Mikä on syysi roikkua toisen auton takapuskurissa kiinni?
Kommentit (50)
Muutama päivä sitten Vantaalla muuan auto roikkui takapuskurissa, ja ohi olisi pitänyt ilmeisesti päästä. Tuossa kohtaa oli 40 km/h rajoitus. Ohituskaistalle tulikin sitten tilaa, ja tämä roikkuja ampaisi vauhdilla ohi. Ei sitten tiennyt/muistanut, että tuossa kohtaa on peltipoliisi. Ehti juuri kiihdyttää aikamoiseen vauhtiin, kun räpsähti. Huvitti aika lailla.
Koska tulit helvetillistä vauhtia sieltä risteyksestä, että varmasti ehtisit eteeni. Tämän jälkeen ei sitten ollutkaan tarve ajaa olemassa olevan nopeusrajoituksen mukaan. Stna kun sylettää tommonen. Sori siitä.
Mä olin joskus sellaisen roikkujan kyydissä. Se ajoi kahdeksankympin alueella ihan kiinni edellä olevan puskurissa ja joka kerta kun se edelle oleva esim. koetti karistaa roikkujaa ajamalla vähän aikaa ylinopeutta, niin tää tollo kiihdytti kanssa, niin että etäisyys pysyi samana.
Tunsimme toisemme harrastustoiminnasta ja tämä roikkuja ei ollut mikään penaalin terävin kynä. Minä luulen, että hän siis oli vain tyhmä ja jotenkin luuli, että pitää ajaa toisen auton perässä.
Mun puolisolla on kanssa ongelmia turvavälin kanssa. Se ei ole käynyt autokoulua, vaan isänsä on opettanut sen ajamaan. Kuulemma turvaväli on ihan perstuntumajuttu: kyllä sen tietää, milloin auton saa ajoissa pysähtymään. Mulle opetettiin autokoulussa, että satasta ajaessa pitää olla kaksi valotolpanväliä turvaväliä. Mies pitää hädintuskin yhtä tolpan väliä. Reaktioaika ja jarrutusmatka on ehkä siis muillekin vähän vieraita käsitteitä?
Joskus päästän vain ohi niin saa paahtaa omaa tahtiaan eteenpäin
Ajamalla tarpeeksi lähellä ilmanvastus pienenee ja polttoaineen kulutus samoin. Syy on siis säästäminen.
Mä pysähdyn nykyään bussipysäkille ja päästän taunot ja torvelot ohi. Paljon mukavampaa minulle niin. Moottoritie on vähän eri asia, mutta yritän siellä rohkaista perässroikkujaa ohittamaan minut.
Joskus miettinyt näitä isommilla teillä takapuskurissa roikkujia. Mitä jos edessä ajava auto joutuu jarruttamaan voimakkaasti? 60-80 km/h (jopa 120 km/h) ja väli muutama metri. Vaarallista, myös häiritsevää jos ajaa liian lähellä.
Ihana vertaistukiketju! Oulussa on varmaan 90% ajajista tällaisia perässä roikkujia. Tyhjää kaistaa on sivulla, edessä ja takana, mutta niin on aina joku tolvana toisen auton takapuskurissa kiinni 100km/h vauhdissa. Minäkin hidastan vauhtia kun tällainen älykääpiö jää roikkumaan perään. Vauhdin nostaminen ei auta, yleensä ajan jo valmiiksi hieman yli rajoituksen.
Inget. Man får bara stenar i grillen och skit i fönstret med den metoden. Hellre håller man tillräckligt mycket avstånd och samlar fart för en omkörning då man ser att det blir läge. Med MC kan man vara närmare, men då inte bakom, utan bredvid.
Sitten on nää ohituskaista sankarit jotka ajaa 80 alueella 65 mutta kun ohituskaista alkaa johan löytyy kaasupoljin ohi ei pääse kuin törkeellä ylinopeudella.