Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja sairaslomalla, mutta käy silti vaateostoksilla ja kävelyllä!

Vierailija
10.01.2007 |

Kyllä hieman ihmetyttää lapsen opettaja, joka on sairaslomalla pitkittyneen flunssan, kovan yskän ja äänen menon takia.

Itse näin hänet tänään Stockmannilla ja naapuri sattumalta aamupäivällä kävelyllä. Antaapa tosi moraalisen vaikutelman oppilaille, että sairaslomalla voi huidella ympäri kaupunkia. Viestissään toivoi palaavansa pian töihin, mutta kyllä ihmettelen, haluaako oikeesti töihin, kun ei itseään parantele.

Tekisi mieleni ilmoittaa asiasta rehtorille. Mielestäni väärin jo työnantajaakin kohtaan.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään sanoisi oppilaille, että olen pois masennuksen tai burn outin vuoksi.

Toisaalta taas jos ääni on pois, ei töihin kannata opettajan mennä, koska ei siellä ilman ääntä mitään tee. Vaateostoksilla voi katsos käydä puhumattakin. Kävelylle nyt en lähtisi välttämättä, mutta toisaalta eipä pieni ulkoilukaan pahaa tee.

Missä on sanottu, että sairaslomalla pitäisi olla vain kotona sisällä?

Vierailija
2/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo eivät ole välttämättä ihan oikeita sairasloman syitä ja niitä tuskin tarvitseekaan kertoa vanhemmille.

Minäkin olin kolarissa viime talvena ja olin 1,5 kk pois töistä, mutta en voinut millään linnoittautua kotiini, vaikka en töissä pystynytkään käymään.

Mutta jos flunssa on oikeasti ainut syy olla pois töistä, niin tuskin se pitkin poikin ravaamalla paranee, siinä olet kyllä ihan oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kuumetta eiks niin? Eli kyllä open pitää olla töissä!!!

Ja höpö höpö! Opettajan yksi tärkeimimistä työkaluista on sen oma ääni. Jos sen kanssa on ongelmia, pitää antaa kurkun parantua kunnolla ennen kuin sitä taas lähtee rasittamaan sun kullannuppujen kanssa.

Mutta ei se tarkoita että pitää linnoittautua kotiin.

Vierailija
4/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen, olen minäkin sairaslomalla ollessani ollut kaupungilla, ja elänyt normaalia elämää muutoinkin oman vointini mukaan. Olisiko pitänyt kyylääjien takia sulkeutua koko kuukaudeksi sisätiloihin ?

Vierailija
5/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkärin pitää aina kirjoittaa sairasloma täysaikaiseksi, vaikka olisikin osittain työkykyinen. Toisaalta jos ope ei kävisi missään, voisi masentua kotona ja tarvita lisää sairaslomaa.

Elä ja anna toistenkin elää

Vierailija
6/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on koulussa tämän " muka sairaan" kaamean sijaisen opetuksen alaisena. Niin järkyttävä sijainen, että melkein mietin laskenko lasta edes kouluun.

ap

Vierailija
8/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppilaille ja vanhemmille. Ystäväni on esimerkiksi juuri nyt ollut sairauslomalla sisarensa kuoleman johdosta ja hyvä vaan jos oppilaat ajattelevat että pikku nuhaa siellä kotona podetaan. Miten joku voi olla noin lyhytnäköinen, että luulee muitten olevan tilivelvollisia sinulle siitä mitä heidän elämäänsä kuuluu.

Vierailija
9/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet kyylä...

Saikku ei tarkoita sitä, että täytyisi pysyä kotona ja mielellään vuodelevossakin.

Vierailija
10/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saikulla kaksi viikkoa ja liikuin normaalisti ihmisten ilmoilla. Saikkuni syy oli keskenmeno, henkisesti olin niin rikki etten mitenkään olisi pärjännyt vaativan ekaluokkani kanssa. Vanhemmat eivät tiedä sairaslomani syytä. Opet harvemmin kertovat jos syy on henkinen vaan sanovat syyksi esim flunssan

t. ope

Vierailija
11/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehtorille voit valittaa huonosta sijaisesta mutta et sairaslomalla olevasta opesta!

toivottavasti et itse koskaan joudu vastaavaan tilanteeseen, että sun tekemisiä kytätään

opellakin oikeus yksityiselämäänsä

HANKI SINÄ ITSELLESI ELÄMÄ!

Vierailija
12/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksi, äidit, syytä ei oikeasti kertoa. Ääni rasittuu opettajan työssä. En menisi luokkaan huutamaan tunniksikaan, jos ääneni olisi käheä. Työkyvyttömyys ei houkuttele.

Masentunutta ihmistä suorastaan kehotetaan liikkumaan ulkona.

t. Opettaja

Vierailija
13/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ope on masennuksen vuoksi saikkarilla, hän saa kuule vaikka hillua Lanzarotella ja tanssia salsaa baaritiskillä Manuelin ja Pedron kanssa, eikä asia tosiaan kuulu sulle pätkän vertaa. Se tekisi itse asiassa vain hyvää, jos kyseessä on masennus.

Sairasloma tarkoittaa vain sitä, että ope ei ole nyt työkykyinen. Syy siihen ei sulle kuulu, eikä mikään laki määrää että opettajan on kerrottava vanhemmille oikea syy poissaoloonsa. Voithan sinäkin kirjoittaa lapsesi poissaolotodistukseen syyksi kuumeen, vaikka todellisuudessa kakaraa vaan väsytti kun olitte edellisenä iltana olleet kylässä iltamyöhään saakka. Itse olin seiskalla koulusta 4 päivää pois kun ekat kuukautiset alkoi, eikä poissaolovihossa tosiaan lukenut " menkat" vaan vatsatauti. Olin menkkojen alkamisesta niin shokissa ja kipeä, ettei äiti nähnyt tarpeelliseksi lähettää minua kouluun. Kun totuin ajatukseen, seuraavat menkat menikin jo paremmin.

Eli lähetäpäs se Nico/Janica vaan aamulla kouluun, vaikka siellä olisi millainen sijainen. Voihan ope ottaa vaikka lopputilin jos haluaa, ja sitten siellä on aina joku muu opettamassa.

Vierailija:

No häh! Kyllähän se nyt minulle kuuluu, jos opettaja sanoo olevansa sairaslomalla ja silti on niin hyvässä kunnossa, että hilluu pitkin kaupunkia.

Lapseni on koulussa tämän " muka sairaan" kaamean sijaisen opetuksen alaisena. Niin järkyttävä sijainen, että melkein mietin laskenko lasta edes kouluun.

ap

Vierailija
14/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ope sairastaisi syöpää ja kävisi Stockkalla, tuomitsitko sitten?

Jos ostaisi vaatteita?

Vierailija
15/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä päästä lapsiani sairaina ulos leikkimään edes sinä iltana, jolloin ovat terveitä ja menossa seuraavana aamuna kouluun.

Miksi valehdella jotain flunssa ym., jos voisi sanoa vaan olevansa sairaslomalla.

ap

Vierailija
16/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 oppilaan luokassa on pakko joskus korottaa ääntään! Herää pahvi!

Vierailija
17/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ole vanhempien asia kytätä, mitä ope tekee saikullaan.

Olen itse joskus menettänyt ääneni, ja vaikka muuten olisin ihan ok, ei silloin voi mennä oikein opettamaan (kokeiltu on).

Vierailija
18/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En mä päästä lapsiani sairaina ulos leikkimään edes sinä iltana, jolloin ovat terveitä ja menossa seuraavana aamuna kouluun.

Miksi valehdella jotain flunssa ym., jos voisi sanoa vaan olevansa sairaslomalla.

ap

Vierailija
19/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-aikanaan opettajat syö, juo, ryyppää, nai, oksentaa, polttaa, vetää pilveä, riitelee, rakastaa, itkee ja nauraa siinä missä muutkin kansalaiset.

En tiedä miksi ei vaan ilmoittanut olevansa saikkarilla, sanomatta syytä. Ehkä siksi, että sitten sun kaltaiset kyylät olisi heti miettineet että mikäs sillä mahtaa olla kun ei kerrottu syytä sairaslomaan, varmaan hei jotain henkistä, ei kai se vaan oo eroamassa miehestään, joo niin sen on pakko olla, varmaan sen miehellä on toinen nainen, tai hei ehkä sen mies on homo, joo on se varmaan homo kun vaimona on tommonen kylmä kala ja sen mies oliki aina kauheen sliipatun oloinen.

Kulunut, mutta tähän tilanteeseen sopiva fraasi: Hanki elämä.

Ai kauheeta. Ope ehkä kertoi, tai sitten ei kertonut, valkoisen valheen flunssastaan, sen sijaan että olisi kertonut yksityisasioitaan jotka ei sulle kuulu. Kauheeta. Ope onkin ihan tavallinen ihminen! IIIIKKK!

Vierailija:

ap

Vierailija
20/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes harvinaista. Tämä on ollut rankka flunssasyksy ja monet opet ovat vaikeroineet äänensä kanssa.

T.ope