Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoituksista huolimatta laitettiin keittiöön remontin yhteydessä avohylly

Vierailija
28.01.2024 |

Joko meillä on huipputehokas lieskari ja ilmanvaihto tai tarinat sen rasvapölyn kertymisestä avohyllyn päälle on suuresti liioiteltua. Tänään pyyhin hyllyn ja sen päällä olevat tavarat, edellisen kerran joskus marraskuussa. Hellaa lähinnä olevassa päädyssä oli vähän pölyä mutta lähti rätillä pyyhittäessä. En ole kokenut yhtään ongelmalliseksi tuon hoitoa. Ja teemme kyllä päivittäin ruokaa, paistinpannullakin, että ei ole mikään mikroruoka- tai noutoruokakeittiö. 

Jos joku siis vielä pohtii tuollaisen laittamista keittiöönsä mutta arastelee näiden varoitusten vuoksi, niin ihan turhaan, anna mennä vaan😄 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä säilytätte siinä avohyllyllä? Jotain koristeita? Pannuja ja kattiloista. Vai lasipurkissa kaikke ruokatarpeita, jotka valo nyt sitten keittiössä pilaa?

Nyt siinä on kaksi isoa messinkimorttelia, purkki jossa kahvia, kolme arabian voipyttyä joissa sipuleita ja kananmunia, kummitädin tekemä vaasi jossa puisia kauhoja ja lastoja sekä satavuotias talousvaaka koristeena. 

Sipulit ja kananmunat kuuluu jääkaappiin.

Sipulit eivät kuulu jääkaappiin, kananmunat voi säilyttyy ihan omien mieltymystensä mukaan jääkaapissa tai huoneenlämmössä.

Lukee ihan siinä sipulipussissa, että pitää olla kylmässä. "Kuivatut sipulit tulisi säilyttää ilmavassa paikas

Kaupassako säilytetään sipulit tuossa lämpötilassa? Sipulitkin kuuluisi roikkua nipuissa ilmavassa paikassa kuten esim. ulkoliiterissä, joita tietenkään ei juuri kenelläkään enää ole, kun ei ole kellareitakaan. Kaikki tupataan jääkaappiin kuten perunatkin ja ruokaöljy. Pilalla on maku, mutta se ei kai ketään haittaa. 

Vierailija
62/82 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikkeaako keittiösi normeista? Vauvapalstalla ei pidetä sun kaltaisista keittiöihmisistä

Juu, poikkeaa. Olen huomannut saman. Alapeukkuja satelee kun kerron, että minulla on iso ruokakomero keittiössä eikä ollenkaan yläkaappeja. Kaikenlaisia keittiöitä minullakin ollut, nyt suunnittelin tämän keittiön melkein kokonaan itse. Sitten se oli keittiöitä valmistavan liikkeen mallistoon kuvattuna. Jottei se ihan huono ilmeisesti ole. Omasta mielestäni loistavat ratkaisut jotka sopivat itselleni prikulleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä säilytätte siinä avohyllyllä? Jotain koristeita? Pannuja ja kattiloista. Vai lasipurkissa kaikke ruokatarpeita, jotka valo nyt sitten keittiössä pilaa?

Nyt siinä on kaksi isoa messinkimorttelia, purkki jossa kahvia, kolme arabian voipyttyä joissa sipuleita ja kananmunia, kummitädin tekemä vaasi jossa puisia kauhoja ja lastoja sekä satavuotias talousvaaka koristeena. 

Sipulit ja kananmunat kuuluu jääkaappiin.

Sipulit eivät kuulu jääkaappiin, kananmunat voi säilyttyy ihan omien mieltymystensä mukaan jääkaapissa tai huoneenlämmössä.

Sipuli nimenomaan kannattaa säilyttää jääkaapissa, kitara se ei itketä pilkkoessa.

Vierailija
64/82 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikkeaako keittiösi normeista? Vauvapalstalla ei pidetä sun kaltaisista keittiöihmisistä

Juu, poikkeaa. Olen huomannut saman. Alapeukkuja satelee kun kerron, että minulla on iso ruokakomero keittiössä eikä ollenkaan yläkaappeja. Kaikenlaisia keittiöitä minullakin ollut, nyt suunnittelin tämän keittiön melkein kokonaan itse. Sitten se oli keittiöitä valmistavan liikkeen mallistoon kuvattuna. Jottei se ihan huono ilmeisesti ole. Omasta mielestäni loistavat ratkaisut jotka sopivat itselleni prikulleen. 

Miksi sitten koet noin kovaa tarvetta selitellä niitä ratkaisujasi tuikituntemattomille jos muka olet niihin  tyytyväinen?

Vierailija
65/82 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiönkaapit nyt on vaan vähän noloja, ei millään pahalla

Jos keittiönkaappeja pitää nolostella on vielä liian nuori muuttamaan lapsuuden kodista pois. 

Vierailija
66/82 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö on kodin sydän, ehkä siksi se herättää niin suuria tunteita. Olen ollut puuseppänä keittiökaappi verstaalla ja asentanut niitä satoja. Olen istunut lukemattomissa keittiöissä kahvilla, jotka ovat todella kodikkaita. Sellaista keittiötyyliä ei taida ollakkaan etten olisi nähnyt. Olen rakentanut avokeittiöitä, keittokomeroita, walk-in ruokakomeroita, saarekkeita, kesäkeittiöitä ja vaikka mitä. Suomalaisten keittiöiden suurin perisynti on että ne ovat usein hieman liian pieniä, muutama neliökin tekisi ihmeitä jo monessa paikassa. Asiakkaista ylivoimaisesti enemmistö mainitsee laskutilan puutteen. Toinen on ruokapöydän ympärille jäävä tila. 

yläkaapittomien keittiöiden suosio on pientä mutta kyllä niitäkin useampia vuodessa on. Hyllyjä ei juurikaan kysellä tehdasvalmisteisena, mutta tiedän että ihmiset tekevät niitä itse. Säästö se on pienikin säästö. Voisin jutella keittiöistä kanssanne vaikka kuinka pitkään mutta olen tätäkin naputellut jo vartin niin palataan myöhemmin asiaan

Vierailija
67/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keittiössä avohylly jossa tavaraa ja paljon muutakin tavaraa vielä tasolla ja saarekkeen päällä. Seinilläkin. Joo joskus pitää pyyhkiä mutta mitä sitten. 

Vierailija
68/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä hyllyllä on nyt esillä? Itse tykkään pitää tavarat kaapeissa. Telkkarikin on kaapissa ja ovet on auki vain sitä katsottaessa eli ei juuri koskaan. 

Vierailija
69/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin mikä avohylly?

Onhan joku kulmahylly kiva yläkaapistossa, mutta ei sitä lieden lähelle kannata laittaa. Maustehylly on kätevä lieden yläpuolella.

Ei ole. Maustehylly on aivan väärässä paikassa jos on lieden yläpuolella. 

Mulla ainakin kuluu mausteita niin paljon, ettei ne siinä kauan ehdi olemaan.

Vierailija
70/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä hyllyllä on nyt esillä? Itse tykkään pitää tavarat kaapeissa. Telkkarikin on kaapissa ja ovet on auki vain sitä katsottaessa eli ei juuri koskaan. 

Jossain vastasinkin jo siihen mutta kerrotaan uudestaan. Eli hyllyltä löytyy kaksi morttelia, kolme arabian voipyttyä joissa eri sipuleita ja kananmunia, kahvipurkki, vaasi jossa puisia paistolastoja sekä vanha talousvaaka. Ap

Vierailija
71/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vastasinkin jo siihen mutta kerrotaan uudestaan. Eli hyllyltä löytyy kaksi morttelia, kolme arabian voipyttyä joissa eri sipuleita ja kananmunia, kahvipurkki, vaasi jossa puisia paistolastoja sekä vanha talousvaaka. Ap

Kuulostaapa tyylikkäältä pitää kananmunakennoja esillä koristeina.

Vierailija
72/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa tyylikkäältä pitää kananmunakennoja esillä koristeina.

Ne kananmunat on siellä voipytyssä. Ap

Vierailija
73/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos tykkää. Ei kaiken tarvitse olla aina niin ultrakäytännöllistä. Ja ei joku hylly mikään loppuelämän päätös ole, saahan sen pois jos kyllästyy. Meidänkin keittiö on sellainen että jos sen tähän kuvailisin niin varmasti haukuttaisiin ihan karseana ja epäkäytännöllisenä ja ties mitä, mutta itse viihdytään.

Vierailija
74/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiö on kodin sydän, ehkä siksi se herättää niin suuria tunteita. Olen ollut puuseppänä keittiökaappi verstaalla ja asentanut niitä satoja. Olen istunut lukemattomissa keittiöissä kahvilla, jotka ovat todella kodikkaita. Sellaista keittiötyyliä ei taida ollakkaan etten olisi nähnyt. Olen rakentanut avokeittiöitä, keittokomeroita, walk-in ruokakomeroita, saarekkeita, kesäkeittiöitä ja vaikka mitä. Suomalaisten keittiöiden suurin perisynti on että ne ovat usein hieman liian pieniä, muutama neliökin tekisi ihmeitä jo monessa paikassa. Asiakkaista ylivoimaisesti enemmistö mainitsee laskutilan puutteen. Toinen on ruokapöydän ympärille jäävä tila. 

yläkaapittomien keittiöiden suosio on pientä mutta kyllä niitäkin useampia vuodessa on. Hyllyjä ei juurikaan kysellä tehdasvalmisteisena, mutta tiedän että ihmiset tekevät niitä itse. Säästö se on pienikin säästö. Voisin jutella keittiöistä kanssanne vaikka kuinka pitkään mutt

Kiva kirjoitus👍 Suomessa taitaa kodit olla aika pieniä muutenkin ja sitä myöten myös keittiöt. Meillä keittiön koon määritti olemassa olevan huoneen koko joka on noin 15-16 neliötä. Minusta in ihan sopivan kokoinen kahdelle ihmiselle, varsinkin kun toinen vai meistä kokkaa aktiivisemmin joten yksi kerrallaan siellä yleensä ollaan. Ap

Vierailija
75/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku tää on ihanaa eteläeurooppalaista Rustiikkia.

Vierailija
76/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat tuollaisia purkkeja katsella? Ei taida paistolastat olla erityisen hieno sisustuselementti? Mikä ilo noita on katsella, eikö olisi parempi olla oven takana piilossa. 

Vierailija
77/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä mitään avohyllyä rumentamaan sisustusta ja tunnelmaa. 

Vierailija
78/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat tuollaisia purkkeja katsella? Ei taida paistolastat olla erityisen hieno sisustuselementti? Mikä ilo noita on katsella, eikö olisi parempi olla oven takana piilossa. 

Ne oli esillä myös vanhassa avohyllyttömässä keittiössä. Tykkään pitää esillä tuollaisia juttuja, minusta ne tekee kodikkuutta ja on nättejäkin. Ap

Vierailija
79/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten koet noin kovaa tarvetta selitellä niitä ratkaisujasi tuikituntemattomille jos muka olet niihin  tyytyväinen?

Ei ole mitään kovaa tarvetta. Täällä oli kerran ketju, jossa kyseltiin onko jollain ruokakomero keittiössään. Siihen silloin vastasin. Muuten en ole keittiöstäni täällä kertonut. En ole muka tyytyväinen, vaan suorastaan onnellinen oikeanlaisesta itselleni sopivasta keittiöstä joka ei ole mikään tusinatuote. Kiitos vaan sulle halveeramisesta, varmaan sulle tuli oikein mukava olo.  

Vierailija
80/82 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milsi tähänkin ketjuun tulee näkymättömiä viestejä? Siis ketju nousee mutta ei ole kumminkaan uutta viestiä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan