Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja sairaslomalla, mutta käy silti vaateostoksilla ja kävelyllä!

Vierailija
10.01.2007 |

Kyllä hieman ihmetyttää lapsen opettaja, joka on sairaslomalla pitkittyneen flunssan, kovan yskän ja äänen menon takia.

Itse näin hänet tänään Stockmannilla ja naapuri sattumalta aamupäivällä kävelyllä. Antaapa tosi moraalisen vaikutelman oppilaille, että sairaslomalla voi huidella ympäri kaupunkia. Viestissään toivoi palaavansa pian töihin, mutta kyllä ihmettelen, haluaako oikeesti töihin, kun ei itseään parantele.

Tekisi mieleni ilmoittaa asiasta rehtorille. Mielestäni väärin jo työnantajaakin kohtaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, ope saisi sitten jäädä sairaslomalle selkäsäryn tms. vuoksi, jos ei kuukauteen liikkuisi kuin jääkaapille.

Vierailija
22/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koulussa toimii sääntö, että kolme peräkkäistä päivää voi olla pois työnantajan luvalla ilman lääkärintodistusta, kun kyseessä on mahatauti/nuhakuume. Itse olen ollut joitakin päiviä näin pois juuri kurkun kipeyden ja paineessa olleen äänen takia. Ei siitä puhumisesta olisi silloin mitään tullut. Sitä paitsi olen näin säästynyt pitkittyneiltä flunssilta.

Pidempiin sairaslomiin tarvitaankin sitten lääkärin todistus. Jos lekuri kerran on katsonut, että opettaja ei ole työkykyinen, niin hän ei sitten ole. Jokaisen oma asia on sitten, miten tuon sairaslomansa haluaa käyttää (järkevästi sairautta parannellen tai sitten ei). Niin, ja jos noita ilman todistusta tapahtuvia poissaolojakin alkaa olla liian monta ja ne alkavat epäilyttää, aletaan niihinkin vaatia lääkärintodistus.

Mitä kyyläystä tosiaankin! Elä ja anna toisten elää. Enkä usko, että kullannuppusi huonosta sijaisesta lopun ikäänsä kärsii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin opehommat, niin ensimmäinen viikko oli karmea. Kurkku oli kipeä ja ääni käheä. Yllätyin niin voimakasta reaktiota.

Kollegat nyökkäilivät kokeneensa saman, muistuttivat veden juomisesta ja säästelemään ääntä kotona :D

Ja ohihan se meni kun siihen tottui.

Mutta tosiaan ääni on hyvinkin tärkeä työväline, eikä se tarkoita että opettaja huutaa luokassa jatkuvasti. Ei tulisi mieleenikään mennä kurkkukipuisena töihin! Kävelylle kyllä voisin lähteä.

Vierailija
24/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen voi olla ostoksilla sairaanakin ja kävelylläkin. Et vissiin tiedä opettajan työstä mitään ja miten helposti saat kurkkusi siihen kuntoon, että olet pian pitemmällä saikulla. Ihmettelen , miksi ope edes laittoi viestiä omista henkilökohtaisista asioistaan, jotka eivät edes vanhemmille kuulu. On jokaisen henkilökohtainen asia, jos on sairaslomalla. Syytä poissaoloon eivät saa edes muu koulun henkilökunta kertoa oppilaille tai vanhemmille vaikka sen tietäisivätkin.

Vierailija
25/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksesi, kävin keskustassa lääkäriasemalla hakemassa saikkua vielä loppuviikoksi. Ääni ei vielä kestä opetustyötä. Voin vielä kauhistuttaa sinua tiedolla, että sieltä Stockmannilta kävelin autolleni, jonka olin parkkeerannut Oopperan parkkipaikalle. Matkalla katselin kaunista Töölönlahden rantaa ja nautin vihdoinkin hieman paremmasta olosta.

Kun on sairastanut joulukuun alusta lähtien, alkaa olla pää aika hajalla. Muutenkin rankan syksyn jälkeen kun vielä köhii ja makaa sängynpohjalla koko joululoman, ei ole fiilikset kovin korkealla.

Jos tervehdyn tarpeeksi aion muuten lähteä ystävättärieni kanssa perjantaina ulos syömään. Olen mä aika hulttio :-).

t. erityisluokanope

Vierailija
26/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin opettajan luokassa, ja miten se onnistuisi jos on ääni mennyt? Esim. kurkunpääntulehduksessa olo on muutne ok, mutta ääntä ei tule ja puhuminen on KIELLETTY

Vierailija
27/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. toinen sairastava ope

Vierailija
28/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo 6 päivää saikkarilla kurkunpääntulehduksen takia. Ääntä ei tule, puhuminen on kielletty, muuten olen täysin kunnossa. Ja kyllä, olen ahkerasti kiertänyt alennusmyyntejä :)

Vierailija
29/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. hulttio 39

Vierailija
30/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sit varmaan jotenkin kieroon kasvanut, kun en voi ymmärtää tuollaista sairastelua. Itse kuolisin häpeästä, jos mut bongattaisiin kaupungilta alennusmyynneistä ja olisin sairaslomalla.

Noh, ehkä tämä reaktioni kertoo kuitenkin eniten siitä, että opettaja on kovin pidetty ja oppilaat ovat todella pahoillaan, kun oma ope on poissa ja tilalla on huono sijainen. Meidän poika ainakin reagoi heti, kun koulussa on levotonta ja kurjaa. Kysyi vielä viimeiseksi illalla, että milloinkohan se ope tulee takaisin. Eilen oli huolissaan, ettei opettajalla ole vain mitään vakavaa tautia.

Niin, että paranemista minäkin kuitenkin niille opettajille toivon :).

ap

Vierailija
31/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä et ole ihan niin paha ihminen kuin ensin annoit ymmärtää, mutta nuku silti yön yli ja mieti, mitä suustas päästät. Ehkä ens kerralla älyät olla hiljempaa.

Vierailija
32/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi keväällä oli flunssan JÄLKEEN 2 viikkoa töistä pois kun puhuminen laukaisi vallan mahdottomia yskänkohtauksia. Toki lepäsin ja otin rauhallisesti, mutta kävin kävelyllä, ostoksilla, kahvilla jne.

Vierailija
33/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ole ope, mutta asiantuntijahommissa, mihin kuuluu asiakasneuvotteluja.

Viimeksi keväällä oli flunssan JÄLKEEN 2 viikkoa töistä pois kun puhuminen laukaisi vallan mahdottomia yskänkohtauksia. Toki lepäsin ja otin rauhallisesti, mutta kävin kävelyllä, ostoksilla, kahvilla jne.

Asiantuntija pystyy varmaan tekemään töissä muutakin kun niitä asiakasneuvotteluja.

Toivoisin että nämä lintsarit muistaisivat, että heidän työnsä kaatuvat toisten niskaan.

Vierailija
34/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töistä pois viikon sairauslomalla ja syy oli siis se, että ääntä ei vain ollut. Ja kun tuo työ jossain yläasteella nyt vain vaatii sitä ääntä - tietysti olis voinut näyttää videoita viikon tms. älykästä...

Ja mut ihan kollegat + reksi komensivat kotiin, kun yritin tunkea väkisin töihin.... Ja sieltä lääkäriin.

Vierailija
35/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle että flunssan jälkeenkin voi olla työkyvytön. Itselläni oli muutaman päivän flunssa, kuumetta ja nuhaa, ei yskää. Mutta auta armias kun flunssa meni ohi. Kotona sisällä olo oli mitä mainioin joten ajattelin lähteä kävelylle ja kauppaan kun sisällä olin ollut jo monta päivää. Kävelin noin 5m ja jouduin hidastamaan kun happi meinasi loppua, kävelin 10m lisää ja jouduin pysähtymään yskimään, kävelin vähän lisää ja jouduin menemään lähimpään liikkeeseen sisälle lämpimään (ulkona noin -10) odottamaan että ahdistus menee ohi. Palasin kotiin ja totesin että taisi tulla lisää sairaslomaa, vaikka en muuten kokenut oloani huonoksi, mutta jos ei edes kotipihan poikki pääse pysähtymättä ja kävelee hitaampaa kuin rollaattorimummo niin eipä sitä paljon töitä tehdä.

T: jälleen yksi ope

Vierailija:

Vierailija:

En ole ope, mutta asiantuntijahommissa, mihin kuuluu asiakasneuvotteluja.

Asiantuntija pystyy varmaan tekemään töissä muutakin kun niitä asiakasneuvotteluja.

Toivoisin että nämä lintsarit muistaisivat, että heidän työnsä kaatuvat toisten niskaan.

Vierailija
36/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sairauslomalla voi käydä muka ulkona ym.?

Ja mitä ihmettä se muille kuuluu...en ymmärrä.

Vierailija
37/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailu oli hankalaa ulkona, kun ei voinut sanoa myyjälle mitä haluaisi =)

Vierailija
38/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sairauslomalla voi käydä ulkona kevyellä kävelyllä jos on flunssa. Flunssaisena kannattaa levätä. Älä mene töihin muita tartuttamaan. Flunssa vain pitenee jos sairaana työskentelee. Älä ole työnsankari joka kipeänä työskentelee.

Vierailija
39/39 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sairauslomalla voi käydä ulkona kevyellä kävelyllä jos on flunssa. Flunssaisena kannattaa levätä. Älä mene töihin muita tartuttamaan. Flunssa vain pitenee jos sairaana työskentelee. Älä ole työnsankari joka kipeänä työskentelee.

16 vuotta? Kyllä ei noin pitkää flunssaa enää pidä omin voimin kotona potea, lääkäriin ja heti!