Metelöivä naapuri vaikuttaa jo mun terveyteen
Teen vuorotyötä enkä saa nukuttua koskaan riittävästi (korvatulpista huolimatta).
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois!
En voi muuttaa kesken määräaikaisen vuokrasopimuksen paitsi jos haluan maksaa sopimussakkoa (en halua).
Ap
Onko terveytesi tosiaan parin satasen arvoinen? Mieti uusiksi.
900 euroa on iso raha.
Ap
Ei se ole, jos terveys on vaakalaudalla. Loppuunpalaminen ja saikku jatkuvan metelin aiheuttaman stressin ja unettomuuden takia tulee myös kalliiksi.
Kyllä se vaan on iso raha, jos tulot ovat pienet niin voi joutua säästämään muutaman kuukaudenkin että saa sen kasaan.
No e
Miltä itsestäsi tuntuisi maksaa 900 euroa sakkoa siitä, että naapuri häiriköi?
Terveys on tärkeämpi kuin 900 euroa tai oma ylpeys.
LAITA TALOYHTIÖN HALLITUKSELLE / ISÄNNÖITSIJÄLLE VALITUKSIA ASIASTA.
Mainitse mihin kellonaikoihin on melunnut, mainitse mistä asunnosta (nro) melu tulee. Pudota naapurille lappusia, jossa kerrot, että melu häiritsee.
JÄRJESTTYSSÄÄNTÖJÄ TÄYTYY NOUDATTAA eli useimmissa paikoissa noudatettava hiljaisuutta klo 22.00-7.00.
Allekirjoittamalla vuokrasopimuksen on sitoutunut noudattamaan järjestyssääntöjä.
"Miltä itsestäsi tuntuisi maksaa 900 euroa sakkoa siitä, että naapuri häiriköi?"
Tämä on juuri sitä haitallista tyhmänylpeyttä. Jumitetaan tuohon, että "minulla on oikeus ja 900 euroa on iso raha ja naapuri on syypää", eikä mietitä, mikä oikeasti ratkaisisi ongelman.
Sama täällä, adhd-naapuri pakottaa omaan unirytmiinsä. Paiskii tunnin välein jotain esim. ovea. Kun nukkuu päiväunia niin herää tunnin välein. Yöunet jäävät 3-4h vajaaksi koska naapuri herättää aamuyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloläävissä on läävien ongelmat. Outo juttu, että kerrostaloläävissä asuvat viitsivät ainoan elämänsä elää korvatulpat korvissa naapurin äänistä stressaten. Hullujen hommaa.
Rivarissa on ihan samat ongelmat. Seinänaapurista kuuluu mölyt ja kantapäätamppaukset ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
"Miltä itsestäsi tuntuisi maksaa 900 euroa sakkoa siitä, että naapuri häiriköi?"
Tämä on juuri sitä haitallista tyhmänylpeyttä. Jumitetaan tuohon, että "minulla on oikeus ja 900 euroa on iso raha ja naapuri on syypää", eikä mietitä, mikä oikeasti ratkaisisi ongelman.
Siitä ei ole takeita että muutto toiseen asuntoon jossa seinän takana naapuri, ratkaisisi ongelmaa. Itse asiassa todennäköisyys sille on hyvin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Kuse uunipellille ja pelti pakastimeen. Yöllä sujautat keltaisen jäälevyn naapurin postiluukusta. Toista tarvittaessa jos metelöinti jatkuu 👍
Aiheesta ohi, mutta en ole ikinä ymmärtänyt tätä kusipeltijuttua. Jos haluaa pissaa naapurin postiluukusta sisään, valuu se sinne sulanakin, ja paljon helpommin. Letkun kautta voi valuttaa tarvittaessa.
En sinällään kannusta tähän toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloläävissä on läävien ongelmat. Outo juttu, että kerrostaloläävissä asuvat viitsivät ainoan elämänsä elää korvatulpat korvissa naapurin äänistä stressaten. Hullujen hommaa.
Rivarissa on ihan samat ongelmat. Seinänaapurista kuuluu mölyt ja kantapäätamppaukset ja kaikki.
Olen asunut rivarissa 20 v, koskaan ei ole naapurista kuulunut mitään. Muuttaisin pois sillä sekunnilla jos jotain kuuluisi. Pitää osata valita laadukkaasti rakennettu talo. Min osasin. Meillä on asunnut porrastettu niin, etteä naapurin kanssa yhteistä seinää pikkupätkä.
