Miksi olet jättänyt vastaamatta jonkun viesteihin?
Kukaanhan ei vastaa joka ikiseen saamaansa viestiin, mutta tämä kysymys koskee tilannetta jossa olet jättänyt pitemmän aikaa vastaamatta jonkun tietyn ihmisen viesteihin. Miksi näin on käynyt?
Olisi mielenkiintoista lukea erilaisia kokemuksia, koska mahdollisia syitä on varmaan monia.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole varmaankaan koskaan jättänyt vastaamatta viestiin.
Hankalissakin tilanteissa osaan vastata siten, että vastaanottaja ymmärtää minun torjuvan yhteydenpidon jatkossa. Ja jos on kiire tai muuten hankala tilanne, saatan vastata, että palaan asiaan myöhemmin. Ihan minimissään nykyviestimissä voi tykätä tai peukuttaa viestejä tai vastata vain hymiöllä. Näin keskustelukumppani tulee huomioiduksi.
Minusta ghostaaminen on niin ala-arvoista henkistä väkivaltaa ja vallankäyttöä, että siihen en turvaudu koskaan. Ihmisellä on aina aikaa sellaiseen, mitä pitää arvokkaana. Ei vastausta = et ole minkään arvoinen.
Täysin samaa mieltä. Olen kokenut usein täydellisen ignooramisen ilman mitään syytä ja se satuttaa. Aina voisi vastata vähintään, että en koe haluavani jatkaa viestittelyä kanssasi tms. Täydellin
Useat naiset saavat tyypillisesti niin paljon viestejä esimerkiksi tinderissä, että luulen heidän vain poimivan sen kaikista kiinnostavimman kun sellainen tulee eteen, ja sen jälkeen lopettavat viestinnän kaikkien muiden kanssa kokonaan.
Todennäköisyys sillä, että on itse siinä kaikista kiinnostavampien joukossa sadoista tai tuhansista matcheista, on hyvin pieni.
Ainoat 3 kertaa kun olen jättänyt vastaamatta viestiin, ovat viestit entisiltä tyttöystäviltä, joissa vuosia eron jälkeen yritettiin kysellä kuulumisia. Minkäänlaista yhteyttä ei oltu pidetty ja kaikki nuo suhteet päättyivät pettämiseen (ei minun).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole varmaankaan koskaan jättänyt vastaamatta viestiin.
Hankalissakin tilanteissa osaan vastata siten, että vastaanottaja ymmärtää minun torjuvan yhteydenpidon jatkossa. Ja jos on kiire tai muuten hankala tilanne, saatan vastata, että palaan asiaan myöhemmin. Ihan minimissään nykyviestimissä voi tykätä tai peukuttaa viestejä tai vastata vain hymiöllä. Näin keskustelukumppani tulee huomioiduksi.
Minusta ghostaaminen on niin ala-arvoista henkistä väkivaltaa ja vallankäyttöä, että siihen en turvaudu koskaan. Ihmisellä on aina aikaa sellaiseen, mitä pitää arvokkaana. Ei vastausta = et ole minkään arvoinen.
Täysin samaa mieltä. Olen kokenut usein täydellisen ignooramisen ilman mitään syytä ja se satuttaa. Aina voisi vastata vähintään, että en koe hal
Useat naiset saavat tyypillisesti niin paljon viestejä esimerkiksi tinderissä, että luulen heidän vain poimivan sen kaikista kiinnostavimman kun sellainen tulee eteen, ja sen jälkeen lopettavat viestinnän kaikkien muiden kanssa kokonaan.
Todennäköisyys sillä, että on itse siinä kaikista kiinnostavampien joukossa sadoista tai tuhansista matcheista, on hyvin pieni.
Minä ainakin teen näin, mutta matcheja ei muutenkaan ole kuin muutama. 15 matchia, 5 keskustelua ja näistä valitsin hyvin nopeasti yhden, johon keskityin. Nyt ollaan keskitytty ihan oikeassa elämässäkin :)
Jaksaako joku oikeasti kirjoitella monelle samaan aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kysyy viestillä asiaa, jonka onnistunut hoitaminen vaatisi vähintään parikymmentä viestiä, sen sijaan että asia hoituisi yhdellä viiden minuutin puhelulla.
On sinun kuvitelmasi, että asia hoituisi viiden minuutin puhelulla. Ja jos tosiaan hoituisi, se varmasti hoituisi yhtä lyhyellä viestittelyllä - eikä häiritsisi niin paljon.
Minulla oli yksi tällainen puhelu"ystävä". Hän ei tajunnut, kuinka monisanainen oikeasti on. Ja kuvitteli näitä lyhyitä puheluja, kun kuvitteli, että kaikki sujuisi hänen ehdotuksensa mukaan...
Suurin osa viesteistä on täysin turhia. En todellakaan vastaa suurimpaan osaa viesteistä. Työhön liittyviin viesteihin vastaan työajalla vaikka niitä tulee jatkuvasti työajan ulkopuolella, en edes lue niitä ennenkuin työaika alkaa.
Itse en ole tainnut ikinä jättää vastaamatta viestiin. Välillä siihen vastaamiseen saattaa mennä pitkään koska täydellisenä introverttina ahdistun siitä ajatuksesta, että pitäisi olla tavoitettavissa 24/7. Mutta jossain vaiheessa vastaan kyllä.
Jos on kiire juuri silloin kun viesti tulee ja sitten vain unohdan vastata myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kiire juuri silloin kun viesti tulee ja sitten vain unohdan vastata myöhemmin.
Ja joo tosiaan, en vastaa jos lähettäjä on selvästi kännissä tai on jostain exän vittuiluviestistä kyse
Minut on ghostattu monesti. Pahimmillaan se saattaa tapahtua ihan yllättäen kesken keskustelun. Nykyään osaan jo varautua siihen ja odottaa sen tapahtuvan. Varsinkin tinder on ympäristönä todella julma, ja tuo hyvin esille sen kuinka kertakäyttöinen ihminen siellä on. Aina löytyy kulman takaa joku kiinnostavampi jolloin aiemmat keskustelut voi unohtaa sillä sekunnilla kokonaan
Yritän kyllä vastata, jos joku on mulle viitsinyt viestittää. Kerran tosin olin niin ärsyyntynyt viestistä, että odotin tarkoituksella päivän, etten sanoisi mitään tyhmää vihapäissäni. Muuten vähintään hymiön pistän takaisin. Jos on kutsu tms. Niin saattaa vastaus kestää ihan vain aikataulun tarkistuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat 3 kertaa kun olen jättänyt vastaamatta viestiin, ovat viestit entisiltä tyttöystäviltä, joissa vuosia eron jälkeen yritettiin kysellä kuulumisia. Minkäänlaista yhteyttä ei oltu pidetty ja kaikki nuo suhteet päättyivät pettämiseen (ei minun).
Sama täällä. Varsinkin korona-aikana tuollaisia viestejä alkoi tulemaan enemmän
Jos viesti tulee kiireen keskellä eikä vaadi välitöntä reagoimista saattaa vastaus jäädä muhimaan joskus jopa viikoiksi kun ei sitä enää tilanteen jälkeen muista.
Luen viestin, lapsi keskeyttää ja ajattelen että vastaan paremmalla ajalla kun ehdin. Ja unohdan koko asian.
Viestin sisältö tai lähettäjä ärsyttää, joten jätän vastaamatta.
Nuo on ne yleisimmät syyt itsellä.
Kahdelle henkilölle en vastaa, jos viestit ovat samaa sarjaa kuin mitä heiltä yleensä tulee.
1. Miehen sukulainen, jolla vahva mielipide minun perheeni asioista ja haluaisi junailla niitä tiettyyn suuntaan. Mielellään pyrkii sotkemaan kuvioita puhumalla eri asioita eri ihmisille ja hämmentämällä tilannekuvaa. Ollaan useamman ikävän tilanteen jälkeen päätetty ja sovittu, että hän hoitaa asioita ainoastaan mieheni kanssa. Silti hän usein yrittää sopia asioista minun kanssa mieheni ohitse. Pidän hänen toimintaansa niin epäkohteliaana, että voin hyvin jättää vastaamatta. Ei ole vaikuttanut väleihin mitenkään, tavatessa käyttäytyy kuin ei olisi yhteyksissä ollutkaan.
2. Toinen erikoinen ihminen, joka yritti aikoinaan viritellä minuun romanttista suhdetta, jota minä en toivonut. Lähettää usein viestejä, joiden sisältö on "ajattelen sinua". Tämä on vaivaannuttavaa. Minä en ajattele häntä enkä halua tietää, jos hän ajattelee minua.
Oon huonotapainen juntti. Syitä:
-ihminen joka viestin lähettää on ärsyttävä ja hän tulee kuitenkin jatkamaan viestittelyä riippumatta siitä vastaanko vai en
-lykkään vastaamista kivoille ihmisille jos sillä hetkellä sattuu olemaan sisäänpäin kääntynyt olo tai jotain kiinnostavampaa tekemistä, vastaan kyllä lopulta