Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te-toimisto tarkistaa onko työhakuvelvoite täyttynyt?

Vierailija
29.01.2024 |

Pitäisi hakea 4 työpaikkaa kuukausittain. Tiedot haetusta paikasta (mm. yrityksen nimi, työ, haku pvämäärä) ilmoitetaan. Toimiiko te-toimisto täysin luoton varassa?

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä usko että tarkistellaan, mäkin joskus kysynyt ja soittanut kirppareille, tuskin soittelevat ja kyselevät oonko hakenut eikä siellä muisteta kuka on soitellut kysyen töitä.

Vierailija
122/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että katsovat mihin olet hakenut ja saattavat kysyä työnantajalta onko tullut hakemusta perille asti. Joskus ne työnantajat kyselevät hakijoista tai ilmoittavat työvoimatoimistoon hakijasta jostakin syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä usko että tarkistellaan, mäkin joskus kysynyt ja soittanut kirppareille, tuskin soittelevat ja kyselevät oonko hakenut eikä siellä muisteta kuka on soitellut kysyen töitä.

Itsemurha-ajatuksia, teet itsestäsi täysin sokean pellen.

Vierailija
124/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kysyvät työnantajalta, eihän ne saa edes säilyttää niitä hakemuksia. ja voihan se hakeminen olla vaikka ulkomaan työpaikkoihin. Voit laittaa hakemuksen eu-työpaikkoihin.

Vierailija
125/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voivat vaatia sinua esittämään ne lähettämäsi hakemuskirjeet. Ne voivat velvoittaa sinua säilyttämään hakuasiakirjat vuoden ajan.

Mutta toisaalta niitä töitähän voi hakea ihan yrityksissä paikan päällä käyden tai soittamallakin, että mitähän asiakirjoja näistä sitten säilyttelet!

Minä kuulin myös yhdeltä uravalmennuksessa olleelta että niitä hakemustietoja voi valehdella sinne työkkärin ilmoituslomakkeelle. 

Toistaiseksi minulle ei ole tullut mieleen se valehtelu... 

Tollanen kusinen asiantuntijajoukkio!

Mitkä kirjeet itse olen joko kysynyt suullisesti tai soittanut firmaan ja sitten olen kirjannut työvoimatoimiston sivulle haun ei minulla ole niistä mitään todisteita ja hyvin on kelvannut.

Vierailija
126/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tarkista, ei heillä resurssit riitä tarkistella tuhansia työnhakuja.

Vierailija
127/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy ihan paikan päällä kysymässä töitä ei ilmeisesti kelpaa. Vai pitääkö videoida tilanne.

Vierailija
128/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käy ihan paikan päällä kysymässä töitä ei ilmeisesti kelpaa. Vai pitääkö videoida tilanne.

Olen kysynyt kasvotusten ja kirjannut haun ei mitään ongelmaa.

Vierailija
129/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalle esimiehelleni on jokus soitettu ja kysytty, onko xxx-niminen henkilö hakenut meiltä työpaikkaa. No tässä tapauksessa oli hakenut. Eli ei ehkä kannata juksata hakeneensa, jos ei niin ole todellisuudessa tehnyt.

Työnantaja harvemmin jaksaa/kerkeää tarkistaa ja vastaa tilanteen mukaan "joo" tai "ei". Monessa paikkaa hakemukset poistetaan automaattisesti eikä jää mitään tietoa onko xxx hakenut vai ei, siksi on todella tärkeää että sähköpostista löytyy "todisteet" ja se estää karenssit yms.

Muistuttaisin tässä kohtaa siitä, että tätäkin arvokasta tarkastustyötä tehdään VELKARAHALLA.  

Siis PANKISTA LAINAA, jotta voidaan maksaa viranomaisille palkka. 

Oikeesti, valoja päälle!!!

Vierailija
130/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalle esimiehelleni on jokus soitettu ja kysytty, onko xxx-niminen henkilö hakenut meiltä työpaikkaa. No tässä tapauksessa oli hakenut. Eli ei ehkä kannata juksata hakeneensa, jos ei niin ole todellisuudessa tehnyt.

Työnantaja harvemmin jaksaa/kerkeää tarkistaa ja vastaa tilanteen mukaan "joo" tai "ei". Monessa paikkaa hakemukset poistetaan automaattisesti eikä jää mitään tietoa onko xxx hakenut vai ei, siksi on todella tärkeää että sähköpostista löytyy "todisteet" ja se estää karenssit yms.

Muistuttaisin tässä kohtaa siitä, että tätäkin arvokasta tarkastustyötä tehdään VELKARAHALLA.  

Siis PANKISTA LAINAA, jotta voidaan maksaa viranomaisille palkka. 

Oikeesti, valoja päälle!!!

Höpö höpö sähköpostissa tarvitse mitään todisteita säilyttää.

Vierailija
131/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tarkista, ei heillä resurssit riitä tarkistella tuhansia työnhakuja.

Eivät kaikkia tarkastakaan vaan tekevät pistokokeita. Kannattaa siis olla rehellinen siitä että on ko. päivänä lähettänyt ko. työhakemuksen ko. yritykseen. Ei se tämän kummempaa ole, näin on aina toimittu ennenkin.

Vierailija
132/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, kokeile ja kerro miten kävi. Jos olet oikein uhkarohkea niin tiedustele vielä työkkäristä että tuleeko sitä v i t u n sanktiota. 

Vierailija
133/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkisteta. Ensinnäkään työnantajalla ei ole oikeutta luovuttaa tietoja kolmannelle osapuolelle ilman suostumusta. Toisekseen jos sanot soittaneesi niin kukaan ei muista oletko soittanut vai et. Jos kysyt kasvotusten niin työnantaja ei välttämättä muista ketkä kaikki ovat kysyneet töitä ja ketkä eivät ja vaikka muistaisi niin näyttötaakka on aina viranomaisella. Itse haen työpaikkoja työllistyäkseni useammin kuin on vaaditaan joten ei ongelmaa. Typerä järjestelmä josta on hyötyä ehkä jollekin mutta kaikki siitä kärsivät. Tärkeintä on kuitata hakeneensa ennen määräajan päättymistä ettei tule karenssia koska näitä vahinkoja valtio haluaa ettei sen tarvitse maksaa. 

Vierailija
134/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksen lähettäjän kannattaa säästää viestit joita on lähettänyt. Jäähän niistä sähköpostiin kopiot, vaikka kukaan ei koskaan vastaisi. Ja jos lähettää jonkin työpaikan sivuston kautta niin sieltä yleensä tulee jokin automaattinen vastaus.

Itse unohdin kerran kirjata yhden paikan ja sitten kyselivät perään niin otin kuvakaappaukset sähköpostista, jossa näkyi viestit ja viestin lähettämisestä. Ei tullut karenssia tms. 

Paikan päällä kysyminen ja soittaminen on sitten eri juttu, kun työnantajissakin on kaikennäköistä porukkaa.

Vierailija
135/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään ei tarkisteta kunhan firmat nimet ovat oikeat. Varmuuden vuoksi voi tehdä sähköpostiin valmiita luonnoksia hakukirjeestä. Muokkaat luonnoksen lähetettyihin ja tarkistat avainsanojen täsmäävän sen kanssa mitä ilmoitit te-toimistolle. 

Näitä ei todennäköisesti koskaan tarvitse mutta jo tulee pistokoe ja työnantaja sanoo ettet ole hakenut niin sähköpostisi toimii todisteena.

No jos näin suuren vaivan näkee, miksi ei sitten oikeasti lähettäisi niitä hakemuksia työnantajalle?

Jottei joudu sinne töihin.

Vierailija
136/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkisteta. Ensinnäkään työnantajalla ei ole oikeutta luovuttaa tietoja kolmannelle osapuolelle ilman suostumusta. Toisekseen jos sanot soittaneesi niin kukaan ei muista oletko soittanut vai et. Jos kysyt kasvotusten niin työnantaja ei välttämättä muista ketkä kaikki ovat kysyneet töitä ja ketkä eivät ja vaikka muistaisi niin näyttötaakka on aina viranomaisella. Itse haen työpaikkoja työllistyäkseni useammin kuin on vaaditaan joten ei ongelmaa. Typerä järjestelmä josta on hyötyä ehkä jollekin mutta kaikki siitä kärsivät. Tärkeintä on kuitata hakeneensa ennen määräajan päättymistä ettei tule karenssia koska näitä vahinkoja valtio haluaa ettei sen tarvitse maksaa. 

Olet luonut itsellesi mukavan kuuloisen fantasiamaailman jossa olet todellinen stara. Onnea jatkoonkin! 

Ps. Tämä maailma ei ole meitä kaikkia varten. Rakkaudella.

Vierailija
137/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet luonut itsellesi mukavan kuuloisen fantasiamaailman jossa olet todellinen stara. Onnea jatkoonkin! 

Ps. Tämä maailma ei ole meitä kaikkia varten. Rakkaudella.

Kiitos samoin. Hyvin sanottu. Yhden fantasia voi olla toisen totuus ja toisin päin.

Vierailija
138/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi tarkistaa. Miten? Ennen tätä uudistusta pyysin kasvottaista tapaamista työkkärin kanssa. Vastaus oli, ettei ole resursseja. Olisiko muka nyt?

Meidän kaupungissa on parituhatta työtöntä. Te- palveluiden toimipiste on avoinna kolmena päivänä viikossa ja loput kaksi päivää virkailijat lähettelevät kutsuja tapaamisiin joita minulla on kerran puolessa vuodessa. Onkohan työmarkkinatorin taustalla joku joukko joka tarkistaa sen miljoona hakemusta kuukausittain? En usko vaan sinne ilmestyy kuittaus kun ilmoitan työnhaustani. Aina olen tavannut tai soittanut firmoihin, harvoin kirjallista työnhakua olen tehnyt. Saahan ne kysyä, samat tutut työnantajat sanoo että olen hakenut.

Vierailija
139/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse eikä tosiaan tarvi mitään sähköpostejakaan säilytellä koska missään ei moista ohjetta ole.

Vierailija
140/142 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jatkossa työttömästä ei mene sakkomaksua, jos hän työllistyy ansiotyöhön. Työkokeilu ei enää jatkossa kelpaa."

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6278341 

Maininta työkokeilusta poistettiin suunnitelmastani viime tapaamisella. Ei taida enää olla kokeilupaikkoja täälläpäin. Aika turhaahan se onkin. Tiedän kyllä itse mitä työtä pystyn tekemään. Melkein kaikkea missä ei tarvi istua tai seisoskella paikallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän