Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkunut taas n.4,5 tuntia, alkaa vissiin toi muuttohommeli " ressaamaan" .Eilen oli synnytysvalmennus ja oli ihan mukava tutustua synnytyssaliin ja sairaalaan. Kun vaan lähtö tulisi äkkiä:)

Nyt aamulla ei kulje ajatus eikä järki, ainoastaan pikkumies mahassa:)

Odotan kovasti, että nettipimennon jälkeen olisi ihania uutisia luettavana!!!

Enskoille ihanaa torstaita!

sjt+pikkumies 37+2

Vierailija
2/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten tosiaan se rakenneultra ja se meni oikein loistavasti! Kaveri sai terveen paperit, ja kaikki mitat meni vielä ihan parin päivän sisään oikeasta rv:sta! Hoitajakin sanoi että se kasvaa ihan oppikirjojen mukaisesti :) Se oli kyllä ihana kuulla. Ja kuulemma on kauniit kasvonpiirteet! Heh, saatiin yksi kasvokuva edestäpäin, ja siinä se näyttää kyllä vähän pääkallolta, mutta sivultapäin on kyllä ihan sopusuhtaisen näköinen. Kysyttiin sitten sitä sukupuoltakin. Hoitaja ei kovin varmuudella uskaltanut sanoa, mutta veikkasi kumminkin että tytöltä se vaikuttaisi! Hiii! Jotenkin mulla on koko ajan ollut poikaolo, (vaikka tätä mahaa on kyllä sanottu tyttömahaksi) niin että nyt pitää sitten vähän orientoitua uudelleen. Mutta voi että miten jänskää!

Hanille kyllä täytyy tosiaan nostaa hattua kun jaksat vielä harjoittelussa, ja vieläpä siellä villien lapsosten seassa. :) Kannattaa tosiaan olla varovainen, vaikka eihän ne mitään pahaa tarkoitakaan.

Auroralle jaksamista, kuulostaa aika inhottavalta tuo huimaus ja pahoinvointi. Toivottavasti ne 8 vastausta riitti tentin läpäisyyn, niin et ainakaan sitten turhaan siellä kärsinyt!

Titin maha on kyllä tosiaan iso. Minun pötsi sijoittuu johonkin noiden kahden viimeisen kuvan väliin, ja viikkoja kumminkin melkein puolet enemmän¿ Mutta sievä sulla massu kumminkin!

Jahas, pitäis varmaan vähän töitäkin tänään tehdä¿

T: Meriheppa ja Prinsessa-Kaveri (?) rv 20+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo Titiuun masu on vaan melkoisen kokoinen! Ihan jo jännittää mitä sielä ultrassa selviää. Oon kyllä vähän kateellinen, kun oma masu ei vaan kasva vielä oikein ollenkaan. Mutta toisaalta pitäis olla iloinen, koska varmasti vielä monta kertaa manaan mahan kokoa loppuaikana! :)

Helpottavaa kuulla, että Auroran poika on vilkastunut! Toivotaan jatkossakin aktiivista möyrintää masussa. :)

Itselleni tai vaaville ei kummempia kuulu. Seuraava rajapyykki olisi 5.2 oleva rakenneultra ja siihen ei tosiaan enää kauaa ole. Nyt jo jännittää, josko sielä sukupuolikin selviää! Ei tätä vieläkään oikein tahdo uskoa todeksi, kun kauan tästä haaveili ja kohta jo rakenneultraan pitäisi mennä! Töissäkin sana on alkanut kiertämään ja hieman hölmistyneenä onnitteluita otan vastaan! Hassua!

Minullakin on tuo iskiashermo alkanut vihoittelemaan päivittäin. Tuntuu joka askeleella oik. pakaran alaosassa/nivustaipeessa. Tuntuu kuin puukon päälle astuisi joka kerta. Näin vapaapäivien aikana kipu hellittää, mutta töissä taas joudun välillä melkein kinkkaamaan eteenpäin. Töissä joudun lähes koko ajan olemaan liikkeessä ja seisomaan, joten tuskaista ajoittain on. Ja voihan se tästä vaan paheta, kun vauva kasvaa, mutta sen näkee sitten.

Tänään pitää lähteä Levolac-ostoksille. On sen verran kauhu yö takana, luulin jo, että keskenkin tässä menee, kun väänsi ja kiersi niin mahassa, että meinasin oksentaa ja itkua piti vääntää. Ei oikein tahdo enää kotikonstit auttaa!

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Hoyt rv14+6 (ja tuntuu kuin olisin vasta viikolla 6! Oikeassa olitte, että viikot menee hurjaa vauhtia! :))

Vierailija
4/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meriheppa: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ihanasti se mieltä rauhoittaa ja piristää, kun tietää kaiken olevan hyvin. Melkoista huolehtimistahan tämä koko raskausaika on!

Vielä tuohon masun kokoasiaan, kun on hyvä verrata noihin Titin kuviin, niin itselläni näin aamusta ei masu ole edes tuon eka kuvan kokoinen! Iltaa kohden se tietysti kasvaa, kun turvottaa ym. Mutta samapa se tuon masun koolla on, kun kerran vauva kasvaa normien mukaan!

Nyt syömään!

Vierailija
5/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh mikä näkymä kun herättyäni verhot avasin! Tuollahan tuiskuttaa LUNTA ja näyttää ihan talvelta! Täytyykin töihin lähtiessä ottaa ihan kunnon pipo päähän ja lämmintä vaatetta jos vaikka illaksi vielä kylmenee ilma.

Eilen olin niin poikki työpäivän jälkeen, että en jaksanut mitään tulla enää kirjoittelemaan. Koitan nyt muistaa jotakin mitä piti kommentoida...

Kandille ja Viiperolle kiitokset terveisistä ja hyvistä neuvoista! Noel on oikein suloisen ja onnellisen pikkuisen näköinen kuvissa. =)

Meriheppa oli ultrasta saanut hyvät uutiset! Hienoa! Nyt voi varmasti taas vähän levollisemmalla mielellä nauttia raskaudesta.

Hanille tsemppiä sinne mukavien, mutta erityisesti apua tarvitsevien lasten pariin. Muistathan laittaa oman turvallisuutesi kaikissa tilanteissa aina etusijalle!!

Hoytilla taisi olla vatsaongelmia. Tiedätkö, minä en juurikaan saanut apua Levolacista jota apteekista hain. Tällä hetkellä olo pysyy siedettävänä kun joka aamu keitän kaurahiutaleista ja vehnäleseistä puuron tai syön seren " markkinoimaa" viili-luumusose-lesesekoitusta. Tiedän tuon tunteen ja toivon, että helpotusta oloosi saat. Niin, ja muistathan juoda ihan vettä runsaasti!

Mykerinos kyselit meidän auton rempasta. No, tällä kertaa selvittiin aika vähällä. Pari sataa euroa piti maksaa ja auto on jo taase käytössä. Pieni epäilys nyt kuitenkin on kun kerran tuollainen sähkövika tuli. Oli siis sellainen vika, jolle ei olisi itse voinut yhtään mitään tehdä.

Titi pääsee tänään ultraan... On kyllä illalla ihan pakko töiden jälkeen tulla kurkkaamaan uutiset.

Eiliseen neuvolakäyntiin voisin vielä lisätä, että sain nyt kaikki paperit kelaan lähettämiseksi. Lisäksi pitää tietysti työpaikan lappunen täytellä. Ensi viikolla laitan ne eteepäin kun osastonhoitajalta nimmarit tarvittavaan paperiin saan. Ja me saatiin myös synnytysvalmennuksen päivämäärät! Helmikuussa on omassa neuvolassa 4 kertaa. Jipii! Ja tosiaan, äitiysloma mulla alkaa 20.3.2007. =)

Nyt tekemään eväät ja sitten töihin. Voikaa hyvin, enskattaret!

t. iida-linnea 25+1

Vierailija
6/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset synnytystapa-arviosta:

Vauveli varmistui tytöksi =) varauduin jo, että joutuu käydä ostamassa ultran jälkeen väriainetta koneeseen, että saa pinkit vaatteet värjättyä siniseksi, no nyt ei tarvi.

Paino oli nyt 2600 g ja arvioitiin, että syntymähetkellä alle 3500 g. Toivotaan, ettei nyt sitten hirveästi heitä. Tämä arvio tuli siis ultrasta.

Lapsivettä normaalisti ja istukan/napanuoran virtaukset erittäin hyvät.

EKG-käyrä erinomainen, syke vaihteli välillä 150-182 liikkeiden mukaan ja muutama pieni supistuskin piirtyi.

Kohdunkaula lyhentynyt sentillä ja paikat pehmeät, mutta kiinni.

Lantio sen mallinen että alakautta lähdetään synnyttämään..

Nyt tuli vaan omaa napaa, mutta koitan nyt ryhdistäytyä ja kirjoitella useammin =)

Terkkuja toivoo

Nea ja neititoukka 37+0

Vierailija
7/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt tuli taas vähäksi aikaa talven näköistä. Olen tuossa yrittänyt vakuutella etelä-eurooppalaiselle työkaverille, että Suomessa on oikeasti kylmää talvella, mutta enpä tiedä uskookohan tuo...

Eilen oli toka neuvola ja neuvolalääkäri. Aika tylsä käynti, kun vain punnittiin, mitattiin verenpaine ja sitten lääkäri teki lyhyen sisätutkimuksen, jota sanalla sanoen inhoan syvästi. Eikö tuota tutkimusta voisi tehdä hellävaraisemmin? Eikä ei... No, miehestä oli kuitenkin kiva kuulla sydänäänet. Itseäni eivät nuo sydänäänet kamalasti järisyttäneet, ehkä siksi, että np-ultrasta on vasta niin vähän aikaa. Lisäksi selvisi taas tuo raskausviikko, josta olen taas ollut hieman pihalla np-ultran jälkeen. Huomasinkin, että olen ainakin jossakin vaiheessa väittänyt olevani viikolla 15+, vaikka piti sanoa viikolla 15 eli 14+jotain. No ei tuo kamalasti heittänyt. Nyt sitten tänään tulee oikeasti 15 viikkoa täyteen.

Kandin laittamat kuvat Noelista olivat ihania! Kiitos Kandille arkemme sulostuttamisesta!

t. Juska

Vierailija
8/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sit katsonut yhtään ikkunasta ulos kun lähdin neuvolaan, joten tepastelin kesäisillä tossuilla tuolla lumessa. Mutta on se ihanaa kun on valkoista! Toivon myös lämpötilan viilenevän - tällä hetkellä ainoa mukavasti mahtuva takki on miehen paksu untuvatakki. Sen kanssa ei oo kauhean kivaa plussakeleillä :)

Tosiaan, tänään kuullaan Titin kuulumiset! Aika jännittävää kyllä!

Meriheppa oli jo käynyt ultrassa, onnea hyvistä uutisista! Kyllä se on niiiin ihana tunne kuulla että kaikki on hyvin.

Nyt lyö pää ihan tyhjää...

Itse kävin siis jo aamulla neuvolassa ja kaikki oli ok. Painoa oli nyt kyllä viikon aikana kertynyt 1050gr, joten hieman lienee tarvetta katsoa mitä suuhunsa pistää...

Kauniita lumikelejä kaikille ja autoilijat - varovaisesti liikenteessä!!

Makkara 35+3

Vierailija
9/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asukas masussa näkyi ja vastaa viikkoja. Itkuhan siellä ultrassa pääsi! Asukki piti kunnon shown, potkutteli jaloillaan ja aukoi suutaan koko ajan! Oli niiin ihanaa nähdä oma kulta!

Pää-perämittä 6,8cm

Niskapoimu 1,2mm eli normaali

Lapsiveden määrä normaali

Sydämensyke +

Liikkeet ++

Joten mahan kasvulle ei nyt sit mitään erityistä selitystä löydy. En ehdi nyt enempää kertomaan kun pitää töihin lähtee, mutta eikös tässä tullut nyt se oleellisin!

T:Titi-uu rv12+4

Vierailija
10/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ollaan hereillä. Eilen menikin myöhään, kun sain silitysinspiraation (ja se on hyödynnettävä silloin kun se tuee, on sen verran harvinaista) kahdentoista jälkeen. Silittelin miehen kauluspaitoja ja housuja oikein urakalla ja Poitsun ensisänkyyn lakanoita:) Ja aamulla oli kyllä iso YLLÄTYS kun verhot avasi, siellä on lunta!!!!! Ja just tänään tollanen keli kun pitäis liikenteeseen lähteä autolla, nyt pitää kaivaa kottero tuolta esiin:(

Merihepalla ultrassa kaikki hyvin ja onnittelut " ehkä tytöstä" !=)

Titi oli kans vihdoin päässyt ultraan ja onneksi kaikki oli hyvin, tosiaan sulla isompi masu kuin mulla tällä hetkellä:) Mut saattaahan olla et turvotus vähenee ja se siitä tasoittuu...

Juska, mä kans inhoan noita sisätutkimuksia ja vielä kun jännitän, niin ei meinaa lääkäri saada mitään vekotinta sinne työnnettyä;) Naislääkärit on kovakouraisia, miehet hellempiä. Sen olen nyt huomannut kun saa jatkuvasti pöydällä maata jalat levällään..

Nealla onkin siro tyttö tulossa:) On ainakin mukava fiilis mennnä synnyttämään, kun tietää ettei mikään jättiläinen ole tulossa! Meidän Poitsu oli rv33+3 tehdyssä painoarviossa JO 2310g, eli tulee olemaan kaiketi sellaset reilut 3800g...

Makkara, vaikka sanotaan et painonnousun pitäis hellittää lopussa, niin täälläkään ei hellitä. Eniten mulla noussut nyt rv30 jälkeen kuin aiemmin, vaik sanotaan et runsainta olisi rv24-27. Eli mulla tässä 5 viikon aikana tulee varmasti vielä ainakin se 3-5kg lisää:( Mut jos alle 12kg:n jäisi nousu, niin ok!! Aluksi toivoin alle 10kg, mut se menee jo kohta rikki;)

Nyt ahkerasti kaikki trfeffeille itsensä varmistamaan!! Mä taidan mennä jatkamaan tota silityshommaa, kun jäi pahasti yöllä kesken;)

Aurora & Poitsu rv33+5

Vierailija
11/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Titi: Me edetään kyllä tasan samoissa ajoissa sun kanssa!:) Milloin sulla on la?

Itse kävin myös np-ultrassa. Pikkuinen nukkui makoisasti eikä lääkäri viitsinyt häntä herätellä. Sydän pompotti vimmatusti ja kyllä pikkuinen vähäsen päätään heilutti ja suutaan aukoi. Olin tosin vähän pettynyt, kun en mitään muuta liikettä nähnyt, mutta jospa sitten toisella kertaa. Pääasia oli se, että kaikki oli mahdollisimman hyvin ja normaalisti.

Pitää palata töihin taas!

*greetas rv13+0* (ultran mukaan 12+4)

Vierailija
12/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkiksellä meni puhelin vaihtoon, ja sitä kautta ei ole ollut nyt hetkeen pääsyä tänne! Iski jo paniikki, mutta onneksi sain tämän uuden nokialaisen pelittämään. Vinkkinä muuten, että nämä sivut toimivat parhaiten opera minillä. Sen voi ladata kännyyn kun kirjoittaa kännykän selaimeen www.opera.com/mini.

Mutta asiaan! Meriheppa oli saanut hyviä uutisia ultrassa! Mahtoi olla kiva nähdä taas kaveri. Me ajateltiin kanssa kysyä sukupuoli. Mulla taas on ihan tyttö-olo, joten saas nähdä onko tämä sitten poika. Onnittelut vielä kerran! Hoyt totesi, että alkuviikot on menneet nopsaan. Sama fiilis. Aika menee tosi nopeaan. Nyt sitä jo miettii osaako erottaa vauvan potkut. Ihan en vielä sanoisi mitään tuntevani, mutta selkeesti jotain erikoisia pulpahduksia tuolla masussa tuntuu. Huomenna meillä onkin sitten neuvola, ja pääsee vaavin sydämenlyöntejä kuuntelemaan. Titille tsemppiä ultraan ja tulehan sitten kertomaan uutiset! Peipposka rv 15+5

Vierailija
13/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B008B]Tulin just kotiin neuvolasta..tässäpä kuulumiset:

RR: 112/78

Sf: 35 (pysynyt samana)

pissi ok

Hemppa: 133

Sykkeet ja liikkeet ok

Paino: viikossa 700gr eli nyt totaali 10,1kg. huhhei. =)

Auroralla oli tosiaan ollut infernaalinen tenttimatka! =/ Eikös sullakin vois jo helpottaa..pöh. =)

Sjt:llä kans uniongelmia! Mulla on nyt meneillään reipas 03.00 nukkumaan - 08.00 ylös -rytmi. Oon kyllä sit ottanut pienet päikkärit soffalla, mutta silti ottaa vähän päähän valvoskella aina yksin yöllä..=)

Merihepalla oli ollut hyvä rakenne ja tyttö ehkä tulossa? Onnea vaan! =)

Hoytilla on kans jaksamista iskiaksen ja ummetuksenkin kanssa..Pöh! =( Toivottavasti molemmat helpottaa!

Iida-linnea saa lähettää kohta Kelaan paprut! Se on kyllä mukava odotella sitä äippäpakkausta! =)

Nealla onnistunut synnytystapa-arvio! (no ei kai se epäonnistuakaan voi?!) =D Ja tyttö teillekin tulossa..ihanaa! =)

Titillä ei ollutkaan kaksosia massussa..ja mä olin NIIN varma jo asiasta! =D Hyvä kuitenkin, että kaikki kunnossa..sulla sit vaan sattuu olemaan valtaisa massu jo alusta! =) Onhan se mukavaa tavallaan kun itse tuskissaan odotteli, että milloin se perhana alkaa yhtään näkymään..=)

Greetasilla kans kaikki hyvin np:ssä..Hyvä homma! =)

Piuh..Mitähän kaikkea unohdinkaan tällä kertaa? =) Nyt on kyllä jo vähän nälkä kun en ole ehtinyt vielä syödä aamiaista eli taidan lähteä leiväntekoon..

Oikein mukavaa torstaita kaikille!

t. poppis ja räpsy rv38+1

Vierailija
14/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin onnittelemaan Titiä ja Greetasta! Mielenkiintoista nyt nähdä, miten tuon Titin masu tuosta kehittyy - laitahan masukuvia jatkossakin!

Aurora - joo minä oon kans naureskellut noille painonnousutilastoille :) Mullahan aluks vaan laski paino, ja oikeastaan vasta marraskuussa se alkoi nousemaan! Että vähän heittää häränpyllyä meikäläisen kasvukäyrät :) Eipä silti, mulla on oikeastaan vasta nyt se kuvotus alkanut hellittää, tai on sitä vieläkin aina joskus. Mutta siis pääasiassa ruoka maittaa nyt hyvin - ja mitä enemmän sokeria, sen parempi....

