Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy: Intersektionaalinen marxilainen feminismi. Miksi? Koska ideologia valheellisesti väittää, että miehet ryhmänä sortavat naisia. Seuraus: Monet nuoret naiset eivät luota miehiin, vaan näkevät maailman vastakkainasetteluna, erilaisten ryhmien taisteluna. Rakkaus perustuu luottamukseen. Kuka voisi luottaa sortajaan?
En ole luottamatta miehiin jonkin epämääräisen ideologian vaan omien kokemusten vuoksi.
Netti on täynnä naisvihakirjoittelua ja naisvihapodcastit ovat suosittuja.
Oikeassa elämässä miehet käyttävät naisia hyväkseen ja kohtelevat suhteissa kuin toisen luokan kansalaista.
En enää luota enää miehiin suhteissa koska he eivät ole luotettavia ja osoittavat sen kerta toisensa jälkeen.
Olen se aiemmin kommentoinut ''monikulttuurillisen sivistyskasvatuk
Toisin sanoen keskityt sataprosenttisesti itseesi. Myönnät että naisilla on hankalaa, mutta silti ajattelet vain itseäsi ja vain omia tunteitasi. Näin tekee joka mies, joka väittää ymmärtävänsä naisia.
"Ymmärrän että treffeille meno voi hyvästä syystä pelottaa naisia. Mutta on se nyt helvetin loukkaavaa MINUA kohtaan, kun MINÄ olen kunnon mies. Ja MINÄ voin kyllä sinulle vahingossa haistatella sen takia, että jospa nyt vaan kiltisti luotat MINUUN niin meillä kaikilla on mukavaa."
Joo. Kyllä te ymmärrätte. Mutta ymmärrys loppuu, jos nainen onkin oikeutetusti vihainen tai haluaa muutosta. Silloin miehet raivostuvat. Ei miehiltä kannata odottaa tukea näissä asioissa. Sitä saa vain muilta naisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lakkasin lukemasta heti kun sanoit "vanhan liiton feministi". Sehän teillä nykyään on aina esittelytekstinä, kun alatte suoltaa persujen propagandaa."
Kaikki islam-kritiikkihän on teille "rasismia ja persuilua". Siinäpä nyt oletkin asian ja ongelman ytimessä.
Niinpä se on. Aina sieltä persu pilkistää, kun tuo höpinä alkaa.
Ja vastaavasti alkaa tuo "persutus" heti kun vähänkin tölväisee vasurin pyhää lehmää eli islamia. Mikset saman tien vain tule kaapista ulos ja kerro ylpeästi koko maailmalle olevasi "islamin liittolainen".
No niin, kuten sanottu. Persu.
"Olen se aiemmin kommentoinut ''monikulttuurillisen sivistyskasvatuksen saanut nuori mies'' (hyi hitto kun kirjoitin ton toisen kerran niin tuntuu aika vastenmieliseltä omakehulta, mut tottahan se on) ja ymmärrän tämän pointin aivan täysin. Itsekin olen todellä järkyttynyt incel- kulttuurin ja muun monikarvaisen misogynian trendaamisesta. Andrew Tate on niin rikastunut paskapuheillaan, että onhan se surullista ja kertoo paljon nykyisesta miesten some- ja muusta keskustelukulttuurista. Toivoisin kuitenkin, että sinäkään et tuomitsisi kaikkia miehiä. Siis vaikka olen samaa mieltä kanssasi niin minuakin meinaa triggeröidä tommonen yleistys. Jos tapaisin sut kännissä ja kuulisin tuommosta, niin varmaan haistattelisin suoraan. En sen takia, että olet nainen, vaan siksi, että tuollainen yleistys loukkaa. En nyt kuitenkaan ole kännissä ja jaksan ymmärtää. Jos nyt jätetään pois menkkapuheet ja muut asiat naisten elämänvaikeuksista, niin en todellakaan haluisi olla nainen nykymaailman keskustelukulttuurin keskellä. Siis melkein tekee mieli pyytää anteeksi ihan vain koska olen mies. Eiks oo jännä? En sitä kuitenkaan tee. Ois aivan kerpeleen typerää."
Minusta sinä vaikutat varsin fiksulta nuorelta mieheltä. Monikulttuurisen sivistyskasvatuksesi huomaa tekstistäsi. Monet nuoret miehet ovat kaltaisiasi (onneksi), ja nämä Öyhönperän Takajunttilan kylältä kotoisin olevat alkavat olla jo ikäisiäni eli keski-iässä. Olen itsekin pyrkinyt kasvattamaan pojastani suvaitsevaisen, naisia kunnioittavan ja kohteliaan nuoren miehen ja toivon onnistuneeni tehtävässäni.
Valitettavasti näitä vanhan koulukunnan sovinistijääriä on vielä ihan liikaa. Ja he pitävät kovaa mölyä, joka ei naisen näkökulmasta (ei sen paremmin vanhan kuin nuorenkaan) ole mitään kaunista kuunneltavaa. On siis hienoa, että sinun sukupolvesi kuulostaa maltilliselta ja asiansa paremmin perustelevalta. Öyhöttäjistä ei kukaan pidä.
N53
Vierailija kirjoitti:
Sen tämäkin "keskustelu" on taas kerran ainakin osoittanut ettei noilla netin päivystävillä vasuriaktiiveilla ole mitään oikeita tai todellisia syitä vihata persuja - vain pelkkiä olkiukkoja. Voidaan puhua irrationaalisesta joukkohysteriasta ja ehkä jopa "persufobiasta".
Olisi paljon kiinnostavampaa jos löytyisi terävämpää puolustusta vasemmalta.
Mutta ei, samaa loanheittoa, haukkumista, leimaamista ja muuta yhtä yllätyksetöntä mökellystä aina vaan.
Toivotaan nyt kuitenkin etteivät jää lopuniäkseen tuohon surullisen
defensiiviseen siililpuolustus-tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole enää perheen pää joka tuo rahaa kotiin. Sekös miehiä harmittaa kun ei voi enää määräillä rahan käytöstä. Nykyään naiset voi omalla työstä ansaitsemalla rahallaan päättää omasta ja perheen asioista yhdessä muun perheen kanssa.
Ei mies ole milloinkaan "tuonut rahaa kotiin". Naiset ovat aina tehneet työtä. Siitä ei kyllä ole kauan kun miehet varastivat vaimonsa omaisuuden omiin nimiinsä, miesten säätämien lakien turvin. Ja sen jälkeen pistivät naisen elinikäiseen, palkattomaan pakkotyöhön miehen hyväksi.
Välillä sitä unohtaa tätä palstaa lukiessa että käyttäjäkunta on samanlaista kun yliksellä, eli mielenterveydestä kärsiviä reppanoita. Täälläkin selvästi pari maanisessa vaiheessa kaksisuuntaista sairastava haastaa riitaa ja syventää tällaista ideologista kuilua omalla käytöksellään. Onneksi maailma tämän palstan ulkopuolella koostuu pääasiassa normaaleista terveistä ihmisistä joilla ei ole tarvetta vihata ketään vain sukupuolen vuoksi.
Jos sua oikeasti kiinnostaa niin tässä selvennys:
Koti, uskonto ja isänmaa. Suomi ja suomalaisten etu kaikissa päätöksissä. Rehelliset ja rehdit mielipiteet asioihin silloinkin kun muut vastaavat mitä heidän odotetaan vastaavan. Oman maan talous ja turvallisuus mietityttää ja muualta en koe saaneeni vertaistukea tähän. Sisäiset levottomuudet huolestuttavat riippumatta siitä kuka ja millä taustalla ja asialla melskaa..
Ja miksi ei kokoomus/muu oikeisto: ovat enemmän liberaaleja kuin konservatiivisia, pitävät kansainvälisiäsuhteita kaiken lähtökohtana silloinkin kun se ei välttämättä ole Suomen ja suomalaisten etu. Kokoomus ajaa edelleen vahvan brändinsä tukemana uudistumatta nykypäivän vaatimuksiin sopivaksi.
Ja miksi ei vihervasemmisto: no koska ei... Liian vapaamielistä ja huoletonta politiikkaa kaikilla osa alueilla. Unohtavat että kestävä hyvinvointivaltio pitää myös rahoittaa.
Turvallinen ja vakaa Suomi on minusta tavoittelemisen arvoinen asia. Myös nuorelle naiselle.
T. Se KTM nainen, jota vajaaksi sanoitte...
Kiitos kun kerroit, että en ole ainoa akateeminen PS nainen.
Konservatiiviset, kristilliset arvot kunniaan. Kaikki menee sekaisin nykypäivänä. Nuoret kamppailevat mt-ongelmiensa kanssa, kun pitää olla niin woke. Back to basics. Nainen on nainen ja mies on mies! Molemmat yhtä arvokkaita, toisiaan täydentäen. Itse etuoikeutettu cis-sukupuolinen, korkeakoulutuksen saanut, valkoihoinen nainen, avioliitossa cis-sukupuolisen, korkeasti koulutetun valkoisen heteromiehen kanssa. Kuten kuuluukin :)
Olihan se hauskasti sanottu, se vajaa-kommentti. Älä leikistä suutu.
On kyllä hassua että luulet naiselle olevan etua koti, uskonto ISÄNMAA -ajattelusta. Yhtä hassua kuin vapaus, VELJEYS ja tasa-arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole enää perheen pää joka tuo rahaa kotiin. Sekös miehiä harmittaa kun ei voi enää määräillä rahan käytöstä. Nykyään naiset voi omalla työstä ansaitsemalla rahallaan päättää omasta ja perheen asioista yhdessä muun perheen kanssa.
Ei mies ole milloinkaan "tuonut rahaa kotiin". Naiset ovat aina tehneet työtä. Siitä ei kyllä ole kauan kun miehet varastivat vaimonsa omaisuuden omiin nimiinsä, miesten säätämien lakien turvin. Ja sen jälkeen pistivät naisen elinikäiseen, palkattomaan pakkotyöhön miehen hyväksi.
"Turha niitä naisia on kouluttaa.
1950-70-lukujen äidit olivat vähintäänkin käyneet kuusivuotisen kansakoulun. Heidän omassa nuoruudessaan oli vielä melko vahvana ajatus siitä, että naisten tehtävä on hoitaa kotia ja siksi naisten kouluttautuminen on turhaa"
Juu, en suuttunut. Kyllä saa erimieltä asioista olla. On vaan hyvä suoda se sama mahdollisuus ja oikeus toisellekin.
Niin no nuo edellä mainitsemani koti, uskonto ja isänmaa resonoivatkin minun arvomaailmaa. Ei välttämättä kaikkien muiden ja sekin on ok, mutta minulle oman maan etu, vakaus, turvallisuus ja talouskasvu ovat tärkeitä asioita, jotta päästään siihen meitäkin mahdollisesti yhdistävään tekijään: hyvinvointivaltioon ja sen turvaamiseen myös jatkossa :)
T. Vajaa kolmekymppinen KTM nainen ja PS
Itse yritin myös aiemmin keskustelussa kertoa omaa näkemystä ja syitä ps äänestämiseen, mutta sain vain haukut näiltä muutamilta paasaajilta vaikka yritin ihan asiallisesti kommunikoida omasta mielestä. Tosi vaikeaa luoda yhteistö neutraalia tilaa keskustella ja tuoda mielipiteitä esiin kun jokaista lausetta kohtaan hyökätään ja tartutaan asian vierestä johonkin epäolennaiseen. Tuntui myös että sanoja laitettiin suuhun ja sanomisiani käänneltiin sellaisiin muotoihin joita en tarkoittanut. Yhdessä me tätä maailmaa kaikille parannetaan ja itse ainakin kunnioitan demokratiaa ja muiden mielipiteitä enkä hauku ketään siksi että on eri mieltä kun itse olen.
Niin, no itseä lämmitti että täällä oli ja on ainakin yksi maisteri-nainen ja PS kannattaja. Tietää ettei ole ainoa, kuten tuo Kauppalehden juttu antoi ymmärtää.
Akateemisena onneksi ymmärtää että kaikille asioiden tarkastelu ja niistä keskustelu objektiivisesti ja henkilökohtaisuuksiin menemättä ei ole itsestään selvää. Mutta itse haluan kunnioittaa myös erilaisia näkemyksiä, vaikka pitäydyn omien arvojeni mukaisessa tavassa vaikuttaa.
T. KTM nainen ja PS
Vierailija kirjoitti:
Juu, en suuttunut. Kyllä saa erimieltä asioista olla. On vaan hyvä suoda se sama mahdollisuus ja oikeus toisellekin.
Niin no nuo edellä mainitsemani koti, uskonto ja isänmaa resonoivatkin minun arvomaailmaa. Ei välttämättä kaikkien muiden ja sekin on ok, mutta minulle oman maan etu, vakaus, turvallisuus ja talouskasvu ovat tärkeitä asioita, jotta päästään siihen meitäkin mahdollisesti yhdistävään tekijään: hyvinvointivaltioon ja sen turvaamiseen myös jatkossa :)
T. Vajaa kolmekymppinen KTM nainen ja PS
Miksi sinun arvomaailmaasi kuuluu että nainen on huonompi kuin mies? Miksi roikut puolueessa joka vihaa naisia? Miksi sinun mielestäsi hyvinvointivaltio on sama kuin miesten etu?
Vierailija kirjoitti:
Itse yritin myös aiemmin keskustelussa kertoa omaa näkemystä ja syitä ps äänestämiseen, mutta sain vain haukut näiltä muutamilta paasaajilta vaikka yritin ihan asiallisesti kommunikoida omasta mielestä. Tosi vaikeaa luoda yhteistö neutraalia tilaa keskustella ja tuoda mielipiteitä esiin kun jokaista lausetta kohtaan hyökätään ja tartutaan asian vierestä johonkin epäolennaiseen. Tuntui myös että sanoja laitettiin suuhun ja sanomisiani käänneltiin sellaisiin muotoihin joita en tarkoittanut. Yhdessä me tätä maailmaa kaikille parannetaan ja itse ainakin kunnioitan demokratiaa ja muiden mielipiteitä enkä hauku ketään siksi että on eri mieltä kun itse olen.
Kuule se on siitä hassu juttu että kun alat kannattaa tietoisesti puoluetta, jonka johtohenkilöt uhkailevat rais kauksilla ja hekumoivat ammuskeluilla, sinä et saa asiallisuutta vastaukseksi. Enkä kyllä yhtään ymmärrä, miksi sellaista odotat.
Levität ihmisvihaa ja sitten ällistelet, että mistä ne nyt suuttuivat kun "en mä mitään ole tehny".
Islam on vassareiden pyhä lehmä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, no itseä lämmitti että täällä oli ja on ainakin yksi maisteri-nainen ja PS kannattaja. Tietää ettei ole ainoa, kuten tuo Kauppalehden juttu antoi ymmärtää.
Akateemisena onneksi ymmärtää että kaikille asioiden tarkastelu ja niistä keskustelu objektiivisesti ja henkilökohtaisuuksiin menemättä ei ole itsestään selvää. Mutta itse haluan kunnioittaa myös erilaisia näkemyksiä, vaikka pitäydyn omien arvojeni mukaisessa tavassa vaikuttaa.
T. KTM nainen ja PS
Keneltä sinä pöllit gradusi?