Voitaisiinko toimeentulotuki muuttaa esim. ruokakupungeiksi?
Voitaisiin samalla ohjailla ihmisiä terveempiin elintapoihin. Pääpaino kasviksissa.
Kommentit (711)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on genitaaliherpes. Kuulut siis alimpaan kastiin, vaikka olisit lääkäri.
Tulee toimistoon ja ottaa Hönöltä työkokeilijalta tietokoneen lääkärikierrokselle. Se koppava ärsyttävä ilkeä lääkäri, pitää itseään parempana kuin muut, tosi ruma.
Kun mä olin työkokeilussa auttamassa osastonsihteeriä niin tuli ruma 30-vuotias mieslääkäri joka vei multa tietokoneen lääkärikierrokselle, ei käytöstapoja, tosi huonosti käyttäytyvä, koppava ilkeä ihminen.
Sairaala on ainoa paikka missä työttömälle ei tarjottu kahvia. Ilkeitä ihmisiä töissä. Ei palkkaa eikä edes kahvia tauolla.
"Suurin osa kalliista ostolääkäreistä tekee vain 1-2 työpäivää viikossa Pirkanmaalla."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on genitaaliherpes. Kuulut siis alimpaan kastiin, vaikka olisit lääkäri.
Tulee toimistoon ja ottaa Hönöltä työkokeilijalta tietokoneen lääkärikierrokselle. Se koppava ärsyttävä ilkeä lääkäri, pitää itseään parempana kuin muut, tosi ruma.
Kun mä olin työkokeilussa auttamassa osastonsihteeriä niin tuli ruma 30-vuotias mieslääkäri joka vei multa tietokoneen lääkärikierrokselle, ei käytöstapoja, tosi huonosti käyttäytyvä, koppava ilkeä ihminen.
Sairaala on ainoa paikka missä työttömälle ei tarjottu kahvia. Ilkeitä ihmisiä töissä. Ei palkkaa eikä edes kahvia tauolla.
Aina pitää rahattomana olla kotona, ei harrastuksia, ei vapaa-ajan menoja.
Ei ole vuokra-asunnossa edes saunaa ja saunavuoro liian kallis.
"Hyvinvointialueet sulkevat terveyskeskuksia ja ympärivuorokautisen hoivan paikkoja."
Vierailija kirjoitti:
"Hyvinvointialueet sulkevat terveyskeskuksia ja ympärivuorokautisen hoivan paikkoja."
Hoitajat saa kenkää.
"Suomi on matkalla kohti konkurssia."
Tuloerot
Kyllä mäkin Hönö voisin asuntoa rempata, jos se olisi oma, mutta kun vuokra-asuntoon ei saa tehdä mitään.
Juu, kyllä me keski-ikäiset kuollaan nuorena. Meillä ei ole rahaa muuta kuin istua kotona sisällä.
Onneksi päättäjät ei tiedä kuinka huonossa kunnossa keski-ikäiset on.
En mä jaksaisi edes mennä uimahalliin uimaan. Mutta ei ole onneksi siihen rahaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä jatkuva tarve ohjailla muiden ihmisten elämää oikeen kumpuaa?
Siitä, että oon paska ja elämäni tyhjää. Mulla ei oo mitään eikä ketään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin Hönö voisin asuntoa rempata, jos se olisi oma, mutta kun vuokra-asuntoon ei saa tehdä mitään.
Juu, kyllä me keski-ikäiset kuollaan nuorena. Meillä ei ole rahaa muuta kuin istua kotona sisällä.
En mä jaksaisi edes mennä uimahalliin uimaan. Mutta ei ole onneksi siihen rahaakaan.
Mulla ei ole hyviä kenkiä ja huippaa. Ei saa nukuttua, kun hallitus leikkaa.
En mene pihalle pyörtyilemään.
Mä viharunkutan köyhistä ettei kukaan huomais, että oon köyhä.
Ap
Tämä ketju olikin lyhytikäinen. Joku ansiosidonnaista pelastuksenaan pitävä taisi ottaa nokkiinsa ja poistatti.
_
Kun kerran ketju "Voitaisiinko toimeentulotuki muuttaa esim. ruokakupungeiksi?" on jo paisunut parikymmensivuiseksi, eikä sitä ole poistettu, on hyvä laajentaa omaksi ketjukseen keskustelu siitä, miten kansakuntaa ohjataan ryhdistäytymään.
Ansiosidonnaista työttömyysturvaa ollaan porrastamassa työllistymisen kannustamiseksi. Tätä voidaan vahvistaa sillä, että ansiosidonnainen maksetaan kuponkien ja maksukortin muodossa.
Maksukortilla voisi ostaa ruokaa, mutta vain perusraaka-aineita eikä lainkaan ns. nautintoaineita, saati päihteitä tai arpoja. Kupongeilla voisi ostaa tietyn määrän polttoaineita, hygieniatarvikkeita ja muita erikseen hyväksyttäviä tuotteita. Laskut ja muut kortinhaltijan menot tarkistetaan ja hyväksytään tietyin väliajoin.
Tällä tavalla kannustettaisiin työttömäksi jääneitä valtion ja yksityisen sektorin työntekijöitä sekä erilaisia sopeutumisetuja nauttivia henkilöitä työllistymään nopeasti ja edistettäisiin kansanterveyttä ja moraalista ryhtiä.
Ajatuksia? Kehitysideoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi pääsee sairaseläkkeelle, kun lapsi 18, sossu ei enää puutu.
Masennus on taikasana. Voi voi kun ei jaksa nousta sängystä ylös, kun on niin masentunut.
Mä en oo kovin köyhä, koska saan trollausrahaa Venäjältä. Mutta se menee kaikki viinaan.
Ap
Oon tänäänkin vain vetänyt käteen, mainostellut natsimestaria ja vihannut naisia noin 20 aloituksen tuntivauhdilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus on taikasana. Voi voi kun ei jaksa nousta sängystä ylös, kun on niin masentunut.
Niin, työkyvyttömyyseläkkeelle on 181000.
Silloin kun tuli Sipilän aktiivimalli niin miehiä meni sairaseläkkeelle isot määrät ja työttömyys väheni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ajanut autoa enää 4 vuoteen enkä meinaa ajaakaan. Niin enää ei kykene kun työ vie voimat. Menee vain sohvalle ja siitä nukkumaan
"Yksinelävien autoköyhyys on Suomessa koko EU-alueen pahinta."
https://www.is.fi/autot/art-2000007700676.html
Ja kohta se lisääntyy, kun hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset.
Onko kokoomus laittanut linja-auto liikenteen kuntoon jotta osa-aikatyötä tekevät tarjoilijat ja myyjät pääsevät kotiin klo 24.00.
Vai odotatko ruoka-annosta 2-3 h, kun on vain yksi kokoaika tarjoilija 😂
Valtiolla ruokatauko on 1 ja puoli tuntia joten voi tehdä kipeää odottaa ravintoloissa ruoka-annosta 2 h, kun osa-aikatyötä tekevät tarjoilijat lopettavat työt.
😂
Suomessa mietitään itse, että sattuuko, murtuiko multa käsi tai löinkö pään, onko auto kunnossa, valot palaa, kai sillä voi jatkaa vielä 150 km, vähän lommoilla on auto juu.
Ei tule poliisia, ei tule palolaitokselta ketään, kun ajat peurakolarin. Yksin Hönönä vain mietiskelet.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa mietitään itse, että sattuuko, murtuiko multa käsi tai löinkö pään, onko auto kunnossa, valot palaa, kai sillä voi jatkaa vielä 150 km, vähän lommoilla on auto juu.
Ei tule poliisia, ei tule palolaitokselta ketään, kun ajat peurakolarin. Yksin Hönönä vain mietiskelet.
Mites toi liikkuvaa työtä tekevien ruokatauko? Ehtiikö odottaa lounasta 2 h, kun osa-aikatyötä tekevät tarjoilijat lopettavat työt.
Työttömiä haukutaan, ei makseta palkkaa, ei saa edes kahvia, miksi pitäisi ajatella muita ihmisiä silloin kun mun huulessa on herpes.