Miksi olet jättänyt vastaamatta jonkun viesteihin?
Kukaanhan ei vastaa joka ikiseen saamaansa viestiin, mutta tämä kysymys koskee tilannetta jossa olet jättänyt pitemmän aikaa vastaamatta jonkun tietyn ihmisen viesteihin. Miksi näin on käynyt?
Olisi mielenkiintoista lukea erilaisia kokemuksia, koska mahdollisia syitä on varmaan monia.
Kommentit (57)
Olen laiska ja huonomuistinen. Jotkut lähettää ihan tolkuttoman pitkä viestejä, novelleja suorastaan, joihin haluaisin vastata samalla pieteetillä. Jätän ne odottamaan aikaa kun kerkeän niihin paneutua ja sitten se unohtuukin.
Vierailija kirjoitti:
En ole varmaankaan koskaan jättänyt vastaamatta viestiin.
Hankalissakin tilanteissa osaan vastata siten, että vastaanottaja ymmärtää minun torjuvan yhteydenpidon jatkossa. Ja jos on kiire tai muuten hankala tilanne, saatan vastata, että palaan asiaan myöhemmin. Ihan minimissään nykyviestimissä voi tykätä tai peukuttaa viestejä tai vastata vain hymiöllä. Näin keskustelukumppani tulee huomioiduksi.
Minusta ghostaaminen on niin ala-arvoista henkistä väkivaltaa ja vallankäyttöä, että siihen en turvaudu koskaan. Ihmisellä on aina aikaa sellaiseen, mitä pitää arvokkaana. Ei vastausta = et ole minkään arvoinen.
Täysin samaa mieltä. Olen kokenut usein täydellisen ignooramisen ilman mitään syytä ja se satuttaa. Aina voisi vastata vähintään, että en koe haluavani jatkaa viestittelyä kanssasi tms. Täydellinen vastaamattomuus ilman syytä on vastenmielistä. Eri asia tietenkin tilanteet, joissa on esim. livenä tehty selväksi, ettei yhteyttä haluta pitää ja silti toinen pyrkii viestimään, sellaiseen voi jättää vastaamatta.
Jos viestiä lukiessa tuntuu, että kirjoittaja ei ole sillä hetkellä täysin järjissään.
Kun mulle tulee viestejä asioista, jotka ei kuulu mulle.
Esim yksi tyyppi selvästi on aina kännissä kun laittaa mulle viestejä. Ovat sekavia, tyhmiä. Miksi vastaisin.
Mulkuille tai piruileville en vastaa.
Mulkuilletai piruileville en vastaa.
Vastaan aina. En koe olevani kenenkään suhteen parempi ihminen, eikä minun aikani ole niin tärkeää, etten ehtisi jossakin välissä vastaamaan. Tuskin mikään on kuvottavampaa, kuin oman elämänsä hektiset jeesukset.
Vierailija kirjoitti:
Jos viestiä lukiessa tuntuu, että kirjoittaja ei ole sillä hetkellä täysin järjissään.
Miten niin?
Mulla eräs iäkkäämpi ystävä jonka tunnen jo niin hyvin että tiedän millasiin viesteihin hän vastaa pian eli heti kun on seuraavan kerran kännykkä kädessä, milasiin viesteihin vastaa pitkällä viiveellä koska yrittää sivuuttaa kysymyksen tekosyyn varjolla, kun ei kehtaa esim suostua johonkin tai auttaa tms ja millasiin viesteihin ei vastaa koskaan
Näin sitä oppii tuntemaan ystävänsä, mutta täytyy kyllä sanoa että on hemmetin ärsyttävää kun ei vasta mitään, ei edes peukuta ns lukukuittaukseksi. Se on epäkohteliasta, mutta sivistymätön juntti on junti vaikka voissa paistas.
Aikoinaan oli eräs tuttu joka pommitti kuvilla ja kaikenmaailman hauskuutusjutuilla. En jaksanut vastata kun joka toinen ilta ja 7x vk lopun aikana tuli viestejä. Lopetin vastailun ja joskus jopa pistin puhelimen kokonaan pois päältä esim la illallinen ettei Pommitarjous viestein ja että näkis mulla olevan muutakin tekemistä. Tepsi.
Koska ahdistaa se henkisten tuntosarvien kalistelu ja nuuhkiminen. Haluan aina etäisyyttä kaikissa tilanteissa. Sellainen muurahaismainen tuntosarvimainen läheisyys ei ole mieleinen edes puhelimen ja sähköpostin välityksellä. En tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska ahdistaa se henkisten tuntosarvien kalistelu ja nuuhkiminen. Haluan aina etäisyyttä kaikissa tilanteissa. Sellainen muurahaismainen tuntosarvimainen läheisyys ei ole mieleinen edes puhelimen ja sähköpostin välityksellä. En tiedä miksi.
mua kanssa yököttää hyönteismäinen säksätys mitä monet tekee sosiaalisesti.
eivät tajua jättää rauhaan ihmistä. Hyökätään vain henkistä palomuuria kohti tai jopa ihan konkreettisesti paukuettaan ovikelloa ja ovea. Ei tajuta yksityisyydestä mitään.
Työpaikalla esim. ulkomailta tuleviin yhteydenottoihin, jos kirjoittavat henkilökohtaiseen osoitteeseeni eikä viesti liity suoraan toimenkuvaani. Välillä ehdotetaan kokousta tai tarjotaan palvelua.
Työhön on palveluosoite.
Mä vastaan aina. En ymmärrä sitä, ettei viestiin voisi vastata edes lyhyesti. Onneks mulla on sellaisia ystäviä, jotka tykkää olla yhteyksissä ja viestittely on vastavuoroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole varmaankaan koskaan jättänyt vastaamatta viestiin.
Hankalissakin tilanteissa osaan vastata siten, että vastaanottaja ymmärtää minun torjuvan yhteydenpidon jatkossa. Ja jos on kiire tai muuten hankala tilanne, saatan vastata, että palaan asiaan myöhemmin. Ihan minimissään nykyviestimissä voi tykätä tai peukuttaa viestejä tai vastata vain hymiöllä. Näin keskustelukumppani tulee huomioiduksi.
Minusta ghostaaminen on niin ala-arvoista henkistä väkivaltaa ja vallankäyttöä, että siihen en turvaudu koskaan. Ihmisellä on aina aikaa sellaiseen, mitä pitää arvokkaana. Ei vastausta = et ole minkään arvoinen.
Täysin samaa mieltä. Olen kokenut usein täydellisen ignooramisen ilman mitään syytä ja se satuttaa. Aina voisi vastata vähintään, että en koe haluavani jatkaa viestittelyä kanssasi tms. Täydellinen vastaamattomuus ilman syytä on vastenmielistä.
Lienet varmaan mies. Olen itsekin kokenut viime vuosina ison määrän täydellisiä ghostaamisia ja vaikka kuinka yritän suhtautua niihin olankohautuksella, niin kyllä ne silti sattuvat aina yhtä paljon. Varsinkin, kun on ollut pidempään juttelua ja treffejä takana.
Pelkkä lyhyt lause, että minua ei valitettavasti kiinnosta, olisi niin paljon parempi kuin se täydellinen vastaamattomuus. Nyt en enää jaksa oikein edes panostaa keskusteluihin, kun lopputulos on liian usein vain suuri pettymys
Mitä voi vastata tämmöisiin viesteihin
"Olet näköjään ulkomailla?"
"Menit sitten kihloihin?"
"Ai sinä olet nykyään blondi?"
Siis ihminen on nähnyt Facebookissa jonkin päivitykseni eikä kommentoi sitä siellä vaan lähettää erikseen yksityisviestin, jossa ainoastaan toteaa jotain, mikä on kaikkien nähtävänä somessa: ei onnittele eikä kysy mitään. Tunnen itsrni tyhmäksi, kun en tiedä, mitä tuollaiseen pitäisi vastata, joten en vastaa mitään.
Jos joku kysyy viestillä asiaa, jonka onnistunut hoitaminen vaatisi vähintään parikymmentä viestiä, sen sijaan että asia hoituisi yhdellä viiden minuutin puhelulla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla eräs iäkkäämpi ystävä jonka tunnen jo niin hyvin että tiedän millasiin viesteihin hän vastaa pian eli heti kun on seuraavan kerran kännykkä kädessä, milasiin viesteihin vastaa pitkällä viiveellä koska yrittää sivuuttaa kysymyksen tekosyyn varjolla, kun ei kehtaa esim suostua johonkin tai auttaa tms ja millasiin viesteihin ei vastaa koskaan
Näin sitä oppii tuntemaan ystävänsä, mutta täytyy kyllä sanoa että on hemmetin ärsyttävää kun ei vasta mitään, ei edes peukuta ns lukukuittaukseksi. Se on epäkohteliasta, mutta sivistymätön juntti on junti vaikka voissa paistas.
No miksi sä lähettelet sille viestejä?
Tällasiin en jaksa minäkään reagoida jos tulee monta kertaa päivässä. Tai sitten en vastaa jos viestin lähettäjä on joku jota en halua elämääni ja olen sen jo aiemmin ilmaissut. Sitten jos aletaan soitella niin numero menee estoon.