Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23026)

Vierailija
2981/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi PS 

Vierailija
2982/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat että täällä lisäännytään enemmän jos miehet pitää miesten puolia? Kuule, se on kyllä niin että täällä ei juurikaan lisäännytä niin kauan kuin miehet eivät pidä lastensa ja näiden äitien puolta.

Ainakin minä itse sekä tuttuni ja kaverini, jotka ovat isiä, pitävät täysin lastensa ja naistensa puolia. Silti yhä harvempi pariutuu ja jatkuvasti lisääntyy sinkkujen määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2983/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näen naiset materialistisina ja rahan ahneina. Näen työssäni pesänjakoja ja arvatkaa kumpi sukupuoli siellä loistaa ahneudellaan?

Miehet. Suomalaisella miehellä on sellainen vika että hän luulee että naisen omaisuus on miehen.Sellainen rikos kuitenkin lopetettiin Suomessa 1900-luvun alussa. 

Vaimo vei puolet omaisuudesta ja lapset! Puolet oli suoraan vaimon ja lasten etu eli vanhempi joka on lasten sen astisen elämän ollut päävanhempi on lähivanhempi.

Mutta te naiset kuulutte meille miehille, johan raamattukin tukee tätä väitettä kymmenessä käskyssään! Mikä siinä nykynaisen on vaikeata ymmärtää?

10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Joten miksi te kapinoitte vastaan? Mies o

Mieheni sairastui, eikä hänestä ollut enää sitäkään vähää turvaa mitä aikaisemmin. Eikä ollut ketään pitämässä huolta minusta. Onneksi emme elä hiekkakulttuurissa, jossa minulle olisi määrätty edunvalvojaksi joku mies. Pärjään oikein hyvin yksin, kiitos kysymästä ja miestä en enää vaivoikseni ota.

Vierailija
2984/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minkälainen "mies" haluaa vaimokseen jonkun tyttösen, jonka sit kasvattaa...kuulostaa petomaiselta, eli ei kovin terveeltä."

No AlfaUros 💪👈 tietenkin! Haluan naisen joka on kaunis, hoikka, naisellinen, jne. Mitään femakkoa, pullukkaa, kouvolatukka, jne en kotiini halua!

T. AlfaUros 💪👈!

Juu, sinä saat valita ihan kenet haluat. Kuten se nainenkin. Hän ei ole sinun otettavissa vastoin hänen haluaan. Tosin kerroit jo, kuinka hänet alistit...et sellainen "mies" siellä sit. Oikein "miesten mies"!

Ps. Taitaa pelottaa se sosiaalinen media sinua, kun vaimoltas sen kielsit. Eli eristit maailmasta. Luulis, et jos oot niin hyvä kuin luulet, ei olisi pelkoa että vaimosi lähtisi...

Naiset eivät pysty ajattelemaan samal

Mies joka kutsuu itseään alfaurokseksi ei koskaan ole sellainen. Alfa on tasapainoinen, vakaa, itsevarma, avarakatseinen, turvallisuutta huokuva mies, ei vihaa tihkuva epävarma punaniska jonka elämäntehtävä on alistaa naista.

Vierailija
2985/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitäisi osata keskustella asioista silloinkin kun ollaan erimieltä niistä.

Tämä keskustelu on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu sekä naisissa, että miehissä, kun ei kyetä keskustelemaan toista kunnioittavasti kun asioista ollaan eri mieltä.

Joskus keskustelun aika on ohi. Kai sinä sen ymmärrät? Vai miten sinä olisit hoitannut sen että miehet ahdistelevat naisia kaikkialla maailmassa? Olisiko siitä pitänyt vaan edelleen keskustella rauhassa ja kunnioittavasti? Minä olen iloinen että keskustelu loppui ja tuli metoo-liike.

Ei ole tilannetta että keskustelun aika olisi ohi. Minun mielestä. Ja olen nainen, joten en ymmärrä. Kehitys ja muutos pysähtyvät ilman rakentavaa ja kunnioittavaa keskustelua. Ahdistelu ei ole ok missään maailmassa, tietenkään. Mutta se että viha

Vastaa nyt kysymykseen, äläkä keskity sukupuoleesi. Sinä siis olisit jatkanut kunnioittavaa keskustelua, joka todistetusti ei tehonnut, ja olisit antanut ahdistelun jatkua?

Entä koulukiusaaminen? Oletan että siitäkin keskustellaan kunnioittavasti, ettei kenenkään mieli pahoitu?

Vierailija
2986/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitäisi osata keskustella asioista silloinkin kun ollaan erimieltä niistä.

Tämä keskustelu on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu sekä naisissa, että miehissä, kun ei kyetä keskustelemaan toista kunnioittavasti kun asioista ollaan eri mieltä.

Joskus keskustelun aika on ohi. Kai sinä sen ymmärrät? Vai miten sinä olisit hoitannut sen että miehet ahdistelevat naisia kaikkialla maailmassa? Olisiko siitä pitänyt vaan edelleen keskustella rauhassa ja kunnioittavasti? Minä olen iloinen että keskustelu loppui ja tuli metoo-liike.

Ei ole tilannetta että keskustelun aika olisi ohi. Minun mielestä. Ja olen nainen, joten en ymmärrä. Kehitys ja muutos pysähtyvät ilman rakentavaa ja kunnioittavaa keskustelua. Ahdistelu ei ole ok missään maailmassa, tietenkään. Mutta se että viha

Sinä voit toki olla se kiltti ja sopuisa kuuntelija ja ymmärtäjä maailman tappiin asti. Voit pyydellä ja perustella. Ihan vapaasti. Minua ei kiinnosta. Menen ja teen asioita naisten ja lasten eteen, oli se miesten mieleen tai ei. Heidän mielipiteensä ei kiinnosta tässä vaiheessa elämää yhtään etenkään lapsiin ja naisiin kohdistuvan väkivallan ja ahdistelun suhteen. Ei tippaakaan. He ovat kiinnostuksen puutteensa osoittaneet.

Vierailija
2987/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Sitä mieltä te miehet olette aina olleet, että kaikkien pitäisi keskittyä teihin. Te miehet huusitte miesvihaa ja huusitte että feminismi on mennyt liian pitkälle, kun naiset vaativat äänioikeutta. Te huusitte sitä samaa kun naiset vaativat että rais kaus avioliitossa pitää kriminalisoida.

Emme kuuntele yhtään, mitä te mielestänne tarvitsette. Te olette saaneet tarpeeksi.

Olen elänyt aikuisuuteni 2000-luvulla. Miksi minun pitäisi millään tavalla olla vastuussa joistain viime vuosisadan päätöksistä? Sukupuoleni takiako? Huh huh.

Vierailija
2988/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tavisnainen tekee elämässään vahvuutta vaativan ja vaarallisen teon, johon yltää todella harva mies: lapsen kantaminen ja synnyttäminen. Jos nyt välttämättä haluat tehdä välttämättömyydestä hyveen.

Ketä miestä kiinnostaa naisensa lapsen kantaminen ja synnyttäminen, voi olla vielä jonkun toisen miehen siittämä lapsi! Naiset ovat tunnettuja jakamaan omaa värkkiä kaiken maailman veijareille!"

Olisi mielenkiitosta nähdä millaisilta nämä miehet oikein ovat! Tuntuu että kaikki miehet esittävät olevansa kittejä, mutta todellisuudessa ovatkin tämmöisiä, oman edun ajattelijoita! Näköjään edes omat jälkeläiset eivät merkitse mitään, kun tuollaista tekstiä puskee tänne palstalle nimettömänä!

N 23

Vierailija
2989/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tilannetta että keskustelun aika olisi ohi. Minun mielestä. Ja olen nainen, joten en ymmärrä. Kehitys ja muutos pysähtyvät ilman rakentavaa ja kunnioittavaa keskustelua. Ahdistelu ei ole ok mis

1) jatkaisin kunnioittavaa (ja tehotonta) keskustelua

2) en antaisi ahdistelun jatkua enkä hyväksy ahdistelua koskaan missään tilanteessa

3) minua aikanaan kiusannut koulukiusaaja laitettiin ankkuritiimissä/poliisin kanssa keskustellen vastuuseen teoistaan ja järjestettiin hänelle vaihto uuteen kouluun. En hyväksy kenenkään kiusaamista enkä tapaa jolla minua kiusatiin, mutta kyllä, siltikin keskustellaan kunnioittavasti. Voin jopa vilpittömästi sanoa toivovani hyvää tälle ihmiselle. Minun elämä ei siitä pilalle mennyt ja pääsin omiin päämääriini vaikka kiusaaminen oli vakavaa, tuomittavaa ja väärin

Entä miksi sinä et keskustele kunnioittavasti?

Vierailija
2990/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tilannetta että keskustelun aika olisi ohi. Minun mielestä. Ja olen nainen, joten en ymmärrä. Kehitys ja muutos pysähtyvät ilman rakentavaa ja kunnioittavaa keskustelua. Ahdistelu ei ole ok mis

Minäkään en hyväksy mainitsemiasi asioita. Silti keskustelen, nyt ja jatkossakin. Vaikka sinä et keskustele ja siksi minua väheksyisit. 

Vierailija
2991/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tyypit Tehtaankadulta tätä hommaa pyörittää molemmilta äärilaidoilta. Ja sitten on heidän luomiinsa/muokkaamiinsa ideologioihin hurahtaneita, jotka voivat vaikuttaa monilla erilaisilla forumeilla. Esimerkiksi tämä paikka on hyvä vanhuksille ja Jodel nuorille jauhaa omaa agendaansa. Redditiin tarvii jo arsenaalin nimimerkkejä, että saa keskusteltua yksinään uskottavasti.

Tätä Venäjä haluaa. Hyökkäys Ukrainaan auttoi hetkeksi meidän yhtenäisyyteen, mutta nyt on saatu jo railot avattua.

Vierailija
2992/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä liberaalit feministit (miehet ja naiset), jotka halveksuvat perinteisiä rooleja, ovat avosylin ottamassa maahamme Lähi-idästä ja Afrikasta uskontokunnan edustajia, jotka nimenomaan haluavat päättää vaimojensa asiat, pukeutumisen jne sekä pysyvän kotona ja synnyttävän vähintään puolitusinaa lasta. Ristiriitaista.

Ei minulta kukaan ole kysynyt lupaa heidän maahan tuloon. Mut eiköhän se ole niiden tulijoiden (naisten) etu päästä tänne maahan, jossa kannatetaan tasa-arvoa. Pelastuu tulevaisuudessa jokunen tyttölapsi, kunhan kotoutuminen onnistuu ja paikalliset lopettaa sortamisen.

Ehkä jokunen pelastuu, ainakin niistä joilla on munaa pistää kampoihin perinnekulttuurilleen, yhteisölleen ja uskonnolleen. Muutenhan kehitys on isolla skaalalla h

Tällä hetkellä Suomessa arviolta 120000-140000 muslimia. Aika heikoissa kantimissa on suomalainen yhteiskunta ja kulttuuri, jos tuo määrä mutään heilauttaa. Toki tulevaisuudesta ei tiedä, paljon heitä tulee olemaan. 

Sitä mukaa, kun lapset käyvät suomalaisen koulun ja naisetkin pääsisivät työelämään, suomalaistuisivat nopeammin. Nythän näin ei käy, kun kantikset torjuilee ja tyrmäilee. Näin ollen vahvistuu se heidän oma kulttuuri sit kotien suojissa.

Kyllä sekin jo vähän heilauttaa, etenkin isommissa kaupungeissa sen voi havaita selvästi. Mutta juu, sinänsä samaa mieltä - ei olla vielä yhtä syvällä kuin esim. Ranska, Ruotsi tai Britit...

Briteissä(kään) ei näytä hirveästi noiden perinnekulttuurien merkitys laskevan vaikka asuttaisiinkin jo kolmatta sukupolvea modernissa länsimaassa.

Esim pakistanilaistaustaisista lapsista 55% naitetaan edelleenkin omille serkuilleen nykypäivän Britanniassa. Ja ihan turha syytellä kantabrittejä tästä asiasta.

Vierailija
2993/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yleistetään. "Kaikki naiset sitä" tai "kaikki miehet tätä".

Parempi elää vain omaa elämäänsä eikä kuunnella muiden mielipiteitä. Jokainen tietää omat kiinnostuksen kohteensa, osaamisensa, terveytensä, taloutensa ynnä muut parhaiten. Muiden on turha tulla sanomaan, miten pitäisi elää. Kuulostaa holhoavalta, että joku tuputtaa omia toimintatapojaan kaikille. Ihan kuin ihmiset eivät itse osaisi itse päättää omasta puolestaan.

Vierailija
2994/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tilannetta että keskustelun aika olisi ohi. Minun mielestä. Ja olen nainen, joten en ymmärrä. Kehitys ja muutos pysähtyvät ilman rakentavaa j

Minulla ei ole mitään tarvetta keskustella kunnioittavasti ihmisten kanssa, jotka eivät osoita kunnioitusta minulle ja lapsilleni ja minun ja lasteni koskemattomuudelle. Ei mitään. 

Vierailija
2995/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on ok ja ymmärrettävää. Itsellä vaan jäisi moni ikäväkin asia hoitamatta ilman keskustelua ja siksi keskustelen silloinkin kun se on vaikeaa ja epämukavaa.

Vierailija
2996/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet on sellaisia ja kaikki naiset tuollaisia. 

Siinä kaikki mitä saan tästä keskustelusta irti ja se tuntuu henkilökohtaisesti kaukaiselta ajatukselta. 

Tunnen hyviä miehiä, hyviä naisia, huonoja miehiä ja huonoja naisia. 

Eiköhän me olla kaikko yksilöitä ja turha yleistää.

Vierailija
2997/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun et välitä tippaakaan miesten mielipiteestä ja oma etu on kaiken keskiössä niin kai hyväksyt sen että miesten ei tarvi välittää tippaakaan sinusta ja miehetkin saa tehdä mitä itse haluaa oman edun eteen

Vierailija
2998/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on lähes kaikilla miehillä. Ollaan niin suvaitsevaisia ja niin avarakatseisia. Mutta sitten kun teille sanotaan vastaan, teiltä aletaan vaatia asioita ja etuoikeuksianne aletaan karsia, siihen paikkaan loppuu suvaitsevaisuus ja aletaan vaatia naisten äänioikeuden poistamista.

Kaikki ihmiset ovat mukavia, niin kauan kuin kaikki menee oman mielen mukaan. Sitten vasta kun tulee muutoksia jotka eivät miellytä, nähdään millainen ihminen oikeasti on.

Ja satavarmasti et ole milloinkaan tehnyt mitään tasa-arvon eteen.

Sivusta. Jos jotain täällä täytyy tehdä enää tasa-arvon eteen, niin pitää miesten puolia, että edes jossain määrin säilyy sukupuolet olemassa, ja täällä edes joku vielä lisääntyy. En koe miehenä saaneeni yhtään mitään etuoikeuksia. En ole samassa asemassa kuin kaikki miehet tai kaikki naiset, vaan tääll

Meinaat että täällä lisäännytään enemmän jos miehet pitää miesten puolia? Kuule, se on kyllä niin että täällä ei juurikaan lisäännytä niin kauan kuin miehet eivät pidä lastensa ja näiden äitien puolta.

Provo 0/5! Mene hoitoon siitä sairas mieli!

Vierailija
2999/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Sitä mieltä te miehet olette aina olleet, että kaikkien pitäisi keskittyä teihin. Te miehet huusitte miesvihaa ja huusitte että feminismi on mennyt liian pitkälle, kun naiset vaativat äänioikeutta. Te huusitte sitä samaa kun naiset vaativat että rais kaus avioliitossa pitää kriminalisoida.

Emme kuuntele yhtään, mitä te mielestänne tarvitsette. Te olette saaneet tarpeeksi.

Olen elänyt aikuisuuteni 2000-luvulla. Miksi minun pitäisi millään tavalla olla vastuussa joistain viime vuosisadan päätöksistä? Sukupuoleni takiako? Huh huh.

Kyllä aivan samalla tavalla kun te miehet otatte kunniaa historiasta muiden miesten keksinnöistä itsellenne ja otatte kunniaa että te miehet olette rakentaneet maailman ja te taistelette sodissa vaikka lähes 100% suomalaisista miehistä ei ole tehneet mitään noista. Niin kyllä otat vastuun kollektiivisesti myös kaikkien miesten pahoista teoista. 

Vierailija
3000/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rasisti et saa olla mutta PS:n kannattajat voit silti tuomita ihan vain koska PS. 🙈 Miksei vastaan ajattelevat näe tätä ristiriitaa? Jos et ole rasisti se tarkoittaa että hyväksyt myös ne jotka ajattelevat eri tavalla. Jos et hyväksy niin nähdäkseni silloin on itse rasisti..."

Selvitäpä itsellesi nyt sanan "rasisti" merkitys ennenkuin nolaat itseäsi enempää. Rasisti = sortaa ihmisiä rodun perusteella, siis ominaisuuden joihin nämä ihmiset eivät ole voineet itse vaikuttaa. Täysin eri asia kuin se, että arvostelee ihmisiä heidän itse valitsemiensa mielipiteiden perusteella. Oikeastaan saman asian eri ääripäät.

-eri

Siltikin vain silakkarasmukset täällä

Turha noiden hyödyttömien ripulirannepojujen töräyksistä on loukkaantua. Naurut vaan päälle. Pojat kaipaa tätien huomiota, hyvällä tai pahalla, keinolla millä hyvänsä. Siitähän tässä vaan on kyse.

Joku voisi ottaa asiakseen korjata palstan lainausjärjestelmän. Yllä olevastakaan viestistä ei saa mitään selkoa mihin viestiin sen olisi tarkoitus vastata.