mutta hän sen varmaan joskus sitten poistattikin, koska en löydä enää sitä alkuperäistä aloitusta. Naurattaa vieläkin, että joku voi olla noin herkkänokkainen, että tuollainen ketju laukaisee ihan armottoman naisvihan :D
Noita ketjuja on jatkuvasti liikenteessä, ei tuo ainoa ole.
Oletko jo katsonut naisvihapyramidia?
Siellä on pohjana naisvihan kieltäminen ja hiljainen hyväksyntä. Kuulostaako tutulta toiminnalta kun puhutaan miesvihastanne?
Sen päälle rakentuu vitsit, tytöttely, esineellistäminen. Aivan kuten miesvihassanne nuo hassut aloitukset, pojittelu, epäinhimillistäminen kutsumalla miehiä sioiksi.
Siihen sitten naisvihassa ahdistelu ja kouriminen, seksuaalinen väkivalta, tappo.
Miesvihassa tuo on miesten ahdistelu ja ilmiön kieltäminen ja miehiin kohdistuva väkivalta. Esimerkiksi terveydenhuollon hoitoilmoitusrekisterin mukaan puolison tai partnerin pahoinpitelemien 2064-vuotiaiden joukossa on ollut hoidettavana noin kaksi kertaa enemmän miehiä kuin naisia.
Sinulle oli, hänelle ei.
Sinä näit sen suhteellisen varallisuuden jo ulkonäöstä ja mikä mielenkiintoista, oli päättänyt ottaa hänet mieheksesi puhumatta sanaakaan sen kanssa. Mitäs jos olisi paljastunut että hän ei usko keskitysleirien olemassaoloon?
Vai onko hän niitä? Lienette molemmat persuja?
**
Päätin että haluan hänet ennenkö tiesin koulutusta, ammattia tai työtä. :) Tunne meni rationaalisen hyödyn maksimoinnin edelle kun me tavattiin miehen kanssa ;) ja en nähnyt ulkonäöstä, vasta ammatti kertoi.
En osaa selittää miksi heti kolahti mutta niin siinä kävi. Ja se kävi ennenkö tiesin ammattia. Jotenkin vaisto sanoi että tuossa on minun ihminen. Olet kai itsekin ihastunut joskus, ei sitä oikein selittää ja sanoittaa osaa. Tiesin vaan että menetän enemmän jos en mene jutulle vs menen jutulle ja saan pakit. Jos olisi ollut tyhjäpää niin luonnollisesti olisin jatkanut matkaa.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan oikeassa tuosta "miksi menestyvät naiset ovat sinkkuja" osasta. Niillä on kovin vaikea löytää miestä jolla menisi vielä paremmin. Ei sen vuoksi etteikö niitä olisi, vaan ne perkeleet katsoo muitakin naisia, niitä mukavia ja nättejä. On se jumalauta kun toiset naiset eivät ymmärrä pysyä lestissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minua taas naisena hävettää naisten törkyjutut."
Naiset ei ole kirjoittaneet tänne väkivaltaisia joukkoraiskausjuttuja tai tule innosta hihkumaan niiden jälkeen, että siinäpä nainen sai kunnolla patukkaa.
Vain väkivalta on törkyä? Miehiä saa haukkua miten huvittaa ja keksiä tarinoita kuinka se syö mummavainaan pullat pakkasesta?
No, jospa joku kirjoittaisi tänne väkivaltaisia joukkoraiskaustarinoita, kun joku mies on r*iskattu. Olisitko sitten tyytyväinen?
Miksi mikään törky on ok? Mitäs jos lopettaisitte paskanjauhamisen miehistä?
Tiedän, ei onnistu.
Ylläpidät kiitettävästi tätä paskanjauhantaa. Selvästi saat tästä jotain masokismistä iloa, vaikka toisin väität. Mahtaa olla raskasta piehtaroida päivät pääksytysten tuossa vih assa.
