Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23034)

Vierailija
11621/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen iloinen siitä, että luonto tekee pikkuhiljaa tehtävänsä. Naisista tulee vähitellen katoamaan ne ilkeät ja ylipainoiset, miehiä ja lapsia vihaavat hylkiöt joiden elämäntehtävänä on levittää pahaa mieltä kaikkien silmille. Kamala ulkonäkö ja luotaantyöntävä luonne ovat varsin hyviä ja luonnonmukaisia ehkäisykeinoja. 

Sinähän se kyllä vaikutatkin varsin leppoisalta ja hyväntuuliselta ihmiseltä.

Vierailija
11622/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret miehet on kuunnelleet Jordan Petersonia ja sitä kautta kenties löytäneet nuorempia, konservatiivisia arvoja kunnioittavia esikuvia. Ei siis mitään äärioikeistolaisia hörhöjä vaan koulutettua fiksuja yksilöitä. Nuorilla naisilla ei ole mitään vastaavia esikuvia vaan he kasvavat vihervasemmistolaisen median ja siitä kumpuavien someilmiöiden armoilla. Juurisyy molempiin on perherakenteiden rikkoutuminen ja vastuullisen vanhemmuuden puuttuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11623/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijäkulttuuri nostettiin jotenkin hianoksi esiin 2000 -luvun alussa. Sen seurauksena typerähkö machoilu on lisääntynyt.

Vierailija
11624/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee mieleen väkisinkin, että ihmislaji olisi hyvä jalostaa kaikista impulsseista vapaaksi, mahdollisimman älykkääksi lajiksi. Tunteet ja seksuaalisuus ovat ovat vain älyllistä kehitystä jarruttavia tekijöitä, jotka sairaimmillaan näkyvät yltiöliberaalien sukupuolisekoilussa sekä uskonnolliskonservatiivien sukupuolirooli- ja lisääntymispakkomielteissä.

No tässä taas aika raflaava ehdotus. Kaikki meistä kun ei nytkään ole vietävissä impulssien tai muiden mukana. Tunteita ja seksuaalisuutta tarvitaan ihan vaan jo siksi että mahdollistetaan älyllinen kehitys... Mutta se että onko niiden orja vai hallitseeko itse itseään on pitkälti ihmisen omissa käsissä ja vastuulla. Jos ei hallitse niin lopputulos voi olla mitä tahansa älytöntä. Kuten kieltämättä tämäkin kommentti...

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
11625/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret miehet on kuunnelleet Jordan Petersonia ja sitä kautta kenties löytäneet nuorempia, konservatiivisia arvoja kunnioittavia esikuvia. Ei siis mitään äärioikeistolaisia hörhöjä vaan koulutettua fiksuja yksilöitä. Nuorilla naisilla ei ole mitään vastaavia esikuvia vaan he kasvavat vihervasemmistolaisen median ja siitä kumpuavien someilmiöiden armoilla. Juurisyy molempiin on perherakenteiden rikkoutuminen ja vastuullisen vanhemmuuden puuttuminen.

Huolestuttavaa on sukupuoleen katsomatta jos ainoastaan yksi henkilö/taho tai ideologia ohjaa koko personaa. 

Nuorena naisena olen pelannut arvomaailmaa esimerkiksi klassiseen länsimaalaisen filosofiaan. Löydän selviä yhtymäkohtia ja selviä eroja omaan ajatteluuni. Nämä eroavaisuudet tosin auttavat ymmärtämään ihmisiä jotka ajattelevat eri tavalla kuin minä. Voin jopa tätä kautta hakea ja saada ymmärrystä, vaikken tingi omista arvoista. Voin suositella ihan sukupuoleen katsomatta.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
11626/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen iloinen siitä, että luonto tekee pikkuhiljaa tehtävänsä. Naisista tulee vähitellen katoamaan ne ilkeät ja ylipainoiset, miehiä ja lapsia vihaavat hylkiöt joiden elämäntehtävänä on levittää pahaa mieltä kaikkien silmille. Kamala ulkonäkö ja luotaantyöntävä luonne ovat varsin hyviä ja luonnonmukaisia ehkäisykeinoja. 

Vakavan asian ollessa kyseessä, on luonnollista vakavoitua. Tuskin sinäkään huutonaurat ja heität kärrynpyöriä lähisukulaisesi hautajaisissa.

Vierailija
11627/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

**

Luonto tekee tehtäväänsä sukupuoleen katsomatta. On hyvä huomioida että jos mies (sinä) koet nämä epämiellyttäväksi nainen voi vastaavasti ja oikeutetusti kokea esim puheesi epämiellyttäväksi ja valita jonkun muun sinun sijaan. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
11628/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huolestuttavaa on sukupuoleen katsomatta jos ainoastaan yksi henkilö/taho tai ideologia ohjaa koko personaa. 

Nuorena naisena olen pelannut arvomaailmaa esimerkiksi klassiseen länsimaalaisen filosofiaan. Löydän selviä yhtymäkohtia ja selviä eroja omaan ajatteluuni. Nämä eroavaisuudet tosin auttavat ymmärtämään ihmisiä jotka ajattelevat eri tavalla kuin minä. Voin jopa tätä kautta hakea ja saada ymmärrystä, vaikken tingi omista arvoista. Voin suositella ihan sukupuoleen katsomatta.

T. Nainen KTM ja PS"

Jos Petersonia tarkoitetaan, niin kyseessä on kuitenkin rautainen ammattilainen, joka oman työnsä kautta on tehnyt havaintoja ja ymmärtänyt mikä nykymenossa mättää. Eikö tervepäisiä naisia yhtään huolestuta se, että naisten mt-ongelmat vain lisäåsntyvät, vaikka voimaantumisen ja kaiken muun typerän vouhottamisen piti parantaa naisten elämää?

Vierailija
11629/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huolestuttavaa on sukupuoleen katsomatta jos ainoastaan yksi henkilö/taho tai ideologia ohjaa koko personaa. 

T. Nainen KTM ja PS"

Jos Petersonia tarkoitetaan, niin kyseessä on kuitenkin rautainen ammattilainen, joka oman työnsä kautta on tehnyt havaintoja ja ymmärtänyt mikä nykymenossa mättää. Eikö tervepäisiä naisia yhtään huolestuta se, että naisten mt-ongelmat vain lisäåsntyvät, vaikka voimaantumisen ja kaiken muun typerän vouhottamisen piti parantaa naisten elämää?

No en silti laskisi yhden ihmisen varaan noin paljon, mutta tee miten aiheelliseksi katsot. 

Totta kai huolettaa sekä naisten, että miesten ja nuorten mt-ongelmat. Ne on aina tikittäviä aikapommeja jotka pahimmillaan eskaloituvat ties mihin. Toivoisin että useampi hakisi ja saisi apua ajoissa.

Minkä nyt on pitänyt parantaa naisen elämää? Elämään kuuluu sukupuoleen katsomatta että joskus se puhuttaa. Tulee myötä- ja vastamäkeä. Kyse on siitä miten niistä selviää, katkeroituuko/sairastuuko vai pystyykö jatkamaan eteenpäin ja odottamaan hyvää tapahtuvaksi jatkossakin. Tässä on keskeinen ero esimerkiksi minun ja monen muun tapauksessa. Minullakin meni melkein koulut pilalle nuorena, mutta sinnikästi ja sisulla kirjoitin ylioppilaaksi, kandiksi ja maisteriksi. En jäänyt olosuhteisiin makaamaan, vaan tein niistä itselle sopivat. 

Sama asia pätee rahaan, elämäntilanteeseen, työhön, parisuhteisiin, ihmissuhteisiin, vapaa-ajanviettoon jne. Turha tehdä asioita mitkä ei tunnu hyvältä. Sen sijaan kannattaa panostaa että nämä ovat kunnossa ja omien arvojen mukaiset. Se tukee sitä hyvinvointia muutenkin.

Ja hakee apua jos ei pärjää tai jaksa

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
11630/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavan asian ollessa kyseessä, on luonnollista vakavoitua. Tuskin sinäkään huutonaurat ja heität kärrynpyöriä lähisukulaisesi hautajaisissa.

Suru ja ilkeys on kaksi eri asiaa. 

Vierailija
11631/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luonto tekee tehtäväänsä sukupuoleen katsomatta. On hyvä huomioida että jos mies (sinä) koet nämä epämiellyttäväksi nainen voi vastaavasti ja oikeutetusti kokea esim puheesi epämiellyttäväksi ja valita jonkun muun sinun sijaan. 

T. Nainen KTM ja PS "

Kommenttisi on aika epälooginen paikassa, jossa palstailevia miehiä ilkutaan inceleiksi, jotka eivät tule koskaan saamaan naista, mutta palstalla kaiket päivänsä notkuvat ilkeät ja lihavat naiset vain valitsevat tuosta vaan itselleen miehen. Mä olen varma, että naisia on vielä suurempi joukko, jotka eivät ole löytäneet kumppania, mutta se verhotaan muka omasta tahdostaan sinkkuudeksi. 

Vierailija
11632/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos todella pitäisi valita hyvesignaloivien ja kaikkea sensuroivan wokevasemmiston tai kristilliskonservatiivisten, kaikkea erilaista vihaavien änkyröiden väliltä, niin toivoisin mieluusti tämän väkivaltaisen, ahneen ja sysipahan kädellislajin pikaista sukupuuttoa.

Jos sun maailmassa on vain näitä 2 ääripäätä, niin olet liikaa netissä ja sosialisoit liian vähän sen ulkopuolella. 

Vierailija
11633/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luonto tekee tehtäväänsä sukupuoleen katsomatta. On hyvä huomioida että jos mies (sinä) koet nämä epämiellyttäväksi nainen voi vastaavasti ja oikeutetusti kokea esim puheesi epämiellyttäväksi ja valita jonkun muun sinun sijaan. 

T. Nainen KTM ja PS "

Kommenttisi on aika epälooginen paikassa, jossa palstailevia miehiä ilkutaan inceleiksi, jotka eivät tule koskaan saamaan naista, mutta palstalla kaiket päivänsä notkuvat ilkeät ja lihavat naiset vain valitsevat tuosta vaan itselleen miehen. Mä olen varma, että naisia on vielä suurempi joukko, jotka eivät ole löytäneet kumppania, mutta se verhotaan muka omasta tahdostaan sinkkuudeksi. 

**

Näen että logiikka pätee myös tällä palstalla ja muutenkin. Jokainen suosii itselle mieluisia ominaisuuksia. Itse en ole (toivottavasti) ilkeä enkä onneksi lihavakaan. Silti olen kokenut ettei kumppanin löytäminen ole itsestäänselvää vaikka olisi ns kauniskin kuten miellän itse olevani. Vaikea löytää toista syvällistä ja älykästä ihmistä. Onneksi olen löytänyt ja päässyt naimisiinkin asti, mutta jos olisin sinkku niin todennäköisesti en löytäisi kumppania vaikka omat puitteet nähdäkseni kunnossa ovatkin. Ja kyllä joku voi olla sinkkuna onnellinen ja tyytyväinen. Olen ollut itsekin, vaikka tyytyväisempi olen nyt.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
11634/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on komea mies. Pitkä, leveäharteinen, kapealanteinen ja tuuheatukkainen, sosiaalinen, nauravainen ja huumorintajuinen. Mikäs tässä on ollessa."

Ajoin tuon tekoälyn ja valheenpaljastimen läpi ja julkistan tuloksen:

"Minä haluaisin komean miehen. Pitkän, leveäharteisen, kapealanteisen ja tuuheatukkaisen, sosiaalisen, nauravaisen ja huumorintajuisen. Olis ihanaa olla sellasen kanssa.

Nykyinen on pätkä, kapeaharteinen, leveä- sekä leväperseinen ja kranssitukkainen, sosialisti, totinen ja huumorintajuton. Mutta minkäs teet, en itsekään ole kedon kauneimpia kukkasia. Näillä mennään."

Vierailija
11635/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on komea mies. Pitkä, leveäharteinen, kapealanteinen ja tuuheatukkainen, sosiaalinen, nauravainen ja huumorintajuinen. Mikäs tässä on ollessa."

"Minä haluaisin komean miehen. Pitkän, leveäharteisen, kapealanteisen ja tuuheatukkaisen, sosiaalisen, nauravaisen ja huumorintajuisen. Olis ihanaa olla sellasen kanssa.

Nykyinen on pätkä, kapeaharteinen, leveä- sekä leväperseinen ja kranssitukkainen, sosialisti, totinen ja huumorintajuton. Mutta minkäs teet, en itsekään ole kedon kauneimpia kukkasia. Näillä mennään."

Ei vakuuta kumpikaan, ei tekoäly eikä valheen paljastin. Jälkimmäinen käänsi asiat päinvastoin ja sitten "sattumalta" sekoitti sosiaalisen ja sosialismin keskenään. 🙄 Ja "sattumalta" teki analyysin kirjoittajan ulkomuodosta vaikkei sitä kerrottu edes alkuperäisessä viestissä :D

Pidän todennäköisempänä että hänellä on oikeasti mies josta tykkää ja pitää viehättävänä.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
11636/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin valinnassa yksi tärkeimmistä ominaisuuksista oli minulla hyvä huumorintaju. Ja se, että huumori tuli hyvin ymmärretyksi, kun ei käytetty kummankaan äidinkieltä. Huumorintaju ja huumori muutenkin on yksi merkki aidosta älykkyydestä.

Vierailija
11637/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset on keskenään erilaisia isoja ihmisryhmiä verratessa, joten kun ihmiset voi enemmän valita, keiden kanssa sosialisoi, niin hakeudutaan samanlaisten ja -mielisten seuraan ja samanlaisuus sitten vielä vahvistuu. 

Pariutumista haittaa enemmän hyvien ihmissuhdemallien puute kuin erilaisuus. Harva on kasvanut rakastavassa kodissa, ja kun yhteiskunta ei enää niin vahvasti ohjaa pariutumaan, niin moni jää omasta halustaan sinkuksi, kun ei paremmasta tiedä (ja huonoista suhteista voi tietää paljonkin). 

Jos taas on hyvä, rakastava parisuhteen malli lapsuudenkodista, niin osaa löytää itselle sopivan kumppanin ja luoda rakastavan suhteen myös itse, myös erilaisen puolison kanssa, koska ymmärtää mitkä erot ovat suhdetta hajottavia ja mitkä toisiaan täydentäviä. 

Vierailija
11638/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppanin valinnassa yksi tärkeimmistä ominaisuuksista oli minulla hyvä huumorintaju. Ja se, että huumori tuli hyvin ymmärretyksi, kun ei käytetty kummankaan äidinkieltä. Huumorintaju ja huumori muutenkin on yksi merkki aidosta älykkyydestä.

Samaa mieltä. Sain tosin yksipäivä tästä noottia kun käskin palstapoikien kuunnella Leevi and the Leavings "elämänmeno" biisiä. Mutta olen varma että joku muukin kyllä ymmärtää miten kyseinen biisi ja tämän palstan jutut liittyvät toisiinsa. Ja jos ei ymmärrä niin sori siitä. Mutta yritän kuitenkin yleisesti välttää huumoria jonka todennäköisesti joku ymmärtää kuitenkin väärin tai liian kirjaimellisesti. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
11639/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ja naiset on keskenään erilaisia isoja ihmisryhmiä verratessa, joten kun ihmiset voi enemmän valita, keiden kanssa sosialisoi, niin hakeudutaan samanlaisten ja -mielisten seuraan ja samanlaisuus sitten vielä vahvistuu. 

Pariutumista haittaa enemmän hyvien ihmissuhdemallien puute kuin erilaisuus. Harva on kasvanut rakastavassa kodissa, ja kun yhteiskunta ei enää niin vahvasti ohjaa pariutumaan, niin moni jää omasta halustaan sinkuksi, kun ei paremmasta tiedä (ja huonoista suhteista voi tietää paljonkin). 

Jos taas on hyvä, rakastava parisuhteen malli lapsuudenkodista, niin osaa löytää itselle sopivan kumppanin ja luoda rakastavan suhteen myös itse, myös erilaisen puolison kanssa, koska ymmärtää mitkä erot ovat suhdetta hajottavia ja mitkä toisiaan täydentäviä. 

Erittäin hyvin sanottu. Kiitos kommentistasi. Uskon että tässä ollaan myös asian ytimessä. Todella hyvää pohdintaa ja ajateltavaa meille jotka kommenttisi luimme. Kiva kun kirjoitit ajatuksiasi, teit sen kohteliaasti ja asiallisesti ketään loukkaamatta tai väheksymättä. Arvostan.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
11640/23034 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuten aiemmin kirjoitin. Jos täällä kertoo yhtään mitään positiivista omasta miehestä, palstapeikot alkavat vänkyttää vastaan. Mikähän siinä palstapeikkoja kiukuttaa?

Omalla miehellä ei muuten ole palstapeikkojen ihannepiirteitä eli metsästäjänsilmiä ja laatikkoleukaa. nuohan olisi tuossa sinun listauksessa ensimmäisinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi