Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23034)

Vierailija
6741/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma serkku paras herkku! Onnea yritykseen toivottavasti jotain irtoaa serkkutytöstä =)

--

Mun 17-vuotias serkkutyttö (oon itse 19-vuotias tyttö) vietteli mut viimeviikonloppuna kun he olivat perheineen meillä yökylässä 😱. Me nukuttiin mun asunnossa minä sängyssä ja serkku sohvalla, mut se meni yön aikana sitten ihan johonkin muuhun.. nyt on hirveä morkkis enkä oikein tiedä mitä pitäis tehdä, mun serkku haluiais nähdä mua pian uudelleen "se juttu mielessään".. onko serkun kanssa sekstailu kiellettyä lailla vai ei kun ei siitä saa mitään tolkkua 🤔? Ja kaikenlisäks ollaan molemmat vapaita 😅

Vierailija
6742/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten aika on ohi länsimaissa. Menkööt Thaimaahan työstämään traumaansa.

Sopii oikein hyvin. Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka naisilla sujuu ilman miehiä.

No vähän yksinäistä se voisi olla, mutta ihan hyvin kai me pärjättäisi kunhan opettelen vaihtamaan lampun kattoon. Tähän asti sen on joku muu tehnyt :D kai siinä karastuisi itsekin kun pitäisi tehdä jotain hommia mitä ei tähän asti ole tehnyt.

T. Nainen KTM ja PS 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6743/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän palstalehmät ole lähes kaikki sukurutsan tuloksia!

Vierailija
6744/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten tämä ketju voi pysyä pystyssä? Täällähän on ihan pervoja kommentteja! Modet onks kaikki hyvin? Poistatte normi ketjuja päivittäin, mutta täällä annatte pervojen riehua vapaasti? Jo on kumma kyllä!

Samaa olen vähän kattelut ja odottanut/toivonut muita naisia kaveriksi juttelemaan alkuperäiseen aiheeseen ja sen teemoihin liittyvistä jutuista.

T. Nainen KTM ja PS 

Tällä tavalla kerätään tietoa sekä halutaan nähdä miten pitkälle toinen osapuoli on valmis menemään, jotta hänen tahtonsa saataisiin kuuluviin!

Vierailija
6745/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naisiin tämä ei päde. Todennäköisimmin parisuhteeseen päätyy pienituloinen (mutta työssäkäyvä), suurituloisten naisen ollessa huomattavasti muita useammin sinkkuja."

Miksi suurituloinen nainen ei kelpaa miehille?

Toisin päin.

On tutkittua että:

1) suurituloisten naisten pariutumishalut ovat pienemmät. Ylipäätään kun naisen tulot nousevat, pariutumishalut laskevat

2) koska naiset eivät halua pariutua alaspäin, potentiaalisia miehiä on vähemmän, ja näitä miehiä haluavat muutkin naiset

1) olen erimieltä

2) olen samaa mieltä

T. Nainen KTM ja PS 

1. ei ole muu

Voidaan sopia näin, olen silti erimieltä 😄 ja koska en ole lähdettä edelleenkään varmistanut niin olkoon vastuu tämän teesin paikkansapitävyydestä jokaisella lukijalla itsellään. 

T. Nainen KTM ja PS 

https://www.kontula.fi/publications

ja haastattelusta:

Korkeasti koulutetut naiset ovat useammin yksin eläviä kuin matalammin koulutetut naiset. Sinkkumiehet ovat puolestaan keskimääräistä useammin matalasti koulutettuja, vahvistaa tutkimusprofessori Osmo Kontula Väestöntutkimuslaitokselta.

Kontulan mukaan epäsuhta parisuhdemarkkinoilla syntyy siitä, että korkeasti koulutetut miehet valitsevat puolisonsa eri kriteereillä kuin naiset. Siinä missä naiset suosivat miehiä, joilla on korkea koulutus ja sosiaalinen status, miehet kiinnittävät huomiota enemmän naisen ulkonäköön ja luonteeseen.

Korkeasti koulutetut miehet valitsevat puolisoikseen myös matalammin koulutettuja naisia. Sen sijaan koulutetut naiset harvemmin haluavat ottaa itseään matalammin koulutettua miestä.

Nainen haluaa, että mies on vähintään yhtä koulutettu ja sivistynyt kuin hän itse.

Naiset miettivät myös, kuinka heidän ystävänsä suhteutuvat mieheen ja kuinka mies sopeutuu omaan ystäväpiiriin. 

Korkeasti koulutettujen miesten suosiolle on löydetty tutkimuksissa myös muita selityksiä. Vaikka nykyään puhutaan tasa-arvoisesta parisuhteesta, naiset haaveilevat miehestä, jota he voivat katsoa ylöspäin.

Nainen haluavat, että mies on häntä älyllisesti korkeammalla tasolla ja että hänellä olisi taitoja, joita naisella ei ole. Miehet arvostavat sitä, että nainen on luonteeltaan kiltti ja että tämä osaisi suunnitella talouttaan ja kartuttaa perheen omaisuutta, kertoo tutkija Heli Vaaranen.

Mutta varmasti tyrmäät joidenkin väestöntutkijoiden vuosikymmenten aikana kerätyn osaamisen ja alat kertomaan kuinka sinä...

Vierailija
6746/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma serkku paras herkku! Onnea yritykseen toivottavasti jotain irtoaa serkkutytöstä =)

--

Mun 17-vuotias serkkutyttö (oon itse 19-vuotias tyttö) vietteli mut viimeviikonloppuna kun he olivat perheineen meillä yökylässä 😱. Me nukuttiin mun asunnossa minä sängyssä ja serkku sohvalla, mut se meni yön aikana sitten ihan johonkin muuhun.. nyt on hirveä morkkis enkä oikein tiedä mitä pitäis tehdä, mun serkku haluiais nähdä mua pian uudelleen "se juttu mielessään".. onko serkun kanssa sekstailu kiellettyä lailla vai ei kun ei siitä saa mitään tolkkua 🤔? Ja kaikenlisäks ollaan molemmat vapaita 😅

Monet menevät serkkunsa kanssa naimisiinkin, ei se ole siis kiellettyä missään laissa.

Jos tuntuu väärältä, älä tee sitä enää.

Vierailija
6747/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten tämä ketju voi pysyä pystyssä? Täällähän on ihan pervoja kommentteja! Modet onks kaikki hyvin? Poistatte normi ketjuja päivittäin, mutta täällä annatte pervojen riehua vapaasti? Jo on kumma kyllä!

Samaa olen vähän kattelut ja odottanut/toivonut muita naisia kaveriksi juttelemaan alkuperäiseen aiheeseen ja sen teemoihin liittyvistä jutuista.

T. Nainen KTM ja PS 

Tällä tavalla kerätään tietoa sekä halutaan nähdä miten pitkälle toinen osapuoli on valmis menemään, jotta hänen tahtonsa saataisiin kuuluviin!

Miehet ovat täällä kunnostautuneet kirjoittamalla alistus- ja väkivaltafantasioita sekä seksijuttuja ja solvaamalla naisia. 

Vierailija
6748/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen KTM ja PS 

Nyt en ymmärtänyt mitä luin... Siis mitä tietoa mistä ja mikä tahto?

Jos tästä keskustelusta joku tekee tieteellisesti pätevän ja vertaisarvioidun tutkimuksen esimerkiksi narratiiveista ja diskursseista niin minä tulen henkilökohtaisesti tarjoamaan kakkukahveet 😂 onnea vaan aineiston käsittelyyn ja litterointiin 🤣

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
6749/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--

Munki serkkutytöt yrittivät vietellä meikeläistä kun olin aina kylässä, mutta onneksi olen kova vastustelemaan ja vähän ujo. Olin silloin 17v ja tytskät pari vuotta nuorempia. On kait se, yöllä väkisten samaan sänkyyn yrittivät tunkeutua, housuja yrittivät vetaa jalasta ja puristelivat pepusta ym. ym.. Olihan se painajaismaista. Vieläkin näkee kieroja märkiä unia noilta traumaattisilta ajoilta.

Vierailija
6750/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskauden ajan terveydenhuollolla yhteiskunta haluaa turvata sen että lapsi syntyy terveenä. Kyse on siis vauvan terveydenhuollosta, siihen kuuluu muutakin kuin sp-tautitestit.

Yhteiskunta haluaa taata keinoalkuisille lapsille tiedon heidän biologisista vanhemmistaan. Jostain syystä sama ei päde muihin lapsiin.

Ja miksi ei riittäisi että äiti luottaa mieheensä eikä tauteja ole.

Eihän nainen ole pettänyt ja fiksuna naisena hän on testauttanut itsensä ennen nyxän kanssa aloittamista, vaatien mieheltä samaa.

Mutta eihän nainen voi tietää varmasti, etteikö mies ole käynyt vieraissa. 

Miehen ei ole pakko tunnustaa isyyttään

Kyllä ne ihan siellä labrassa tutkitaan, ei äidit mitään teetä. Äitiyshuolto sen päättää, et sinä. Mut sinunkin sp-taudit yhteiskunta tutkii, et mikähän mahtaa olla sun todellinen ongelma? 

Todellinen ongelma on ero yhteiskunnan suhtautumisessa miehen etuun vs. naisen etuun. Naiset ilkkuvat ettei tuollaiseen tule käyttää rahaa, mutta itse menevät kaikesta turhasta tutkituttamaan itsensä, ei rahanmeno siinä kohtaa enää haittaa :)

Vierailija
6751/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naisiin tämä ei päde. Todennäköisimmin parisuhteeseen päätyy pienituloinen (mutta työssäkäyvä), suurituloisten naisen ollessa huomattavasti muita useammin sinkkuja."

Miksi suurituloinen nainen ei kelpaa miehille?

Toisin päin.

On tutkittua että:

1) suurituloisten naisten pariutumishalut ovat pienemmät. Ylipäätään kun naisen tulot nousevat, pariutumishalut laskevat

2) koska naiset eivät halua pariutua alaspäin, potentiaalisia miehiä on vähemmän, ja näitä miehiä haluavat muutkin naiset

1) olen erimieltä

2) olen samaa mieltä

T. Nainen KTM ja PS 

Olen imarreltu että etsit ja laitoit tähän lähteen vartavasten. Varmistuakseni lähteen pätevyydestä tulisi minun lukea muitakin vertaisarvioituja lähteitä samasta asiasta ja sitä en nyt enää akateemisen uran jälkeen aio tehdä. Kiitos vaivannäöstäsi mutta pysyn mielipiteessäni, joka ei muuten kumoa tuota lähdettäsi sikäli jos se on vertaisarvioitu ja muuten pätevä. Linkkiä en tule avaamaan tämän keskustelun kautta.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
6752/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis ongelmanahan nyt selkeesti on se, että nykynaiset on vähän hukassa tässä maassa, elämässä ja ajassa kun ne yhtäkkiä on sellasessa maailmassa missä niiden oletetaan hankkivan joku korkeakoulututkinto ja sitten vielä mennä täihin johonkin missä työantaja oikeasti olettaa että pitäis tehdä jotain tuottavaa työtö ja sitten siitä pitäisi vielä syntyä laadukasta jälkeäkin, siinä voi tyttö parka joutua hikoilemaan kun tajuaa 30 kymppisenä että homma ei olekaan ihan sitä mitä oikeastaan halusi tehdä, vaan kun yhteiskunta ja sosiaaliset normit ohjasivat salakavalan vaivihkaa hänet siihen. Ja tämähän ei nyt siten ollenkaan ole se mihin evoluutio on naiset säätänyt, ehei, se on säätänyt ne hoitamaan kotia, miestä ja lapsia ja tekemään siinä sivussa jotain kevyitä sivuhommia. Useimmat naiset eivät ehkä tätä asiaa koskaan edes tajua että se oikeestaan on näin. Siksi esim naisia harvoin nähdään varsinkaan ylemmissä johtotehtäviss

Juu, kyllä oli mahtavaa naisen elämä ennen vanhaan. Raskaana oltiin lähes koko elämä, lapsikuolleisuus oli suurta. Se on evoluutio kuulkaas johtanut aiheestakin nykyhetkeen. Deal with it. 

Vierailija
6753/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--

Munki serkkutytöt yrittivät vietellä meikeläistä kun olin aina kylässä, mutta onneksi olen kova vastustelemaan ja vähän ujo. Olin silloin 17v ja tytskät pari vuotta nuorempia. On kait se, yöllä väkisten samaan sänkyyn yrittivät tunkeutua, housuja yrittivät tunkeutua, housuja yrittivät vetaa jalasta ja puristelivat pepusta ym. ym.. Olihan se painajaismaista. Vieläkin näkee kieroja märkiä unia noilta traumaattisilta ajoilta.

Jotain pedofiilimaista teissä kaikissa on! Onko jotain lapsuuden traumoja vai? Ei tuollainen käytös ole ihmisillä normaalia suomessa!

Vierailija
6754/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskauden ajan terveydenhuollolla yhteiskunta haluaa turvata sen että lapsi syntyy terveenä. Kyse on siis vauvan terveydenhuollosta, siihen kuuluu muutakin kuin sp-tautitestit.

Yhteiskunta haluaa taata keinoalkuisille lapsille tiedon heidän biologisista vanhemmistaan. Jostain syystä sama ei päde muihin lapsiin.

Eihän nainen ole pettänyt ja fiksuna naisena hän on testauttanut itsensä ennen nyxän kanssa aloittamista, vaatien mieheltä samaa.

En nyt oikein ymmärrä miten et tavoita sitä, että on sekä naisen että miehen etu kun sp-taudit testataan. Molemmille tulokset antavat tärkeää tietoa. Jos jotain löytyy toiselta on lähes varmaa että on toisessakin. Jos taas ei, molemmat voivat olla helpottuneita että kaikki on hyvin ja lapsi voi hyvin.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
6755/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen ongelma on ero yhteiskunnan suhtautumisessa miehen etuun vs. naisen etuun. Naiset ilkkuvat ettei tuollaiseen tule käyttää rahaa, mutta itse menevät kaikesta turhasta tutkituttamaan itsensä, ei rahanmeno siinä kohtaa enää haittaa :)

Edelleen kyse on vauvan terveydestä, ei mistään naisen edusta. Saat sinäkin mennä lääkäriin itseäsi tutkituttamaan  jos koet tarpeelliseksi. 

Vierailija
6756/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--

Monet menevät serkkunsa kanssa naimisiinkin, ei se ole siis kiellettyä missään laissa.

Jos tuntuu väärältä, älä tee sitä enää.

Itse olen aina himoinnut vaimon isosiskoa. Pienpyllyinen pienikokoinen. Omalla vaimolla leveä pylly ja rehevä muutenkin. Oltiin kymmenkunta vuotta sitten etelässä, vaimon, iltatähden ja vaimon siskon kanssa. Sisko oli jo silloin ollut vuosia ilman miestä.  Yhtenä iltana oltiin käyt syömässä, otettu vähän viiniä ja tullessa käyty suihkussa kun oli kuuma. Vaimoni nukahti sovalle ja me mentiin parvekkeelle juttelemaan. Suihkun jälkeen istuin tahallani huolimattomasti, jotta kaluni vähän näkyisi. Ajattelin, että katson huomaako ja tekeekö mitään liikkeitä.  Juteltiin siinä rauhassa ja hän siirtyi vastapäätä pöydän äärestä vähän kaemmat parvekkeen kaiteen vierelle katsomaa ulos. Jatkettiin juttelua, enkä ollenkaan tajunnut, että oli siirtynyt kauemmas, jotta turpea kaluni olisi näkynyt paremmin. Tilanne jäi minulta käyttämättä ja tajusin tuon katselun  vasta vähän aikaa sitten, kun fantasion, että olisin pannut häntä sinä parvekkeella.  Vieläkin hatuuttaa, koska olisi varmasti onnistunut.  Hänen ilmeensä oli jo reissun alussa näkemisen arvoinen, kun tulin ekaa kertaa normi uikkarit päälle kalu pullottaen näytille. Hän katsensa liimautui välittömästi nivusiini.

Vierailija
6757/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en kaikessa liberaalifeminismin kanssa olekaan samaa mieltä niin paljon enemmän vastenmielisyyttä herättää se miten miehet puhuvat naisista, ja miten suosittuja sellaiset "ulostulot" ovat somessa. On mennyt usko siihen että miehet kykenisivät näkemään naisia ihmisinä.

Täällä käy siis yksi normaali mies. Ihanaa! Kiitos tuosta kommentista. Vähän palautti uskoa miessukupuoleen.  Vaikka tokihan nomaalissa elämässä näkee, ettei kaikki miehet ole hulluna haukkumassa ja alistamassa naisia. En voisi kuvitella että naapurin Pertti ikinä puhuisi tai kohtelisi vaimoaan niin, kun täällä miehet kertoo vaimojaan ( mielikuvitusvaimoja ) tai naisia kohtelevansa.  Tavalliselle miehelle nainenkin on ihminen ja häntä kohdellaan kuten ihmisiä kohdellaan. Ja onne

Sinähän tuon kirjoitit! Tälle palstalle. Naisvihakiimassanne levitätte tuota tekstiä. Ja sen levittäminen kertoo teistä, ei kenestäkään muusta.

Saara Särmä, jokaisen suomalaisen naisen sankari

Vierailija
6758/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse olen aina himoinnut vaimon isosiskoa. Pienpyllyinen pienikokoinen. Omalla vaimolla leveä pylly ja rehevä muutenkin. Oltiin kymmenkunta vuotta sitten etelässä, vaimon, iltatähden ja vaimon siskon kanssa. Sisko oli jo silloin ollut vuosia ilman miestä.  Yhtenä iltana oltiin käyt syömässä, otettu vähän viiniä ja tullessa käyty suihkussa kun oli kuuma. Vaimoni nukahti sovalle ja me mentiin parvekkeelle juttelemaan. Suihkun jälkeen istuin tahallani huolimattomasti, jotta kaluni vähän näkyisi. Ajattelin, että katson huomaako ja tekeekö mitään liikkeitä.  Juteltiin siinä rauhassa ja hän siirtyi vastapäätä pöydän äärestä vähän kaemmat parvekkeen kaiteen vierelle katsomaa ulos. Jatkettiin juttelua, enkä ollenkaan tajunnut, että oli siirtynyt kauemmas, jotta turpea kaluni olisi näkynyt paremmin. Tilanne jäi minulta käyttämättä ja tajusin tuon katselun  vasta vähän aikaa sitten, kun fantasion, että olisin pannut häntä sinä parvekkeella.  Vieläkin hatuuttaa, koska olisi varmasti onnistunut.  Hänen ilmeensä oli jo reissun alussa näkemisen arvoinen, kun tulin ekaa kertaa normi uikkarit päälle kalu pullottaen näytille. Hän katsensa liimautui välittömästi nivusiini."

Oon tullut pantua vaimon pikkusiskoa muutaman kerran. Se lähti eka kertaa lapasesta kun oltiin vähän krapulassa kotona ja vaimo oli töissä jo. Sen jälkeen on silloin tällöin otettu uusiksi. Pakko on elää täysillä, kun kerranhan täällä eletään.

Vierailija
6759/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"1) voit olla eri mieltä, mutta tuo on ihan tutkittua. Mitä enemmän naisella on kaikkea, sitä vähemmän hän keskimäärin haluaa=tarvitsee parisuhdetta."

Sanoisin ennemminkin että mitä enemmän naisella on omia aineellisia resursseja, sen enemmän hänen tarpeensa parisuhteessa siirtyvät henkisiin tarpeisiin.

Eli koulutetumpi nainen vaatii kumppaniltaan paljon suurempaa henkistä yhteensopivuutta ja sosiaalista osaamista. Ja tämä tietenkin rajoittaa sen miesjoukon määrää joka tuon naisen kriteerit täyttää.

Eli toisin sanottuna, mitä köyhempi nainen, sitä vahvemmin tämän motiivina pariutua on raha ja elintaso.

...ja vaikka rikkaan naisen

No minä haluan vaikka sen akateemisen miehen, yhden kaverin mies on urheilija, toinen tykkää kun mies on taitava musiikissa, kolmas haluaa miehen joka tekee yhtä kovasti työtä kuin itse, neljännelle on tärkeää että mies tykkää lapsista, viides viihtyy sinkkuna eikä tapaile ketään... Jne.

Meillä on ainakin tosi erilaisia toiveita ja odotuksia omia kumppaneita kohtaan. Kyllä kummasti on kaltaiset toisensa sitten löytäneet :) vaikka ei ole samoja kriteerejä

Sää vs. ilmasto. Jokaisella on omat toiveet joo, mutta näin vain yleinen näkemys "millainen on hyvä mies" osuu useammin sosialliselta statukselta tasokkaaseen ja muutenkin varakkaaseen mieheen, kuin siltojen alla Gambiinaa lipittävään kitaristiin.

Vierailija
6760/23034 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaali naiset ovat ihania, kun antavat pesää helpommin, jos vertaan konservatiivisiin naisiin! Itse liikkuva äänestäjänä lennän kukasta kukkaan liberaali naisten kanssa :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan