Miten mies on laiskistanut sinua
Minä en nykyisin laita pyörän ketjua paikalleen, en korjaa puhjennutta kumia, en vaihda auton renkaita, enkä vaihda enää palaneita lamppuja. Huudan miehen paikalle.
Kommentit (24)
Täytyyhän miehiä hyödyntää, jos sellainen sattuu olemaan. Olen väittänyt monessa asiassa olevani osaamaton.
Tuohan on vain tapa hoitaa miehellekin jotain puuhaa.
Mieshän tuntee ylevyyttä kun pyytää lampunvaihtoa. Onhan se miehen työ ja taito.
Vierailija kirjoitti:
Täytyyhän miehiä hyödyntää, jos sellainen sattuu olemaan. Olen väittänyt monessa asiassa olevani osaamaton.
Osaamaton vaikutat olevankin. Mitä sitä suotta salailemaan.
Miehet ei ihan heti hoksaa, että sinkkunaiset ovat pärjänneet hienosti ilman heitä. On helppoa pönkittää miehisyyttä tekeytymällä hölmöksi.
Ei mitenkään tietääkseni? Vaihdan edelleen renkaat omaan autooni ja korjaan pyöräni tarvittaessa, lamput vaihtaa se, joka ensimmäisenä huomaa niiden palaneen, meistä molemmat osaa täyttää ja tyhjentää tiskikoneen ja yhtä lailla käsitellä vasaraa tai hiomakonetta.
15 vuotta yhdessä ja meillä homma toimii hyvin näin, kummallakaan ei ole työt lisääntyneet tai vähentyneet parisuhteen vuoksi. Toki jos toinen on kipeä tms. niin sitten tilanteen mukaan kevennetään työmäärää puolin ja toisin.
Tietenkin osaan vaihtaa renkaat, mutten viitsi tehdä sitä. Multa löytyi miestä enemmän työkaluja, kun muutimme yhteen.
Jouduin hieman neuvomaan miestä porakoneen kanssa. Se ei erottanut kiviterää puuterästä.
En esim. juuri viitsi tuoda itse takkapuita sisään, imuroida, tehdä lumitöitä, voidella omia suksiani, laittaa omaa autoani lämmitykseen pakkasaamuna, tyhjentää tiskikonetta enkä kiillottaa omia kenkiäni. Osittain tämä asiaintila johtuu siitä, että mies ehtii aina tehdä nämä asiat ennen kuin joutuisin niihin tarttumaan.
Jos olisi pakko, tietysti tekisin nuo asiat. Mutten tee kun ei ole.
Vastavuoroisesti teen kyllä monia muita asioita kotona.
En kuulemma osaa keittää kunnon kahvia , ok ,mies keittäköön. On jo kymmeniä vuosia keittänyt. Opin pian tekemään "huonoa , mautonta" ruokaa , pesemään ikkunat niin että jäi viiruja. Mikäs tässä on ollessa , se tekee joka osaa : D D
Mun mies valitti kauluspaitojensa silityksestä. En jaksa käyttää hihalautaa. Mies silittää paitansa itse.
Päinvastoin on reipastanut, keksin aina jotain parempaa tekemistä kuin kotona oleminen hänen kanssaan.
Provohan tuo aloitus on, mutta osittain totta. Nainen olettaa että mies tekee jotkut asiat, ja eihän siinä sinällään mitään väärää ole. Ja mies olettaa että nainen tekee jotkut asiat. Kyse ei ole laiskuudesta vaan ihan elämän faktoista. Semmonen nainen joka koittaa kuohia miehen henkisesti, niin sellaisella naisella ei tee yhtään mitään ja niistä kannattaa pysyä kaukana.
Hyvä nainen ei heittäänny avuttomaksi marttyyriksi eikä hyvä mies muutu munattomaksi akaksi parisuhteessa. Naisia pitää aina auttaa ja palvella, kohtuuden rajoissa, ja osoittaa myös kunnioitusta. Ja hyvä nainen toimii miehelle just samoin.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin osaan vaihtaa renkaat, mutten viitsi tehdä sitä. Multa löytyi miestä enemmän työkaluja, kun muutimme yhteen.
Jouduin hieman neuvomaan miestä porakoneen kanssa. Se ei erottanut kiviterää puuterästä.
Olet siis ottanut mieheksi kerrostalopojan. Ne ei edes ymmärrä lakaista portaita, jos menee hakemaan aamulehden.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies valitti kauluspaitojensa silityksestä. En jaksa käyttää hihalautaa. Mies silittää paitansa itse.
Minun mieheni on aina silittänyt omat paitansa, ja yleensä kysyy vielä lopuksi, voisiko silittää minullekin jotakin. Äiti opetti, että jo nuorena suhteen alussa kannattaa välttää silittäminen kaltaisten hommien hoitamista toisen puolesta, ellei halua hoitaa niitä liiton loppuun saakka. Koska mieheni tarvitsee töihin viikossa vähintään viisi silitettyä paitaa, tajusin heti alussa, etten voi ottaa sellaista hommaa hoitaakseni. Enkä ottanut.
Ei ole kummallekaan tullut mitään marttyyrifiiliksiä, ja ollaan sentään oltu lähes 20 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
En esim. juuri viitsi tuoda itse takkapuita sisään, imuroida, tehdä lumitöitä, voidella omia suksiani, laittaa omaa autoani lämmitykseen pakkasaamuna, tyhjentää tiskikonetta enkä kiillottaa omia kenkiäni. Osittain tämä asiaintila johtuu siitä, että mies ehtii aina tehdä nämä asiat ennen kuin joutuisin niihin tarttumaan.
Mun iskä tekee tuon ja ompelee myös irronneen napin ja vastaavat. Olen siis 50+ :D
Mies sitten elättää, hoitaa autoasiat, polttopuujutut ja talon huollon, minä teen kaikki kotityöt sisällä plus kokkaan.
Eukko lopetti työt ja kotityöt.
Nyt veetuilee mun tekemättömistä töistä
Lihonut 30kg
En osaa edes pistää pihalle tuota
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on vain tapa hoitaa miehellekin jotain puuhaa.
Itsellä jää aikaa tärkeämpään, kuten netissä roikkumiseen, palstailuun ja somettamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä sinulle jää, jos mies tekee kaiken tuon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on aina silittänyt omat paitansa, ja yleensä kysyy vielä lopuksi, voisiko silittää minullekin jotakin. Äiti opetti, että jo nuorena suhteen alussa kannattaa välttää silittäminen kaltaisten hommien hoitamista toisen puolesta, ellei halua hoitaa niitä liiton loppuun saakka. Koska mieheni tarvitsee töihin viikossa vähintään viisi silitettyä paitaa, tajusin heti alussa, etten voi ottaa sellaista hommaa hoitaakseni. Enkä ottanut.
Ei ole kummallekaan tullut mitään marttyyrifiiliksiä, ja ollaan sentään oltu lähes 20 vuotta yhdessä.
Nuo miesten oikeaoppiset kauluspaidan silittämiset on hassuja. Ne kuuluu tehdä jokin kaavan mukaan jossain tietyssä järjestyksessä. Tuohon menee niin tuhottomasti aikaa, että ehtisi silittää kaksi koneellista pyykkiä.
Mies tekee silti osuutensa muista kotitöistå, vai etkö laske niitä mukaan ollenkaan "laiskustumiseesi"?