Haavistolta ala-arvoinen kommentti, ettei antaisi siivoojan vastata puhelimeen.
Kommentit (287)
Siis mikä tää juttu on? Eikö teillä saat..... ole mitään muuta tekemistä enää nykymaailmassa kuin loukkaantua milloin mistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo jatkuva ylioppilas titteli alkaa ärsyttämään. Haavisto on niinmonessa tehtävässä ollut. Ulkomailla arvostetaan. Älkää jauhako samaa. Haavisto parempi kuin Stubb.
Niinpä. Kyllähän Haavisto opiskeli yliopistossa mutta hyvä mies napattiin politiikkaan. Hän oli jo ministeri 90-luvun alussa kun Stubbi oli hädin tuskin rippikoulun käynyt. Onhan hän opettanut yliopistossa sen jälkeen.
Sama minullekin tapahtui. Ilmoitin pyrkiväni Valtsikkaan (olen suunnilleen saman verran opiskellut Avoimessa kuin Haavisto) niin eikös kotiin tullut heti soitto, että haluatko meille valtiolle töihin. Siis työpaikkaa ei ollut missään mollin sivuilla enkä ollut hakenut työpaikkaa. Sinne meni sitten yliopistoon pyrkimiset kun PITI MENNÄ TÖIHIN.
Ylen pomo, Merja Y-A oli lukiossa samaan aikaan ja meni valtiotieteitä opiskelemaan (muistaakseni). No sieltä napattiin suoraan hommiin, oli maikkarin pomo ja nyt ylen pomo. Vuosiansiot taitaa olla kolminkertaiset presidenttiin verrattuna. Eikä ole tietääkseni suorittanut koskaan opintojaan loppuun. Mitä sitä turhia.
Jos toisen maan (minkä tahansa) presidentti soittaa presidentille, niin kyllä siihen puheluun tulee presidentin vastata. Stubbihan voi sitten vaikka lyödä luurin korvaan, jos puhelu tuli väärältä presidentiltä.
Mutta pointti on se, että vastuu puhelusta on presidentillä itsellään, eikä vastaamista voi delegoida jollekin alaiselleen. Siivooja oli vähän huono sananvalinta, sihteeri olisi ollut osuvampi.
Huolestuttavaa on se, että Stubb ei vastaisi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo jatkuva ylioppilas titteli alkaa ärsyttämään. Haavisto on niinmonessa tehtävässä ollut. Ulkomailla arvostetaan. Älkää jauhako samaa. Haavisto parempi kuin Stubb.
Niinpä. Kyllähän Haavisto opiskeli yliopistossa mutta hyvä mies napattiin politiikkaan. Hän oli jo ministeri 90-luvun alussa kun Stubbi oli hädin tuskin rippikoulun käynyt. Onhan hän opettanut yliopistossa sen jälkeen.
Luultavasti ps:laisilla on äänestettyinä edustajina siellä sun täällä tyyppejä, joilla ei ole edes sitä yo-todistusta. Esimerkkinä T. Hakkarainen.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tää juttu on? Eikö teillä saat..... ole mitään muuta tekemistä enää nykymaailmassa kuin loukkaantua milloin mistäkin.
Kyllä jos olisin matalapalkkainen siivoja, loukkaantuisi. Opettajana olen kertonut muksuille, että KAIKKI ammatit ovat yhtä arvokkaita. Kun tekee vain hyvin ja sydämellä
Pekka on väsynyt vaalikiertueista, mutta ei tuommoisia sammakoita pitäisi päästä presidenttiehdokkaan suusta. Siivoojat ovat yhteiskuntamme tukipilari.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tässä kohussa yritetään sumuttaa Stubbin vastauksen käsittämättömyyttä. Ei Suomen presidentti voi olla vastaamatta Venäjän presidentin puheluun. Puheluun vastaamattominen ei ole aikuisen ihnisen tapa ratkoa konflikteja, saati presidentin.
Ei puhelimeen voi vastata, ellei ole edes paikalla kun se soi. Ei aina voi nyhjätä sen puhelimen vieressä silta varalta, että tsaari putler soittaa. Kännykät on keksitty, totta, mutta esim. valtiovierailuilla ei näytä olevan tapana vastata puhelimeen. Oli vierailulla missä tahansa tai kuka tahansa
Valtakunnassa kaikki hyvin jos tämmöinen herättää keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vähättelijä ,piru luonne ja kiero,itse ei ole mitään ammattitutkintoa suorittanut.
Mulla on sekä opistotason tutkinto että maisterin titteli - yliopistotason pätevyyttä löytyy kahdelle alalle.
Mutta ulkoministerin hommiin ei minusta todellakaan olisi ollut.
Haavisto on tutkintonsa suorittanut, osaamisensa saavuttanut ja paikkansa ansainnut työnsä kautta.
Presidentti ei jaa puhelinta siivoojan kanssa, mutta ilmeisesti Haavisto ei tätä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut siivoojana jo 12 vuotta ja tuo Haaviston kommentti loukkasi syvästi. Kyllä me siivoojatkin olemme ajattelevia ja tuntevia ihmisiä.
Ja mitähän sinä putinille sanoisit, jos sattuisit linnassa töissä olemaan ja tarttuisit linnan luuriin vaikkei se sulle kuulu silloin kun putin siihen soittaa.
What would you say?
Haloo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos olisin matalapalkkainen siivoja, loukkaantuisi. Opettajana olen kertonut muksuille, että KAIKKI ammatit ovat yhtä arvokkaita. Kun tekee vain hyvin ja sydämellä
Pekka on väsynyt vaalikiertueista, mutta ei tuommoisia sammakoita pitäisi päästä presidenttiehdokkaan suusta. Siivoojat ovat yhteiskuntamme tukipilari.
Niinhän se on, siivoojia tarvitaan. Mutta ei se sitä tarkoita, että siivooja voisi ottaa hoitaakseen presidentin puhelimeen vastaamisen ja keskustelun toisen valtion päämiehen kanssa.
Niin pitkälle se arvostus ei nyt kuitenkaan mene.
Kai sitä sitten voisi siivoojan pistää allekirjoittamaan hyväksytyt laitkin, vai? No, nyt meni arvostus taas mettään, eikö siivooja ole muka pätevä hoitamaan lakien allekirjoitukset....
Ehkä Haavisto voisi käskeä puolisoaan antamaan putinisteille selkään, hänellä kun tuntuu olevan tuo väkivaltaisuus hallussa, naisiakin hakkasi sujuvasti ruotsin laivalla.
Tai sitten ajaa kännissä päälle, siitähän on tuomio Etelä-Amerikasta :)
Käsittääkö kansa tahallaan väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsyneenä sanoi vahingossa mitä on oikeasti mieltä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tässä kohussa yritetään sumuttaa Stubbin vastauksen käsittämättömyyttä. Ei Suomen presidentti voi olla vastaamatta Venäjän presidentin puheluun. Puheluun vastaamattominen ei ole aikuisen ihnisen tapa ratkoa konflikteja, saati presidentin.
Samaa mieltä tästä.
Niinistö nimenomaan soittti Putinille silloin, kun päätös Natoon menosta oli tehty. Sillä ajatuksella, että Suomi ei ole valtio joka pistää päänsä pensaaseen, vaan täällä tehdään omat päätökset ja niistä uskalletaan kertoa avoimesti. Keskusteluyhteys on auki. Mielistelemään ei ruveta ja meillä on liittolaistemme linja takanamme, mutta kyllä se itänaapuri saisi minun puolestani jatkossakin keksiä muun syyn sille, miksi diplomaattiset suhteet eivät tällä hetkellä toimi.
Vierailija kirjoitti:
Aika omituinen sammakko loikkasi äijän suusta.
Toisaalta kertoo hänen oikeista ajatuksista ja arvoista kanssa ihmisiä kohtaan.
TÄMÄ! Musta tuo lausahdus osoitti just sitä mitä nettipalstoillakin jatkuvasti kohtaa että kun pitää otta esimerkki jostain mitättömästä duunista ja/tai työntekijästä joka on jollain tapaa laempiarvoinen kuin itse niin se esimerkki on aina siivooja. Myös silloin kun joku miettii miksei pääse töihin vaik on kovbasti hakenu niin hälle sanotaan "haitko siivoojaksi vai ootko liian hieno siihen?" ja jos sanoo hakeneensa eikä päässy alkaa ilkkuminen kuinka hakijan on oltava tyhmä kun ei päässy "EDES siivoojaksi". Missä muissa ammateissa roikkuu niin tiiviisti etuliitteenä "VAIN" ja "EDES" kuin siivoojissa?
Haavisto on todella ylimielinen. Tänään selitti sanomisiaan kommentoimalla: "Siivoojat saavat syödä paskaa ja kuolla."
Kukaan ei vahingossa sano tuollaista ellei oikeasti ole sitä mieltä, että siivooja on alempiarvoinen ihminen.
Ihan absurdi puheenaihe.