Haavistolta ala-arvoinen kommentti, ettei antaisi siivoojan vastata puhelimeen.
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuskinpa se siivooja sen putinin kanssa pitkään keskustelisi kuitenkaan, vaikka osaisi venäjääkin, sillä Putin soittaisi sille presidentille joka sinne nyt sitten seuraavana Niinistön jälkeen tulee.
Niih.
Turhaan vouhkaat siinä.
Vastaisiko se siivooja johonkin linnan puhelimeen edes. Eiköhän siivojille linnassa ole opetettu ja annettu ohjeet, mitä heidän tehtäviinsä kuuluu. Heidän tehtäviinsä ei kuulu vastata linnan puhelimiin.
Kyse olikin Pekka Haaviston ylimielisestä asenteesta meitä siivoojia kohtaan.
Minäkin olen siistijä enkä todellakaan loukkaantunut tuosta Haaviston kommentista, en edes kiinnittänyt siihen mitään huomiota ennen kuin täällä joku tuli siitä melskaamaan. ps. ei minunkaan puhelimeeni toiset saa vas
Pitääkö presidentin olla IHANA? Huhhuh
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut siivoojana jo 12 vuotta ja tuo Haaviston kommentti loukkasi syvästi. Kyllä me siivoojatkin olemme ajattelevia ja tuntevia ihmisiä.
Vouhkaisitko samalla tavalla jos olisi sanonut esim. kokki tai talonmies, eiköhän ollut vaan ensimmäinen joka tuli mieleen. Ammattisi on siistijä, ei siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuskinpa se siivooja sen putinin kanssa pitkään keskustelisi kuitenkaan, vaikka osaisi venäjääkin, sillä Putin soittaisi sille presidentille joka sinne nyt sitten seuraavana Niinistön jälkeen tulee.
Niih.
Turhaan vouhkaat siinä.
Vastaisiko se siivooja johonkin linnan puhelimeen edes. Eiköhän siivojille linnassa ole opetettu ja annettu ohjeet, mitä heidän tehtäviinsä kuuluu. Heidän tehtäviinsä ei kuulu vastata linnan puhelimiin.
Kyllä ne voi vastata mistä sen tietää. Tyhmäähän olisi olla vastaamatta jos puhelin soi.
Mitäs tyhmää siinä on. En vastaa aina omaankaan puhelimeeni.
Miksi kukaan ei kysy, delegoisiko Haavisto MUUT valtionjohtajien puhelut siivoojalle ja jos niin miksi?
Siivoojan työ lienee siivota. Presidentillä taas on kai muutakin hommaa kuin toimia sentraalisantrana.
- Haavistohan on sekasin kuin seinäkello!
Haaviston todellinen luonne tulee esiin. Ulkoministeriössä hän oli työpaikkakiusaaja. Työntekijät kertoivat lehdessä, että ulkoministeriöstä ei montaa ääntä Haavistolle anneta.
Kylläpä nyt on väärinymmärretty. Se on johtajan duuni vastata epämiellyttäviin puheluihin, eikä delegoida niitä alaisilleen, joille ne ei kuulu.
Sitä sanotaan vastuunkannoksi. Stubbilta ei onnistu.
Itse en antaisi edes presidentin vastata puhelimeeni. Ei hän osaisi sinne mitään sanoa, kun soittaja tavoittelisi minua. Korkeintaan vaan "Tässä hän on vieressä, annan puhelimen hänelle."
Osaisin varmasti puhua putinin kanssa paremmin kuin Pekka. On tullut opeteltua aikoinaan itänaapurin kieli turistitasoisesti.
Saattoi olla jokin heitto Stubbille, sisäpiirijuttu.
Haavistohan on Suomen kuuluisin ylioppilas. Siivojinakin on maistereita, jotka eivät ole saaneet koulutustaan vastaavia töitä.
Av:n päivän tärkein puheenaihe, just joo.
Käytöstavat pitää olla , puhelimeen pitää vastata, ja ottaa onnittelut vastaan kaikilta, ei syrjitä. En vastaa, en puhu sori siitä että olen moukka, lapseni eivät puhu suomea ja asuin pitkään ulkomailla olen töykeä en kunnioita muira tulen shortsit jalassa vaikka mihin jos haluan, terveisin allu.
Vierailija kirjoitti:
Osaisin varmasti puhua putinin kanssa paremmin kuin Pekka. On tullut opeteltua aikoinaan itänaapurin kieli turistitasoisesti.
Vaan mitä osaisit sanoillasi tarkoittaa ?
Ei se mitään siivoajia solvaa. Olisi voinut vastata vaikka,ettei remonttireiskan tai putkimiehen halua vastata. Kylläpä tää taas osu ja upposi. Ihmiset ei ole fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs arvoinen kommentti oli Stubilta, kun sanoi julkisesti että ei hyväksy Purran leikkaus ohjelmaa ja häpäisi kokoomuslaisena myös Orpon... Purra oli lehdissä ja teeveesä tosi pahana Stubin kommentista... 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Todella törkeähän se leikkausohjelma on, eli hieno kommentti Stubbilta. Aikakin jonkun sanoa kuinka hirveitä niiden kahden touhut on.
Vierailija kirjoitti:
Haavisto solvaa siivoojia, ja selvästi pitää itseään sellaisena parempana ihmisenä. Todellisuudessa haaviston koulutuksella (pelkkä yo) ei saisi tänä päivänä siivoojan töitä. Haavisto on päässyt asemaansa vain siksi, että on loisinut koko aikusikänsä veronmaksajien rahoittamissa hommissa tekemättä päivääkään oikeaa työtä.
Ei... Haavisto esittää suoraselkäisyyttä. Sitä että kaikki asiat ja tilanteet tulee hoitaa itse, olla saavutettavissa, eikä pelkurina paeta ja jättää asioita muiden ihmisten hoidettavaksi, kuten vaikka viimeisenä paikalla olevan siivoojan. Stubb taas lirauttaa allensa tiukassa tilanteessa ja asian hoitaminen jää siivoojalle, jolle se ei kuulu.
Tosiasian sanoi, Antonio vastaa puhelimeen, kun Putte soittaa.
Vähättelijä ,piru luonne ja kiero,itse ei ole mitään ammattitutkintoa suorittanut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei kysy, delegoisiko Haavisto MUUT valtionjohtajien puhelut siivoojalle ja jos niin miksi?
Siivoojan työ lienee siivota. Presidentillä taas on kai muutakin hommaa kuin toimia sentraalisantrana.
- Haavistohan on sekasin kuin seinäkello!
Tuota minäkin ajattelin. Toivottavasti tulevissa vaalitenteissä Haavistolta kysytään keiden kaikkien valtionjohtajien puhelut delegoisi siivoojalle. Ja kuinka paljon tähänastisella urallaan on töitään delegoinut siivoojalle.
NO, mitä sä sitte tekisit, jos sattuisit olemaan presidentillä siivoamassa kun putin soittaa ja presidentti ottaisi luurin ja todettuaan että jaha se on putin, niin tarjoaisi sitä luuria sitten sulle ja sanois, että no, keskustele sinä nyt sitte tuon kanssa, minä en viitsi.
Leukas saattaisi tippua polviin. Minäkö, no, mitäs minä sille sitte...Kiitos nyt kuitenkin arvostuksesta ja kunniasta. Mut ootas, et sunkas sää vaan vttuile mulle siinä kuin putinillekin.