Uusimmassa Vauva-lehdessä muuten mainostettiin jotain kotiäideille suunnattua tv:n jumppaohjelmaa, alkaa muistaakseni tässä kevättalvella...että kotona olijat voi sitten huhkia kotitelkkarin edessä :)

Makkara (joka päivä päivältä muistuttaa enemmän ja enemmän nickiään ;) )

Vierailija
15/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Tänään on kyllä ollut minulla ihan ekstra ahkeruus päivä.. ruokakaupassa olen jo kerinnyt käymään, siivoamaan talon ja nyt enää yks koneellinen pyykkiäkin vaan jäljellä:) Pakko joka päivä varmistaa että kotona on paikat kunnossa ja ruokaa kaapissa, että tuo mies sitten pärjää kun minä olen muutaman päivän sairaalassa;)

Yhtenä iltana minua alkoi ihan naurattamaan kun mies halusi opetella käyttämään pesukonetta ja astianpesukonetta=) Joo, ne siis on ollu meillä 100% minun hommia, niinkuin muutenkin nämä kotityöt, mutta mikäs siinä kun niistä tykkään =D

Saa nähdä alkaako noita jaloja taitoja käyttämään, vai oliko se joku hetkellinen mielenhäiriöXD

Tänään se sitten kolahti, olin kaupassa ja ostin maitoo ja vilkasin parasta ennen päiväystä ja se oli 16.1 siis haloo, se on mun LA ja maito muka säilyy siihen asti, voi tsiisus XD

Tänään tosiaan jo sitä yhtä S on tullut harrastettua, josko illalla kokeilis sitten niitä kahta muuta, josko vaikka jotain tapahtuis.. tai sitten ei.. mutta ne kaks muuta S:ää kyllä houkuttais;)

Titillä oli sitten vaan yks asukki masussa.. Noh, josko vaikka osa tuosta olis turvotusta. Minulla oli kanssa siinä viikolla 12 aikas mahoton maha, kaikki arvas jo ennen sitä että oon raskaana ja silloin aloin äitiyshousuja käyttämään. Mutta nyt maha ihan siron kokoinen, ei nyt ihan pienimmästä päästä mutta ei ihan järkyttävän suurikaan.. eli ei välttämättä tarkota jätti mahaa=)

Greetas oli kanssa käynyt ultrassa ja saanut hyviä kuulumisia, kiva =)

Aurora vois lähettää sitä silitys intoo vähän tännekkin päin!! Se onkin niitä ainoita kotihommia joista en tykkää.. silläpä sitä mankelia niin kovasti toivonkin.. tykkäisin niin kaikki pyyhkeet, lakanat ym. sillä vedellä =D

Neakin oli käynyt pitkästä aikaa! Voi kun oon kateellinen kun kaikki muut tuntuu saavan arvioo ihan kaikesta mahollisesta ja mä en siis tiedä yhtään mitään, en vauvan kokoo, sukupuolta, alakerran tilannetta, lantion kokoo.. en siis mitään. Noh, kaippa se synnytys silti onnistuu XD

Oli ollu puhetta että loppuraskaudessa ei muka pitäis niin paljoo painoo pitäis kertyä. Ihan humpuukia tollanen, nimimerkillä KAKS KILOO VIIKOSSA, josta muuten edelleen oon aika järkyttyny XD

Yksilöllistä kai sekin sitten on.

Höh, kaikkialla muualla tuntuu tulevan lunta paitsi täälä:( Pakkasta on kyllä kolme astetta, mikä sekin ihan luksusta ton vesisateen jälkeen, mutta olis se kiva saada vähän sitä valkostakin maahan!

Joo, mutta nyt on ruoka sen verran laskeutunu että pitää palata noiden askareiden pariin. Mukavaa torstai päivää kaikille!

terkuin siru ja tiiti rv 39+2[/color]

Vierailija
16/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeps, vai sataa teillä lunta? No ei kyllä täällä vaan, mutta muuten on kaunis ja aurinkoinen pakkasilma ulkona, ehkä sitä luntakin alkaa vielä satelemaan... Mulla on oikeastaan päinvastainen takkiongelma kun makkaralla, kun mun " talvitakki" joka hyvin mahtuu päälle ja on vielä siedettävän näköinenkin ei ole kovin paksu ja olen ihan ihmeissäni ollut kun sillä on tarjennut koko talven, toinen aihtoehto on meidän äitin vanha pihatyöuntuvatakki jonka olen kyllä jo pessyt mutta sitä piti vähän muokkaila ja korjata ennen käyttöönottoa, mutta tuolla se ompelimossa odottaa... ehkä sen joutuu vielä tuunaamaan näin muutaman viikon vuoksi ettei tarvitse vain sisällä kökkiä.

Titin ultrakuulumisetkin jo tuli! Ihana kuulla että kaikki hyvin! Ja tosiaan tuo mahan kasvu vaan voi olla niin yksilöllistä ja monesta asiasta riippuvaa, että eipä siitä nyt enää kannata huolehtia kun ultrassa selvisi että kaikki hyvin! Nyt vaan masua esittelemään!

Auroralla nyt tentti onneksi ohi! Toivottavasti meni läpi niin ei sitäkään enää tarvi miettiä. On se poitsu varmaan jotenkin tosi syvällä ja semmosessa kohdassa että painaa paljon kun tuommosta huonoa oloa tulee, ja toisaalta kun sulla se masukumpu ei ole niin kovin suuri niin jossainhan sen on oltava. Tosi kurjaa tuollainen, koita nyt kyljellään lepäillä mahdollisimman paljon. jaksuja!

Hermione, kiva kun oot saanut ompelukipinän! Se on kyllä kivaa ja palkitsevaa hommaa kun sen kädenjäljen näkee heti niin selvästi ja saa ihastella just vaikka ihania pieniä vaippoja! Mut hei, mennäänkös kaffittelemaan tässä vaikka ensi viikolla jos vaan molemmat ollaan vielä yhdessä kasassa? Voidaan vaihtaa masukuulumisia ja mahdollisia synnytyksenalkufiiliksiä kun aika samassa jamassa ollaan.. :) Ja sit tunnistetaan toisemme jos satutaan vaikka synnärille samaan aikaan.. :) Niin ja tietty voidaan syödä vaikka vähän suklaata, nam!

mammis oli selviytynyt kunnialla sokrurasituksesta, hyvä hyvä! Nyt vaan kivoja tuloksia odottamaan! Ja tuskin sulla siellä mitään onkaan kun et kovasti muutenkaan herkuttele, eiks ne pistä jollekkin ruokavaliolle jos jotain löytyy?

Mykis, mun kaverit joilla on jo kokemusta kestovaipoista suosittelivat nimenomaan vanhojen froteepyyhkeiden käyttöä lisäimuina. Kannattaa valita semmoinen pyyhe jonka tietää jo hyväimukykyiseksi kun niissäkin on eroja ja se saa tosiaan olla vanha kun usein ne imee paremmin kun on pesty monta kertaa. Ja sit leikkelee siitä pyyhkeestä 6x20 senttisiä (esim. tai muun kokoisia tietysti jotka itselle käy) paloja ja huolittelee niiden reunat saumurilla tai siksakilla ettei purkaannu. Sit noita froteeimuja voi laittaa useammankin päällekkäin esim harsotaitoksen sisään tilanteesta riippuen. Eli sit kun tietää vauvan pissarytmit ja määrät yms tai yöksi enemmän imua tms. Jos se frotee on karhea ja sitä ei aio laittaa harsotaitoksen sisään niin harsosta voi kans leikata pienempia paloja samaan tyyliin ja laittaa sen lähimmäksi ihoa mukaan tai sit semmosen hoitolliinan (riisipaperi tms) sinne vaippaan sisimmäksi. Tämmöisiä vinkkejä olen saanut kokeneemmilta, itsellähän ei toki omaa kokemusta aiheesta vielä :) Ja sanoivat myös että kannattaa koeilla erilaisia juttuja niin löytää itselleen ja omalle vauvalle sopivimman tavan käyttää noita kestoja.

Niin ja vinkki, niistä vanhoista hyvin imevistä froteepyyhkeistä saa myös hyviä liivinsuojuksia samalla tyylillä: leikkaa kaksi pyöreää palaa ja huolittelee ne yhteen niin saa hyvin imeviä ja pesteäviä/kestäviä liivinsuojuksia jotka sit pesee samalla kun muunkin vauvapyykin, ei tarvi ostaa noita suojia sitten.

Kivat ultrakuulumiset merihepalla! On se vaan aina niin ihanaa! Ihan kauhean kauan on otsellä aikaa sittä kun viimeksi näin vauvan ultrassa, juuri noilla viikoilla..mutta kohtahan me nähdään jo livenä! jee, ja silloin pitäisi sukupuolenkin selvitä aikas varmasti! :)

Toivottavsti Hoytin vatsavaivat helpottaa, ei ole kivoja nuo!

Nea oli päässyt noin kivaan synnytystapa-arvioon, huippua! ei täällä vaan, kade olen! mut kiva sulle kuitenkin!

Tuli muuten mieleen, että mites Skotlanti? Eli Retua ihmettelen! Onkohan vauva jo maailmassa? vai mitä kuulumisia sinnepäin?

Sielä alkaa kyllä ihan ihmeen myöhän nuo äitiyslomat, mutta onneksi olet hyvin jaksanut... Mutta mitä kuuluu nyt? Onko mulla vaan menyt ohi kuulumiset...?

Poppis: pakkasin eilen sairaalakassin! nyt se on tuolla ihan valmiina ja odottelee että joko mennään.... onko sun jo valmis?

Ja sit pakkasin erikseen pienen kassin jossa on vauvan kotiutumisvaatteet ja laitoin sen turvakaukaloon että mies osaa ottaa mukaan kun tulee hakemaan meidät pois. Pidin miehelle pienen välikevennyksen ennen lounasta eilen kun se oli tosiaan kotitoimistolla ja esittelin ne pikkuriikkiset vaatteet, sitä nauratti koko show.

Sit lima-asiaa, älä lue jos olet herkkä...

Eli olin eilen noin 5 kilsan kävelyllä ja loppumatkasta alkoi lorahdella housuun jotain...Kotona tarksistin, että ei mitään verta tai vastaavaa, mutta semmoista limaa ihan hulluna. Kun jos se olis lapsivettä niin ei varmaan olis ihan niin limasta? Sitä jatkui koko yön ja tänään aamulla luulisin että tuli limatulppa myös mukana. Muuten se vaikuttaa semmoiselta tosi löysältä ja tositosi runsaalta valkovuodolta, outoa. NO huomenna on neovola ja kysyn siitä it, mut uskoisin että on jo ihan normaalia tässä vaiheessa jotain limaa tullakkin?

Jees, jos tänään sit oikeasti ompelis, eilen oli niin kiire puuhastella muuta ja meille tuli asunnon katsojiakin välittäjän kanssa niin piti lähteä kaupungille välillä...

kivaa loppuviikkoa kamut!

-iisa 38+1

Vierailija
17/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykis - sä se jaksat väsäillä vaaville kaikenlaista :) Oon miettinyt että jasaisinko alkaa kutomaan tms. jotakin pikku nuttuja, mutta kokemuksesta tiedän kun niin moni juttu on jäänyt multa puolitiehen kun en oon tyytyväinen jälkeeni, että päätin olla aloittamatta.

Live - hienoa ekat jännitysviikot on sulta ohi! :) Muista että itsellenikään ei silloin alkuun roskaruoka maistunut (lähinnä tuli oksu jos piti jotakin kebabbia haistella) mutta kummasti sitä vaivaa ei enää ole...

Viipero ja Kandi - kävitte kertoilemassa vauvakuulumisia =) Kiva kuulla kokemuksen ääntä, kun pohtii että miten kaikki järjestelyt pitää hoitaa. Iso poitsu alkaa Viiperolla jo olla! Niin ne vaavit kasvaa ihan kohisten =) Kandin poitsu on myös tosi suloinen!

Meriheppa - kivoja kuulumisia rakenneultrasta :) Se saa aina itselle mukavan varmuuden kun näkee pikkuisen ruudulla ja kuulee että kaikki on hyvin.

Aurora - hitsi mikä tenttipäivä... Toivotaan että meni läpi. Mulla tulee noita pökerrytyskohtauksia jos oon selälläni, mut ei muuten. Toisaalta sul on kyl viikkoja aika paljon enemmän.

Titi ja Greetas - teilläkin ultrassa kaikki hyvin! :)

Mammis - oon samoilla linjoilla tuossa matkustelukiellossa! Mies on lähdössä jollekkin pelireissulle maaliskuun alussa, ja sanoinkin et sen kun menee mutta sitten sen jälkeen oliskin sitten syytä miettiä mitä kalenteriinsa sopii... Tunnen itseni ihan hirveeksi pomottajaksi! ;)

Nea - kävi moikkaamassa. Sullakin viimeisiä viedään.... :)

Iisa - limasta se lähtee!! ;) Ehkäpä se on merkkinä että pian tulee lähtö! Vaikka eikös sitä sanota, että toisaalta limatulpan lähdöstä voi mennä vielä pitkäänkin ennenkuin synnytys alkaa. Mutta jännää anyways! :)

Jokunen enska aina välillä ilmoittelee että on käynyt suortuviaan kohentelemassa kampaajalla, ja siis ihan loppumetreillä (Poppis ja Aurora tais olla viimeksi). Mietinpä tuossa että miten te pystytte istua sen 2,5 h siellä tuolissa....? Mulla teettää nyt jo vaikeuksia olla sellaista aikaa aloillani, miten sitten kun on viikkoja 30 ++? Eilenkin meinasin pyörtyä kun kävin hammashygienistillä poistamassa hammaskiveä ja olin 30 min siinä tuolissa. No, kai siel kampaajalla vois sitten käyskäillä välillä ympyrää jos tuntuu hassulta :) Pitäis nimittäin varata aika kampaajalle mut aattelin n. kuukauden päivät viel ootella kun sitten ei varmaan hetkeen pääse kampaajalle, mutta sitten jo vähän hallottaa mennä. No, onneks on itsellä kuitenkin niin tuttu kampaaja et sille kyl uskaltaa ehdottaa vaikka takahuoneen lepoilua jos siltä tuntuu! Mul on ollut pitkä tukka kohta 10 vuotta ja vähäsen oon innostunut sellaisesta revitystä polkkatukasta... mut en tiedä uskallanko! Mä oon vähän mammari mitä tulee hiusten muutokseen kun joskus lukioaikana kokeilin kaikenlaista ja loppuviimein leikkasin lyhyen tukan ja se oli mummomalli ja ihan kamala. Silloin vannoin että en IKINÄ enää leikka lyhyttä tukkaa! Mut ehkä nyt olis hyvä aika kun elämä mullistuu muutenkin...

Anyhow torstaita ja valkoista sellaista enskattarille ja pikkuisille!

Leenis & jr 27+1

Vierailija
18/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan pikasesti poikkeemaan kun olis hirveesti hommia. Tuli tossa pari päivää laiskoteltua kotihommissa ja nyt ne kaatuu päälle. Varsinkin kun just vasta heräsin.

Mä nukun kanssa nykyään ihan ihme aikoina. Tänään valvoin aamuyöllä 4- 8 ja sen jälkeen nukuin taas pitkään. Mulle tulee aamuyöllä ihan hirvee nälkä kun illalla ei pysty ennen nukkumaan menoa paljon syömään kun alkaa närästämään.

Iisa. Mennään vaan ens viikolla kahvittelemaan. Mulla ei oo koko viikkona taas paljon muuta tekemistä kun käydä parturissa ennen synnytystä. ja se on ehkä tiistaina. Niin ja tietenki jos ei oo tullu lähtöä synnärille. Tuo sun lima juttu kuullosti aika jännittävältä. Ja mua supisteli aamuyöllä taas pari kertaa aika kipeesti. Että ihan vaan koska sulle sopii.

Meillä on illalla vielä eka perhevalmennus. Ei oikeen kiinnostais enää täs loppuvaihees siellä istua.

Palailen ehkä vielä illalla. Hyvää päivän jatkoa kaikille enskoille!

Hermione ja poju rv 37+0

Vierailija
19/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavisiitille minäkin, on tänään harjoittelussa kotipäivä, eli täällä pitäisi saada aikaiseksi. Vedin sitten taas yhdentoista tunnin unet, joten väsyä riittää edelleen!

Ihanaa kun jaksatte minuakin muistaa, vaikka täällä ehdin nyt olemaan niin harvoin. Mykis ainakin kyseli olosta: huono olo on onneksi helpottanut ja jopa lihaa saan vähän alas (jos se on sellaisessa yhteydessä, ettei maistu yhtään). Yökötyskohtauksia tulee kyllä edelleen, mutta on mahtavaa, kun ei enää ole koko ajan paha olla.

Live: kiitoksia vain, kivaa on minustakin olla tällä puolella! Mahtavaa, että sinulla on jo noin paljon viikkoja kasassa, täältä tullaan perässä :) Minuakin roskaruoka muuten ällöttää, mutta toisaalta ostin eilen kaupasta tämän päivän ruoaksi yhden lihapiirakan, vain sen vuoksi, että ajattelin, että se saattaa mennä alas vaikka siinä onkin lihaa. Se vain ei maistu lihalta. Saa nähdä miten käy, mies lupasi syödä, jos ei uppoa minulle!

Kaikille hurjasti vilkutuksia, viikonloppuna tosiaan yritän tulla ajan kanssa. Puolet teistä siis ehtii jo jakautua ennen kuin kirjoitan taas kunnolla :D

Niina 7+3

Vierailija
20/28 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei vaan enskaodottajat ja uutta vuotta!

Piti tulla luurailemaan miten lähellä poppiksella ja sirulla on tuonne vauvapuolelle siirtyminen ja huomasin, että teillä ei sitä odotusta olekaan enää pitkään. Toivottavasti teidän kuulumisianne pääsee pian lukemaan sieltä :) Itse alan vasta nyt vähän aktivoitua tämän palstailun suhteen kun vauva-arki on niin vienyt mennessään. Joka tapauksessa meidän pienokainen on nyt sitten kastettukin ja hänestä tuli Kasperi. On kaikenkaikkiaan perustyytyväinen vauva ja alun vaikeuksien jälkeen meillä onkin mennyt ihan hyvin. Iso poikahan Kassu alkaa jo olla, kun 56senttiset vaatteet alkavat olla liian pieniä.

Toivon hyvää odotusaikaa kaikille enskoille! Nopeasti sitä tulee ikävä isoa masua...

Terkuin,

Mörötin ja Kasperi 8vko