Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa tutkintohaun ennakkotehtävän ymmärtämisessä!

Vierailija
05.09.2024 |

Ennakkotehtävä kuuluu näin: 

"Laadi suomenkielinen esseemuotoinen suunnitelma opinnäytetyönä toteutettavasta taloushallinnon tieteenalaan liittyvästä kehittämistehtävästä. Käytä riviväliä 2, kirjasinkokoa 12 ja reunamarginaalia 3 cm. Merkitse käyttämäsi lähteet tekstiin ja laadi lähdeluettelo. Esseen kokonaispituus on 600700 sanaa: kaikki sanat lasketaan.  Kirjoita ylä- tai alatunnisteeseen nimesi.

Opinnäytetyö toteutetaanhakijan työpaikassa, hänen valitsemassaan kohdeorganisaatiossa tai omassa yrityksessä.

Ohjeet esseen kirjoittamista varten: 

Rajaa ja otsikoi ennakkotehtäväsi osuvasti. 

Kuvaa, mitä asiaa haluaisit opinnäytetyönäsi kehittää. Perustele, miksi valitsemasi asian kehittäminen on sopiva taloushallinnon kehittämisen tutkinto-ohjelman opinnäytetyön aihe ja miksi se on tärkeää sinulle ja kohdeorganisaatiollesi tai hankkeelle.Perustele, miksi valitset tämän kehittämistehtävän opinnäytetyösi aiheeksi.

Miten aiot toteuttaa kehittämistehtävän? Kuvaa lähestymistapaa, kehittämismenetelmää, hankkeeseen osallistujia ja aikataulua. Miten työnantajasi tai toimeksiantajasi on sitoutunut hankkeen toteuttamiseen?"

Ymmärränkö oikein, että mulla pitäisi olla kehittämistehtävä, kohdeorganisaatio, toimeksiantaja ja hankkeeseen osallistujat tiedossa ENNEN kuin olen edes päässyt opiskelemaan? Eli teen käytännössä koko opinnäytetyösuunnitelman ja jos en pääsekään sisään, niin ilmoitan että sori, enpä teekään tätä kehittämistyötä. Joo tiedän, jos en ymmärrä edes tehtävänantoa nin turha yrittää edes hakea :D

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei me tehdä tehtävää sun puolesta. Miten aiot pärjätä opiskelussa ellet ymmärrä edes alkua?

Vierailija
2/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö miettiä jotain muita hommia? Vaikka 20 palan palapeliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkä.

Vierailija
4/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei me tehdä tehtävää sun puolesta. Miten aiot pärjätä opiskelussa ellet ymmärrä edes alkua?

Jos ei mun luetun ymmärtäminen ole tämän asian kohdalla ihan priimaa, niin ei se kyllä ole sullakaan :). En pyytänyt tekemään tehtävää mun puolesta, vaan kertomaan, että ymmärrätkö tehtävänannon samalla tavalla kuin aloituksen loppuun olin kirjoittanut. 

-ap

Vierailija
5/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärränkö oikein, että mulla pitäisi olla kehittämistehtävä, kohdeorganisaatio, toimeksiantaja ja hankkeeseen osallistujat tiedossa ENNEN kuin olen edes päässyt opiskelemaan?"

Tehtävässä pyydetään laatimaan SUUNNITELMA opinnäytetyönä toteutettavasta kehittämistehtävästä, pituus 600-700 sanaa (oletan että tuo 600700 sanaa on typo). Ja koska kyseessä on ennakkotehtävä, mitä luultavimmin saat tehdä nettihakuja aiheesta niin paljon kuin haluat.

Vierailija
6/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,  tulkitsit oikein, turha yrittää hakea jos ei ymmärrä tehtävänantoa.

Vierailija
7/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lisätietoja. Ei ole pakko olla yrityksessä sisällä. Ehkä voit tehdä kuvitteellisesta yrityksestä. Ja katsoa tietoja kirjasta tai jostain yrityksestä, siltä osin kuin julkisia tietoja. On hämmentävä tehtävä kyllä, onko tahallaan laitettu noin ja oletetaan että kaikki ovat töissä jossain pysyvästi - ja että firma jossa on töissä kiinnostaisi noin paljon, eli jonkun toisen firma.

Vierailija
8/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei mun luetun ymmärtäminen ole tämän asian kohdalla ihan priimaa, niin ei se kyllä ole sullakaan :). En pyytänyt tekemään tehtävää mun puolesta, vaan kertomaan, että ymmärrätkö tehtävänannon samalla tavalla kuin aloituksen loppuun olin kirjoittanut. 

-ap

En ymmärtänyt noin. 

Vierailija
9/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat esseeseen, että koska et juuri nyt työskentele taloushallinnossa, käytät esseessäsi kuvitteellista yhtiotä nimeltä Oy Yritys Ab.

Tämän jälkeen keksit ratkaisuehdotuksen kuvitteelliseen ja kuvailet projektin vaiheet. Kerrot myös johdon sitoutumisen tärkeydestä projektin läpivientiin. Kuinka heille saadaan myytyä idea kehitysprojektista jne.

Noin vastaavat normaalisti hoidetaan.

Vierailija
10/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopsaa tuo chat-gpt:lle niin homma on valmis minuutissa. Jätä nuo marginaalit ja fonttikoot pois, sillä niitä se ei tee. Muokkaat sitten ne itse, samoin kuin ylä ja alatunnisteet.

Vierailija
11/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa siihen viitataan, että sinulla pitäisi olla jokin oikea yritys tiedossa, koska pyydetään myös kuvailemaan sitä kuinka organisaatio vastaanottaa kehityssuunnitelmasi. Outo tehtävänanto. 

Vierailija
12/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko outo tehtävä, jos on vasta hakemassa opiskelupaikkaa. 

Vierailija
13/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ymmärsit oikein. Onpa hiukan erikoinen tehtävä, liekö ollut laajojakin ongelmia oppareiden kanssa. Tosin kyseessä on essee, eli mitään nimmareita ei sentään sopimuksiin tarvita. Mikään ei myöskään sido tekemään opparia kyseiselle tilaajalle, jos opiskelemaan pääset.

Vierailija
14/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdeorganisaatio on eri juttu kuin työpaikka. Esim HR-osasto voi olla kohdeorganisaatio tai esim. sourcing (hankinta). Näitä löytyy joka firmasta, vaikka olis yksityisyrittäjä.

Vierailija
15/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuossa siihen viitataan, että sinulla pitäisi olla jokin oikea yritys tiedossa, koska pyydetään myös kuvailemaan sitä kuinka organisaatio vastaanottaa kehityssuunnitelmasi. Outo tehtävänanto. 

Kiitos, mun mielestäkin on hieman outo. Oppari aloitetaan heti opintojen alussa, joten toisaalta ihan perusteltua, että suunnitelma olisi valmis, mutta jos ei pääsekään sisään niin on vähän noloa kertoa, että kehittäkää keskenänne jos haluatte. 

ap

Vierailija
16/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla tartte mitään oikeaa hommaa olla. Teet suunnitelman opinnäytetyöstä mistä aiheesta, miksi, millä metodein ym. eli siis milllaisen opparin tekisit jos tekisit. Kannattaa miettiä jotain ajankohtaista, pinnalla olevaa kohdetta.

Vierailija
17/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tehtävän arvioijat palstailevat täällä, niin ap:n mahdollisuudet päästä sisään pienenevät huomattavasti.

Vierailija
18/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativa tehtävä. Olet Ap tekevinäsi opinnäytetyön aloitusta ja perustelet työsi tärkeyttä, osuvuutta taloushallinnon kehittämisen näkökulmasta.

Vierailija
19/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taloushallinto tiedettä?

Vierailija
20/51 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tehtävän arvioijat palstailevat täällä, niin ap:n mahdollisuudet päästä sisään pienenevät huomattavasti.

No voi luoja sentään.