Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23026)

Vierailija
921/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus selittää. Naiset opiskelee enemmän ja nekin miehet jotka kouluttautuu korkeasti suuntautuu lähinnä oikikseen, tekniselle alalle tai lääkikseen, joten laajempi yhteiskunnallinen ymmärrys jää saamatta. Siihen kapeaan tietopohjaan kun yhdistetään kovista tuloista seuraavat kovat verot, niin katkeroituminen ja minä-minä-ajattelu on seuraus.

Laajempi yhteiskunnallinen ymmärrys. Mitä tuo tarkoittaa? Onko naisilla esimerkiksi parempi ymmärrys haja-asutusalueilla asuvia kohtaan? Vai ymmärtävätkö naiset paremmin syy seuraus suhteet taloudessa tai siinä kuinka esim. suomalaisen teollisuuden siirrolla muihin maihin on merkitystä ilmastolle?

Naiset opiskelee humanistisia tieteitä enemmän, josta saavat laajemman ymmärryksen siitä, miten kaikki on yhteydessä kaikkeen ja miksi kaikkia tarvitaan. Talousteoriat

Aasialaisten riisinviljelijöiden elämän tuskan tutkiminen ei kyllä kauhean laajaa kuvaa tuo elämään. Päinvastoin. Realiteetit unohtuu. Kyllähän sen edellisen hallituksen aikaisesta keskustelusta huomasi. Ei paljoa realiteetit painanut, kun elettiin haaveissa. Sitten tuli oikeistohallitus, joka yrittää saada korjattua pahimmat ongelmat.

Mutta monen mielestä olisi mukavampaa jos kaikki olisivat miljonäärejä. Valtiohan voisi lahjoittaa rahat.

Vierailija
922/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on varsinkin nuorena enemmän alttiita ei faktaperäiselle propagandalle, menevät mukaan salaliittoteorioihin saadakseen yhteenkuuluvuuden tunnetta jne

Ikävä kyllä vasemmisto-oikeisto akselin mielipiteitä jakavissa asioissa vasemmisto on ollut useammin väärässä, kun katsotaan lähihistoriaa ja sitä, miten on käynyt.

Tuollaista syyttelyä saa kyllä lukea, mutta kun todellisuus paljastuu, kukaan ei halua muistella menneitä.

Koko tämän maan hyvinvointi on vasemmiston politiikan tulosta. Kaikkia uudistuksia, jotka ovat parantaneet tavallisen ihmisen asemaa, oikeisto on harannut vastaan neliraajajarrutuksella. Niin se vain on.

Olihan se varmasti suomalaisten hyvinvointia lisännyt vuosisadoiksi eteenpäin jos punaiset olisivat vo

Onko mielestäsi venäjällä paremmat olot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Missähä ihmeen koulussa olet oikein ollut?"

Ihan tavallisella yläasteella ja vielä hyvällä alueella. Useampaan kertaa tyttöjä kourittiin mm. rinnoista, pahimmillaan ihan luokassa. Tämä ei ollut mitenkään poikeuksellista 80-luvulla. 

Ei kuulosta tavalliselta minun korviini

Minun korviini kuulostaa. Olin aikaisin kehittynyt tyttö. Vihasin ei rintojani pitkään, koska sai  osakseni niiden takia todella paljon häirintǎä sekä luokan pojilta että aikuisilta miehiltä.

No en silti ollut paikalla sanomassa niille toisille että tuo on asiatonta. Mutta tiedätkl kuka oli? Sinä

Jospa ei syyllistettäisi varhaisteini-ikäisiä siitä (joko entisiä tai nykyisiä), että heidän kehoihinsa kajotaan (tai on kajottu) ja he eivät osaa siltä puolustautua nasevasti juuri sillä hetkellä niin, että tekijä ymmärtää lopettaa. Alaikäisiin kajoaminen on aina erityisen väärin, myös silloin kun tekijä on alaikäinen. Ei ole uhrin tehtävä pitää huoli siitä, että niin ei käy. Murrosiän aikana oma keho on monelle muutenkin niin vieras ja jopa epämieluisa, että ei sen koskemattomuutta aina osaa puolustaa kun ei itsekään tiedä onko oikeanlainen ja miksi se yhtäkkiä kiinnostaa muita.

