Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun täytyy esittää roolia kaikissa suhteissani jotta minut hyväksytään

Vierailija
29.01.2024 |

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Tunnen, että ollakseni hyväksytty ja rakastettu, minun täytyy vetää iloisen ja positiivisen ihmisen roolia. Heti jos se vähän herpaantuu, käytös minua kohtaan muuttuu vastaavasti kylmemmäksi ja tunnen ettei minua hyväksytä. Aika raskas ajatus joutua esittämään kotoa lähtien tuota iloisen ihmisen roolia lopun elämäänsä.

Miten tuosta saisi opittua pois? Onko vastaavassa tilanteessa muita, kuuluuko sosiaalisissa kanssakäymisissä aina vähän esittää, jopa oman aviomiehen kanssa?

En koe, että ilman tuota esitystä minua itseäni rakastettaisiin tai pidettäisiin arvossa. Tästä olen tehnyt huomioita ihan jopa asioidessani eri liikkeissä. Kun olen ollut esittämättä, minua kohtaan ollaan jotenkin tympeitä. Toisaalta kun vedän rooliani, saan palautetta että olen ihanan iloinen ja mukava ihminen. Mikä on tietysti oikein hyvä palaute. Haluaisin vain olla oma itseni enemmän ja toisinaan olla myös huonolla tuulella, mutta kanssaihmiset "eivät anna", kun sanaton palaute on heti niin murskaavaa ja tympeää. 

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää esittää reipasta, iloista, huomioivaa, pärjäävää, toimeliasta. Sitten on sopiva muille, mutta itse on ihan loppu.

Eli koko maailman tulisi tykätä sinusta koska olet niin sairaalloisen epävarma. Oletko koskaan kuullut lausahdusta "Vihaajat vihaa"? Tuossahan sanotaan tiivistetysti että kaikki ihmiset joutuvat kokemaan tasapuolisesti sen, että maailmasta nyt löytyy aina paljon ihmisiä jotka projisoivat omia traumojaan juuri sinuun. Tämä on asia jota et voi muuttaa. Siihen voit kuitenkin vaikuttaa yritätkö miellyttää pakonomaisesti koko maailmaa vai keskitytkö etsimään ympärillesi sellaisia ihmisiä jotka hyväksyvät sinut myös silloin kun et ole "helppo", hyväntuulinen ja 100% miellyttävä.

Vierailija
102/102 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelisi että exä kirjoittelisi samoja kuin ap. Jaksoi kyllä suhteen alussa esittää iloista sun muuta, mutta sitten se meni täysin siihen että oli vain naama alaspäin ja suutahteli milloin mistäkin. Kun kerroin että se on aika rasittavaa, niin siitäkin suuttui kysyen että eikö hän saa "koskaan" suuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi