Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet on sellaisia ja kaikki naiset tuollaisia.
Siinä kaikki mitä saan tästä keskustelusta irti ja se tuntuu henkilökohtaisesti kaukaiselta ajatukselta.
Tunnen hyviä miehiä, hyviä naisia, huonoja miehiä ja huonoja naisia.
Eiköhän me olla kaikko yksilöitä ja turha yleistää.
No eivät ole! Joten älä puhu paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Sekin on ok ja ymmärrettävää. Itsellä vaan jäisi moni ikäväkin asia hoitamatta ilman keskustelua ja siksi keskustelen silloinkin kun se on vaikeaa ja epämukavaa.
Mies joka ahdistelee esim. seksuaalisesti alaikäisiä tyttöjä ei ansaitse keskustelua vaan jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa miksi, länsimaalainen nainen on liian etuoikeutettu verrattuna miehiin siksi. Kukaan ihmiskunnan historiassa ei ole ollut yhtä etuoikeutettu kun tässä ajassa elävä länsimaalainen nainen. Pelkän sukupuolensa turvin saatuja etuoikeuksia on vaikea ymmärtää jos toisaalla väittää haluavansa tasa-arvoa, kun oikeasti elää sukupuolensa takia erittäin etuoikeutettua elämää.
Suomalaisen naisen elämässä on valtavia esteitä, hidasteita ja epäoikeudennukaisuuksia johtuen 100% naissukupuolesta. Mies tuo ansiotta maailman etuoikeutetuin ihminen kehtaa inistä.
Mitä oikeuksia suomalaisilla miehellä on mitä naisella ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Sitä mieltä te miehet olette aina olleet, että kaikkien pitäisi keskittyä teihin. Te miehet huusitte miesvihaa ja huusitte että feminismi on mennyt liian pitkälle, kun naiset vaativat äänioikeutta. Te huusitte sitä samaa kun naiset vaativat että rais kaus avioliitossa pitää kriminalisoida.
Emme kuuntele yhtään, mitä te mielestänne tarvitsette. Te olette saaneet tarpeeksi.
Olen elänyt aikuisuuteni 2000-luvulla. Miksi minun pitäisi millään tavalla olla vastuussa joistain viime vuosisadan päätöksistä? Sukupuoleni takiako? Huh huh.
Sinä olet vastuussa. Sinä käyttäydyt kuin omistaisit koko maailman, juuri sen historian vuoksi.
"Kivaa nähdä, että pölvästit eivät ole ymmärtäneet sanaakaan siitä, mitä Peterson on sanonut, mutta mielipiteitä täytyy kyllä esittää? Aloittakaa vaikka siitä, mikä on omatunto. Omatunto ohjaa teetkö oikein vai väärin, suhteessa mihin, täsmälleen? 10 käskyyn? Mitkä ovat ateistin kymmenen käskyä? Ei ole, joten mihin se ateisti suhteuttaa oikean ja väärän, jotka ovat suoraan raamatusta otettuja käsitteitä? Ts. jos pohjalla ei ole moraalista karttaa joka kertoo mikä on oikein ja mikä väärin, mistä se pitäisi tietää?"
Oletko kuullut sekulaarista humanismista?
Etiikasta ilman uskonnollista dogmaattisuutta?
Peterson on katolilainen. Katolinen kirkko ei ole aina ollut mikään hyvän moraalin esikuva.
Minunkin mielestä tarvitsee hoitoa. Mutta sinne päästäkseen tarvitaan yhteiskunnallista keskustelua siitä miten se mahdollistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Taas yleistetään. "Kaikki naiset sitä" tai "kaikki miehet tätä".
Parempi elää vain omaa elämäänsä eikä kuunnella muiden mielipiteitä. Jokainen tietää omat kiinnostuksen kohteensa, osaamisensa, terveytensä, taloutensa ynnä muut parhaiten. Muiden on turha tulla sanomaan, miten pitäisi elää. Kuulostaa holhoavalta, että joku tuputtaa omia toimintatapojaan kaikille. Ihan kuin ihmiset eivät itse osaisi itse päättää omasta puolestaan.
