Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitaisiinko toimeentulotuki muuttaa esim. ruokakupungeiksi?

Vierailija
27.01.2024 |

Voitaisiin samalla ohjailla ihmisiä terveempiin elintapoihin. Pääpaino kasviksissa.

Kommentit (711)

Vierailija
681/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 miljoonaa leikataan. 

Taitaa työttömien haukkujat saada itse kenkää ja päästä isoille tuille. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tästä tulee vielä hauskaa. 

Vierailija
682/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500 miljoonaa leikataan. 

Taitaa työttömien haukkujat saada itse kenkää ja päästä isoille tuille. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Tästä tulee vielä hauskaa. 

Tulevat sossupummit. 

Me haukutaan teidät sossupummeiksi ja nauretaan päälle. 

Onko 2 kuukauden ansiosidonnais odottelu rahat jo säästetty?

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: "Voitaisiin samalla ohjailla ihmisiä terveempiin elintapoihin. Pääpaino kasviksissa." Ei kai kukaan vastusta aloittajan esitystä kasviksien syömisestä?

Toki mitkä tahansa kasvikset ei kelpaa aplle, ehei. Köyhien on syötävä vain kaalia, ehkä porkkanaa. Muita juureksia, jos ovat tarjouksessa. Lidlistä saa kuulemma hakea pakastevihanneksia. Halvimpia hedelmiä. Marjoja saa syödä, jos ne on itse poimittuja, mutta vähän epäselväksi jäi kyllä kuka ostaa köyhälle ison pakastimen. 

Vierailija
684/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta irtisanotaan porukkaa ja ansiosidonnaista voi joutua odottamaan 2 kuukautta. 

Hallitus pidensi karenssin 7 päivään, siltä ei saa ollenkaan rahaa. 

Vierailija
685/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut toimeentulon asiakkaat saa jo nyt maksusitoumuksia tai "piikkejä" ruokakauppaan. Olen nähnyt Vantaalla Lidlissä käydessä monta kertaa kun asiakas ei maksa ostoksia vaan kertooj jonkun numeron tms. ja myymäläpäällikkö käy kuittaamassa ostotapahtuman. Ainakin puolet noista asiakkaista on vieraskielisiä. Asiakas lähtee kaupasta kahden täpötäyden muovikassin kanssa. 

Minä olen käynyt joskus maksusitoumuksella Lidissä ostamassa elintarvikkeita firman kahvitarjoiluun ja piikkiin ja se on ihan yleinen käytäntö. Eikä pelkästään elintarvikkeita, vaan silmälasit omaan käyttöön jne. ja kauppa laskuttaa yritystä. Ihan yleinen käytäntö yrityselämässä, kun ostetaan laskulle.  Eli esimerkkisi ei kerro mitään. 

Samoin ostetaan töissä työvaatteita, työkenkiä jne. esim. Prismasta eikä niillä ole mitäån tekemistä yhteiskunnan tukien kanssa. 

Vierailija
686/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut toimeentulon asiakkaat saa jo nyt maksusitoumuksia tai "piikkejä" ruokakauppaan. Olen nähnyt Vantaalla Lidlissä käydessä monta kertaa kun asiakas ei maksa ostoksia vaan kertoo jonkun numeron tms. ja myymäläpäällikkö käy kuittaamassa ostotapahtuman. Ainakin puolet noista asiakkaista on vieraskielisiä.en Asiakas lähtee kaupasta kahden täpötäyden muovikassin kanssa. 

Ostavat laskulle jonkun yritykset piikkiin ja Lidl lähettäå laskun. Ja onhan yksityisillä henkilöillä edellee kaupassa "ruokatili" ja ostokset maksetaan kerran kuukaudessa. Ennen se oli ihan yleinen käytäntö, eikä ole tukien kanssa mitään tekemistä. 

Vierailija
687/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Suomi on pulassa, kunnilta loppuu rahat, sairaaloita suljetaan. Valtio on pahoin velkaantunut. Jotakin on tehtävä, menoja on vähennettävä, veroja pitäisi nostaa, mutta ne ovat jo nykyisin melko suuret.

Näinhän se on. Syynä eläkeläisten liian suuri määrä suhteessa palkansaajiin, mutta et sä voi kaivaa rahaa sieltä missä sitä ei ole. Tämä ruokakuponkiajatus ei ainakaan säästä yhtään. Jos köyhälle jää 200 euroa kuussa ruokarahaa ja nyhdät niistä 100 e, ei myöskään pidemmän päälle ole säästöä, koska terveydenhuolto maksetaan myös verorahoista.  

Vierailija
688/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin hakemassa sellaisia kuponkeja, niitä kutsutaan arkikielessä seteleiksi. 😂

Vierailija
689/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt ostamassa maksusitoumuksella kännykän, en itselle vaan liikuntarajoitteiselle maaseudulla asuvalle ystävälle. Hän ei enää pysty köymään edes ruokakaupassa itse. Mutta se tuli edunvalvonnan valtuutuksen kautta ja raha siihen oli kännykän saajan omaa. Hän saa vain eläkettä, mutta sai ison perinnön. 

Vierailija
690/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut toimeentulon asiakkaat saa jo nyt maksusitoumuksia tai "piikkejä" ruokakauppaan. Olen nähnyt Vantaalla Lidlissä käydessä monta kertaa kun asiakas ei maksa ostoksia vaan kertoo jonkun numeron tms. ja myymäläpäällikkö käy kuittaamassa ostotapahtuman. Ainakin puolet noista asiakkaista on vieraskielisiä. Asiakas lähtee kaupasta kahden täpötäyden muovikassin kanssa. 

Ei helv..   nykyään ei saa edes yritysjohtajat tai henkilökunta käydä ostamassa jostakin kaupasta tavaraa laskulle, etteikö häntä leimata sossupummiksi.

Vierailija
691/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: "Voitaisiin samalla ohjailla ihmisiä terveempiin elintapoihin. Pääpaino kasviksissa." Ei kai kukaan vastusta aloittajan esitystä kasviksien syömisestä?

Toki mitkä tahansa kasvikset ei kelpaa aplle, ehei. Köyhien on syötävä vain kaalia, ehkä porkkanaa. Muita juureksia, jos ovat tarjouksessa. Lidlistä saa kuulemma hakea pakastevihanneksia. Halvimpia hedelmiä. Marjoja saa syödä, jos ne on itse poimittuja, mutta vähän epäselväksi jäi kyllä kuka ostaa köyhälle ison pakastimen. 

Olen ihan työssäkäyvä, mutta minulle on normaalia, että nyt keskitalvella ei ostella tuoreita mansikoita arkiruoaksi tai mitään muutakaan hintaa katsomatta vain koska mä haluuu-uun. Onhan se nyt kai kaikille selvää, että kaupasta kannattaa ostaa satokauden mukaan ja kilohintoja katsoen?

En ole myöskään ikinä asunut vuokra-asunnossa jossa ei olisi ollut pakastinta.

Vierailija
692/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastaminen tulee köyhille kalliiksi. Halpoja elintarvikkeita voi käydä ostamassa tarvittaessa kaupasta.

Vierailija
693/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän osastonsihteerin jolla on käytynä peruskoulu ja sihteerikurssi. 

Ei tule pääsemään mihinkään töihin nyt kun kohta irtisanotaan porukkaa. 

Ai mitä siis.

Mites tää liittyy johonkin toimeentulotuen muuttamiseen ruokakupongeiksi?

Ja mites luulet, sanooko ne niitä osastonsihteereitä nyt heti ensimmäiseksi irti. Eikö se asia olekaan niin, että osastonsihteeri on äärettömän tärkeä työntekijä terveydenhuollon laitoksissa. Heitä ei sanota irti, paitsi ehkä jossain Helsingin seudulla jonkin organisaatiomuutoksen yhteydessä, tai ainakaan määräaikaisia ei oteta jatkopesteille.

Nyt ainakin yksi hyvinvointialue aloittaa tehtävien kartoituksen pohjalta ihan sieltä johtotasolta sen uudelleen järjestämisen.. kaikkia ei tosiaankaan tulla irtisanomaan, kyllä heille jokin uusi tehtävä löytyy pienemmällä palkalla

Kyllä niitä juuri irtisanotaan. Tämähän on täysin järjetöntä, koska parin vuoden päästä todetaan, että täytyy palkata sihteereitä kun ei ole mitään järkeä että muun alan osaajat joutuvat käyttämään työaikaa sihteerin työn tekemiseen.. 

Todennäköisesti kummassakin kohtaa palkataan lisää johtajia. Nyt vaikka kehitysmuutosjohtaja ja hänen alijohtansa jotka hoitaa sihteerien vähentämisen ja lakaisee heidän työmääränsä maton alle.

Sitten kun näitä sihteereitä taas palkataan lisää, niin tarvitaankin vaikka mitä sihteerityönjohtajaa ja lähi- ja etäesimiestä.

Vierailija
694/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan työssäkäyvä, mutta minulle on normaalia, että nyt keskitalvella ei ostella tuoreita mansikoita arkiruoaksi tai mitään muutakaan hintaa katsomatta vain koska mä haluuu-uun. Onhan se nyt kai kaikille selvää, että kaupasta kannattaa ostaa satokauden mukaan ja kilohintoja katsoen?

En ole myöskään i

Minä olen asunut kahdessakin vuokra-asunnossa, jossa ei ollu pakastinta. Se ei ole pakollinen varuste. Tässäkään asunnossa ei ole, mutta sain ostettua itselleni pienen arkkupakastimen. Nytkin ostan marjat kaupasta, kun selkä ei kestä poimimista. Vadelmia sain vähän, kun siinä ei tarvitse kykkiä.

Vierailija
695/711 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän osastonsihteerin jolla on käytynä peruskoulu ja sihteerikurssi. 

Ei tule pääsemään mihinkään töihin nyt kun kohta irtisanotaan porukkaa. 

Ai mitä siis.

Mites tää liittyy johonkin toimeentulotuen muuttamiseen ruokakupongeiksi?

Ja mites luulet, sanooko ne niitä osastonsihteereitä nyt heti ensimmäiseksi irti. Eikö se asia olekaan niin, että osastonsihteeri on äärettömän tärkeä työntekijä terveydenhuollon laitoksissa. Heitä ei sanota irti, paitsi ehkä jossain Helsingin seudulla jonkin organisaatiomuutoksen yhteydessä, tai ainakaan määräaikaisia ei oteta jatkopesteille.

Nyt ainakin yksi hyvinvointialue aloittaa tehtävien kartoituksen pohjalta ihan sieltä johtotasolta sen uudelleen järjestämisen.. kaikkia ei tosiaankaan tulla irtisanomaan, kyllä heille

Kun minä olin sairaalassa työkokeilussa niin hoitajat oli tunnin kahvitauolla eli oikein hyvin aikaa tilata potilaiden taksit ja laboratoriokokeet jne. 

Kohta voidaan tehdä systeemi, että hoitajat joutuvat leimaamaan itsensä myös kahvitauolle ja osastolta ei saa poistua ilman lupaa esim. salatupakalle. Systeemi joka ilmoittaa, kun hoitaja poistuu osastolta. Potilaiden röntgen ajat jne pitää kirjata ja on osastolla tiedossa. 

Vierailija
696/711 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kuponkeina, mutta sellaiselle maksukortille, jolla voi maksaa vain elintarvikkeita ja välttämättömiä päivittäistavaroita. Käyttövaraa päivitettäisiin kortille viikoittain, jotta saldoa riittäisi myös loppukuulle. Ja tosiaan terveellisistä ruokatottumuksista voisi palkita esimerkiksi niin, että kortilla saisi kasviksia alennuksella. 

Vierailija
697/711 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän toimeentulotuki pienenee ja tarkan taloudenpidon merkitys vastaavasti korostuu.  

Vierailija
698/711 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voitaisi. Miten joku edes voi kysyä tällaista. Koska ihmisten pitää valita tuotteita tarkemmin, apteekista ja tarvikkeet. Sekä mistä ostaa. Ihmisiä ei pidä häpäistä myös kaupassa. Tasa-arvo muiden kanssa, ei syrjäyttäminen. Myös jos kaikki raha viedään ei ole mahdollista edes miettiä edes yrittäjyyttä tai maksaa puhelinta, laitteita. Älkää viekö ihmisten mahdollisuuksia pois. Raha tosin on niin pieni, ettei moni saa sillä mitään. Narkkareita kaikki eivät ole tai päihdeongelmaisia, heilläkin on ihmisoikeudet tai pitäisi olla.

Vierailija
699/711 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi jonkinasteinen paluu toimeentulotuen juurille. Alun perinhän huoltoapu oli tilapäinen ja täysin harkinnanvarainen etuus. Vuosikymmenten kuluessa siitä on kuitenkin tullut yleistuki, jota myönnetään pelkän hakemuksen perusteella ilman minkäänlaisen kuntoutumissuunnitelman tekemistä. Käytännössä Suomi velkaantuu velkaantumistaan, jotta esimerkiksi pitkäaikaistyöttömien ei tarvitsisi tinkiä asumismenoistaan. Moni toimeentulotukiasiakas asuu tilavassa kaksiossa, johon minulla keskituloisena ei olisi varaa. Kela betalar

Vierailija
700/711 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi jonkinasteinen paluu toimeentulotuen juurille. Alun perinhän huoltoapu oli tilapäinen ja täysin harkinnanvarainen etuus. Vuosikymmenten kuluessa siitä on kuitenkin tullut yleistuki, jota myönnetään pelkän hakemuksen perusteella ilman minkäänlaisen kuntoutumissuunnitelman tekemistä. Käytännössä Suomi velkaantuu velkaantumistaan, jotta esimerkiksi pitkäaikaistyöttömien ei tarvitsisi tinkiä asumismenoistaan. Moni toimeentulotukiasiakas asuu tilavassa kaksiossa, johon minulla keskituloisena ei olisi varaa. Kela betalar

Kukaan toimeentulotukiasiakas ei asu missään "tilavissaa kaksiossa" paitsi, jos ovat saaneet joskus yli 15v sitten vuokra-asunnon, jossa on hyvä vuokranantaja, joka ei ole nostattanut vuokraa 15v aikana lainkaan. Ja puhun tässä yksinasuvista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi