Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä puhutaan, että tuilla elävän pitäisi muuttaa halvempiin kuntiin. Kela ei kuitenkaan tue tätä.

Vierailija
30.01.2024 |

Eli jos toimeentulotuella oleva haluaisi muuttaa Helsingistä jonnekin Keiteleelle, niin sellaiseen ei Kelasta saa tukea, jos ei ole hyväksyttävää syytä (työ tai opiskelu) muuttaa toiselle paikkakunnalle. 

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuttanut eläissäni 14 kertaa, enkä ole koskaan ajatellutkaan muuttokustannuksien maksattamista veronmaksajilla. Meillä on ihan uudenlainen iso porukka tässä maassa joiden mielestä yhteiskunnan pitää maksaa kaikki, mukavuusalueella pitää voida pysyä eikä vaivaa tarvitse nähdä.

Ihan uskomatonta. Minä muutin juuri työssäkäyvänä yh-äitinä pääosin henkilöautolla. Aika paljon sitä saa mahtumaan autolliseen tavaraa, patjat, tuolit, lipasto, pienempi kaappi esim menee ihan hyvin. Yhdelle edestakaiselle matkalle sain vuokrapakun ja kantoapua, niin saatiin myös sängyt ja muu isompi. Jengi on niin hiton avutonta!

Miten olisit muuttanut, jollei vuokrapakuun olisi ollut rahaa, itse et olisi voinut kantaa kenkälaatikkoa isompaa, eikä kantajiksi sopivia tuttujakaan olisi ollut?

Minä jouduin muuttama

Ei se muutto yhtäkkiä tule, joten kyllä siihen muuttoautoon voi säästää, jos nyt jostain syystä puskurit on dokattu.

Toimeentulotuesta ei saa säästää, se katsotaan muuten uudelleen tuloksi. 

Se tässä on se ongelma. 

Ja yhä useampi työtön saa nykyään toimeentulotukea työttömyysetuuden päälle, koska työttömyysetuuksia on leikattu viime vuosina. 

Vierailija
142/142 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se Kelalle kuuluu jos muuttaa? Vai tarkoitatteko ettei Kela maksa muuttoa?

Niin, toki se toimeentulotukiasiakas saa omin varoin muuttaa - tosin jos sellaiset varat olisi, niin ei tietenkään olisi tt-tukiasiakas. Eli mitäköhän hait takaa tuolla kysymyksellä? 

Toimeentulotukiasiakas voi tehdä töitä ja ponnistella kerätäkseen ne varat. Pullojen keräystä, puhelintyötä, mihin kukin pystyy.

Nehän huomioidaan tulona tuessa, eli hyöty on 0 euroa. Nykyisin ei toimeentulotukiasiakas voi enää omalla ahkeruudellaan ja työllään ansaita lisätuloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän