Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä sinä, jonka suosikki ei päässyt jatkoon, aiot äänestää toisella kierroksella?

Vierailija
28.01.2024 |

Ketä äänestit ekalla ja saako toisella kierroksella Stubb vai Haavisto äänesi?

Kommentit (329)

Vierailija
81/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehniläiset ja Harkimolaiset ja Essayahilsisrt äänestää Stubbia 

myös Hallaa äänestäneet äänestää Stubbia jos ei nuku 

vain Juttaa ja Litä äänestäneet ehkä voi äänestää Haavistoa 

mutta ay liike täynnä täynnä ei niin liberaalia ukkoa jolle Haavisto on ongelma 

Täällä Rehniä ja Halla-ahoa äänestänyt pariskunta jotka äänestää Haavistoa, pitkin hampain, mutta jos vaihtoehto on stubido niin pakko.

Älkää ihmeessä pettäkö Halla-ahoa äänestämällä Haavistoa. Se olisi viimeinen vaihtoehto. Ei me haluta, että Suomi köyhtyy entisestään, kun kehitysapua nostetaan velkarahalla ( tähän Haavisto varmasti puuttuu) ja tulijoita otetaan Suomeen entistä enemmän. ( Haavisto vastasi, että entistä enemmän täytyy saada ulkomailta työntekijöitä). 

Äänestän Stubbia, vaikka Halla-aho oli minulle ykkönen eka kierroksella. 

Vierailija
82/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkovenettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt menee ääni Stubbille. 

Vierailija
84/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto on työskennellyt sota-alueiden ympäristötuhojen parissa. Stubb luennoinut virkamiehille EU-laajentumisesta. Stubb harrastaa yksilölajiurheilua, jossa fokus on omassa paremmuudessa. Haavisto harrastaa remontoimista ja autojen korjaamista. Arvostan Haaviston kiinnostuksenkohteita huomattavasti enemmän.

Vierailija
85/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehn -> Ei kyllä oikein kiinnosta äänestää kumpaakaan :D 

Stubb on sen verran arvaamaton ja imelä, että kokemuksen ja rauhallisuuden perusteella todennäköisesti Haavisto. Täytyy nyt vielä katsoa...voi olla, että en äänestä kumpaakaan. 

Minä kunnioitan häntä, joka on viitsinyt opiskella ja päässyt elämässään juuri siksi etenemään. En häntä, joka ylioppilaana on kiipeillyt tasolta toiselle, koko maailmaa syleilevän ideologiansa voimalla.  

Stubbia äänestän

Vierailija
86/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille niille tiedoksi jotka aikovat äänestää Haavistoa, kannattaa vielä miettiä kahteenkin kertaan haluatteko tosiaan näin epävakaassa maailmantilanteessa asettaa koko isänmaamme käytännössä suoraksi maalitauluksi tällä hetkellä erittäin vihamieliselle naapurimaallemme jossa seksuaaliseen vähemmistöön kuuluminen on käytännössä lähes sama kuin kuolemantuomio. Naapuri ei myöskään ole ainoa maa jossa asia näin on. Presidentin pitää ehdottomasti olla kykenevä toimimaan kansainvälisenä maan keulakuvana ja tekemään rakentavaa yhteistyötä kaikkien muiden maiden johtajien kanssa.

Arabimaiden välit Suomeen on nii sidonnaiset USA ja EU väleihin eli heistä ei ole huolta. Mitä tulee Venäjää, ihan sama. Risto Ryti oli käsittääkseni hetero samoin Zeleskyi ja Venäjä hyökkäsi silti. Ainoa oikea ongelma on USA josta voi helposti tulla konservatiivi diktatuuri ennen 2030. 

Itse äänestän kuitenkin Stubbia paljon freeshinpi äijå

Vierailija
87/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En äänestä kumpaakaan.

Pliis, käy äänestämässä Haavistoa. Jos ho*mous on este, niin mietipä sitten miltä näyttää, kun Stubb lykkii vaimoaan takapuoleen. Heteromiehet harrastaa tuota paljon. Ei ole sen hauskempi näky sekään, joten sama mitä ne makuuhuoneessaan tekevät. Ei haluta tuota ruotsinkielistä ylimielistä, teeskentelevää hyypiöä pressaksi.  Ei kestä katsella, eikä varsinkaan kuunnella niitä teennäisiä lätinöitä.

Kyllä se Suzannen kakkos reikä on hyvä paikka jos ei aio raskaaksi ketään laittaa

Ilmoitettu asiattomaksi 

Vierailija
88/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin Jutta Urpilaista. Toisella kierroksella kirjoitan äänestyslappuun luultavasti Sanna Marin. Olen kyllä äänestänyt Pekka Haavistoa kaksikin kertaa, mutta nyt en enää haluaisi tuota äänestää kun on jo liian vanha presidentiksi. Olen saanut äänestää vaaleissa vuoden 2003 eduskuntavaaleista lähtien ja jo kerta olen äänestänyt ihan ehdolla ollutta ehdokasta. Olen kyllä äänestänyt Paavo Lipposta ja Eero Heinäluomaa, mutta useimmiten kyllä demarinaisia.

Vierailija
89/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehn -> Ei kyllä oikein kiinnosta äänestää kumpaakaan :D 

Stubb on sen verran arvaamaton ja imelä, että kokemuksen ja rauhallisuuden perusteella todennäköisesti Haavisto. Täytyy nyt vielä katsoa...voi olla, että en äänestä kumpaakaan. 

Minä kunnioitan häntä, joka on viitsinyt opiskella ja päässyt elämässään juuri siksi etenemään. En häntä, joka ylioppilaana on kiipeillyt tasolta toiselle, koko maailmaa syleilevän ideologiansa voimalla.  

Stubbia äänestän

Stubb on kiipeillyt paikoilleen rahalla. Älliä tässä tyypissä ei ole.

Haaviston nuoruuden aikaan oli tyypillistä että töihin pääsee vähemmälläkin opinnoilla, on sentään yliopistossa opiskellut vaikka valmistuminen jäi töiden vuoksi.

Rehniä äänestin. Stubbia en koskaan.

Vierailija
90/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas puoliso sinulla 👍

Vierailija
91/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb. Aiemmin äänestin Jussia.

Vierailija
92/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin Jutta Urpilaista. Toisella kierroksella kirjoitan äänestyslappuun luultavasti Sanna Marin. Olen kyllä äänestänyt Pekka Haavistoa kaksikin kertaa, mutta nyt en enää haluaisi tuota äänestää kun on jo liian vanha presidentiksi. Olen saanut äänestää vaaleissa vuoden 2003 eduskuntavaaleista lähtien ja jo kerta olen äänestänyt ihan ehdolla ollutta ehdokasta. Olen kyllä äänestänyt Paavo Lipposta ja Eero Heinäluomaa, mutta useimmiten kyllä demarinaisia.

Niin ja Alexander Stubbia ja kokoomusta inhoan koko sydämestäni. Nytkin kokoomus on taas osoittanut todellisen luonteensa ja on pääministeripuolueen hyvää vauhtia tuhoamassa koko Suomea. Laajat lakot johtuvat täysin hallituksen toimista.

Vierailija
93/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stunnia tietenkin.  Haavistoon pikamuutoksiin en luota hiukkaakaan.

Vierailija
94/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haavisto on työskennellyt sota-alueiden ympäristötuhojen parissa. Stubb luennoinut virkamiehille EU-laajentumisesta. Stubb harrastaa yksilölajiurheilua, jossa fokus on omassa paremmuudessa. Haavisto harrastaa remontoimista ja autojen korjaamista. Arvostan Haaviston kiinnostuksenkohteita huomattavasti enemmän.

Miten nuo Haaviston tekemiset auttavat Suomea, tuoko näkyväisyyttä. Haavisto on niin itsekeskeinen ja itseään kehuva, että huh huh. 

Stubbin toiminta urheilevana presidenttinä on parempi mainos kuin vasaroiva Haavisto. 

Vierailija
95/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb. Aiemmin äänestin Jussia.

Samoin, Stubb saa ääneni.

Vierailija
96/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin, kun olen entinen aktiivinen demari,  halostakin äänestin. Mutta jos vasemmisto ei voi hyväksyä demokraattista vaalitulosta, vaan lähtee poliittiseen lakkoon, niin se oli sitten siinä- Se demarius-

Vierailija
97/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-ahoa ensimmäisellä kierroksella. Ei ei, en kumpaakaan, eivät sytytä mitenkään. Eli ääni menee nukkuville. Sekin on kannanotto.

Vierailija
98/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeilemättä kerron, että valitsen ehdokkaan vaalitarjoilujen perusteella. Konkreettisesti siis se ehdokas, joka tarjoaa parhaan vaalimakkaran saa minun ääneni. Kuulostaa pinnalliselta, mutta tällä menetelmällä on puolensa:

1. Puheiden perusteella kumpi tahansa saattaa sanoa mitä tahansa. En maallikkona osaa sanoa onko ehdokkaat toimineet tilanteissa oikein, ja missä määrin nyt kusettavat/selittävät asioita parhain päin.

2. Presidenttiehdokkaan tehtävä on kerätä mahdollisimman paljon ääniä, siis kosiskella äänestäjiä. Toisin sanoen kaikille on selvää, että vaalimakkaroista tehdään niin hyviä kuin mahdollista, kysessä on siis reilu mittari.

3. Vaalimakkaroiden laatuun vaikuttaa rahoitus, kampanjatiimin pätevyys ja organisointikyky. Ehdokkaan täytyy olla onnistunut rahoituksen keräämisessä ja tiiminrakentamisessa tarjoillakseen hyviä makkaroita. Siinä ei auta kaunopuheet tai gallup-kyselyt kun mitataan kuinka osaava organisaatio ehdokkaan takana on.

4. Työn laatu ja priorisoinnin merkitys ovat mielestäni hyviä mittareita KV-asioiden hoitoon, ja makkaratesti mittaa näitä molempia.

4. Näin tehty päätös raakaan dataan kampanjaorganisaation suorituskyvystä, ei mielikuviin, jossitteluun tai muuhun.

Vierailija
99/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille niille tiedoksi jotka aikovat äänestää Haavistoa, kannattaa vielä miettiä kahteenkin kertaan haluatteko tosiaan näin epävakaassa maailmantilanteessa asettaa koko isänmaamme käytännössä suoraksi maalitauluksi tällä hetkellä erittäin vihamieliselle naapurimaallemme jossa seksuaaliseen vähemmistöön kuuluminen on käytännössä lähes sama kuin kuolemantuomio. Naapuri ei myöskään ole ainoa maa jossa asia näin on. Presidentin pitää ehdottomasti olla kykenevä toimimaan kansainvälisenä maan keulakuvana ja tekemään rakentavaa yhteistyötä kaikkien muiden maiden johtajien kanssa.

Latviassa on gaypresidentti, mutta sinne ei ole toistaiseksi hyökätty. Heteropressan valtioon taas on. 

Vierailija
100/329 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kierroksella Anderssonia, tokalla kierroksella Haavistoa