Paljonko saatte säästöön?
Haluaisin todella oppia säästäväisemmäksi, mutta aina kaikki tulot menee. Myönnän olevani surkea rahankäyttäjä. Minulla on vakityö, nettopalkka noin. 2000€/kk. Mitä keinoja olisi, että oikeasti saisin kerrytettyä säästöjä? Käytössä on ollut etutili, mutta koska sieltä pääsee itse siirtoja tekemään niin niitähän tulee sitten aina tehtyä kun tili loppukuusta tyhjänä.
Kommentit (164)
Minulla nettopalkka noin 2200e/kk ja säästöön saan noin 500e joka kuukausi. Säästötilillä minulla on aina noin 2000 euroa pahojen päivien varalle, lopuilla rahoilla lyhennän asuntolainaa ja sijoitan rahoja myös.
Asumiskulut(lainanlyhennys,vastike,sähkö) minulla on noin 800e/kk, pakolliset laskut joku 200e/kk ja auton ylläpito vie sen noin 300e kuukaudessa. 400e mitä minulle jää niin sillä ostan sitten ruokaa yms käyttötavaroita.
Sanon että paras keino säästää rahaa on lopettaa baareissa,ravintoloissa yms yleisötapahtumissa käynti. Itse en ole käynnyt niissä paikoissa varmaan 5 vuoteen. Alkoholia en käytä enkä polta eli noiden käyttö kannattaa myös lopettaa jos niitä käyttää. Ihminen pärjää yllättävän vähällä jos vain haluaa.
M33
Seurasin tarkkaan pari kuukautta mihin oikeasti käytän rahaa. Olin jo tässä vaiheessa saanut rahaa säästöön, mutta ajatus siitä että enemmänkin varmaan voisi houkutti. En kieltänyt itseltäni hyvin ja herkkuja, mutta asetin vähän rajoja itselleni.
Ruokakuluissa sain kuluja alas reilusti ja se ylimääräinen säästöön.
Vaate, asuste ja muut tämmöiset sain säästöä.
Meikit ja muu kosmetiikka toi säästöjä, kun katselu tarkemmin milloin ja mistä ostaa.
Pienistä puroista koostuu ne säästöt.
Aiemmin sain säästettyä noin 300€ per kk ja nyt 800€ per kk.
Onlyfanssiin kun liittyy niin sieltä saa hyvin rahaa.
Joidenkin säästövinkit on sellaisia, että lopeta eläminen niin säästät. Itseäni ei kiinnosta sellainen elämä, että nyhjötän vaan kotona ja tilillä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin säästövinkit on sellaisia, että lopeta eläminen niin säästät. Itseäni ei kiinnosta sellainen elämä, että nyhjötän vaan kotona ja tilillä rahaa.
Niin ihmiset on erilaisia. Toiset tykkää elää rauhakseltaan ja toiset taas on sellaisia jotka tykkää olla menossa aina.
Osa taas tekee niin että ne nyhjöttää kotona vuosia ja kerryttää omaisuutta, sitten siellä 50v ikäluokan paikkeilla on sitä rahaa kertynyt siihen malliin että voi vaikka lopettaa työnteon.
Paljon kaikkea käytössä.
5 viikon ruokalista, ei juurikaan hävikkiä
Käyn hammaslääkärissa kerran vuodessa, samoin hammaskiven poistossa
Hyvät säilytystilat, tiedän missä mikäkin on. Joulukoristeita ei tarvi ostaa, koska vanhoja on tarpeeksi.
Jos jotain menee rikki, korjaan mahd pian
Näillä tavoilla kuussa menee rahaa n 500 e kk ja loput säästöön
En näin opiskelijana oo saanut vähään aikaan säästöön mitään. Kohta alkaa työt, ni josko sitten jäisi säästöönkin vähän 👍
Itselleni ostelu tuo jotain mielihyvää. Enkä todellakaan tarkoita mitään kallista (tienaan noin 1800e/kk ja asun yksin lapseni kanssa) vaan ihan pienetkin asiat houkuttelevat minut esim kirppiskierroksille tai tarjouksia etsimään jne. Ja tätä kautta toki tulee ostettua niitä pieniä ei-pakollisia asioita, mutta kun monesti ei keksi muutakaan (ilmaista/edullista) ajanvietettä esim viikonlopulle kuin kiertely kirppiksillä tai kaupoissa?
Vierailija kirjoitti:
Kun saat palkan, niin siirrä heti osa siitä säästöön. Ihan toiselle tilille saakka.
Älä osta mitään normaalihinnalla paitsi ruokaa.Jos esim. ripsari tarjouksessa, niin osta valmiiksi varastoon 1 kpl.
Noudatan tätä. Ostan todella harvoin tuotteita mitkä ei olisi tarjouksessa, poislukien ruokaostokset. Uskon säästäväni vuodessa pelkästään tällä tavalla satoja ellei jopa tuhansia euroja.
Teet budjetin ja elät sen mukaan.
Nettotulot noin 2200 ja säästöön menee automaattisesti 450€/kk. Laitan sijoituksiin tuosta osan ja monena kuukautena enemmänkin lisäksi jos jää. Asuminen, auto ja ruoka, nehän ne eniten vie joten riippuu paljon siitä asuuko yksin vai onko perhettä. Turha shoppailu ja ravintoloissa käynti kannattaa lopettaa mutta nämä neuvot nyt jokainen tajuaa. Onko liian isot vakuutusmaksut? Suoratoistopalvelut? Harrastukset?
Olen yksineläjä ja nettopalkkani on 1600-1750€ kuussa. Laitan joka kuukausi säästöön 10% nettotulostani. Eli kun maksan asumisen, puhelinlaskun ym. muut pakolliset kuukausittaiset maksut, niin siinä samalla laitan rahan säästöön. Maksan tavallaan itselleni. Olen tehnyt säännöllisen rahasumman sivuun laittamisesta yhden pakollisen kuluerän.
Nyt helmikuulle jäi käyttörahaa kuukausittaisten maksujen jälkeen noin 750€. Tuolla kyllä elää.
Säästämisestä on tehtävä päätös ja suunnitelma. Teen aina joulukuussa seuraavalle vuodelle säästösuunnitelman. Viime vuonna nipistin joka kuukausi säästöön 400€. Tuo vaati tuloillani jo tarkkaa suunnitelmallista eurojen laskemista. Mutta onnistuin haasteessani. Tänä vuonna säästän maltillisemmin 10% nettotuloista, koska en jaksa niin rankkaa eurojen laskemista..
Minulla on lemmikki, jolla vakuutus. Muita vakuutuksia ei nimissäni ole. Suoratoistoja ei ole, spotify kylläkin. Harrastuksiin menee alle 100€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksineläjä ja nettopalkkani on 1600-1750€ kuussa. Laitan joka kuukausi säästöön 10% nettotulostani. Eli kun maksan asumisen, puhelinlaskun ym. muut pakolliset kuukausittaiset maksut, niin siinä samalla laitan rahan säästöön. Maksan tavallaan itselleni. Olen tehnyt säännöllisen rahasumman sivuun laittamisesta yhden pakollisen kuluerän.
Nyt helmikuulle jäi käyttörahaa kuukausittaisten maksujen jälkeen noin 750€. Tuolla kyllä elää.
Säästämisestä on tehtävä päätös ja suunnitelma. Teen aina joulukuussa seuraavalle vuodelle säästösuunnitelman. Viime vuonna nipistin joka kuukausi säästöön 400€. Tuo vaati tuloillani jo tarkkaa suunnitelmallista eurojen laskemista. Mutta onnistuin haasteessani. Tänä vuonna säästän maltillisemmin 10% nettotuloista, koska en jaksa niin rankkaa eurojen laskemista..
Kuulostaa hyvältä. Tämä aloitettava itsekin!
Nettotulot n. 2800 e, mies vielä parempituloinen ja velaton koti. Mies hoitelee isoimmat laskut, itselle jää ostettavaksi ruuat n. 500 e/ kk ja bensat n. 250 e/ kk. Omiin laskuihin ja muihin menee ehkä 300/ kk, ostoksiin 100-200 e ja lapsen harrastuksiin 100-200 e. Pakollisia menoja siis n. 1400 e/ kk, puolet palkasta jää siis säästöön ja sijoituksiin.
Tammikuussa tulot ylittivät menot (säästö) 4210,80 €:lla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lemmikki, jolla vakuutus. Muita vakuutuksia ei nimissäni ole. Suoratoistoja ei ole, spotify kylläkin. Harrastuksiin menee alle 100€/kk.
Miten harrastuksiin voi mennä rahaa? Kävely on ilmaista,painojen nostelu on ilmaista, piirtäminen on ilmaista, lukeminen on ilmaista... jne Mitä te harrastatte kenellä menee harrastuksiin rahaa 100e/kk tai edes vaikka 10e/kk?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kiinnostaa kattoremontin kustantaminen enemmän kuin "eläminen." Elämistä on muukin kuin kulutus.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ostelu tuo jotain mielihyvää. Enkä todellakaan tarkoita mitään kallista (tienaan noin 1800e/kk ja asun yksin lapseni kanssa) vaan ihan pienetkin asiat houkuttelevat minut esim kirppiskierroksille tai tarjouksia etsimään jne. Ja tätä kautta toki tulee ostettua niitä pieniä ei-pakollisia asioita, mutta kun monesti ei keksi muutakaan (ilmaista/edullista) ajanvietettä esim viikonlopulle kuin kiertely kirppiksillä tai kaupoissa?
Eikö tuolla tavalla kerry turhaa tavaraa ja vaatetta kotiin? Kodin siistinä pitäminen vaikeutuu.
Kun saat palkan, niin siirrä heti osa siitä säästöön. Ihan toiselle tilille saakka.
Älä osta mitään normaalihinnalla paitsi ruokaa.
Jos esim. ripsari tarjouksessa, niin osta valmiiksi varastoon 1 kpl.