Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23026)

Vierailija
2281/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme elä 1970 -luvulla, joten miksi tästä puhutaan... Vuosi on 2024.

Naiset eivät halua miestä, joka ei tuo mitään lisäarvoa elämään. Naiset eivät halua luuseri miestä. Naiset eivät halua olla kotiäitejä, kotiorjia tai kaikista huolehtivia sihteereitä. Ja tätä on miesten vaikea ymmärtää. Helpompi syyttää naisia kuin itse tehdä jotain ja muuttua jos naisen elämäänsä haluaa. 

Tätä sanoin aiemmin itsekin: Nainen on mielummin sinkku, jos elämä miehen kanssa ei ole 1. yhtä hyvää, 2. parempaa kuin sinkkuna.

Tähän lausuntoon sain vastauksena itkua ja kiukuttelua siitä, että olen ilmiselvästi "miesvihaaja", ja sanomiseni ovat "miesvihaa" ja olen "hullu feministi jonka kanssa ei kukaan haluaisi olla".

Aivan kajahtanutta uhriutumista.

Miksi kuvittelet että noi samat standardit ei ole miehillä? 

Vierailija
2282/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukihäiriö, no can do... Mutta aika hyvin että rajoitteista huolimatta ihminen voi menestyä ja päästä pitkälle. Matematiikassa olin myös aina aika huono, yliopistossa vasta lähti kunnolla kulkemaan :D kirjoitustaito ei kulje vieläkään. 

Mitens pitkällä sä olet elämässäsi ilman lukihäiriötä tai rajoitteita? Ei sillä että sillä minulle olis mitään merkitystä, mutta sulle voi olla...

T. Vajaa ja lukihäiriöinen KTM nainen ja PS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nainen joku palkinto minkä voi saada kun luopuu kaikesta siitä mikä on erilaista miehessä naiseen verrattuna? Siltä kuulostaa kun lukee näitä juttuja.

Vierailija
2284/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen sitä mieltä että nuorten miesten ajatus- ja arvomaailma on samanlainen kuin itsellä, vaikka olen vanhempaa ikäluokkaa. Täällä ei edes anneta julkaista jos ikänsä mainitsee. Nuorten naisten arvomaailma on jostain muualta tänne kopioitu.

Vierailija
2285/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät halua miestä, joka ei tuo mitään lisäarvoa elämään. Naiset eivät halua luuseri miestä. Naiset eivät halua olla kotiäitejä, kotiorjia tai kaikista huolehtivia sihteereitä. Ja tätä on miesten vaikea ymmärtää. Helpompi syyttää naisia kuin itse tehdä jotain ja muuttua jos naisen elämäänsä haluaa. 

Miehetkään ei halua miehiä ja kaikkea miehisyyttä vihaavaa naista joka ei tuo mitään lisäarvoa elämään. Miehet eivät halua luuserinaista. Miehet eivät halua olla koti-isjä, kotiorjia tai autoja korjailevia mekaanikkoja ja tehdä kotona remontteja. Ja naisten on tätä vaikea ymmärtää. Helpompi syyttää miehiä kuin tehdä jotain ja arvostaa toista jos miehen haluaa.

Kuka mies korjaa autosta nykyään muuta, kuin korkeintaan vaihtaa öljyt, renkaat, pyyhkijänsulat yms? Se tosin on autonvalmistajien, ei miesten itsensä vika, mutta pointtini onkin lähinnä, että vertailusi ontuu todella pahasti.

Mieskö koti-isä tai kotiorja? Hah! Naiset tekevät edelleen valtaosan kotitöistä.

Vierailija
2286/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä että nuorten miesten ajatus- ja arvomaailma on samanlainen kuin itsellä, vaikka olen vanhempaa ikäluokkaa. Täällä ei edes anneta julkaista jos ikänsä mainitsee. Nuorten naisten arvomaailma on jostain muualta tänne kopioitu.

Kopioitu mistä? Ja mistä syystä ajattelet näin? Olen itse nuorehko nainen, enkä koe ajatusmaailmani olevan mistään "muualta".

Vierailija
2287/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä sanoin aiemmin itsekin: Nainen on mielummin sinkku, jos elämä miehen kanssa ei ole 1. yhtä hyvää, 2. parempaa kuin sinkkuna.

Tähän lausuntoon sain vastauksena itkua ja kiukuttelua siitä, että olen ilmiselvästi "miesvihaaja", ja sanomiseni ovat "miesvihaa" ja olen "hullu feministi jonka kanssa ei kukaan haluaisi olla".

Miksi kuvittelet että noi samat st

En ole sanonut, etteikö niin olisi? Sehän tässä onkin hauskaa. Totta kai asia on noin myös miehille, sehän on täysin luonnollista. Minä vain en naisena revi pelihousujani, jos joku mies sanoo asian olevan noin. Mutta jos sanon saman pätevän myös naisiin, olen "miesvihaaja", ainakin minulle vastanneen henkilön mielestä.

Vierailija
2288/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukihäiriö, no can do... Mutta aika hyvin että rajoitteista huolimatta ihminen voi menestyä ja päästä pitkälle. Matematiikassa olin myös aina aika huono, yliopistossa vasta lähti kunnolla kulkemaan :D kirjoitustaito ei kulje vieläkään. 

Mitens pitkällä sä olet elämässäsi ilman lukihäiriötä tai rajoitteita? Ei sillä että sillä minulle olis mitään merkitystä, mutta sulle voi olla...

T. Vajaa ja lukihäiriöinen KTM nainen ja PS

En ole edellinen kommentoija, mutta et sinä ole minun mielestäni päässyt mihinkään. Kannatat rasi stista puoluetta joka levittää naisvihaa. Siivoojana olen mielestäni menestynyt sinua paremmin, koska arvoni ovat kohdallaan.

Vierailija
2289/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sitten yksinäkemys asiaan...

Olen vuosien saatossa monella tapaa asioita pohtinut ja omaa ajattelua reflektoinut. Sinun kuvaamasi käsitteet "naisviha" ja "rasismi" ovat asioita joita en ole koskaan hyväksynyt. Näen että tällaista retorisesti voimakasta vaikuttamista käytetään lähinnä vastakkainasettelun luomiseen. Ja sekään ei ole minun tapa nähdä tai kokea asioita. Ei myöskään tapa käydä keskustelua.

Oikeasti on myös yhdentekevää mitä ammattia tai koulutusta kukin edustaa. Mainitsin oman taustani vain siksi, että se poikkeaa tuosta Kauppalehden jutusta. Henkilökohtaisesti tärkeintä on että pohtii näitä asioita ja hakee ymmärrystä asioihin.

Toisen erilaisuutta ja ihmisyyttä voi kunnioittaa silloinkin kun asioista ollaan erimieltä. Minulle se on oikeastaan enemmänkin se sivistyksen mitta ja politiikan lähtökohta. 

T. KTM, nainen ja PS

Vierailija
2290/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on sitten yksinäkemys asiaan...

Olen vuosien saatossa monella tapaa asioita pohtinut ja omaa ajattelua reflektoinut. Sinun kuvaamasi käsitteet "naisviha" ja "rasismi" ovat asioita joita en ole koskaan hyväksynyt. Näen että tällaista retorisesti voimakasta vaikuttamista käytetään lähinnä vastakkainasettelun luomiseen. Ja sekään ei ole minun tapa nähdä tai kokea asioita. Ei myöskään tapa käydä keskustelua.

Oikeasti on myös yhdentekevää mitä ammattia tai koulutusta kukin edustaa. Mainitsin oman taustani vain siksi, että se poikkeaa tuosta Kauppalehden jutusta. Henkilökohtaisesti tärkeintä on että pohtii näitä asioita ja hakee ymmärrystä asioihin.

Toisen erilaisuutta ja ihmisyyttä voi kunnioittaa silloinkin kun asioista ollaan erimieltä. Minulle se on oikeastaan enemmänkin se sivistyksen mitta ja politiikan lähtökohta. 

T. KTM, nainen ja PS

Ja edelleen kannatat naisvihapuoluetta. Voit suoltaa vaikka miten maailmoja syleilevää tekstiä, mutta et huijaa ketään.

Vierailija
2291/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks iso ongelma on kans ku naiset makaa hitost enemmän ku miehet, ni vähä vaikeet bondaa

On valitettavaa, että vain pieni osa miehistä näkee vaivaa ollakseen viehättäviä vastakkaiselle sukupuolelle.

Niin, suomalaisen naisen ei katsota olevan vaivannäön arvoinen.

Vierailija
2292/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vilpittömästi enkä riitaa haastaakseni, mutta siis mistä tämä "naisvihamielisyys"- kortti tulee?

Ei tietenkään kukaan sivistynyt, sydämeltään ja sielultaan viisas ihminen koskaan kyseenalaista ihmisen ja ihmisyyden rajatonta ja mittaamatonta arvoa. Olen itsekin nainen, tietysti toivon kaikille ihmisille pelkkää hyvää... 

T. Nainen, KTM ja PS 

Vierailija
2293/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se pelihousujen repimistä jos kysyy että luuletko että miehillä einole samat standardit?

Vierailija
2294/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miesten ole vaikea ymmärtää noita asioita! Ei ainakaan hyvien miesten.

Mutta katsos kun ne hyvät miehet... mitä lisäarvoa nainen tuo niiden elämään? Haluaako hyvä mies siivota naisen ja sen projektin sotkut, kustantaa niiden elämä ja saada kaikki mahdollinen paska niskaansa?

Vai jättäytyykö hyvä mies naisten Sirkus Parisuhteen ulkopuolelle, elää elämäänsä omilla ehdoillaan, harrastaen, tehden merkityksellistä työtä ja nauttien elämästään.

Katsos kun suurin osa miehistä on jo nykyään sinkkuja, ja niistä reilu enemmistö on sinkkuja omasta tahdostaan. Teille jää nuo luuserit jotka haluaisi sen siivoojan, ja niiden ulinaa joudutte kuuntelemaan samalla kun hyvät miehet nauttii omasta elämästään eivätkä suo teille ajatustakaan,

Vierailija
2295/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö... niin on se hyvä mieskin mielummin yksin kuin naisen kanssa joka ei tuo hänen elämäänsä mitään positiivista.

Olen yrittänyt tiedustella täältä mitä naisilla on tarjolla... ei ole mitään järkeviä vastauksia näkynyt.

Vierailija
2296/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat häikäilemttömiä, jos kyse ei ole heidän omasta edustaan.

Vierailija
2297/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. En puhunut kysymyksestäsi, enkä kutsunut kysymystäsi pelihousujen repimiseksi. Puhuin erään toisen miespuolisenkommentoijan aiemman reaktiosta tuohon mitä sanoin.

Vierailija
2298/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehetkään ei halua miehiä ja kaikkea miehisyyttä vihaavaa naista joka ei tuo mitään lisäarvoa elämään. Miehet eivät halua luuserinaista. Miehet eivät halua olla koti-isjä, kotiorjia tai autoja korjailevia mekaanikkoja ja tehdä kotona remontteja. Ja naisten on tätä vaikea ymmärtää. Helpompi syyttää miehiä kuin tehdä jotain ja arvostaa toista jos miehen haluaa.

Kuka mies korjaa autosta nykyään muuta, kuin korkeintaan vaihtaa öljyt, renkaat, pyyhkijänsulat yms? Se tosin on autonvalmistajien, ei miesten itsensä vika, mutta pointtini onkin lähinnä, että vertailusi ontuu todella pahasti.

Mieskö koti-isä tai kotiorja? Hah! Naiset tekevät edelleen valtaosan kotitöistä.

Naiset tekevät kotitöitä vain hieman miehiä enemmän. Tämä johtuu jo siitä, että julkisella sektorilla on lyhyemmät työpäivät. Menkää oikeisiin töihin niin ero tasoittuu ja lapset jää tekemättä.

Kokonaistyöaika on miehillä paljon pidempi kuin naisilla, se sopivasti aina jää huomioimatta.

Vierailija
2299/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä ollut jo vuosia nähtävissä. Feministit ovat tasa-arvon nimissä vähentäneet parisuhteen hyötyjä jo vuosikymmeniä. Miehet kokevat, että yksin on parempi. Naiset valittavat, että heidät nähdään vain sukuelimenä, mutta eivät näe sitä että kaikki muu on karsittu pois ja tilalle on tullut vain loputtomasti vaatimuksia. Jäljelle jäävät vain ne, joilla on eniten hinku seksiä ja eivät saa sitä ilman parisuhdetta. Toki tasokkaammille miehille se sitoutumaton seksi kelpaa, mutta eivät hekään halua nettonegatiiviseen parisuhteeseen.

Toki naiset saavat kiristää kriteerejään kuinka paljon haluavat ja saavat vaatia vaikka kuuta taivaalta, mutta ei se tee heistä yhtään halutumpaa parisuhteeseen. Pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
2300/23026 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jordan Peterson tietää, miksi. Koska miesten ja naisten erot kasvavat suurimmiksi maissa joissa satsataan lopputulosten tasa-arvoon.

Puhunut siitä vuosia ja näin se sitten näkyy. 

https://psychology.stackexchange.com/questions/23642/is-jordan-peterson…

Niin jos on vuosia toistuvasti puhunut ja se tapahtuu niin ei voi sanoa, ettei kukaan tiedä. Myös sitä ei käsitellä, että samaan aikaan naisten mielenterveys on järkkynyt merkittävästi joka on yksi merkittävä asia myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi