Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku kehtaa valittaa normaalista sairaalaruoasta

Vierailija
28.01.2024 |

Reilun 20 euron vuorokausimaksulla saa operaatiot, ammattilaisten antaman muun hoidon ja ruokien osalta täysihoidon. Ihan asialliset sapuskat minusta tuohon hintaan tarjolla.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/soisitko-itse-potilas-kuvasi-helsin…

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mistä kritiikki tulee mutta ei sairaalaruoka nyt sentään syömäkelvotonta ole. Sitten ei ole tarpeeksi nälkä. 

Vierailija
22/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeänä tai migreenikoille ruoat voivat haista järkyttävän pahalta. Kannattaa miettiä mitä edes tuodaan samaan tilaan. Ja miten tuuletus. Se voi pahentaa oloa jos osaa oksuttaa. On hyvin tarkkaa mikä menee kullakin alas, sitten kun vointi on parempi. Hyvin sairaana osa ei kykene syömään tai pysty. Esimerkiksi 3 ensimmäistä päivää joissakin taudeissa ei voi syödä, joillakin kauemmin. Riippuu ihan mikä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ällöttäis jos saisin tuollaisen epämääräiseltä sotkulta näyttävän  annoksen eteeni. En ole koskaan sellaista saanut.

Osa ruuista saattanut olla vieläpä erikseen kipoissa. Se mulle tuli mieleen että olisikohan  tuossakin ja tyyppi lapannut kaiken tuohon lautaselle jotta näyttäisi mahdollisimman epämiellyttävältä?

Olen aikoinaan joutunut olemaan paljon sairaalassa ja aina ei ole ollut omasta mielestäni hyvää ruokaa tarjolla, mutta oon silloin vaan syönyt sen mikä on maittanut. 

Niin mulle kotonakin opetettiin ettei kaikesta tarvitse pitää, eikä syödä mitä ei halua, mutta Ilman pulinoita.  Eri asia jos ruuassa on oikeasti jotain vialla. 

Ai niin. Olen minä joskus saanut sairaalassa väärän ruuan, mutta siitä selvittiin sillä että ilmoitti henkilökunnalke niin keittiöltä toivat oikean annoksen. 

Vierailija
24/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se sairaalaruoka aivan ala-arvoista moskaa. Itse en onneksi ole kuin synnytysten vuoksi ollut sairaalassa ja ne ajat, kun siellä on joutunut olemaan, olen elänyt suklaalla ja limpparilla ja mies toi sit aina käydessään mukana ruokaa. 

Sitä sairaalan moskaa en vain oksentamatta olisi pystynyt syömään. Sanoin hoitajille joka päivä, että minut voi poistaa niiltä ruokalistoilta, että en aio syödä, mutta ei ilmeisesti hoitajien älykkyys kovin korkea ole, kun joka päivä se ruoka minullekin tuotiin ja joka päivä valitettiin, kun en syö.

Ja ei, en pyytänyt eri ruokaa enkä pyytänyt mitään sen erikoisempaa erityiskohtelua kuin sen, että minulle ei turhaan sitä ruokaa laskettaisi, mutta kun ei onnistu niin ei onnistu. 

Pakkohan niiden on se ruoka tuoda vaikka sanoisit ettet syö ja halua sitä,muutenhan sairaala saisi jonkun syytteen tms ettei potilaalle anneta ruokaa.

Vierailija
25/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen terveydenhuollon kustannukset on noin 20 miljardia per vuosi. Se on noin 4400 euroa per henkilö per vuosi. Sillä pitäisi saada tuotettua sekä hyvää hoitoa että hyvää ruokaa. Aika typerää olettaa että hoito ja ruoka maksetaan niilla asiakasmaksuilla ja koska niin halvalla saa niin ei voi laatuakaan vaatia eikä varsinkaan valittaa mistään.

Vierailija
26/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen omavaraistalouden tahallinen alasajo on ollut suuri virhe.

"Hän sanoo sinulle ota tästä, syö ja juo.

Hänen sydämensä ei ole silti sinun puolellasi".

-Saarnaaja

Vierailija
27/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin naistenklinikalla. Oli ok ruoat. 49€/vuorokausi.

Vierailija
28/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Vaasan keskussairaalassa työharjoittelussa ja kyllä siellä ainakin ruoat näytti hyvältä. Jotkut potilaat niitä kehuikin. 

Vierailija
29/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilahdessa oli ihan passkaa ruokaa ainakin kun itse olin siellä hoidossa. Sitten esimerkiksi Malmin sairaalassa on ollut todella hyvät ruuat. On noissa eroja.

Vierailija
30/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän mistä kritiikki tulee mutta ei sairaalaruoka nyt sentään syömäkelvotonta ole. Sitten ei ole tarpeeksi nälkä. 

On se syömäkelvotonta, jos meinaa tulla ylös jo ennen kuin on maistanutkaan. 

Vierailija
31/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin kantasolusiirto. Olin sairaalassa yli 6 viikkoa. Tein lihaskuntoharjoituksia useita kertoja päivässä, mutta kiloja putosi yli 15kg, etenkin lihasta. Ruoasta ei saanut yhtään proteiinia, aina oli sokerimössöä ja paljon hiilihydraattia sisältäviä ruokia.

Tietenkin olen kiitollinen hyvälle terveydenhuolto järjestelmälle, sen takia olen tänään elossa. mutta toipuville potilaille voitaisiin tarjota enemmän proteiinia sisältäviä ruokia.

Vierailija
32/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det finns länder där man betalar själv (ur sin försäkring) och får enligt det. De vänner som bor i sådana länder skryter helt hejdlöst på standarden. Själv har man lyckligtvis endast erfarenhet av rutinkontroller så jag vet endast hur de fungerar. De fungerar väl. Man har inte hört någon klaga, så antingen är allt OK eller så är det som i Sovjet II där en intagning på sjukhus = krematorium.

Vierailija
33/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen (onnekkaana) ollut sairaalapotilaana vain kahdesti elämäni aikana. Molemmat kerrat yllättivät myönteisesti.

Hoito oli erinomaista (mikä tärkeintä), mutta ruokakin oli maukasta. Jopa niin, että kun itselläni oli kipeänä huono ruokahalu, oikeaan aikaan vieraisille sattunut teinityttö pisteli annokseni hyvällä halulla.

Näin Taysissa.

Vierailija
34/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut HUS alueella sairaalassa yötä arviolta kuukauden verran yhteensä, elämäni aikana. 

Aina on ruoka ollut hyvää ja palvelu moitteetonta.

En ymmärrä tätä itkua, että ruuan pitäisi olla ravintolatasoista, se on sairaala.

Toki yksityisessä sairaalassa esim pihlajalinnassa on paremmat pöperöt, mutta rahalla saa ja hevosella pääsee.

Vierailija
35/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voitais lopettaa iljettävän, mauttoman ja ravintoarvottoman liman tarjoaminen sairaille? 

Vierailija
36/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin ällöttäis jos saisin tuollaisen epämääräiseltä sotkulta näyttävän  annoksen eteeni. En ole koskaan sellaista saanut.

Osa ruuista saattanut olla vieläpä erikseen kipoissa. Se mulle tuli mieleen että olisikohan  tuossakin ja tyyppi lapannut kaiken tuohon lautaselle jotta näyttäisi mahdollisimman epämiellyttävältä?

Olen aikoinaan joutunut olemaan paljon sairaalassa ja aina ei ole ollut omasta mielestäni hyvää ruokaa tarjolla, mutta oon silloin vaan syönyt sen mikä on maittanut. 

Niin mulle kotonakin opetettiin ettei kaikesta tarvitse pitää, eikä syödä mitä ei halua, mutta Ilman pulinoita.  Eri asia jos ruuassa on oikeasti jotain vialla. 

Ai niin. Olen minä joskus saanut sairaalassa väärän ruuan, mutta siitä selvittiin sillä että ilmoitti henkilökunnalke niin keittiöltä toivat oikean annoksen. 

Sairaalassa on po. keskitetty ruoanjako ja se tyyppi joka on lappanut kaiken yhteen kasaan on siellä keittiössä. Sairaalaruoka-annoksestakin saa ihan kivan näköisen kun komponentit ovat ryhmittäin eikä yhtenä kekona. Tiedän mistä puhun, sillä tuota ruoan jakelua on tullut tehtyä erinäinenkin kerta.

Vierailija
37/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Meilahdessa muutaman viikon ja ruoka oli ihan hyvää. Se ei ollut mautonta vaan itse asiassa ajankohtaan sattui aika maustepitoisia ruokia. Oli paljon currymaustettuja ja aasialaistyyppistä. Kyllä sitä söi ihan mielellään, vaikka kaikki eivät olleet omia lemppareita. 

Mä taas en juuri tämän mausteisuuden vuoksi pystynyt syömään sairaalaruokaa.

Vierailija
38/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Meilahdessa muutaman viikon ja ruoka oli ihan hyvää. Se ei ollut mautonta vaan itse asiassa ajankohtaan sattui aika maustepitoisia ruokia. Oli paljon currymaustettuja ja aasialaistyyppistä. Kyllä sitä söi ihan mielellään, vaikka kaikki eivät olleet omia lemppareita. 

Mä taas en juuri tämän mausteisuuden vuoksi pystynyt syömään sairaalaruokaa.

En oo ikinä törmännyt laitosruokaan, missä olis puoliakaan normaalin ruuan mausteista. Sä taidat olla vähän hysteerinen ja nirso. 

Vierailija
39/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin synnytyksen jälkeen 4 vrk osastolla ja ruoka oli hyvää, siis tosi maukasta ja kivannäköistä. Mutta sitä oli aivan liian vähän! Olin koko ajan nälkäinen. Pidin outona, että synnyttäneelle vuorokausi-energiansaanti on laskettu 1800 kcal mukaan. Tuostakin oli iso osa sokeria (jälkiruokana vanukas, aamupalalla jugurtti).

Nykyajan ongelma näyttää olevan se, että ruuista pitää tehdä kovin erikoisia. Vaikka eipä tuossa esimerkissäkään mitään muuta outoa ollut kuin härkis-juures -ruoka.

Ruokaa saa kyllä sairaalassa isomman annoksen, kun vain tajuaa pyytää. Ei samalle aterialle, mutta niin nopeasti kuin hoitajan tekemä kirjaus välittyy keittiöön. Kun mainitsin itse vastaavasta ongelmasta synnytyssairaalassa, niin tietoihini merkittiin, että minulle laitetaan 1,3-kertaiset annokset. Sen jälkeen annokset olivat tarpeeksi isoja. Tosin aika iltapalan ja aamiaisen välillä oli edelleen vastasynnyttäneelle ja imetystä aloittavalle äidille liian putkä.

Vierailija
40/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalin oli varsin ahnas tapattamaan ihmisiä eteenkin nälkäkuolemalla.

Kysymyksessä oli lähinnä kommunismin aiheuttama  jumalattomuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän