Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Vierailija kirjoitti:
"Toki sä olet tottunut mukaviin pikkuprojekteihin joissa arkkitehti voi puuhastella kaikkea ja leikkiä projariakin. Vähänkin isompi homma niin rooli on jotain aivan muuta."
Ja minkähän kokoisia ja hintaisia projekteja sinä työssäsi johdat?
Tätä mä odotan kanssa, koska ilmeisesti se arkkitehti kommentti ei ollut vitsi... 🙈
Jos tän kommentin lukee se arkkitehti, niin meidän tuttavapiirissä on yksi (miespuolinen) arkkitehti ja todellakin arvostan ja nostan hattua työlle jota teet! Ilmeisesti kaikki ei ihan ymmärrä millainen tuo kokonaisuus on josta vastaat.
T. Nainen KTM ja PS
Palstamiesten mielestä ainoaa oikeaa tuottavaa työtä on ojien kaivaminen lapiolla. Se on sellaista työtä, että sillä saa vapautuksen kotitöistä ja omien lasten hoitamisesta. On ne palstamiehet kovia jätkiä, osaavat laittaa lapion maahan ja nostaa sen pois. Niin, ja siitä kaivamisesta maksetaan niin hyvin, että mies ostaa ja maksaa yksin omakotitalot, autot ja mökit ja antaa ehkä joskus jonkun naisen muuttaa sinne. Toki naisen pitää tehdä yksin kaikki kotityöt ja maksaa kaikesta puolet, myös asuntolainasta, ja jos ero tulee, niin lähteä tyhjin käsin pois. Mutta kaikki on miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toki sä olet tottunut mukaviin pikkuprojekteihin joissa arkkitehti voi puuhastella kaikkea ja leikkiä projariakin. Vähänkin isompi homma niin rooli on jotain aivan muuta."
Emme me miehet tietenkään vähättele naisia mutta onhan se naisten työnteko aina vain pikku puuhastelua...
Onneksi tulit ihan itse tuon tänne todistamaan.
arkkitehti = naiset ?
Me miehet?
No minä olen nainen ja tässä on tullut pelkkää vähättelyä sitä kohtaan mitä työkseni teen
Vähättelyä? Ei se että vetää omaa suunnittelualaa ole vähättelyä. On sähköistykselläkin pikkuprojekteja joissa MIES on samaan aikaan pääsuunnitelija, suunnitelija, projektipäällikkö ja jopa laskuttaja. Silloin sen projarinduuni on hänelläkin sivutoimista puuhastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä homma, siinä on sitten muutama tuhat, muutamasta miljoonasta naisesta.
Mitenkäs ne loput?"
MItä ihmettä? Mies tunnusti olevansa väärässä? Onneksi saman tien haluaa tulla uudestaa osoitetuksi väärässä olevaksi.
Ajattelitko että käymme läpi kaikki eri ammatit vai joko hieman aikaisemmin voit myöntää että naiset tekevät myös jotain hyödyllistä?
Tunnustinko olevani väärässä? En esittänyt väitteitä etteikö se voisi pitää paikkaansa vaan pyysin lähteitä. Kritisoin myös vanhojen lähteiden käyttöä ja sain uudempia. Kiitos niistä.
Ajattelin että käymme kaikki ammatit läpi, sinä/te ne väitteet esititte.
Paljonkos niitä työikäisiä naisia olikaan, jos tuossa oli nyt joku 10 000? Vai oliko lääkärien määrä kaikkiaan se... voisitko tarkastaa?<
Aloita vaikka täältä https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/78e6b57d-e16c-4b95-a522-a8b6a7ae4978
En avaa linkkejä, kerro mitä siellä sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johdan vai olen mukana? Lisäksi riittääkö oman suunnittelualan johtaminen (kuten arkkitehditkin oikeasti tekee).
No kerro vain mitä niissä teet ja paljonko sinun vastuullasi on rahallisesti ja juridisesti.
Ja sen jälkeen voit selittää myös miten ei ole naisvihaa että minun pitää sinulle monen viestin verran selittää että kymmenien miljoonien arvoisten projektien vetäminen on ihan tärkeää vaikka sitä tekeekin nainen?
Olen edelleen kuulolla, miten tämä episodi etenee 🤭 tähän mennessä oot jo mun sankari.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu se on ihan tunnustettu satiiri v. 1967. Ottaen huomioon, että Särmä on myös kirjjallisuuden tutkija, ja toki myös feministi, niin miksi hän just ei saisi tätä kirjoitusta ottaa esiin. Jos mitään ymmärtäisit, tietäisit ettei edes Särmä ajattele noin kirjaimellisesti. Tuolla kirjoituksella on taustansa ja on ok sitä vastustaa, jos ensin perehtyy siihen kokonaisuutena. Mut sehän ei kannata, kun kivempi keksiä näitä tekosyitä naisten vihaamineen.
--
Ei ole satiiri, kyseinen henkilö yritti jopa tappaa miehiä.
Sama kun nasut selittäis että Mein Kampf on satiiri.
"Manifestia pidetään yleisesti satiirisena, mutta sen katsotaan nostavan esiin varteenotettavia filosofisia ja yhteiskunnallisia kysym
Hän itse sanoi, että ei tarkoita tuota kirjaimellisesti. Tosin oli avoimen miesvihamielinen. Oli myös mieleltään ilmeisesti sairas.
On se herkkä paikka miehelle, kun joku kehtaa yhtään arvostella. Vaikka täysin epärealistisesti. Syytä onkin ajaa naiset miehen vallan alle. Vai miten tää nyt menee?
Missä suhteessa olet menettänyt asemaasi suhteessa naisiin? Miten asemasi olisi ollut parempi ennen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa julkisella enemmän palkkaa? Mitäs jos naiset fiksuina kouluttautuisivat STEM-puolelle ja tekisi jotain yhteiskunnan hyvinvoinnin eteen."
Valitettavasti jonkun pitää huolehti mm. terveydenhuollosta, vanhustenhoidosta, koulutuksesta tai yleisestä turvallisuudesta. Yksityinen puoli kun ei noita vielä kokonaan hoida.
Ei sun tarvitse toisten puolesta keksiä selityksiä, jättäkää se muiden murheeksi. Menkää nyt vain näyttävästi sinne oikeisiin töihin.
Tämän takia tämä kuilu on olemassa. Miesten mielestä kaikki naisten tekemä on turhaa leikkimistä. Silti naiset hoitaa teitä sairaalassa, opettaa teidän lapsia, pitää huolta teidän vanhemmista, ja silti teidän mielestä tietokoneella näpyttely on tärkeämpää.&nb
Tällä palstalla ei ole muunlaista mielipidettä tullut. Sen saa mitä tilaa. Pelkkää naisvihaa tuo sinun julistus.
Vierailija kirjoitti:
Palstamiesten mielestä ainoaa oikeaa tuottavaa työtä on ojien kaivaminen lapiolla. Se on sellaista työtä, että sillä saa vapautuksen kotitöistä ja omien lasten hoitamisesta. On ne palstamiehet kovia jätkiä, osaavat laittaa lapion maahan ja nostaa sen pois. Niin, ja siitä kaivamisesta maksetaan niin hyvin, että mies ostaa ja maksaa yksin omakotitalot, autot ja mökit ja antaa ehkä joskus jonkun naisen muuttaa sinne. Toki naisen pitää tehdä yksin kaikki kotityöt ja maksaa kaikesta puolet, myös asuntolainasta, ja jos ero tulee, niin lähteä tyhjin käsin pois. Mutta kaikki on miehen.
Kaikesta päätellen ojaakaan ei ole tänään kaivettu kun on koko päivän kinannut täällä miten naiset ei muka suoriudu omista tehtävistä.. 🙄🙄
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johdan vai olen mukana? Lisäksi riittääkö oman suunnittelualan johtaminen (kuten arkkitehditkin oikeasti tekee).
No kerro vain mitä niissä teet ja paljonko sinun vastuullasi on rahallisesti ja juridisesti.
Ja sen jälkeen voit selittää myös miten ei ole naisvihaa että minun pitää sinulle monen viestin verran selittää että kymmenien miljoonien arvoisten projektien vetäminen on ihan tärkeää vaikka sitä tekeekin nainen?
Disipliiniliidi, automaatio ja instrumentointi, teollisuushankkeet jotka ovat kovin eri kokoisia. Automaatiojärjestelmien osuus joitakin miljoonia. Sanotaan 2-7 miljoonaa. Koko laitos prosesseineen toki miljardeja.
Naisvihaa se ei ole sen vuoksi että minä olen puhunut arkkitehdeistä, en naisista.
Meillä on muuten projektijohtajina ja -päälliköinäkin naisia. Eivät ole arkkitehtehtejä. Ei mitään valittamista. Aikatauluttajinakin on naisia, samoin lakipuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinuna en noilla luvuilla keulisi. Muistatte miesvihakiimassanne (:D) mainita, että olette enennistö korkeakouluissa, mutta niin olette kampaajinakin. " Näin siis kirjoittaa palstamies. Mutta hei palstamies, nytkö se yksityisellä yrittäjänä töitä tekevä nainenkaan ei sinulle kelpaa? kampaajat on yleensä aina yrittäjiä. Täällä olet öyhöttänyt yksityisen puolesta, mutta nyt sekään ei näytä riittävät. Eli siis ihan sama mitä nainen tekee, se on sinulle aina punainen vaate :D
Ja arvaa mitä palstamies? Minä olen ollut ikäni terveydenhuollossa töissä ja ihan YKSITYISELLÄ puolella. Ei olekaan yhteiskunta maksanut palkaa, mutta jotakin haukkumistahan siitäkin löytyy, niitä odotellessa.
Kampaajat ovat yrittäjiä, niin ovat wolt-kuskitkin. Yrityksen olisi hyvä työllistää muitakin, vaikka toki tuo on hyvä alku.
Perustelin sen, ettei teidän tartte valittaa hypergamiasta. Ja olen eri, kuin tuo hoitsu yksityiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä muu nostaa miehen korkeammalle yhteiskuntaluokissa, kuin koulutus ja palkka? Naiset ovat kuitenkin enemmistönä korkeakouluisskin.
--
Tähän sellainen huomautus että 47% vs. 53%, ero aloissa, erot mille sektorille on mahdollisuus työllistyä, ja maininta ettei naiset ole olleet enemmistönä mitenkään pitkään...
Sinuna en noilla luvuilla keulisi. Muistatte miesvihakiimassanne mainita että olette enemmistö korkeakouluissa, mutta niin olette kampaajinakin.
Tämä on aina näillä selittelijöillä. 44min päivässä työntekoa tekee miehestä ylivertaisen naiseen nähden, mutta 5% on korkeakoulutetuista mitätön määrä. Jollain kierolla tavalla miehet voittaa tässäkin. Miten, se on arvoitus.
Ei vaan jos 37min kotitöitä on paljon niin sitten on 44min palkkatöitäkin.
Samaten jos tuo 53% vs 47% on paljon, sitten on naisten muutaman prosentin suurempi osuus lihavissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En ole esittänyt tuolla tavalla yksilöityjä väitteitä. "
Se on toki huomattu. Esität vain hyvin karkeita yleistyksiä joilla sitten kuitenkin ajattelet perustelevasi kantojasi.
Aivan kuten naisetkin. Riehutte täällä kuinka miehet tappavat ja rais kaavat naisia ja lapsia, vaikka kyseessä on täysin marginaalinen rikos.
Marginaalinen rikos? Vuodessa yli 100 henkirikosta. Melkein joka kolmas päivä. Se vasta alkua. Siihen raiscailut ym. päälle. Eun tasolla on kiinnitetty huomiota Suomen erityiseen väkivaltaisuuteen. Tätä ketjua lukiessa en ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joku ne teidän sairaalat on suunnitellu."
Arkkitehdeissä on varsin paljon naisia ja nykyisin opiskelijoista taitaa jo yli puolet olla.
Voi kultaseni, arkkitehti suunnittelee kuoret sille prosessille.
Kai tää oli vitsi? 😅🙈
T. Nainen KTM ja PS
Valitettavasti ei varmaan ollut. Olihan vain tyylipuhdas sovinismin purkaus.
Koska arkkitehti = nainen ?
Tietääkseni ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Disipliiniliidi, automaatio ja instrumentointi, teollisu
No minusta kyllä vaikutti että vähättelit arkkitehtinaista ymmärtämättä mitä hän edes tosiasiassa tekee ja mistä vastaa...
Tilinpäätöksen voisin vilkaista niin näen sieltä sunkin työpanoksen tosiasialliset numerot 🤭
Eivaan, hyvä jos oot töissä. Olin varma että et oo kun oot kerennyt täällä kinata koko päivän. Pahoittelen että erehdyin tästä.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjuhan on hyvä, tässä on ihan hyvin selitykset tälle arvokuilulle: miesten arvomaailma ja elämänhallinta on pahasti pielessä ja samoin heidän käytöksesnä kanssaihmisiä kohtaan ala-arvoista. Varmaan palstalla arvostetaan klikkauksia kovasti?
Tänne levinnyt ylilautalainen uhriutuminen ja asioiden sekä keskustelun vääristely pois raiteiltaan, silkkaa argumentaatiovirhettä näiden poikasten toimesta (tosin ilmeisen tuottamuksellista, kuten oikeistopopulistiseen ideolgiaan aina kuuluu).
Sinähän se olet esittänyt useaan kertaan, et naisten pitäis mennä töibin 2vk synnytyksen jälkeen. Ei kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää, että minä aidosti vihaan ja halveksin 99,5 %:a palstamiehistä.
Ei se mitään, jokainen mies ajattelee varmasti samoin palstailevista naisista
Koska he ovat rumia siideri(valaita) 😡, lojuvat yhteiskunnan rahoilla täällä palstalla miehiä hakkumassa 🤬, mokomat loiset 😤!
Onko paikalla täällä naisia jotka liittyvät edes politiikalla eduskunta tähän pikkutyttöihin ja pikiin liittyvään järkyttävään joujkkko ra isk aukseen, yms?
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää, että minä aidosti vihaan ja halveksin 99,5 %:a palstamiehistä.
Tunne on molemminpuolinen, sikäli kuin teitä vähäisempiä kohtaan voi kovin vahvasti tuntea muuta kuin huvittuneisuutta ja myötähäpeää.
Vierailija kirjoitti:
Onko paikalla täällä naisia jotka liittyvät edes politiikalla eduskunta tähän pikkutyttöihin ja pikiin liittyvään järkyttävään joujkkko ra isk aukseen, yms?
Nyt en ihan saannut selvää tai tavoittanut kysymystä, mutta ei ole poliittisia yhteyksiä tai -suhteita jos sitä tarkoitit.
Vakava yhteiskunnallinen ongelma.
T. Nainen KTM ja PS
Hih, aika hassu ajatus. Naiset tekin jotain yhteiskunnan hyvinvoinnin eteen😅 Niinku jotain hoiva-aloja, vai minkä tyyppistä hyvinvointia ajattelit? Minust on parempi, ettei kukaan hoivaa eikä opeta, kaikki vaan tappelemaan miesten kanssa miesten aloille. Sillai saa yhteiskunnan toimimaan!
--
jonku tämä on rahoitettava jotta hoiva-aloilla on budjettia.
Nyt se ei tunnu miehiltä onnistuvan, mitäs jos naiset näyttäisitte kyntenne? Veikkaan että saisitte homman toimiaan niin hyvin, että pian hoiva-aloilla olisi varaa maksaa parempaa palkkaa.
Unohtakaa tuo miesten alat höpinä. Tehdää niistä naisten aloja.