Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Tein itse ;) kuka teki sun gradun vai onko tekemättä?
Ja nehän yliopisto tarkastaa ja seuloo plagirismiohjelmilla ennekö tutkielmaa hyväksytään.
T. KTM, nainen ja PS
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko merkitystä jos sanon, että edellä mainitsemasi asiat eivät kuulu minun arvoihin tai ajatteluun. Eivätkä PS politiikkaan. Ne ovat enemmänkin retorisia vaikuttamisen keinoja joilla pyritään tekemään kahtiajakoa ja vastakkainasettelua ihmisten välille.
Olen saanut ainoastaan naisilta tuta että olen PS :D kukaan mies ei ole moittinut.
Haluisin myös esittää kysymyksen: missä sanoin että hyvinvointivaltio = miesten etu? Kyllä se on ihan jokaisen suomalaisen etu. Jokainen saa laadukkaan koulutuksen, terveydenhuollon ja muut julkiset palvelut mitä sivistysmaan tunnusmerkkinä pidetään. Mutta minä joka olen lukennut pohjoismaisen -70 lukulaisen hyvinvointimallin ideaa, tiedän että se edellyttää myös taloudellista vakautta ja vaurastumista toimiakseen.
T. KTM nainen ja PS
Lopeta paasaaminen ja vastaa kysymyksiin, mitä sinulle esitettiin.
Miksi täällä monet naiset kokee että persut edustaa jotain miehistä ja sovinistista? Ymmärrän kyllä jos ne muutamat natzit jotka pitää kovaa meteliä antaa sellaisen kuvan, mutta en minäkään tuomitse kaikkia vasemmalta taiteeta töhriviksi ja itsensä katuun liimaaviksi hölmöiksi.
Molemmin reunoin politiikkaa aina se 1% äänekkäimpiä on täysiä typeryksiä ja kaikkia muita hävettää olla niiden kanssa samassa tiimissä. Yleensä tähän 1% sisältyy myös poliitikkoja.
Itse äänestän aina asiaa, en puoluetta. Minulle ps äänestämisessä ainoa asia mistä olen 100% samaa mieltä on maahan m. politiikka. Jos suomessa olisi vihreä maahan m. vastustava puolue kuten esim sveitsissä, niin äänestäisin sitä, koska sieltä löytyy se seuraava asia, jonka puolesta haluaisin äänestää, eli luonto.
En usko että kaikki persujen äänestäjät on yhtään sen enempää samanlaisia kun kaikki vihreiden äänestäjät.
Myöskin suurin osa ihmisistä jotka äänestää osaa suhtautua politiikkaan demokratiaa kunnioittaen ja suurimmalle osalle se ei ole maailmanloppu tai syy katkeroitua muita kansalaisia kohtaan jos oma asia tai puolue ei menesty. Sitähän demokratia on, että tehdään kompromisseja erilaisten arvojen välillä ja yritetään löytää joku kultainen keskitie.
Historian opettajani sanoi joskus yläasteella että parasta politiikkaa on sellainen mihin kaikki ovat yhtä tyytymättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse yritin myös aiemmin keskustelussa kertoa omaa näkemystä ja syitä ps äänestämiseen, mutta sain vain haukut näiltä muutamilta paasaajilta vaikka yritin ihan asiallisesti kommunikoida omasta mielestä. Tosi vaikeaa luoda yhteistö neutraalia tilaa keskustella ja tuoda mielipiteitä esiin kun jokaista lausetta kohtaan hyökätään ja tartutaan asian vierestä johonkin epäolennaiseen. Tuntui myös että sanoja laitettiin suuhun ja sanomisiani käänneltiin sellaisiin muotoihin joita en tarkoittanut. Yhdessä me tätä maailmaa kaikille parannetaan ja itse ainakin kunnioitan demokratiaa ja muiden mielipiteitä enkä hauku ketään siksi että on eri mieltä kun itse olen.
Valitettavasti se miten puolueen jäsenet käyttäytyvät julkisesti ja puhuvat asioista (esim. Halla-Aho, Purra, Tynkkynen) on itselleni sellainen asia, etten voi ottaa ihmistä vakavasti, jos hän pystyy äänestämään puoluetta, jossa k.o. ihmiset ovat osallisina. Mielestäni silloin on pakko olla yksinkertainen tai rasisti, että sellaista voi katsoa sormien läpi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä monet naiset kokee että persut edustaa jotain miehistä ja sovinistista? Ymmärrän kyllä jos ne muutamat natzit jotka pitää kovaa meteliä antaa sellaisen kuvan, mutta en minäkään tuomitse kaikkia vasemmalta taiteeta töhriviksi ja itsensä katuun liimaaviksi hölmöiksi.
Molemmin reunoin politiikkaa aina se 1% äänekkäimpiä on täysiä typeryksiä ja kaikkia muita hävettää olla niiden kanssa samassa tiimissä. Yleensä tähän 1% sisältyy myös poliitikkoja.
Itse äänestän aina asiaa, en puoluetta. Minulle ps äänestämisessä ainoa asia mistä olen 100% samaa mieltä on maahan m. politiikka. Jos suomessa olisi vihreä maahan m. vastustava puolue kuten esim sveitsissä, niin äänestäisin sitä, koska sieltä löytyy se seuraava asia, jonka puolesta haluaisin äänestää, eli luonto.
En usko että kaikki persujen äänestäjät on yhtään sen enempää samanlaisia kun kaikki vihreiden äänestäjä
No ala sitten äänestää feminististä puoluetta, kun kaikki kerran on periaatteessa samaa.
Mihin jätin vastaamatta?
Jos luit niin aika hyvin mielestäni perustelin vastaukseni kysymyksiin :D mutta kysy jos jotain meni ohi tai vastaus jäi puutteelliseksi. Hetken tässä joudam vielä rupatella :)
T. Nainen, KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Islam on vassareiden pyhä lehmä.
Olen vassari ja vihaan tasapuolisesti kaikkia uskontoja.
Vierailija kirjoitti:
Mihin jätin vastaamatta?
Jos luit niin aika hyvin mielestäni perustelin vastaukseni kysymyksiin :D mutta kysy jos jotain meni ohi tai vastaus jäi puutteelliseksi. Hetken tässä joudam vielä rupatella :)
T. Nainen, KTM ja PS
Ei toki, vastasit kaikkeen. Voit lähteä heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja oikein. Muhammed syntyi siasta
Yks iso ongelma on kans ku naiset makaa hitost enemmän ku miehet, ni vähä vaikeet bondaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja oikein. Muhammed syntyi siasta
Ookoo, ja jeesushöpötykset joutavat roskiin siinä missä mikä tahansa muukin. Polttakaa sekä koraanit, että raamatut, uskontojen kritisoinnin tulee olla täysin vapaata riistaa sivistysvaltiossa.
Sitä minäkin ;) lähdetkö samaa matkaa?
T. KTM nainen ja PS
Vierailija kirjoitti:
Yks iso ongelma on kans ku naiset makaa hitost enemmän ku miehet, ni vähä vaikeet bondaa
On valitettavaa, että vain pieni osa miehistä näkee vaivaa ollakseen viehättäviä vastakkaiselle sukupuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismi nykyisessä muodossssn on puhdasta valkoinen heteromies -vihaa.
En minäkään jaksaisi miehenä kuunnella jatkuvaa sukupuoleni mitätöintiä ja syyllistämistä. Ihan kuin yhtä vähän naisena toisinpäin, mutta tätähän ei nyt kuule kun naiset on nostettu korokkeelle ja etusijalle.
Hirveää aikaa. En tiedä miten tässä vielä käy, nyt näyttää jo huonolta mm perheellistymisestä tehty tukalan hankalaa. Ja täysin tarkoituksella. Miesten ja naisten välisen luottamuksen tuhoaminen on katala poliittinen ase. Olemme jokainen velvollisia vastustamaan tuon psykologisen ruton vaikutusta, jos koetamme tehdä maastamme jatkossakin elämiskelpoisen.
Näin se on minustakin. Olen luovuttanut naisten suhteen kun en halua saman katon alle minua puolivihaavaa minun etuani vasta
Olet kyllä täydellinen fanaatikko.
Vierailija kirjoitti:
T. KTM nainen ja PS
En. En kulje persun kanssa.
Emme elä 1970 -luvulla, joten miksi tästä puhutaan... Vuosi on 2024.
Naiset eivät halua miestä, joka ei tuo mitään lisäarvoa elämään. Naiset eivät halua luuseri miestä. Naiset eivät halua olla kotiäitejä, kotiorjia tai kaikista huolehtivia sihteereitä. Ja tätä on miesten vaikea ymmärtää. Helpompi syyttää naisia kuin itse tehdä jotain ja muuttua jos naisen elämäänsä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
T. KTM nainen ja PS
Kirjoitustaitosi on kyllä juuri tuota kannattamasi puolueen tasoa. Ei ihan akateemiselta vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät halua miestä, joka ei tuo mitään lisäarvoa elämään. Naiset eivät halua luuseri miestä. Naiset eivät halua olla kotiäitejä, kotiorjia tai kaikista huolehtivia sihteereitä. Ja tätä on miesten vaikea ymmärtää. Helpompi syyttää naisia kuin itse tehdä jotain ja muuttua jos naisen elämäänsä haluaa.
Tätä sanoin aiemmin itsekin: Nainen on mielummin sinkku, jos elämä miehen kanssa ei ole 1. yhtä hyvää, 2. parempaa kuin sinkkuna.
Tähän lausuntoon sain vastauksena itkua ja kiukuttelua siitä, että olen ilmiselvästi "miesvihaaja", ja sanomiseni ovat "miesvihaa" ja olen "hullu feministi jonka kanssa ei kukaan haluaisi olla".
Aivan kajahtanutta uhriutumista.
Vierailija kirjoitti:
Miehetkään ei halua miehiä ja kaikkea miehisyyttä vihaavaa naista joka ei tuo mitään lisäarvoa elämään. Miehet eivät halua luuserinaista. Miehet eivät halua olla koti-isjä, kotiorjia tai autoja korjailevia mekaanikkoja ja tehdä kotona remontteja. Ja naisten on tätä vaikea ymmärtää. Helpompi syyttää miehiä kuin tehdä jotain ja arvostaa toista jos miehen haluaa.
En tiedä onko merkitystä jos sanon, että edellä mainitsemasi asiat eivät kuulu minun arvoihin tai ajatteluun. Eivätkä PS politiikkaan. Ne ovat enemmänkin retorisia vaikuttamisen keinoja joilla pyritään tekemään kahtiajakoa ja vastakkainasettelua ihmisten välille.
Olen saanut ainoastaan naisilta tuta että olen PS :D kukaan mies ei ole moittinut.
Haluisin myös esittää kysymyksen: missä sanoin että hyvinvointivaltio = miesten etu? Kyllä se on ihan jokaisen suomalaisen etu. Jokainen saa laadukkaan koulutuksen, terveydenhuollon ja muut julkiset palvelut mitä sivistysmaan tunnusmerkkinä pidetään. Mutta minä joka olen lukennut pohjoismaisen -70 lukulaisen hyvinvointimallin ideaa, tiedän että se edellyttää myös taloudellista vakautta ja vaurastumista toimiakseen.
T. KTM nainen ja PS