Kerrostalossa vain pitää sietää muiden elämisen ääniä. Jos hilajsiiusaika on vaikka lo 22-7, niin vain silloin pitää elää hiljaisemman moodin mukaan, mutta saa käydä vaikka suihkussa tai pestä vaatteet koneessa. Se pitää vain sietää, jos ehdoin tahdoin änkeää itsensä kerrostaloon. ääniyliherkyyteen voi saada apua kognitiivisesta pyskoterapiasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut johtopäätökseen että vaihtoehdot on joko oma mökki tai sitten silmukkaköysi. Missään, toistan missään taloyhtiössä ei ole koskaan rauhallista joten sellaiseen muutto paremman toivossa on täysin turhaa. Aina on se alun rauha jossain vaiheessa tuhoutunut naapuriin tulleiden mölyäjien vuoksi.
Meillä on rauhallista, ja riittävän paksut rakenteet. Seinänaapurinkin kanssa on yhteistä seinää vain yksi pieni pätkä.
Haha, totta kai nämä ÄO 64 metelöijät tulevat heti kiukuttelemaan, kun pitääkin ottaa kanssa-asujat huomioon :D Joka. Kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun iäkäs vanhempikin on sitä mieltä, että lapsenlapsista saa päivällä lähteä elämisen ääntä. Yöllä sit ollaan hiljaa. Ne jotka ei normaalia elämää kestä, muuttakoot metsään.
Tämä iäkäs vanhempasi tuskin tekee vuorotyötä eikä häntä niin haittaa, jos joskus jää unet vähän lyhyiksi. Kuulokin on todennäköisesti sen verran heikentynyt, että ihan kaikkea meteliä ei edes kuule.
Mikä tämän kommentin pointti edes on?
Oliskos se, et elämisen ääniä saa kuulua päivällä, huolimatta siitä onko naapurissa vuorotyöntekijä jolle ei satakaan tulppaa korvissa riitä. Naapuri on hyvä ja hakee unilääkettä lääkäriltä ja tökkää ne tikut syvälle korviin,tai muuttaa metsään asumaan.
Tervetuloa kerhoon. 12 vuokra-asunnossa asuneena nykyinen on helvetinmoinen paikka nukkua. On kello 5.00 aikaan ramppaavia, On yö ramppaajia. Ihme jengiä. Ikäänkuin niitten tarkoitus on vain kävellä ja kolistella rapussa ja varastoissa ja paukutella ovia. en ymmärrä tuollaista käytöstä. Sitten on tietysti yli-innokkaat lumen auraajat kello 4.00 yöllä vauhdissa. Naapurit kyllä vaihtuu solkenaan.
Mullakin alkaa olemaan epätoivoinen olo kun tuntuu ettei se muuttamalla koskaan parane ja pitäisi kohta jotenkin takoa naapuri hiljaiseksi. Tässäkin kämpässä oli vuoden verran hiljaista kunnes naapuriin muutti uusi väki ja ovat tuoneet yllätyksenä todellisen äänieristyksen tason. Näin siinä aina lopulta käy.
Vierailija kirjoitti:
Haha, totta kai nämä ÄO 64 metelöijät tulevat heti kiukuttelemaan, kun pitääkin ottaa kanssa-asujat huomioon :D Joka. Kerta.
Joko näin tai sitten ovat trolleja jotka näppäimistön takana ilkkuvat ja ovat vanhingoniloisia. Yksi surkeimmista selityksistä mitä kuullut näiltä metelöitsijöiltä ja niiden puolustajilta että kerrostalosäännöt ovat vain suosituksia!:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut rivarissa 20 v, koskaan ei ole naapurista kuulunut mitään. Muuttaisin pois sillä sekunnilla jos jotain kuuluisi. Pitää osata valita laadukkaasti rakennettu talo. Min osasin. Meillä on asunnut porrastettu niin, etteä naapurin kanssa yhteistä seinää pikkupätkä.
Kuulostaa oudolta rivarilta sillä yleensä rivareissa on yhteistä seinää koko sivu ja sieltäkös kelpaa mekastella.
Vierailija kirjoitti:
Mun iäkäs vanhempikin on sitä mieltä, että lapsenlapsista saa päivällä lähteä elämisen ääntä. Yöllä sit ollaan hiljaa. Ne jotka ei normaalia elämää kestä, muuttakoot metsään.
Useassa perheessä eletään ihan normaalia elämää, ilman jatkuvaa mölinää ja ryskettä. Joka ei tähän kykene, muuttakoon metsään.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin saan tulpilla nukuttua. Aura-autot jyrää, lapse tulee koulusta, lentoliikenne menee läheltä. Ah ja minä vaan kuorsaan ja herään, et toinen tulppakin on lähteny korvasta.
Apteekissa myydään tiiviitä korvatulppia(uimarit käyttää) saat nukuttua. Entä melunsuojakuulokkeet(raksalla käytetään ? Tai muuttaa..
Tykkäätkö olla vankilassa? Sieltä saisit mukavaa ajankulua sekä uusia kavereita.