En uskalla yksin kauppaan
Mikä minua vaivaa??
En osaa jutustella ihmisten kanssa. En uskalla käydä edes kaupassa yksin, kaupassakin pakotan puolison maksamaan kortillani koska en halua puhua kassahenkilölle. Välttelen myös kaikella tavalla katsekontakteja. Eli miksi minä pelkään ihmisiä niin paljon?
En tiedä, luulen että pelkään että ihmiset leimaavat minut joksikin. En ole hyvännäköinen, en lihavakaan varmaan aika perus harmaata massaa mutta silti kaikki katsekontaktit vaikkapa kaupassa saa minut ahdistumaan jolloin välttelen viimeiseen asti kaikkia kontakteja
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuo oire hävisi kun aloin käyttämään maskeja.
Maskit kieltämättä toi mukavasti yksityisyyttä
Vierailija kirjoitti:
On se varmasti raskasta olla sosiaalisesti vammainen, mutta on se raskasta muillekin osapuolille. Tätä porukkaa on Suomessa aivan valtavasti. Olen huomannut, ettei kassatyöntekijääkään osata tervehtiä eikä kiitosta sanoa. Järkyttävää käytöstä. Kehitysvammaisilta ja mielenterveyspotilailta tällaista voi vielä ymmärtää, mutta ei se voi olla noin yleistä? Miten jotkut suomalaiset ovat noin selkärangattomia, etteivät osaa edes tervehdykseen vastata?
Vaikuttaa siltä, että oma sosiaalisuutesikin on lähinnä maneeri? Jos olisi todellista, ei kassan kiitoksesta pahemmin järkkyisi.
Vierailija kirjoitti:
Pakoilemalla vahvistat irrationaalisia pelkojasi, kohtaamalla selätät ne.
Valitse siis haluatko pelätä ihmisiä vai et. Ihan vain itsestäsi kiinni.
Tai sitten pelkäät ja jännität joka kerta kun kohtaat ne pelot. Opit kuitenkin maskaamaan. Näytät samalta kuin muut vaikka sisimmässä ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se varmasti raskasta olla sosiaalisesti vammainen, mutta on se raskasta muillekin osapuolille. Tätä porukkaa on Suomessa aivan valtavasti. Olen huomannut, ettei kassatyöntekijääkään osata tervehtiä eikä kiitosta sanoa. Järkyttävää käytöstä. Kehitysvammaisilta ja mielenterveyspotilailta tällaista voi vielä ymmärtää, mutta ei se voi olla noin yleistä? Miten jotkut suomalaiset ovat noin selkärangattomia, etteivät osaa edes tervehdykseen vastata?
Vaikuttaa siltä, että oma sosiaalisuutesikin on lähinnä maneeri? Jos olisi todellista, ei kassan kiitoksesta pahemmin järkkyisi.
Niinpä. Muiden tuomitseva asenne vain lisää sitä ahdistusta, jota jännittäjä tuntee. Se ei auta häntä eteenpäin.
Onneksi olen niin vanha, etten välitä, mitä muut ajattelevat käyttäytymisestäni kaupan kassalla.
Mulla tuo oire hävisi kun aloin käyttämään maskeja.