Vierailija
924/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, milloin liberaalista tuli vasemmiston synonyymi. Monilla tuntuu kaikki ideat ja suuntaukset ja termit menevän sekaisin.

Jos tuet seksuaalivähemmistöjä, olet vasemmistolainen. Jos et aktiivisesti vastusta maahanmuuttoja, olet vasemmistolainen. Jos ajat sähköautolla, olet vasemmistolainen. Jos pelkäät ilmastonmuutosta, olet vasemmistolainen. Jos tykkäät niinku eläimistä, olet vasemmistolainen. Jos käyt yliopistoa, olet vasemmistolainen.  Tältä pohjalta sitten valitaan, mitä ollaan.

Ja ne jotka ei tykkää, tai haluaa muuten vaan olla kapinallisia, kertovat, että on se Halla-Aho kova jätkä ja ruotsintie.

Nuoret pojat kapinoi, ja tytöt yrittää olla kiltisti. Siinä se ero. Politiikasta ei kukaan tiedä mitään, kun mennään pelkillä älyttömillä mielikuvilla.

2015 alkoi äärioikeiston propaganda jossa kaikki ei-äärioikeisto leimataan kommunisteiksi. Itse edustan keskustaa ja olen hyvin huolissani ilmiöstä. Minusta sanavapautta pitää rajoittaa demokratian suojelemiseksi.

Vierailija
925/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisella yläasteella ja vielä hyvällä alueella. Useampaan kertaa tyttöjä kourittiin mm. rinnoista, pahimmillaan ihan luokassa. Tämä ei ollut mitenkään poikeuksellista 80-luvulla. 

Kyllä tuollaista todellakin tapahtui. Ala-asteikäisenä 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa koin myös useamman tällaisen kourimistilanteen. Kyseessä pohjois-suomalainen pienehkö paikkakunta. Kai sitä silloin pidettiin jotenkin normaalina, mutta kyllä nuo tilanteet on jääneet mieleen vähän traumaattisina.

Ja silti monelle ei tullut vastaan näitä.

Kyllä sitä saa olla aika sokea, jos ei huomaa yhtikäs mitään. Ei minuakaan kukaan kourinut tai lähennellyt, kun kävin koulua 1990-2000 l

jaa, ei mulla vaan ole mieleen jäänyt mitään tuollaista vaikka oltiin 90-luvulla ns 'suosittuja tyttöjä' ja istuttiin ns 'suosittujen nurkassa' 'suosittujen poikien' kanssa, eikä koskaan ollut vaikeuksia löytää vastakkaisen sukupuolen seuraa. 2 kertaa muistan joutuneeni itseäni huomattavasti vanhemman miehen ahdistavalla tavalla lähestymäksi ja sitten aikuisena muutaman kerran tummapiirteiset miehet on lääppineet tanssilattialla, that's it. Sen sijaan tyttöjen suunsoittoa kuulee nytkin kun kulkee esim kauppakeskuksissa. Se on nyt muotia olla oikein ilkeä suustaan, joku kuningatarmehiläinen tai jotain.

Vierailija
926/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus selittää. Naiset opiskelee enemmän ja nekin miehet jotka kouluttautuu korkeasti suuntautuu lähinnä oikikseen, tekniselle alalle tai lääkikseen, joten laajempi yhteiskunnallinen ymmärrys jää saamatta. Siihen kapeaan tietopohjaan kun yhdistetään kovista tuloista seuraavat kovat verot, niin katkeroituminen ja minä-minä-ajattelu on seuraus.

Laajempi yhteiskunnallinen ymmärrys. Mitä tuo tarkoittaa? Onko naisilla esimerkiksi parempi ymmärrys haja-asutusalueilla asuvia kohtaan? Vai ymmärtävätkö naiset paremmin syy seuraus suhteet taloudessa tai siinä kuinka esim. suomalaisen teollisuuden siirrolla muihin maihin on merkitystä ilmastolle?

Naiset opiskelee humanistisia tieteitä enemmän, josta saavat laajemman ymmärryksen siitä, miten kaikki on yhteydessä kaikkeen ja miksi kaikkia tarvitaan. Talousteoriat

Naiset ajattele lähtökohtaisesti tunteillaan. Tämän on tiede todistanut. humanistisiin aloihin kuuluu naistutkimus jossa pidetään mies sukupuolta kulttuurillisena keksintönä.

Vierailija
927/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat yleisesti progressiivisempia, kuin vanhemmat sukupolvet, se on hyvä. Foorumin äärioikeistolaisille tämä on tietenkin kauheaa. Mitä tulee nuoriin miehiin, niin tunnetusti he ovat taipuvaisempia epävarmuuttaan oikeistosävytteiseen leukaparta-vaiheeseen, josta kasvavat jo pian ulos. On lyhyt hetki kun Jordan Petersonit, Tate, ynnä muu roska vetoaa, johtuen miesten typerästä sosialisaatiosta, ja odotuksista joita miehille asetetaan.

Progressiivisempia, mihin? Triggeroitumaan? 

Ilmastonmuutos, vähemmistöoikeudet yms. yms.

Niin mitä ilmastomuutoksesta? Siitä on kiva saarnata mutta mitä sitten? Edellisen hallituksen aikana puhuttiin mukavia, mutta itse asetettuihin tavoitteisiin ei päästy, lähellekään. Idealismi on joskus lähellä typeryyttä. Kuten esim. ydinvoiman vastustamisesta voi päätellä. Tuokin on ollut naisten suosiossa.

Vierailija
928/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat yleisesti progressiivisempia, kuin vanhemmat sukupolvet, se on hyvä. Foorumin äärioikeistolaisille tämä on tietenkin kauheaa. Mitä tulee nuoriin miehiin, niin tunnetusti he ovat taipuvaisempia epävarmuuttaan oikeistosävytteiseen leukaparta-vaiheeseen, josta kasvavat jo pian ulos. On lyhyt hetki kun Jordan Petersonit, Tate, ynnä muu roska vetoaa, johtuen miesten typerästä sosialisaatiosta, ja odotuksista joita miehille asetetaan.

Jordan Petersonilla ei ole osaa eikä arpaa äärioikeiston kanssa. Äärioikeisto käyttää miestä propagandassaan.

Eli siis on.

Yhtä paljon kuin muslimit ja juutalaiset.

Vierailija
929/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta tavalliselta minun korviini

Minun korviini kuulostaa. Olin aikaisin kehittynyt tyttö. Vihasin ei rintojani pitkään, koska sai  osakseni niiden takia todella paljon häirintǎä sekä luokan pojilta että aikuisilta miehiltä.

No en silti ollut paikalla sanomassa niille toisille että tuo on asiatonta. Mutta tiedätkl kuka oli? Sinä

Jospa ei syyllistettäisi varhaisteini-ikäisiä siitä (joko entisiä ta

Ei tuossa ole syyllistämistä. Jos se olisi syyllistämistä niin siinä sanottaisiin että itse aiheutit sellaisen reaktion häiritsijässä että hänen oli pakko toimia väärin. Tuossa vain todettiin että ainoa joka oli paikalla ja pystyi mitään tehdä oli uhri, häirikkö ei varmasti olisi itse itseään alkanut sättimään.

Vierailija
930/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahalleen rakennettu juttu! 

Jotta saadaan syntyvyys yhä laskemaan. 

Pahat tyypit eivät tykkää ihmisistä. 

Vierailija
931/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän miehet radikalisoituvat oikealle, sitä kauemmaksi naiset juoksevat. Koska meiltä voi lähteä sen seurauksena henki.

Mitä enemmän toteutetaan vasemmistolaista mm.politiikkaa missä sallitaan turva-paikan-hakijoita maahan loputtomasti välittämättä seurauksista, sitä enemmän tapahtuu sek-su-aali-rikoksia, väkivaltaa ja naisia mur-ha-taan. Katsokaa vaikka että mitä Ruotsissa on tapahtunut.

Yhteiskunnallisesta turvattomuudesta kärsivät naiset eniten. Onkin hämmästyttävää että miksi naisten enemmistö ei välitä säilyttää turvallista yhteiskuntaa, vaan äänestävät puolueita jotka haluavat jatkaa avoimien ovien tur-va-pai-kka-politiikkaa.

Onneksi asiaan heränneitä naisia on tullut lisää ja esim. PS puolueen kansanedustajista nykyään kolmasosa on naisia.  

Tanska on saanut useita huomautuksia ihmisoikeusrikoksista. Tanska oli itse luomassa näitä ihmisoikeuksia. jokainen voi miettiä mikä häpeä Tanskalle kuuluisi.

Vierailija
932/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ai jaa, en pidä kuitenkaan buddhalaisia, zarathustralaisia, sikhejä tai hinduja kovinkaan vaarallisina vaikka nat si olenkin."

Ok. Miksi et? Fanitat Hindutvaa?

Sinulla on päässäsi kuva "muslimista", jonka voisit karistaa ja käsitellä suoraan niitä periaatteita ja lainalaisuuksia, jotka "uhkaavat liberalismia" (kuten sanoit).

Vierailija
933/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahalleen rakennettu juttu! 

Jotta saadaan syntyvyys yhä laskemaan. 

Pahat tyypit eivät tykkää ihmisistä. 

Minä en tykkää ihmisistä mutten ole paha.

Vierailija
934/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa että täällä kiljutaan peräkanaan miesvihasta vaikka kaikki kommentit täällä haukkuvat naisia. 1ncel liike on vahvempi kuin koskaan, ja nämä nuoret miehet fantasiovat naisten kaltoinkohtelusta. 

Mutta silti kaikki on vain naisten vika. Tämä nykyajan miehissä ärsyttää, suurta uhriutumista samaan aikaan kun puhuvat naisista alentavasti kävelivinä reikinä. Onko se oikeasti teille yllätys että tuollaisilla puheilla ei saa naista?

Mitä enemmän miehet radikalisoituvat oikealle, sitä kauemmaksi naiset juoksevat. Koska meiltä voi lähteä sen seurauksena henki.

Tämä. Täällä jotkut miehet juuri omilla kommenteillaan antavat syyn sille, miksi naiset ottavat etäisyyttä miehiin ja miksi kuilu sukupuolten välillä vain kasvaa. Miehet täälläkin ihan itse luovat vastakkainasettelua ja sitten ihmettelevät, että mikä naisia vaivaa.

Palstalla on pari vastakkainasettelua harrastavaa törkeitä kommentteja kirjoittavia naista. He ihmettelevät kun tulee samanlaista tekstiä takaisin. En silti usko, että naisilla on mitään ryhmittymää mistä on mouhotettu.

Vierailija
935/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti nähdään jo lähivuosina mihin toi feministi aivoilusi johtaa kun venäjä hyökkää suomeen ja koheesio on tuhottu sisältä päin. Moni armeijan käynyt mies on saanut niinpaljon vihaa osakseen ettei varmasti nosta pikkurilliäkään tämän dystooppisen suomen puolesta.

Saa naiset sinne mennä kullannuppuineen sotimaan.

Jokainen mies, siis ei mikään vasentunut ripuliranteinen sivari & hinttapuli, vaan normaali nettomaksaja mies suomalaisessa yhteiskunnassa, valkoinen, hetero, tuottavassa työssä käyvä, ja punaista lihaa syövä mies, tajuaa ja tietää jo etukäteen mikä tuon touhun lopputulos on. Se naisten sotimaan lähteminen ja niistä yleensäkään mihinkään hyödyksi siinä oleminen on luokkaa *sirkkojen siritystä*  ja tästä väistämättömään lopputulokseen johtava tulema, ryssäjuopot kävelee päivässä yli ja suomi on 404 sen jälkeen. Siinähä

miksi sinäkin yleistät? Et varsinaisesti saa muakaan puolellesi tuolla tavalla, vaikka olenkin ihan normaalijärjellä varustettu nainen, joka ammentaa ymmärrystään eletystä elämästä eikä twitteristä tai tiktokista.