Eri
Tiedän yhdenkin tyypin, joka pukeutuu aina viimeisen päälle. On merkkivaatteita ja useita arvokelloja. Ja hirveät velat. Autona oli audi, jota ei voinut ajaa, kun ei ollut varaa huoltoon. Moottoripyöräkin hetken, jota ei tosin raaskinut ajaa...Tää eli kaverin kustannuksella aikansa, mutta kun ei yrittänytkään suosta itseään nostaa ja lopetti työnteonkin, erohan siitä seuras. Ulkoisesti edelleen vaikuttaa menestyjältä.
**
Tämä olisi katastrofi. Pitää elää ja olla sen mukaan mihin on velattomasti varaa ja säästää omia päämääriä varten. Näitä on valitettavan paljon ja nämä kierrän kaukaa. Tässä nähdään että ulkoiset asiat ei yksin kerro vielä mitään. Mieluummin velaton lada kuin velallinen Mersu. Se on mun mielipide.
T. Nainen KTM ja PS
Meillä on ollut varaa luopua, koska olemme tehneet palkkatyötä kuten miehet ja lähes kaiken hoivatyôn siihen päälle. Vähitellen hoivatyö tasaantuu ja naisten ja miesten mahdollisuus viettää vapaa-aikaa myös. Which is nice. Tietysti se kiukuttaa miehiä, kun etuoikeus omaan vapaa-aikaan vähenee. Teetä ja sympatiaa teille.
--
Etuoikeus omaan vapaa-aikaan vähenee... Se tosiaan voi joitakin kiukuttaa, että mies joutuu ensin tekemään pidemmän päivän töissä ja naiset ilmoittavat ettei sitä lasketa ollenkaan vaan ainoa asia mitä mittaroidaan on se 50/50 kotitöistä.
Yhteenlaskettuna miehet tekevät jo enemmän hommia kuin naiset, naisilla on jo enemmän vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
**
Tämä olisi katastrofi. Pitää elää ja olla sen mukaan mihin on velattomasti varaa ja säästää omia päämääriä varten. Näitä on valitettavan paljon ja nämä kierrän kaukaa. Tässä nähdään että ulkoiset asiat ei yksin kerro vielä mitään. Mieluummin velaton lada kuin velallinen Mersu. Se on mun mielipide.
T. Nainen KTM ja PS
Kierrät kaukaa? Luulin että olet parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan oikeassa tuosta "miksi menestyvät naiset ovat sinkkuja" osasta. Niillä on kovin vaikea löytää miestä jolla menisi vielä paremmin. Ei sen vuoksi etteikö niitä olisi, vaan ne perkeleet katsoo muitakin naisia, niitä mukavia ja nättejä. On se jumalauta kun toiset naiset eivät ymmärrä pysyä lestissään.
Me menestyneet naiset osaamme iloita muiden parisuhdeonnesta. Ei ole minulta pois, jos joku random mies tykkää jostain muusta mukavasta ja nätistä naisesta. Onnea heille! En minäkään tykkää kaikista miehistä. Itse asiassa hyvin harvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
**
T. Nainen KTM ja PS
Kierrät kaukaa? Luulin että olet parisuhteessa. 
Olen naimisissa. Mutta siis tarkoitin tässä että tuollainen ihmistyyppi ylipäätään on sellainen jonka kierrän kaukaa. Seura tekee kaltaisekseen ja siksi odotan että ystäväpiirissäkin on raha asiat kunnossa ja halua mennä elämässä eteenpäin ilman että pitää velaksi elää. Mutta olinhan minä sinkku ennen omaa miestäkin, että kyllä tuo pätee myös kumppanin valintaan. Velaton mies on paras mies. Se on mun mielipide.
T. Nainen KTM ja PS
Jep, miten se nyt niin menikin tekemään... 😂 Ettei vaan taustalla olisi ollut joku muu syy kuin raha? Harva varmaan rahan takia valitsee opiskelijaa... Nykyäänkin meillä on omat rahat kummallakin niin kai tästä on vedettävä se johtopäätös että raha ei kuitenkaan ollut se merkitsevä tekijä meidän pariutumiselle.
T. Nainen KTM ja PS