Niin no sehän se juuri noiden miesten ongelma on eli se että naiset eivät saa itse päättää miten elävät ja sen vuoksi vastustavat feminismiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitäisi osata keskustella asioista silloinkin kun ollaan erimieltä niistä.
Tämä keskustelu on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu sekä naisissa, että miehissä, kun ei kyetä keskustelemaan toista kunnioittavasti kun asioista ollaan eri mieltä.
Joskus keskustelun aika on ohi. Kai sinä sen ymmärrät? Vai miten sinä olisit hoitannut sen että miehet ahdistelevat naisia kaikkialla maailmassa? Olisiko siitä pitänyt vaan edelleen keskustella rauhassa ja kunnioittavasti? Minä olen iloinen että keskustelu loppui ja tuli metoo-liike.
Ei ole tilannetta että keskustelun aika olisi ohi. Minun mielestä. Ja olen nainen, joten en ymmärrä. Kehitys ja muutos pysähtyvät ilman rakentavaa j
😂😂😂 Kysytkö tosissasi? Se on aina ollut minulle täysin selvää, että juuri niin miehet toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet on sellaisia ja kaikki naiset tuollaisia.
Siinä kaikki mitä saan tästä keskustelusta irti ja se tuntuu henkilökohtaisesti kaukaiselta ajatukselta.
Tunnen hyviä miehiä, hyviä naisia, huonoja miehiä ja huonoja naisia.
Eiköhän me olla kaikko yksilöitä ja turha yleistää.
No eivät ole! Joten älä puhu paskaa!
Eivät ole mitä?
Vierailija kirjoitti:
Sekin on ok ja ymmärrettävää. Itsellä vaan jäisi moni ikäväkin asia hoitamatta ilman keskustelua ja siksi keskustelen silloinkin kun se on vaikeaa ja epämukavaa.
Lopetapa joskus tyhjänpäiväinen lätinä ja iske vaatimus pöytään. Sitten näet miten maailma makaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa miksi, länsimaalainen nainen on liian etuoikeutettu verrattuna miehiin siksi. Kukaan ihmiskunnan historiassa ei ole ollut yhtä etuoikeutettu kun tässä ajassa elävä länsimaalainen nainen. Pelkän sukupuolensa turvin saatuja etuoikeuksia on vaikea ymmärtää jos toisaalla väittää haluavansa tasa-arvoa, kun oikeasti elää sukupuolensa takia erittäin etuoikeutettua elämää.
Suomalaisen naisen elämässä on valtavia esteitä, hidasteita ja epäoikeudennukaisuuksia johtuen 100% naissukupuolesta. Mies tuo ansiotta maailman etuoikeutetuin ihminen kehtaa inistä.
Mitä oikeuksia suomalaisilla miehellä on mitä naisella ei ole?
Oikeus kävellä kadulla, matkustaa bussissa ja käydä baareissa ilman että miehen vartaloa kommentoidaan, että miestä kouritaan ja miehelle huudellaan törkeyksiä.
Kysyin. Koska naisena miesten kanssa keskustelu on joskus helpompaa kuin toisen naisen kanssa. Silti vaalin keskustelua kaikkien kanssa enkä oikein näe syytä mikset tekisi samoin vaikka tähän mennessä ilmeisesti on mennyt pieleen
Onko tässä mitään uutta? Naiset kasvatetaan jo pienestä pitäen kunnioittamaan toista ihmisiä, ottamaan vastuuta luonnosta ja omista tekemisistä. Lisäksi keskimäärin ollaan korkeammin koulutettuja kuin nuoret miehet. Mitä korkeampi koulutus, sitä liberaalimpi asenne.
Vierailija kirjoitti:
Taas yleistetään. "Kaikki naiset sitä" tai "kaikki miehet tätä".
Parempi elää vain omaa elämäänsä eikä kuunnella muiden mielipiteitä. Jokainen tietää omat kiinnostuksen kohteensa, osaamisensa, terveytensä, taloutensa ynnä muut parhaiten. Muiden on turha tulla sanomaan, miten pitäisi elää. Kuulostaa holhoavalta, että joku tuputtaa omia toimintatapojaan kaikille. Ihan kuin ihmiset eivät itse osaisi itse päättää omasta puolestaan.
Kyllä todella monelle ihmiselle on sanottava, miten pitää olla ja elää. Juuri siksi tuli tämä suostunusperuste, joka oli ja on todella kova pala näille oman elämänsä tietäjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetapa joskus tyhjänpäiväinen lätinä ja iske vaatimus pöytään. Sitten näet miten maailma makaa.
No muuten joo mutta olen yleensä saannut lopulta ne asiat mitä elämässä olen halunnut niin ei ole oikein tarvetta esittää vaatimuksia 🤔 ehkä yksi vaatimus olis muuttaa tämän keskustelun tyyliä, mutta siihenkin varmaan vaikutan parhaiten keskustelemalla itse kunnioittavasti myös silloin kun joku on erimieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti vielä pelkää jotain "äärioikeiston" nousua? Mistä sellainen nyt yhtäkkiä ilmestyisi poliittiselle kentälle ja kuka ihme nykypäivänä muka sellaiselle antaisi suosiotansa? Ei kukaan. Jotkut persut eivät ole mitään "äärioikeistoa" nähneetkään. Joku roti.
Ei, mutta Manner-Euroopassa on kyllä jo aikamoisia ääriliikkeitä. Suomalaiset nyt vaan ovat niin kilttejä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä mitään uutta? Naiset kasvatetaan jo pienestä pitäen kunnioittamaan toista ihmisiä, ottamaan vastuuta luonnosta ja omista tekemisistä. Lisäksi keskimäärin ollaan korkeammin koulutettuja kuin nuoret miehet. Mitä korkeampi koulutus, sitä liberaalimpi asenne.
Sama kasvatetaan miehillekin ainakin jos on sosioekonomisesti hyvässä asemassa. Ja olen KTM eli maisteri ja silti PS nainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näen naiset materialistisina ja rahan ahneina. Näen työssäni pesänjakoja ja arvatkaa kumpi sukupuoli siellä loistaa ahneudellaan?
Miehet. Suomalaisella miehellä on sellainen vika että hän luulee että naisen omaisuus on miehen.Sellainen rikos kuitenkin lopetettiin Suomessa 1900-luvun alussa.
Vaimo vei puolet omaisuudesta ja lapset! Puolet oli suoraan vaimon ja lasten etu eli vanhempi joka on lasten sen astisen elämän ollut päävanhempi on lähivanhempi.
Eikö elämä tässä yhteiskunnassa kelpaa teille? Muuttakaa Afrikkaan esim. vaikka Somaliaan, jossa naisten oikeuden tulevan kyllä hyvin esille teille sitten.
Naiset ovat kyllä aina olleet tyhmiä, mutta heillä ei ollut ennen äänioikeutta! Nyt tilanne on toinen ja sen kyllä huomaa, naisten innokkaalla äänestämisellään suomi on menossa kohti kehitysmaata. Kun naisten äänestämät puolueet ajavat typerät, että suomelle haitalliset lakiesitykset läpi! Saadaan täällä kokea ruotsin kohtalo!
Edelleen nää samat pari vihaajaa täällä meuhkaa ja kun muut yrittää tehdä neutraalia keskustelua niin jo on joku ääriajattelija haukkumassa muiden mielipiteet. Palstalla huomaa kyllä että mielenterveys on monilla pahassa jamassa.
Yleensä olen enemmän sukset ristissä erimieltä olevien naisten kanssa... Vaikka toki joo satunnainen ahdistelu miehiltä ei ole kivaa sekään.. veikkaan silti että joku nainen vielä joskus todennäköisemmin köniin antaa eri mielipiteestä kuin kukaan mies. Toivottavasti siis ei. Toivon että kaikki sukupuolet osaavat ja kykenevät keskustella silloinkin kun ovat eri mieltä.