Vierailija
936/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän toteutetaan vasemmistolaista mm.politiikkaa missä sallitaan turva-paikan-hakijoita maahan loputtomasti välittämättä seurauksista, sitä enemmän tapahtuu sek-su-aali-rikoksia, väkivaltaa ja naisia mur-ha-taan. Katsokaa vaikka että mitä Ruotsissa on tapahtunut.

Yhteiskunnallisesta turvattomuudesta kärsivät naiset eniten. Onkin hämmästyttävää että miksi naisten enemmistö ei välitä säilyttää turvallista yhteiskuntaa, vaan äänestävät puolueita jotka haluavat jatkaa avoimien ovien tur-va-pai-kka-politiikkaa.

Onneksi asiaan heränneitä naisia on tullut lisää ja esim. PS puolueen kansanedustajista nykyään

Minä pidän Tanskaa asiallisena valtiona. Maine ei ole ainakaan noiden toimien takia heikentynyt minun silmissä. Toivottavasti suomikin saisi vastaavan maineen. 

Vierailija
937/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko äärioikeistolaista tiedostaa islamin aiheuttama uhka liberaalille yhteiskunnalle?

Lähinnä harhaista.

Siis Islam ja sen kannattajat eivät ole aiheuttaneet mitään ongelmia Euroopassa? 

Millä lailla se oikeuttaa terroristisenäärioikeiston tukemisen? Mitä jos näytettäis euroopalle mallia ja autetaan mmuuttajia kotiutumaan ja lopetetaan ennakkoluuloihin pohjautuva propaganda. muuten ollaan ruotsin tiellä.

Vierailija
938/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Progressiivisempia, mihin? Triggeroitumaan? 

Ilmastonmuutos, vähemmistöoikeudet yms. yms.

Niin mitä ilmastomuutoksesta? Siitä on kiva saarnata mutta mitä sitten? Edellisen hallituksen aikana puhuttiin mukavia, mutta itse asetettuihin tavoitteisiin ei päästy, lähellekään. Idealismi on joskus lä

No, tavotteisiin tulisi päästä. Edellisen hallituksen tehottomuus ei poista periaatetta.

Vierailija
939/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti nähdään jo lähivuosina mihin toi feministi aivoilusi johtaa kun venäjä hyökkää suomeen ja koheesio on tuhottu sisältä päin. Moni armeijan käynyt mies on saanut niinpaljon vihaa osakseen ettei varmasti nosta pikkurilliäkään tämän dystooppisen suomen puolesta.

Miksi et muuttaisi johonkin parempaan maahan? Maailmahan on auki sinunlaisellesi fiksulle miehelle. Mikä täällä dystopiassa pidättelee?

Olen syntynyt täällä juureni on täällä toisin kuin muslimimiehelläsi. Ensimmäinen lähtijä on se sun passi bro bitch boy. Mutta varmasti lähden. Saatte venäläiset ja muslimit tilalle. Toivotaan että ymmärtää suominaisen feminismin päälle sitten.

Entäs henkilö joka on syntynyt täällä ja on juuret täällä ja on muslimi?

Vierailija
940/23026 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et muuttaisi johonkin parempaan maahan? Maailmahan on auki sinunlaisellesi fiksulle miehelle. Mikä täällä dystopiassa pidättelee?

Sivusta, mutta noinhan sen kuuluisi mennäkin. Jos mä haluan asua Kongossa, mä muutan sinne. Ei niin, että mä haluan asua Suomessa, mutta jotkut haluaakin Kongon, niin nyt munkin pitää elää siellä. 

Muutenkin mikä kysymys tuo on? Jos sä haluat syödä perunoita, niin miksi mä kauppaisin sulle sipuleita?