Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (22942)

Vierailija
22101/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väestötilaston mukaan suomessa asuu yli 100 000 nuorta miestä enemmän kuin saman ikäisiä nuoria naisia. Tuon se määrä miehiä joille ei ole omaa rakasta koskaan olemassakaan. Jokaiselle naiselle löytyy mies ja valita asti, mutta suurelle osalle miehiä ei ole naista lainkaan."

Tuo matematiikka ei toimi kolmestakin eri syystä:

-ihmiset eivät muodosta vain yhtä eliniän kestävää suhdetta. Samalla ihmisellä on elämänsä aikan yleensä useita eri pituisia ja erilaisia suhteita. Meillä ei siis tarvitse olla saamaa määrää miehiä ja naisia ja kuitenkin jokainen voi jossain elämänsä vaiheessa olla suhteessa.

-meillä on koko ajan vähintään kolmasosa ihmisistä sinkkuina. Jokainen ei ole koko ajan varattuna. Vapaita kumppaniehdokkaita on siis pilvin pimein olemassa koko ajan.

-tuo ero ei ole missään ikäluokassa edes 4%. Eli 96% jokaisesta ikäluokasta voisi potentiaalisesti löytää kumppanin vaikka jokainen pariutuisi. Ilman kääneitä on siis lopulta hyvin vähän.

Vierailija
22102/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllähän se on ihan yleisessä tiedossa että naisten arvomaailma on siirtynyt entistä enemmän vasemmalle ja miesten ervomaailma on pysynyt samana. "

Miesten ongelma on enemmän se että he ovat alkaneet kovaäänisemmin ja avoimemmin kuuluttaa noita konservatiivisia arvojaan. Ennen tajusivat olla sitä mieltä hiljaa mielessään jotta ei tulisi liikaa konflikteja varsinkaan pariutumistilanteissa. Miesten kesken puhuttiin härskejä naisista mutta muualla oltiin hiljempaa. Nyt se "pukukoppipuhe" on sitten tullut paljon julkisemmaksi joka ei ainakaan helpota pariutumistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22103/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En vain ymmärrä, miksi kukaan mies olisi vilpittömästi feministi. Siksi suhtaudun hyvin varauksellisesti miesfeministeihin."

Miksi mies ei voisi vilpittömästi kannattaa tasa-arvoa? Onhan miehiäkin koskevia asioita, jotka ovat tasa-arvokysymyksiä. Lisäksi aika harva meistä elää niin itekseen, ettei lähipiirissä olisi toista sukupuolta myös. Tällöin on täysin ymmärrettävää, että haluaa samaa hyvää kaikille.

Koska feminismi ei aja tasa-arvoa. Egalitarismi sen sijaan ajaa.

Kannatavatko miehet siis isoin joukoin sitä?

Vierailija
22104/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet vihaavat naisia myös. Turha teidän miesten esittää jotain pyhimyksiä. Teidän mielestä naisilla ei saisi olla omia mielipiteitä, varsinkin, kun poikkeavat teidän mielipiteistä. Äänestäkää vaan junttipuolueita ihan rauhassa.

Niin kauan kun naiset julkisesti ja avoimesti vihaa kaikkia miehiä niin miehiä on samanlainen oikeus vihata naisia. Tasa-arvo on siinä mielessä vittumainen juttu että joko sitä on tai sitä ei ole mutta semmosta tasa-arvoa ei ole olemassakaan että naiset saa vihata miehiä mutta miehet ei saa vihata naisia. 

Lopuksi ei kai naiset oikeasti kuvittele saavansa miehiltä arvostusta ja kunnioitusta puhtaalla miesvihalla?

Minä olen aina kohdellut hyvin ja kohteliaasti kaikkia, niin miehiä kuin naisiakin ja siitä on kyllä seuranut vain hyvää. Vanha sanonta "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" pitää kyllä edelleen paikkansa.

Vihalla et saa aikaan kuin lisää vihaa. Ja ennen kuin alat kysymään että miksi naiset eivät voi aloittaa niin totean että jokainen meistä voi vaikuttaa vain yhteen ainoaan asiaan: omaan käytökseensä.

Vierailija
22105/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ihan joka puolella woke ja DEI ideologia hylätään kun niistä ei ole kuin haittaa ja suuria kustannuksia ilman mitään hyötyjä?"

Kerrotko hieman tarkemmin noista suurista haitoista ja kustannuksista? Verrattuna vaikkapa haittoihin ja kustannuksiin joita tulee ihmisten epäreilusta kohtelusta ja vähemmistöjen painamisesta alas?

Vierailija
22106/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nainen ei suostu tapailemaan miestä joka asuu äitinsä kanssa?, Mutta kyllä suostuu tapailemaan miestä joka asuu vaimonsa kanssa!. mä en ymmärrä tätä ajattelutapaa...

Ensin mainittu mies on tod. näk. superintrovertti. Naiset eivät vain siedä sellaisia hiljaisia miehiä. Naiset (yleensä) haluavat samaa kuin toiset naiset, koskee miesvalintaa myös. Lopulta osa naisista joutuu tyytymään johonkin muuhun kuin unelmien prinssiin. Koska naisia alle 55 vuotiaissa vähemmän, kaikille riittää mies.Mutta  "juhanavilenit" ei kelpaa, kuin telkkarin saduissa ehkä.

Entäs jos se superintrovertti on myös miljoonia tienaava superkoodari? ;-)  

Olkoon. Mitä iloa on miehestä, jonka kanssa on vaikea kommunikoida? Kyllä mä ainakin tarvitsen ja haluan parisuhteelta muutakin, kuin taloudellista turvaa. Rahaa saan hankittua itsekin.

Vierailija
22107/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet vihaavat naisia myös. Turha teidän miesten esittää jotain pyhimyksiä. Teidän mielestä naisilla ei saisi olla omia mielipiteitä, varsinkin, kun poikkeavat teidän mielipiteistä. Äänestäkää vaan junttipuolueita ihan rauhassa.

Kiitos!! Mutta kerropas miksi naiset ovat änkeämässä aina joka paikkaan mikä on vain miehille? Pörssiklubi, Suomalainen klubi... aina kauhea ulina jos miehet haluavat syödä lounasta eksklusiivisesti vain toistensa kanssa.

Eihän miehetkään änkeä naisten kuntoklubeille tai naisasiaunioneihin jne.

Miksi Pörssiklubi ja Suomalainen klubi on vain miehille? Naisetkin on kiinnostuneita rahasta ja myös naiset ovat suomalaisia.

Perustakaa rehellinen miestenunioni tai miesten klubi. Sinne ei naiset ole änkeämässä.

Vierailija
22108/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä miehet vastaan naiset -ajassa pitäs muistaa se, että samaa lajia me tässä kaikki ollaan.

Miehet eivät ole naisia eivätkä naiset miehiä. Biologisesti me toimimme täysin erilailla.

Miehenä olen sitä mieltä, että suurin ongelma nykyään nimenomaan on se että yritetään tehdä miehistä ja naisista jotain, mitä nämä sukupuolet eivät keskimäärin ole.

Mies tarvitsee tarkoituksensa, polkunsa kulkea, järkähtämättömän maaperänsä jolla seistä tarvittaessa kuolemaan saakka. Mies tarvitsee elämän mittaisen polun kulkea tätä ja monesti jonkun näyttämään mallia. Oma isä, veljet, jne.

Nainen tarvitsee turvallisen ympäristön, jossa tämä uskaltaa olla haavoittuva ja olla naisellinen.

Mutta tuota jälkimmäistä ei saisi sanoa ääneen, vaikka jokainen - minäkin - olen omin silmin nähnyt miten maailma toimii ja miten naiset (ja miehet) toimivat. Nytkin tulee kuraa niskaan kun tämän toteaa - vaikka kaikki tietävät sen.

Jos nainen on siinä kovassa, miehisessä, puolustuskannallisessa, olotilassaan - siis maskuliinisessa energiassa - kuten moni nainen onkin nykyään, johtuen sekä modernista yhteiskunnasta että myös heikoista miehistä ympärillä, onlyfansista, instasta... Nainen ei ole sisäisesti onnellinen.

Ja nuo somet on naisille samaa huumetta kuin aikuisviihde on miehille.

VMP!

Nainen tarvitsee myös tarkoituksensa ja polun elämälleen ja myös miehet tarvitsevat turvallisen ympäristön, jossa voi olla haavoittuva.

Jos nyt oletetaan, että maskuliininen ja feminiininen energia olisi olemassa ja jotain todellista, molemmat energiat olisi meissä kaikissa ja niiden tukahduttaminen saa ihmiset onnettomiksi. Jokainen meistä on syntynyt naisesta ja miehestä ja jokaisessa meissä on sekä isää, että äitiä.

Tuollainen dualistinen maailmankuva, jossa naisten pitää olla jossain "feminiinisessä energiassa" ja miesten "maskuliinisessa energiassa" on ihan idioottimainen. Sun mielestä toisen ihmisen pakottaminen johonkin muottiin on tervettä ja tuo hyvinvointia? Johan tuon väkivaltatilastot osoittaa, että ihmiset ei todellakaan ole voineet kovin hyvin.

Vierailija
22109/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!! Mutta kerropas miksi naiset ovat änkeämässä aina joka paikkaan mikä on vain miehille? Pörssiklubi, Suomalainen klubi... aina kauhea ulina jos miehet haluavat syödä lounasta eksklusiivisesti vain toistensa kanssa.

Miksi Pörssiklubi ja Suomalainen klubi on vain miehille? Naisetkin on kiinnostuneita rahasta ja myös naiset ovat suomalaisia.

Perustakaa rehellinen miestenunioni tai miesten klubi. Sinne ei naiset ole änkeämässä.

Aivan varmasti olisivat. Varsinkin jos jäsenet olisivat valkoisia heteroita. Joko tulisi DEI-ulinaa tai vaatimus kerhon lakkauttamisesta. Naisilla muuten on oma pörssiklubi, mutta kun sekään ei riitä. Mikään ei riitä feministeille, koska kyseinen ideologia ei ole reaalimaailmasidonnainen.

Vierailija
22110/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Suomalaisen klubin jäsenistä (jotka kaikki nyt miehiä) selkeä enemmistö haluaisi myös naiset mukaan. Mutta koska sääntöjen mukaan pitää olla selkeä enemmistö (en muista oliko 2/3 tai 3/4) niin se ei ole mennyt läpi. Mutta lähellä on oltu kun on äänestetty

Ei noihin naisia haluttu ennen kuin alkoi se feministinen ulina. Jäsenissä paljon poliitikkoja ja liikemaailman edustajia, jotka pelkäävät mahdollisia boikotteja ja feministien harjoittamaa jatkuvaa syyllistämispuhetta tiedoitusvälineissä.

Vierailija
22111/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nainen ei suostu tapailemaan miestä joka asuu äitinsä kanssa?, Mutta kyllä suostuu tapailemaan miestä joka asuu vaimonsa kanssa!. mä en ymmärrä tätä ajattelutapaa...

Miksi mies, joka asuu vaimonsa kanssa, tapailee toista naista?

Vierailija
22112/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun naiset julkisesti ja avoimesti vihaa kaikkia miehiä niin miehiä on samanlainen oikeus vihata naisia. Tasa-arvo on siinä mielessä vittumainen juttu että joko sitä on tai sitä ei ole mutta semmosta tasa-arvoa ei ole olemassakaan että naiset saa vihata miehiä mutta miehet ei saa vihata naisia. 

Lopuksi ei kai naiset oikeasti kuvittele saavansa miehiltä arvostusta ja kunnioitusta puhtaalla miesvihalla?

Missä näet näitä kaikkia miehiä vihaavia naisia? Mitäs, jos se "viha" kohdistuu vain sinuun. Tämän ulostulon perusteella uskon tähän.

Vihaaminen ei ole mikään tasa-arvokysymys. Viha kaivertaa vihaajan katkeraksi ja onttosieluiseksi. Omasta vihastaan on vihaaja itse vastuussa.

Vierailija
22113/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa aina kaikki naiset haluaa sinne klubille, missä sinä satut olemaan? Voi voi, on sun elämä...

Vierailija
22114/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä miehet vastaan naiset -ajassa pitäs muistaa se, että samaa lajia me tässä kaikki ollaan.

Miehet eivät ole naisia eivätkä naiset miehiä. Biologisesti me toimimme täysin erilailla.

Miehenä olen sitä mieltä, että suurin ongelma nykyään nimenomaan on se että yritetään tehdä miehistä ja naisista jotain, mitä nämä sukupuolet eivät keskimäärin ole.

Mies tarvitsee tarkoituksensa, polkunsa kulkea, järkähtämättömän maaperänsä jolla seistä tarvittaessa kuolemaan saakka. Mies tarvitsee elämän mittaisen polun kulkea tätä ja monesti jonkun näyttämään mallia. Oma isä, veljet, jne.

Nainen tarvitsee turvallisen ympäristön, jossa tämä uskaltaa olla haavoittuva ja olla naisellinen.

Mutta tuota jälkimmäistä ei saisi sanoa ääneen, vaikka jokainen - minäkin - olen omin silmin nähnyt miten maailma toimii ja miten naiset (ja miehet) toimivat. Nytkin tulee kuraa niskaan kun tämän toteaa - vaikk

Ihan sama, mitä olemme keskimäärin, kun kaikki ihmiset eivät ole keskimäärin. Sukupuolten sisällä on suurempia eroja, kuin sukupuolten välillä. Ihanne tilassa jokainen saa elää oman näköistä elämää ilman, että ympärillä olevat, keskimääräiset ihmiset, sanelevat, miten naisen tulee toteuttaa naisellisuuttaan tai miten miehen tulee olla mies.

Vierailija
22115/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä suruulista luettavaa tämä.

Feminismillä ajetaan "tasa-arvoa" vaikka kyse on, kuten joku jo mainitsi, samasta asiasta kuin sovinismi.

Feministit tuntuu elävän siitä että voivat mies-yksilöiden nimissä kaataa vastuun kaikille miehille. Tavoitteena ei ole tasa-arvo vaan "kostona menneistä" saada naisille yliarvo.

Minä kannatan ihan oikeaa tasa-arvoa kaikessa. Naisilla kuuluu olla ihan yhtäläiset oikeudet kuin miehillä. Jos joskus feminismi olisi sitä, niin voisin ylpeydellä sanoa olevani feministi.

Siihen asti olen vain tasa-arvon kannalla.

Vierailija
22116/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt omin silmin, miten maailma toimii. Miten miehet toimivat ja miten naiset toimivat.

Me emme biologisesti muutu siinä parissa sadassa vuodessa, kun maailma on yhtäkkiä muuttunut moderniksi. Biologisesti ottaen, evoluution myötä muutokset meissä vaatisivat tuhansia vuosia luonnonvalintaa. Lisäksi moderni lääketiede on myös tehnyt sen, että yhä useampi jää henkiin, jotka aiemmin olisivat kuolleet.

Tasa-arvo ja moderni tasa-arvoinen yhteiskunta ei voi toimia, ja olen ymmärtänyt sen vasta aikuisiällä, kun näin, elin, koin ja ymmärsin, miten maailma on aina toiminut - näihin päiviin saakka - ja tulee toimimaan.

Matriarkaattiset yhteisöt ovat kaatuneet omaan mahdottomuuteensa toimia. Itse asiassa kaikki sivilisaatiot ovat kaatuneet, ennemmin tai myöhemmin. Niitä tulee uusia, sitten tulee menestystä jos tulee, mutta lopulta tietyt mittarit ja rappio kaataa sivilisaation ja se loppuu. Yksi näistä mittareista on alhainen syntyvyys.

Yksikään sivilisaatio ei ole koskaan noussut siitä, kun syntyvyys on tippunut tietyn rajan alle. 

Maailma on aina muutoksessa, mutta tietyt syklit toistuvat. Miehet ja naiset ovat erilaisia. Ja näin tulee aina olemaan. Miksi? Siksi, että se on biologiaan.

Sotia, tauteja, hyviä aikoja, huonoja aikoja. Ja maailma toki jatkaa vaikka ihmiset eivät jatkaisi.

Esimerkiksi itse olen oppinut sen, että en kiinnitä mitään huomiota siihen mitä nainen sanoo, tai hukkaa aikaani argumentoimiseen naisen kanssa. Sen sijaan keskityn siihen, miten nainen toimii ja mitä nainen tekee. Se, mitä nainen sanoo, on täysin yhdentekevää.

Vierailija
22117/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä suruulista luettavaa tämä.

Feminismillä ajetaan "tasa-arvoa" vaikka kyse on, kuten joku jo mainitsi, samasta asiasta kuin sovinismi.

Feministit tuntuu elävän siitä että voivat mies-yksilöiden nimissä kaataa vastuun kaikille miehille. Tavoitteena ei ole tasa-arvo vaan "kostona menneistä" saada naisille yliarvo.

Minä kannatan ihan oikeaa tasa-arvoa kaikessa. Naisilla kuuluu olla ihan yhtäläiset oikeudet kuin miehillä. Jos joskus feminismi olisi sitä, niin voisin ylpeydellä sanoa olevani feministi.

Siihen asti olen vain tasa-arvon kannalla.

Mielenkiintoista, että tulet pokkana sanomaan minulle, feministille, että mistä minä elän. Sulla ei ole käynyt mielessä, että nykyaikana, ihan joka asiassa, se pieni ja äänekkäin joukko saa eniten huomiota kaikista äärimmäisillä mielipiteillään? Medialukutaito olisi äärimmäisen hyvä taito oppia viimeistään nyt.

Suurin osa meistä feministeistä on ihan tasa-arvon puolella ja tekee sitä tasa-arvotyötä ja vaikuttamista siellä ihan tavallisten ihmisten parissa. Sitä se feminismi edelleen on. Kannattaa jutella ihan tavallisille naisille sen sijaan, että uppoutuu lööppien ja somen kärjistävään maailmaan.

Ja kyllä, miehiä pitää myös tasa-arvosta vastuuttaa. 

Vierailija
22118/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt omin silmin, miten maailma toimii. Miten miehet toimivat ja miten naiset toimivat.

Me emme biologisesti muutu siinä parissa sadassa vuodessa, kun maailma on yhtäkkiä muuttunut moderniksi. Biologisesti ottaen, evoluution myötä muutokset meissä vaatisivat tuhansia vuosia luonnonvalintaa. Lisäksi moderni lääketiede on myös tehnyt sen, että yhä useampi jää henkiin, jotka aiemmin olisivat kuolleet.

Tasa-arvo ja moderni tasa-arvoinen yhteiskunta ei voi toimia, ja olen ymmärtänyt sen vasta aikuisiällä, kun näin, elin, koin ja ymmärsin, miten maailma on aina toiminut - näihin päiviin saakka - ja tulee toimimaan.

Matriarkaattiset yhteisöt ovat kaatuneet omaan mahdottomuuteensa toimia. Itse asiassa kaikki sivilisaatiot ovat kaatuneet, ennemmin tai myöhemmin. Niitä tulee uusia, sitten tulee menestystä jos tulee, mutta lopulta tietyt mittarit ja rappio kaataa sivilisaation ja se loppuu. Yksi näistä mittareista on alhainen syntyvyys.

Yksikään sivilisaatio ei ole koskaan noussut siitä, kun syntyvyys on tippunut tietyn rajan alle. 

Maailma on aina muutoksessa, mutta tietyt syklit toistuvat. Miehet ja naiset ovat erilaisia. Ja näin tulee aina olemaan. Miksi? Siksi, että se on biologiaan.

Sotia, tauteja, hyviä aikoja, huonoja aikoja. Ja maailma toki jatkaa vaikka ihmiset eivät jatkaisi.

Esimerkiksi itse olen oppinut sen, että en kiinnitä mitään huomiota siihen mitä nainen sanoo, tai hukkaa aikaani argumentoimiseen naisen kanssa. Sen sijaan keskityn siihen, miten nainen toimii ja mitä nainen tekee. Se, mitä nainen sanoo, on täysin yhdentekevää

Miten miehet ja naiset on erilaisia? Missä tämä erilaisuus näkyy? 

Vierailija
22119/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En vain ymmärrä, miksi kukaan mies olisi vilpittömästi feministi. Siksi suhtaudun hyvin varauksellisesti miesfeministeihin."

Miksi mies ei voisi vilpittömästi kannattaa tasa-arvoa? Onhan miehiäkin koskevia asioita, jotka ovat tasa-arvokysymyksiä. Lisäksi aika harva meistä elää niin itekseen, ettei lähipiirissä olisi toista sukupuolta myös. Tällöin on täysin ymmärrettävää, että haluaa samaa hyvää kaikille.

Koska feminismi ei aja tasa-arvoa. Egalitarismi sen sijaan ajaa.

Kannatavatko miehet siis isoin joukoin sitä?

Suurin osa ihmisistä ei tunne tuota käsitettä. Suuri osa ihmisistä mieltää feminismin ajavan tasa-arvoa. Osa ihmisistä haluaa vastustaa feminismiä lisäämällä sinne määreitä, joilla sit sitä haluaa vastustaa. 

Vierailija
22120/22942 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ihan joka puolella woke ja DEI ideologia hylätään kun niistä ei ole kuin haittaa ja suuria kustannuksia ilman mitään hyötyjä?"

Kerrotko hieman tarkemmin noista suurista haitoista ja kustannuksista? Verrattuna vaikkapa haittoihin ja kustannuksiin joita tulee ihmisten epäreilusta kohtelusta ja vähemmistöjen painamisesta alas?

Minua kiinnostaa myös. Lisäksi se, mitä ihmiset luulevat näiden pitävän sisällään. Wokea moititaan herkästi, mutta kun kysyy, mitä se mielestäsi on, tai missä olet tähän törmännyt, ei koskaan tule vastausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä