Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"On jännittävää, että rakkauden tunne kertautuu ja kaikki hyötyvät toisistaan" toteaa polyamoristi

Vierailija
28.01.2024 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000010115969.html

"Nelikymppinen Tuuli on ollut muutaman vuoden ajan monisuhteinen, ja tämän lapsivapaan viikon aikana hän näkee viidestä kumppanistaan kolmea, ensimmäisenä Jannea."

Näkemisen jälkeen voi tulla pieni alakulo, mutta se kuuluu asiaan. Toisaalta yhden kanssa vietetty ihana aika vaikuttaa myös muihin ihmissuhteisiin. On jännittävää, että rakkauden tunne kertautuu ja kaikki hyötyvät toisistaan, Tuuli pohtii."

"Jokaisessa suhteessa ajankäytöstä neuvotellaan erikseen, ilman oletuksia siitä, kuinka paljon aikaa toisen kanssa pitäisi viettää. Suhteen merkitystä eivät määrittele tunnit vaan tunteet.

Monogaamisissa suhteissa usein koetaan, että pitää nähdä tosi paljon ja se aiheuttaa stressiä. Kun on muitakin kumppaneita, ei ole sitä samaa mallia ja se antaa väljyyttä.

"KOLMEN AIKAAN lauantaina Tuuli vie Jannen takaisin rautatieasemalle ja jatkaa itse autolla kohti pääkaupunkiseutua näkemään ystäviään. Matkalla Tuuli soittaa aiemmin sovitun puhelun kumppanilleen Lauralle. Vajaan tunnin ajo tuntuu lyhyeltä.

Laura ja Tuuli ovat tapailleet noin puoli vuotta, ja suhdetta on koko ajan haastanut se, että heidän elämänsä ovat eritahtiset."

"Nähtyään ystäviään Tuuli viestittelee uudehkon tapailukumppaninsa kanssa ja käy ilmi, että pääkaupunkiseudulla asuva Niko on kotona itsekseen."

Tuuli ja Niko sopivat, että Tuuli tulee käymään. Myös Nikon kanssa Tuuli on viime aikoina viestitellyt päivittäin.

Suhde on seksuaalisesti kokeileva ja eniten sitä kuvailee termi friends with benefits.

Kolmen aikaan aamuyöllä Tuuli ajelee Nikon luota kotiin."

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuuli ajattelee, että tällä hetkellä hänellä on elämässään niin paljon rakkautta, ettei hänellä ole tarvetta etsiä lisää suhteita. Sunnuntaina hänellä oli kuitenkin alustavia ajatuksia tavata kiinnostavaa ihmistä, mutta koska lauantain tapaaminen Nikon kanssa venyi myöhään, Tuuli nukkui niin pitkään, että tapaaminen siirtyi."

"Keskiviikkona Tuuli ajaa taas Helsinkiin, tällä kertaa tapaamaan kumppaniaan Lauria. Heillä on liput teatteriin, ja Tuuli on Laurin luona yötä.

Se on kulttuuripainotteinen suhde, ja puhutaan myös ihmissuhteista paljon.

"TUULI LASKESKELEE, että aikaa usealle kumppanille menee suunnilleen saman verran kuin menisi yhteen monogaamiseen suhteeseen. Hän kokee, että myös ystävyydelle ja perheelle on tarpeeksi aikaa. Lähellä asuvia ystäviä on helppo nähdä spontaanisti ja heidän kanssaan suunnitellaan yhteisiä illanviettoja ennakkoon. Monilla ystävillä on lapsia, joten ajanvietto heidän kanssaan nivoutuu helposti lapsiviikoilla yhteen."

Vierailija
2/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihailen näissä tuota kykyä rakastaa noin paljon. Itse en löydä edes yhtä, johon rakastuisin ja jonka haluaisin kumppaniksi. Käy vähän kateeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monogaamisissa suhteissa usein koetaan, että pitää nähdä tosi paljon ja se aiheuttaa stressiä."

Hassu ajatus. Itseäni ei stressaa lainkaan se että haluan viettää paljon aikaa rakastamani ihmisen kanssa.

Vierailija
4/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monogaamisissa suhteissa usein koetaan, että pitää nähdä tosi paljon ja se aiheuttaa stressiä."

Hassu ajatus. Itseäni ei stressaa lainkaan se että haluan viettää paljon aikaa rakastamani ihmisen kanssa.

Vierailija
5/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kukaan halua kumppaniksi, niin vähän satuttaa tuollaiset pölyamoorikot. Ei kai siin mitään, yksin tänne tultiin ja yksin lähretään!

Vierailija
6/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen enempää arvottamatta mono- tai monisuhteita, tapaamisten jatkuva säätäminen monen kanssa tuntuisi erittäin paljon sressaavammalta kuin yhden tapailu. Omalla kohdalla ei tunteet kertautuisi vaan kuivuisi aika nopeasti kasaan tuossa touhussa.

Vierailija
7/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi päivääkään.

Vierailija
8/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mistä  nämä Tuulit löytävät monia kumppaneita? Itse olen ihan nätti nainen, minulla ei ole yhtäkään kumppania. 

Vierailija
9/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyamoria on parhaimmillaan aivan mahtavaa ja rakkauden täyteläistä, mutta mitä enemmän kumppaneja on, sitä vaikeammaksi suhteet menevät. Minulla on ollut maksimissa kaksi yhtä aikaa ja vain hitaan etenemisen kautta. Ollaan yhä kolmikkona 7 vuoden jälkeenkin.

Vierailija
10/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointsit siitä ettei sotke lasta tuohon.

Täytyy olla ääri-ekstrovertti että jaksaa.

Vierailija
11/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsään huijaavat. Kiintymyssuhteen vakavia vaurioita taustalla lähes aina. Kuin myös niillä jotka monoina koittavat julistaa pölypalloelämän autuutta vaikka oikeasti ovat vain tavallisia sarjapettäjiä.

Vierailija
12/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsään huijaavat. Kiintymyssuhteen vakavia vaurioita taustalla lähes aina. Kuin myös niillä jotka monoina koittavat julistaa pölypalloelämän autuutta vaikka oikeasti ovat vain tavallisia sarjapettäjiä.

Ah, kuinka raikas kommentti

Vierailija
13/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, kuinka raikas kommentti

Sarjapettävät monot pilaavat rehellisten polyjen mainetta. Olisivat hiljaa kun eivät mitään oikeasti asiasta ymmärrä.

Vierailija
14/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näillekö pitäisi tarjota ilmaista ehkäisyä sekä mielenterveyspalveluita?

Vierailija
15/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhanaikainen nainen. Sinkku. En ymmärrä tätä nykyajan monisuhteisuutta. Itse haaveilen parisuhteesta, joka kestäisi koko elämän, kuten vanhemmillani. He olivat naimisissa 60vuotta, äitini kuolemaan saakka. Ennen sitouduttiin puolisoon, eikä juostu vieraissa. Olen mieluummiin yksin, kuin nykypäivän hulluissa suhteissa. Aito rakkaus ja sitoutuminen on kuollut. 

Vierailija
16/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näillekö pitäisi tarjota ilmaista ehkäisyä sekä mielenterveyspalveluita?

Mikä olisi peruste sellaiseen? Ei mikään. Sama kohtelu kuin muillekin. Ei enempää eikä vähempää. 

Vierailija
17/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vanhanaikainen nainen. Sinkku. En ymmärrä tätä nykyajan monisuhteisuutta. Itse haaveilen parisuhteesta, joka kestäisi koko elämän, kuten vanhemmillani. He olivat naimisissa 60vuotta, äitini kuolemaan saakka. Ennen sitouduttiin puolisoon, eikä juostu vieraissa. Olen mieluummiin yksin, kuin nykypäivän hulluissa suhteissa. Aito rakkaus ja sitoutuminen on kuollut. 

Niin. Normaali rakkauteen perustunut vakaa avioliitto. Vieraissa juoksija ovat hyvin usein lapsesta saakka epävakaita persoonaltaan.

Vierailija
18/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi päivääkään.

Sama. Töissäkin pitäisi käydä. Työttömänä kerkeäisi kyllä tapailemaan vaikka viittä eri kumppania viikossa. Mutta liekö jaksaisi silloinkaan. 

Vierailija
19/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kivaa niin kauan kun se on kaikille yhtä kasuaalia. Ja sille yhdelle useamman tapailijalle se voikin olla hauskaa. 

Tapailin itse hetken polyamorista miestä. Se oli kivaa, kun minä olin sinkku ja löyhästi tapailin muitakin. Valitettavasti särjin tämän tapailemani miehen sydämen, kun tapasin sen ns oikeasti vakavan kumppanin.

Minä lopulta halusin sen kumppanin, jonka kanssa jakaa elämäni ja perustaa perheen, en olla yhden jos toisenkin sunnuntaiheila. Tämä polyamorikko taas olisi halunnut pitää minut osana "rinkiään", joten varmasti minun lähtemiseni myös satutti häntä. Sitä ei nämä polyamoriajutut aina kerro, että tuplasti rakkautta voi johtaa tuplasti sydänsuruun.

Vierailija
20/53 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkääkö tuo olla itsekseen? Yksi tapaaminen siirtyi, ja heti harkitse uusien ihmisen tapaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän